Punkty życia - propozycja zmiany

Moderator: Aniołowie

ODPOWIEDZ

Czy zmiana ilości HP na start i przy awansie to dobry pomysł?

Tak!
6
67%
Nie!
0
Brak głosów
Mam wątpliwości...
3
33%
 
Liczba głosów: 9

Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni
Bóg
 

Posty: 988
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Nekromanta

Punkty życia - propozycja zmiany

Post autor: Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni »

Jeszcze jedna dzisiaj sprawa do dyskusji, którą chciałbym z wami poruszyć - ilość HP postaci :)

Obecnie gracz zaczynający grę dostaje na start 10 punktów HP i stosunkowo duże zyski tej statystyki z każdym poziomem.
Przedziały zysków HP na poziom dla każdej profesji wahają się w przedziale od 5-12 (magiczni) do 14-24 (barbarzyńcy). Różnica jest ponad 2-krotna, a rozrzut w obrębie profesji też bardzo duży, co skutkuje tym, że często 2 graczy tej samej profesji na tym samym poziomie ma zupełnie różne ilości HP - wszystko zależy od szczęścia podczas awansu...

Chciałbym zaproponować Wam pewną zmianę polegającą na zmniejszeniu owych przyrostów HP na poziom o ok. 1/3, natomiast ułatwić start dając wszystkim 25 punktów bazowego HP.
Różnice przyrostów byłyby mniejsze, bardziej zrównoważone i wynosiłyby odpowiednio
4-8 (magiczni) do 10-16 (barbarzyńcy) (oczywiście pozostałe klasy mieszcząc gdzieś pomiędzy).


Proponuję to w dużej mierze także ze względu na wzrost znaczenia Wytrzymałości w walce - łatwiej będzie nią wpłynąć na skalę otrzymywanych obrażeń, ale także dlatego, że zostały wprowadzone eliksiry zwiększające ilość HP postaci (o 50 i o 100), oraz poprawione profity w lokacjach rasowych.

Zyskiem na pewno byłoby tutaj pewne ograniczenie ilości pitych eliksirów leczących, zmniejszenie ogromnych rozbieżności w ilości HP postaci i zwiększenie znaczenia innych statystyk, niż HP.

Co o tym myślicie?
Wypowiedzcie się!
E M P I R E W I L L R I S E !...
Strażnik
Strażnik
 

Posty: 0
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 12:47
ID: 0
Rasa: Cz³owiek

Re: Punkty życia - propozycja zmiany

Post autor: Strażnik »

Według mnie jak najbardziej ciekawa propozycja. Zważywszy na to, że na starcie ap wydawane są w głównej mierze na hp. Jeśli faktycznie wytrzymałość zostanie tak skonstruowana jak mówisz to hp będzie w tym wszystkim rzeczą drugorzędną, co za tym idzie statystyki wpływające na walkę będą główną domeną. Elki o których mówiłeś plus zyski ze świątyni same w sobie powinny zaspokoić potrzeby podbicia zdrowia. Można by ewentualnie dodatkowo zdjąć hp z wydatku ap, co dałoby ciekawy balans na późniejszą rozgrywkę gdzie w większości wydaje się tony ap w zdrowie tak aby na notka starczyło.
Yassa, Tenebris Bellator
 

Posty: 13
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:45
ID: 1590
Rasa: Cz³owiek

Re: Punkty życia - propozycja zmiany

Post autor: Yassa, Tenebris Bellator »

Popieram i jestem "za" odpowiedzią Gedeon'a :P
Wirginix, Anielski Wieszcz
 

Posty: 210
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:51
ID: 163
Rasa: Wilkołak
Profesja: Barbarzyńca

Re: Punkty życia - propozycja zmiany

Post autor: Wirginix, Anielski Wieszcz »

Nie przekonuje mnie ten pomysł, który najbardziej odbije się na profesjach, które przy awansie dostają mało HP i mogą to nadgonić wydając właśnie AP w HP, ewentualnie świątynia.
Ścięcie o 1/3 zysku przy awansie to minimalnie 3HP przy awansie dla profesji, które mają niski przedział zysku HP, bo zakładam, że zaokrąglenie idzie zarówno w dół i w górę.

Przykładowo zabierając możliwość rozdania AP w HP mamy wtedy jeszcze większą przewagę, wojownika/barbarzyńcy później zaś paladyna nad resztą. Gdzie owe profesje mają dodatkową przewagę mianowicie lepszy zysk jeśli chodzi o wytrzymałość czy to z rozdania AP czy też szkoła bitewna.
Wyszło by wtedy tak, że magiczni i profki typu bard, złodziej by sporo stracili, a profki wyżej zyskały.

Inna sprawa nie wyobrażam sobie aby profki, które dostawały mało HP przy awansie dostawały go jeszcze mniej. Wystarczy sobie wyliczyć średnią chociażby przy awansie na 10 poziom i biorąc pod uwagę ile +/- przydaje się mieć HP na lokacje już przy tym poziomie. I brać też pod uwagę to, że są profki 5 statowe ;)
Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni
Bóg
 

Posty: 988
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Nekromanta

Re: Punkty życia - propozycja zmiany

Post autor: Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni »

Ok, mistrzu ;)
A zatem:

Czarodziej obecnie: 5-12 - na 11 lvlu 75+10 =85 hp (średnia arytmetyczna)
Czarodziej po zmianie: 4-8 - na 11 lvlu 60+25 =85 hp

Barbarzyńca obecnie: 14-24 - na 11 lvlu 190+10 =200 hp
Barbarzyńca po zmianie: 10-16 - na 11 lvlu 130+25 =155 hp

Idąc dalej:

Czarodziej obecnie: 5-12 - na 101 lvlu 750+10 =760 hp
Czarodziej po zmianie: 4-8 - na 101 lvlu 600+25 =625 hp

Barbarzyńca obecnie: 14-24 - na 101 lvlu 1900+10 =1910 hp
Barbarzyńca po zmianie: 10-16 - na 101 lvlu 1300+25 =1325 hp

Przy czym zaznaczam, że nie biorę pod uwagę likwidacji HP z rozdania AP - moim zdaniem to za bardzo obetnie możliwości kreowania postaci.
Różnica w ilości HP się z czasem ZMNIEJSZA a nie zwiększa, zatem teoretycznie będzie to bardziej zrównoważony rozwój. No i na znaczeniu zyskają inne statystyki i moduły gry ;)
E M P I R E W I L L R I S E !...
Katla, Oko Kota
 

Posty: 197
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:56
ID: 4989
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Złodziej

Re: Punkty życia - propozycja zmiany

Post autor: Katla, Oko Kota »

Jestem ostrożnie za. Podejrzewam, że trzeba też będzie pochylić się nad kosztami u uzdrowiciela, bo wskrzeszenie 10HP, a 25, to spora różnica, a na początku za dużo kasy to nikt nie ma :)
Strażnik
Strażnik
 

Posty: 0
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 12:47
ID: 0
Rasa: Cz³owiek

Re: Punkty życia - propozycja zmiany

Post autor: Strażnik »

Zawsze w takim wypadku można wtedy dodać trochę kaski na początek, ewentualnie jak kiedyś było poruszane wprowadzić darmowe leczenie do któregoś lvla powiedzmy 4 jak człowieki zaczynają tunel robić :P
Yassa, Tenebris Bellator
 

Posty: 13
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:45
ID: 1590
Rasa: Cz³owiek

Re: Punkty życia - propozycja zmiany

Post autor: Yassa, Tenebris Bellator »

Nie głupi pomysł żeby zrobić taką protekcję bożą dla niskolvlowych postaci :)
ODPOWIEDZ