Chciałbym przedstawić Wam pewien pomysł na modyfikację - lub raczej wzbogacenie - systemu gildii.
Obecnie poza łatwym sposobem przekazywania eq/eliksirów oraz możliwością toczenia wojen, nie są niczym ciekawym - nie oferują nic dodatkowego do zwykłej rozgrywki. Nasunął mi się zatem pomysł, aby wzbogacić je o dodatkowy "moduł ukierunkowujący" jej cel istnienia.
Podczas zakładania gildii należałoby określić jej profil:
- Gildia Zbrojna
- Gildia Kupiecka
- Gildia Cechowa (?)
- Gildia Wyznaniowa (?)
Profil ten byłby stały - bez opcji zmiany. Każdy z tych typów gildii dawałby pewne dodatkowe opcje podczas gry zależne od typu. Poza tym funkcjonowanie gildii wyglądałoby identycznie jak obecnie.
1. Gildia Zbrojna - miałaby możliwość wysyłania wojsk/graczy na małe wyprawy przeciw potworom - kilka różnych wypraw o stopniowanych poziomach trudności. Ograniczałoby się to raczej do samych opisów przebiegu wyprawy - ilu zabito, kto zginął, jakie bogactwa zdobyto + zysk niewielkich ilości expa dla gildii/członków biorących udział w wyprawie. (Nie byłoby to w formie aktywnej rozgrywki samych graczy, tylko opisowej!)
2. Gildia Kupiecka - dawałaby możliwość założenia na targowisku sklepu gildyjnego, w którym odbywałaby się sprzedaż eq i eliksirów z gildii. Wyglądałoby to tak, że każdy gracz ma prawo wrzucać do gildii swoje eq/mikstury, a mistrz, zastępca i upoważniona osoba mogą decydować o tym, które z nich mogą być wystawione na sprzedaż i określają ich cenę. Dzięki temu np. sprzedaż eliksirów mogłaby się odbywać bez limitów pojemności sklepów. Sprzedaż tylko za złoto, które leci prosto do skarbca gildii.
Przy tej okazji zastanowiłbym się nad likwidacją systemu zniżek indywidualnych/ofert prywatnych na targowisku - aby handel był bardziej otwarty i aby była konkurencja między sklepami i sklepami gildyjnymi. W razie wojny między gildiami sklep gildyjny nie byłby dostępny dla graczy przeciwnika.
3. Gildia Cechowa - dająca możliwość dodatkowego pozyskiwania surowców (głównie drewna, kamieni, burelii, alethite) na nieco podobnej zasadzie jak wyprawy w Gildii Zbrojnej ale bez jako-takiej walki i zysków expa, a jedynie opisowa wyprawa członków po surowce z zyskami zależnymi od profesji i poziomu wysyłanych graczy.
4. Gildia Wyznaniowa - gildia która określa konkretną świątynię jednego z graczy jaką własną "główną" świątynię - taka świątynia miałaby obniżone koszty rozbudowy, obniżone koszty modłów dla członków gildii oraz wpływy złota za modlitwy trafiające prosto do skarbca Gildii. W razie wojny świątynia przestaje być dostępna dla oponentów.
To by na pewno wprowadziło pewną różnorodność do gry i pozwoliło czerpać więcej profitów z samego faktu posiadania gildii.
Pewnie wiązałoby się to także z likwidacją systemu eventów Walk Gildii (bo ciężko byłoby chyba zbalansować jakąś formę zysków z danego typu gildii) i na pewno chciałbym dążyć do dodania lepszego % zysku złota trzymanego w skarbcu gildii - aby był korzystniejszy od trzymania złota w skarbcu własnym gracza.
Co wy na to?
Gildie
Moderator: Aniołowie
-
- Bóg
- Posty: 992
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
- ID: 13
- Rasa: Cz³owiek
- Profesja: Rzemieślnik
Gildie
E M P I R E W I L L R I S E !...
-
- Bóg
- Posty: 200
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
- ID: 51
- Rasa: Cz³owiek
Re: Gildie
Ze wszystkich przedstawionych gildii, najsłabiej wyglądają te uzyskiwane przez Gildię Kupiecką, nie mają zysku ani doświadczenia, ani surowców, czy kosztów świątyni, a jedynie centralizacja sprzedaży prowadzonej przez gildię.
World needs a professional, not a hero.
-
- Bóg
- Posty: 992
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
- ID: 13
- Rasa: Cz³owiek
- Profesja: Rzemieślnik
Re: Gildie
Niby tak, ale owa centralizacja to sumarycznie bardzo duże ułatwienie dla członków - brak limitu wrzucanych eliksirów - niejako wspólne prowadzenie sklepu.
Omijanie podatków od utargu + więcej złota w skarbcu gildii na wysoki %.
Chyba że byłaby jakaś dodatkowa propozycja dla tego typu gildii?
Omijanie podatków od utargu + więcej złota w skarbcu gildii na wysoki %.
Chyba że byłaby jakaś dodatkowa propozycja dla tego typu gildii?
E M P I R E W I L L R I S E !...
-
- Posty: 101
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:35
- ID: 859
- Rasa: Czart
- Profesja: Czarodziej
Re: Gildie
Możliwość rozbudowy jednej kuźni z której członkowie mogliby korzystać wspólnie, wtedy mogliby inwestować w jedną kuźnie. Ewentualnie możliwość nauki umki za energie od innych lepszych rzemków (oczywiście z jakimiś ograniczeniami)
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:46
- ID: 1636
- Rasa: Cz³owiek
Re: Gildie
Czy nie dojdzie do sytuacji w której jeden w tej chwili klan założy cztery gildie i najoptymalniej dla jego członków będzie się pomiędzy nimi przełączać?