Czołgiem,
No więc gram sobie postacią czarującą pierwszy raz od zarania dziejów.
Ból przynosi... Taktyka wali.
W przeciwieństwie do postaci o analogowym trybie walki posiadają 50+ możliwości wyboru czaru defensywnego/ofensywnego w zależności od kontekstu (jeden mobek walnie z żywioła, inny analogowo z maczugi). Mechanika taktyki walki pozwala wykorzystać tylko procent z tych możliwości (brak możliwości oskryptowania taktyki pod kątem walki z konkretnym potworem).
Co proponuję:
1) Wprowadzenie alternatywnej mechaniki walki pozwalającej postaci czarującej na wybór akcji w przynależnym jej ruchu danej tury. Bardzo ułatwi to życie wielu czarującym.
Druga sprawa, dysproporcja w mocy czarów względem mocy broni.
W poprzedniej erze, jako barbarzyńca na deudziestymktórymś poziomie miałęm broń z opcją + 488 i obrażeniami od żywiołów. Z pancerzem też było kozacko. Czarodziej? 15 analogowych +50 od eteru a na defensywny 200 tarcz (co nijak się ma do obrony posiadanej przez postacie analogowe)
Może by jakieś balansowanie?
ps, rozumiem, że automatyzacja walki odciąża serwer i liczbę requestów na sekundę, ale dla czarujących to bywa upierdliwe).
Pomysły na usprawnienie mechaniki postaci czarujących
Moderator: Aniołowie
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:34
- ID: 702
- Rasa: Cz³owiek
-
- Strażnik
- Posty: 0
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 12:47
- ID: 0
- Rasa: Cz³owiek
Re: Pomysły na usprawnienie mechaniki postaci czarujących
Co do taktyki walki, zwracales uwage na opcje wykonania dane akcji raz na walke/ture/zawsze? Umozliwie to w zasadzie rozpisanie walki krok po kroku, chociac nie byloby to zbyt wygodne.
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:34
- ID: 702
- Rasa: Cz³owiek
Re: Pomysły na usprawnienie mechaniki postaci czarujących
Zwróciłem i używam. Ale nie jestem w stanie, przykładowo, wybrać dodatkowego czaru ochronnego w kontekscie mobka z którym przyszlo mi walczyć.
Przykładowo, wiem, że bije zatwardziałego analoga z wielką pałą - wtedy potrzebuję redukcji obrażeń i tarczy. Kiedy walczę z mobkiem trzepiącym częste ataki specjalne od żywiołów - wtedy potrzebuję ochrony od żywiołów. Niedobór siły bardzo przeszkadza w dokładaniu ekwipunku z ochroną od żywiołu, więc pozostają czary.
Przykładowo, wiem, że bije zatwardziałego analoga z wielką pałą - wtedy potrzebuję redukcji obrażeń i tarczy. Kiedy walczę z mobkiem trzepiącym częste ataki specjalne od żywiołów - wtedy potrzebuję ochrony od żywiołów. Niedobór siły bardzo przeszkadza w dokładaniu ekwipunku z ochroną od żywiołu, więc pozostają czary.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 4 paź 2018, o 09:38
- ID: 597
- Rasa: Cz³owiek
Re: Pomysły na usprawnienie mechaniki postaci czarujących
Co prawda nie grałam nigdy postacią magiczną i nie znam się za dobrze na ich mechanice. Ale mam takie pomysły:
1) Niech czarodziej ma bonus do umiejętności czaroznawstwa, podobnie jak Wojownik ma do walki bronią.
2) Ktoś wspomniał o przepisywaniu zwojów. A może niech czarodziej potrafi je ulepszać, wzmacniać? Dotyczyłoby to planów przedmiotów, przepisów na mikstury, zwojów z zaklęciami.
> Przedmioty wykonane przez Rzemieślnika na podstawie ulepszonego planu byłyby troszkę lepszej jakości (bonus do obrażeń lub obrony lub mniejsze ograniczenie zrę&szyb).
> Mikstury wykonane na podstawie takiego przepisu leczyłyby trochę więcej zdrowia/many.
> Zaklęcia zadawałyby więcej obrażeń lub obok podstawowego żywiołu jednocześnie raniły od żywiołu jakiego mag użył przy ulepszaniu zwoju.
Szansa na powodzenie ulepszenia zależałaby od umiejętności Czaroznawstwa i może statystyk, jakoś podobnie jak kradzieże u złodzieja. Im lepszy czarodziej tym większa szansa powodzenia i lepszy efekt. Przy niepowodzeniu szansa na zniszczenie zwoju/przepisu, który próbował ulepszyć.
1) Niech czarodziej ma bonus do umiejętności czaroznawstwa, podobnie jak Wojownik ma do walki bronią.
2) Ktoś wspomniał o przepisywaniu zwojów. A może niech czarodziej potrafi je ulepszać, wzmacniać? Dotyczyłoby to planów przedmiotów, przepisów na mikstury, zwojów z zaklęciami.
> Przedmioty wykonane przez Rzemieślnika na podstawie ulepszonego planu byłyby troszkę lepszej jakości (bonus do obrażeń lub obrony lub mniejsze ograniczenie zrę&szyb).
> Mikstury wykonane na podstawie takiego przepisu leczyłyby trochę więcej zdrowia/many.
> Zaklęcia zadawałyby więcej obrażeń lub obok podstawowego żywiołu jednocześnie raniły od żywiołu jakiego mag użył przy ulepszaniu zwoju.
Szansa na powodzenie ulepszenia zależałaby od umiejętności Czaroznawstwa i może statystyk, jakoś podobnie jak kradzieże u złodzieja. Im lepszy czarodziej tym większa szansa powodzenia i lepszy efekt. Przy niepowodzeniu szansa na zniszczenie zwoju/przepisu, który próbował ulepszyć.
-
- Bóg
- Posty: 992
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
- ID: 13
- Rasa: Cz³owiek
- Profesja: Rzemieślnik
Re: Pomysły na usprawnienie mechaniki postaci czarujących
Tak też będzie jak wystartuje nowa era.1) Niech czarodziej ma bonus do umiejętności czaroznawstwa, podobnie jak Wojownik ma do walki bronią.
1. Profesje magiczne mają różne możliwości umagiczniania już istniejących przedmiotów - dzięki czemu mogą one zyskiwać dodatkowe bonusy od żywiołów, zmniejszać ciężar, ograniczenia lub zwiększać zwykły bonus.2) Ktoś wspomniał o przepisywaniu zwojów. A może niech czarodziej potrafi je ulepszać, wzmacniać? Dotyczyłoby to planów przedmiotów, przepisów na mikstury, zwojów z zaklęciami.
> Przedmioty wykonane przez Rzemieślnika na podstawie ulepszonego planu byłyby troszkę lepszej jakości (bonus do obrażeń lub obrony lub mniejsze ograniczenie zrę&szyb).
> Mikstury wykonane na podstawie takiego przepisu leczyłyby trochę więcej zdrowia/many.
> Zaklęcia zadawałyby więcej obrażeń lub obok podstawowego żywiołu jednocześnie raniły od żywiołu jakiego mag użył przy ulepszaniu zwoju.
2. Kowale mogą sami tworzyć zwoje z planami przedmiotów na podstawie znajdywanego w lokacjach uzbrojenia, co daje spore możliwości rozbudowywania oferty uzbrojenia.
3. Kowale mogą wstawiać diamenty w kute uzbrojenie co daje podobne rezultaty, jak Umagicznianie.
Co do eliksirów, to raczej nie będziemy podobnych komplikacji wprowadzać, bo jest ich wystarczająco dużo typów.
A samo ulepszanie zwojów baaardzo mocno namieszałoby w całym systemie...
* Pusjel - czy zdajesz sobie sprawę, że to wymagałoby mocnej przebudowy obecnego systemu taktyki?
Moim zdaniem dalsze komplikowanie jej mechaniki będzie działało tylko na niekorzyść gry - zwłaszcza pod względem balansu, bo np. postaci walczące bronią nie miały by możliwości dopasowania zestawu uzbrojenia do konkretnego przeciwnika, itd.
E M P I R E W I L L R I S E !...