Losowość?
Moderator: Aniołowie
-
- Posty: 160
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:34
- ID: 772
- Rasa: Wilkołak
- Profesja: Złodziej
Losowość?
Witam
Chciałbym poruszyć dość istotny temat odnoszący się do takiego zjawiska jak "losowość?". Jest to kolejna era w której w niewytłumaczalny sposób moja postać przeznacza 5-6 razy więcej energii na takie czynności jak "Odnalezienie notatek w piramidzie merhiona" z questa na zamknięcie Dol Guldur, bądź próbę dojścia do smoczego skarbca, gdzie ludzi z mojego klanu przeznaczyli na to kilka/kilkanaście energii a ja wydając jej setki nie mogę tego dokonać.
Ja rozumiem, że ta gra w głównej mierze opiera na zdarzeniach losowych ale bez przesady. Myśle, że dużą role odgrywa w niej "Szczęście" którego z racji wybieranych ras nie mogę pozyskać zbyt wiele, a co za tym idzie, jestem skazany na marnowanie absurdalnej ilości energii.
Czart oraz człowiek zostali wyposażeni w opcje pozyskiwania szczęścia, co bezpośrednio przekłada się na ułatwienie wykonywania zadań bądź szukania potrzebnych rzeczy typu; klucze do baszty/uzbrojenie/skarby itd.
Prosiłbym o jakiś balans w pozyskiwaniu szczęścia, albo całkowite jego usunięcie z lokacji specjalnie przeznaczonych dla danej rasy.
Zapraszam do dyskusji!
Chciałbym poruszyć dość istotny temat odnoszący się do takiego zjawiska jak "losowość?". Jest to kolejna era w której w niewytłumaczalny sposób moja postać przeznacza 5-6 razy więcej energii na takie czynności jak "Odnalezienie notatek w piramidzie merhiona" z questa na zamknięcie Dol Guldur, bądź próbę dojścia do smoczego skarbca, gdzie ludzi z mojego klanu przeznaczyli na to kilka/kilkanaście energii a ja wydając jej setki nie mogę tego dokonać.
Ja rozumiem, że ta gra w głównej mierze opiera na zdarzeniach losowych ale bez przesady. Myśle, że dużą role odgrywa w niej "Szczęście" którego z racji wybieranych ras nie mogę pozyskać zbyt wiele, a co za tym idzie, jestem skazany na marnowanie absurdalnej ilości energii.
Czart oraz człowiek zostali wyposażeni w opcje pozyskiwania szczęścia, co bezpośrednio przekłada się na ułatwienie wykonywania zadań bądź szukania potrzebnych rzeczy typu; klucze do baszty/uzbrojenie/skarby itd.
Prosiłbym o jakiś balans w pozyskiwaniu szczęścia, albo całkowite jego usunięcie z lokacji specjalnie przeznaczonych dla danej rasy.
Zapraszam do dyskusji!
-
- Posty: 46
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:42
- ID: 1385
- Rasa: Cz³owiek
Re: Losowość?
Ale odkryłeś xD Prawdziwe przegięcie to są random rolle w kopalni, gdzie przy 105 chochlików i kopaniu za 1 można dostać alehitu 4 albo 400 XD Nie wspominam o rozrzucie dmg od mobów ani gainów z niektórych akcji (por. wilkołak, który przed buffem mógł za wycie dostać 5 wytrzymałości a mógł i 12, nie wiem jak teraz). Tak już jest w impe od wieków. Jakby na to nie patrzeć nawet gain AP jest w lategamie, gdy gildie mają po -set diamentów, losowy - możesz dostać 9, a możesz 4.
Natomiast odnośnie do szczęścia ja nie obraziłbym się, gdyby to było nieco bardziej transparentne, bo o ile wpływ statystyk czy umiejętności na grę jest w miarę jasny i zauważalny, o tyle szczęście przypomina trochę voodoo. Pewnym rozwiązaniem byłoby rezygnacja z kategoryzacji tego statu na pechowiec/szczęściarz etc., bo to mylące, a wprowadzenie po prostu licznika punktów. Bo rozumiem, że skoro można dostać 30 punktów szczęścia, to taka funkcja gdzieś w kodzie istnieje, chociaż w tej grze nic mnie już nie zdziwi xD Imperium zawsze osadzało się w dużej mierze na obserwacjach i badaniach graczy, a coś takiego bardzo ułatwiłoby i przeprowadzenie analizy wpływu szczęścia na grę i ewentualne korekty które trochę w ciemno postuluje Samael.
Natomiast odnośnie do szczęścia ja nie obraziłbym się, gdyby to było nieco bardziej transparentne, bo o ile wpływ statystyk czy umiejętności na grę jest w miarę jasny i zauważalny, o tyle szczęście przypomina trochę voodoo. Pewnym rozwiązaniem byłoby rezygnacja z kategoryzacji tego statu na pechowiec/szczęściarz etc., bo to mylące, a wprowadzenie po prostu licznika punktów. Bo rozumiem, że skoro można dostać 30 punktów szczęścia, to taka funkcja gdzieś w kodzie istnieje, chociaż w tej grze nic mnie już nie zdziwi xD Imperium zawsze osadzało się w dużej mierze na obserwacjach i badaniach graczy, a coś takiego bardzo ułatwiłoby i przeprowadzenie analizy wpływu szczęścia na grę i ewentualne korekty które trochę w ciemno postuluje Samael.
-
- Bóg
- Posty: 997
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
- ID: 13
- Rasa: Cz³owiek
- Profesja: Rzemieślnik
Re: Losowość?
Prawdą jest, że człowieki i czarty mają dość mocno uproszczone zdobywanie szczęścia, co jest nieco nieuczciwe względem pozostałych ras. Trzeba będzie to poprawić.
Niemniej nie oznacza to, że tego szczęścia nie mają jak zyskiwać - poprzez walkę, zwiedzanie niektórych lokacji, rzemieślnictwo czy warzenie zyskuje się także pewne ilości szczęścia.
Diamenty dają szansę na zysk dodatkowych AP - więc albo dostajesz ilość standardową, albo jak się uda to dodatkowe APki, których ilość jest zależna od ilości diaxów. Obecnie losowość ilości zyskiwanych AP (bez żadnych boostów) jest ograniczona do minimum - podobnie w przypadku zyskiwanej energii/poziom itp.
Niemniej nie oznacza to, że tego szczęścia nie mają jak zyskiwać - poprzez walkę, zwiedzanie niektórych lokacji, rzemieślnictwo czy warzenie zyskuje się także pewne ilości szczęścia.
Diamenty dają szansę na zysk dodatkowych AP - więc albo dostajesz ilość standardową, albo jak się uda to dodatkowe APki, których ilość jest zależna od ilości diaxów. Obecnie losowość ilości zyskiwanych AP (bez żadnych boostów) jest ograniczona do minimum - podobnie w przypadku zyskiwanej energii/poziom itp.
Jak najbardziej Szczęście funkcjonuje jako wartość numeryczna - ale ukryta pod określeniami słownymi.szczęście przypomina trochę voodoo. Pewnym rozwiązaniem byłoby rezygnacja z kategoryzacji tego statu na pechowiec/szczęściarz etc., bo to mylące, a wprowadzenie po prostu licznika punktów. Bo rozumiem, że skoro można dostać 30 punktów szczęścia, to taka funkcja gdzieś w kodzie istnieje, chociaż w tej grze nic mnie już nie zdziwi xD
E M P I R E W I L L R I S E !...
-
- Strażnik
- Posty: 0
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 12:47
- ID: 0
- Rasa: Cz³owiek
Re: Losowość?
Problem jest w tym, że właśnie nie za bardzo da się "nabić" szczęście. Czart i człowiek mają to ze świątyni/darów, czyli lokacji rasowej, do której prędzej czy później zawitają. Jako wampir/wilkołak pozostaje mi latanie po Glut lub kucie itemów?Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni pisze:Prawdą jest, że człowieki i czarty mają dość mocno uproszczone zdobywanie szczęścia, co jest nieco nieuczciwe względem pozostałych ras. Trzeba będzie to poprawić.
Niemniej nie oznacza to, że tego szczęścia nie mają jak zyskiwać - poprzez walkę, zwiedzanie niektórych lokacji, rzemieślnictwo czy warzenie zyskuje się także pewne ilości szczęścia.
Proponowałbym albo wprowadzenie w jakiś sposób możliwości nabijania szczęścia niskim kosztem (częstsze eventy dające szczęście w sensownych lokacjach) - ewentualnie możliwość kupienia w kasynie (xD) chociażby jako dodatkowa nagroda za wygraną.
-
- Posty: 102
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:35
- ID: 859
- Rasa: Czart
- Profesja: Czarodziej
Re: Losowość?
Dla Wampa ktory daje w ofiarach zloto/surowce mozna by dorzucić opcje wykupu szczęścia za surowce jakos ograniczone na dzień lub po prostu dorzucenie do podbijanej max eny jako kolejny dar w tej samej cenie co max ena.
Wogul eventy dodawania szczescia podczas przekopywania bagna
Wilkolak.. hm moze Burelie z surowcow kopalnianch na podobnej zasadzie co czart altheit
Jeśli chodzi o diamenty to zmniejszyl bym ich wplyw na dostawane ap lub obnizyl osiagniecia z 3 na 1. Wieksze gildie zdobywaja automatycznie duza przewage. 7-8ap zamiast 4-5 to przepaść w rozwoju postaci. O nowych osobach nie ma co pisac bo ich nie ma ale gracze poza najwiekszymi gildiami tez mogliby o co powalczyc co na pewno urozmaiciloby gre
Wogul eventy dodawania szczescia podczas przekopywania bagna
Wilkolak.. hm moze Burelie z surowcow kopalnianch na podobnej zasadzie co czart altheit
Jeśli chodzi o diamenty to zmniejszyl bym ich wplyw na dostawane ap lub obnizyl osiagniecia z 3 na 1. Wieksze gildie zdobywaja automatycznie duza przewage. 7-8ap zamiast 4-5 to przepaść w rozwoju postaci. O nowych osobach nie ma co pisac bo ich nie ma ale gracze poza najwiekszymi gildiami tez mogliby o co powalczyc co na pewno urozmaiciloby gre
-
- Posty: 102
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:35
- ID: 859
- Rasa: Czart
- Profesja: Czarodziej
Re: Losowość?
Dodatkowo dorzuciłbym zmniejszenie bonusu uzbrojenia z ~2,7 na 1,5-1,7 aby większy wpływ miała wytrzymałość niż obecnie.
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 13 lis 2018, o 12:25
- ID: 2367
- Rasa: Cz³owiek
- Profesja: Bard
Re: Losowość?
Co to właściwie znaczy?Eliten pisze:Dodatkowo dorzuciłbym zmniejszenie bonusu uzbrojenia z ~2,7 na 1,5-1,7 aby większy wpływ miała wytrzymałość niż obecnie.
-
- Posty: 90
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:55
- ID: 63
- Rasa: Cz³owiek
Re: Losowość?
Oznacza to, że płatnerz mając rozbudowaną kuźnię na 7 lvl (100kk) może kuć uzbrojenie z przelicznikiem około 2.6 czyli jeżeli w planie jest podstawowa ochrona +1000 max jaki wykujesz to +2600. Eliten chce aby zmienić przelicznik na 1,5 lub 1,7 czyli z uzbrojenia +1000 zrobisz max +1500 w pierwszym wariancie, a w drugim +1700. Daje to nam nerf uzbrojenia o ponad 35%.
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 13 lis 2018, o 12:25
- ID: 2367
- Rasa: Cz³owiek
- Profesja: Bard
Re: Losowość?
No ja ani nie tworzę ani nie używam uzbrojenia, także nie wiem, może się nie orientuję i już tak nie trzeba, ale może podałbyś jakieś przesłanki żeby tak zrobić? Zaraz ktoś przyjdzie i powie, żeby zwiększyć do 3.14 i co mamy se uśrednić?
-
- Posty: 102
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:35
- ID: 859
- Rasa: Czart
- Profesja: Czarodziej
Re: Losowość?
Wybacz za zbytnią skrótowość ;p
Oczywiście adekwatnie trzeba by lekko zmniejszyć moc czarów def u magicznych aby nie nerfić walczących wbb tylko wprowadzić większą wagę wytrzymałości, gdyż obecnie jest to dość mało znacząca statystyka.
Niby jest obecnie redukcja z tej statystyki, ale chyba przez całą erę nikt jej nie przetestował porządnie patrząc na wartości w HS.
Skoro są statystyki, które się podnosi miło gdyby większość z nich miała jakieś znaczenie, bądź była kolejnym wariantem różnorodności rozwoju postaci. Jeśli rzemek otrzymywałby tyle samo exp za wykonanie max bonusu uzbrojenia niezależnie czy 2,7 czy 1,7 to nic mu to nie zmienia. Zaś dla postaci walczących jak najbardziej. Można pomyśleć czy warto wydać 100ap w siłe i coś założyć czy 100apek w wytrzymałość. Obecnie przez kute uzbrojenia nie ma takiego dylematu 100ap w sile i masz +1500 (przelicznik 6/1*, a często korzysta sie z mocniejszych rzeczy) w swoim secie. 100ap w wytrzymalość i jest 300-400 czyli 4-krotnie mniej.
* 100ap to dla mnie 250siły zatem +1500 na 250siły 6/1
Jak ktoś wykuje +4000 na 1000siły to masz 4/1
Oczywiście adekwatnie trzeba by lekko zmniejszyć moc czarów def u magicznych aby nie nerfić walczących wbb tylko wprowadzić większą wagę wytrzymałości, gdyż obecnie jest to dość mało znacząca statystyka.
Niby jest obecnie redukcja z tej statystyki, ale chyba przez całą erę nikt jej nie przetestował porządnie patrząc na wartości w HS.
Skoro są statystyki, które się podnosi miło gdyby większość z nich miała jakieś znaczenie, bądź była kolejnym wariantem różnorodności rozwoju postaci. Jeśli rzemek otrzymywałby tyle samo exp za wykonanie max bonusu uzbrojenia niezależnie czy 2,7 czy 1,7 to nic mu to nie zmienia. Zaś dla postaci walczących jak najbardziej. Można pomyśleć czy warto wydać 100ap w siłe i coś założyć czy 100apek w wytrzymałość. Obecnie przez kute uzbrojenia nie ma takiego dylematu 100ap w sile i masz +1500 (przelicznik 6/1*, a często korzysta sie z mocniejszych rzeczy) w swoim secie. 100ap w wytrzymalość i jest 300-400 czyli 4-krotnie mniej.
* 100ap to dla mnie 250siły zatem +1500 na 250siły 6/1
Jak ktoś wykuje +4000 na 1000siły to masz 4/1