Cześć,
Absolutnie nie mam pojęcia jak wygląda obecna logika zmian pogodowych, wiem tylko, że nie bolała mnie ona dopóki nie zacząłem być rzemieślnikiem
W związku z czym proponuję rozsądny model, który umożliwiłby planowanie pogody oraz swojej aktywności w ramach imperium oraz skrócił czas oczekiwania na wymarzoną porę do expienia/kucia.
Model opiera się na preferowanych, liniowych zmianach pogodowych z istniejącym, ale znacznie niższym wpływem RNG na całą zabawę.
1. Liniowy model pogody - następujące po sobie pogody mają 66% na wywołanie pogody będącej naturalnym następstwem poprzedniej, a 33% na totalnie randomową pogodę, jak - mam wrażenie - ma to miejsce obecnie.
Jak widzę logiczny ciąg pogód następujących po sobie?
Bezchmurnie -Duszno i Gorąco - Burzowo - Pochmurnie - Deszczowo - Zimno - Bezchmurnie
Logika?
Pogoda zero - bezchmurnie, przed burzą zazwyczaj jest duszno, co zwiastować może różnice prądów, ciśnień i wszystkiego tego co robi burzę, o czym wiedzą fizycy, nie ja, następnie po kulminacji burzy pozostają po prostu chmurki na niebie, które przynoszą deszcz. A po deszczu zazwyczaj jest zimno, by potem się wypogodzić.
2. Zabezpieczenie przed RNG - mimo wszystko pogoda bywa nieprzewidywalna, wiec nie można opierać się w pełni na modelu liniowym. Dla 33% RNG proponowałbym dodatkowo wprowadzić punkt, że jeżeli nie wylosuje pogody zgodnie z naturalnym porządkiem rzeczy, wystąpienie tej samej pogody jest dodatkowo niższe o 66%. Tj. Mamy zimno, jest roll na 33% (czyli pogoda nieliniowa) - standardowa szansa na uzyskanie pogody zimnej ponownie powinna być mniejsza o 66% niż innych pogód.
3. Pogoda losowana jest na 3 resety - skoro mamy resety o 6,8,10,12,14,16,18,20,22 oznacza to, ze dziennie pogodę zmieniałby reset o 6 rano (na 6-10), 12 w południe (na 12-16) oraz 18 popołudniem (na 18-22), przez co w cyklu dwudniowym (18 resetów) możliwym i wysoce prawdopodobnym byłoby uzyskanie każdej pogody z cyklu. Co więcej, możnaby planować kiedy wspomniana pogoda może wyskoczyć.
To też nie jest żart.
Pzdr,
Therg
Zmiany pogodowe - budowa rozsądnego cyklu
Moderator: Aniołowie
-
- Archanioł
- Posty: 100
- Rejestracja: 17 lut 2019, o 12:35
- ID: 3362
- Rasa: Cz³owiek
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:49
- ID: 1805
- Rasa: Cz³owiek
Re: Zmiany pogodowe - budowa rozsądnego cyklu
AS znalazło expliota i zgłasza po wykorzystywanu, prozę zbanować powyższego gracza. (reszta gildii nie mała tej wiedzy).
// permaban do odwołania - gnd
// zapomnialem dodac, jak wytrzeźwiejesz, to porozmawiamy o twoim zachowaniu
// permaban do odwołania - gnd
// zapomnialem dodac, jak wytrzeźwiejesz, to porozmawiamy o twoim zachowaniu
-
- Strażnik
- Posty: 0
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 12:47
- ID: 0
- Rasa: Cz³owiek
Re: Zmiany pogodowe - budowa rozsądnego cyklu
Ciekawa propozycja, rozłożenie następstw pogody brzmi logicznie jak dzieje się w normalnym życiu. Z tym głosowaniem w ciągu dnia faktycznie można by pomyśleć Bo przykładowo 3 dni czekam na pochmurno, a kiedy już się pojawia to na jeden reset i wtedy akurat nie jestem online. Dodam, że używam możliwości zmiany pogody przez świątynię , ale w tej erze jeszcze ani razu mi się nie udało zmienić. Zmiany pogody po pierwsze zabierają za dużo modlitwy i mają bardzo mały % na jej zmianę, co warto by było zmienić trochę. Zdarzenia losowe powinny mieć niski % Na wymodlenie, ale szansa na zmianę pogody mogłaby być większa albo tańsza o połowę względem eventów. Strasznie to wstrzymuje grę bo nie ma pogody, nie ma szkółki/kucia/expienia i wszystko stoi w miejscu.
-
- Bóg
- Posty: 200
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
- ID: 51
- Rasa: Cz³owiek
Re: Zmiany pogodowe - budowa rozsądnego cyklu
To nie jest tak, że pogoda zmienia się całkowicie losowo - z każdej pogody jest ograniczony zakres możliwych zmian, nie jest on jednak idealny zapewne
Osobiście liniowość zmian mi się nie podoba, aczkolwiek, warto pochylić się nad częstotliwościami zmian, np.:
- przestać losować pogodę co reset,
- dodać współczynnik wpływający na prawdopodobieństwo zmian - zaraz po zmianie pogody szansa na ponowną zmianę jest bardzo niska (czy wręcz zerowa), ale wraz z trwaniem (resetami), rośnie, by np. wynieść 100% szans na zmianę po 9 resetach (lub innej liczbie cykli, gdyby nie losować co reset).
Osobiście liniowość zmian mi się nie podoba, aczkolwiek, warto pochylić się nad częstotliwościami zmian, np.:
- przestać losować pogodę co reset,
- dodać współczynnik wpływający na prawdopodobieństwo zmian - zaraz po zmianie pogody szansa na ponowną zmianę jest bardzo niska (czy wręcz zerowa), ale wraz z trwaniem (resetami), rośnie, by np. wynieść 100% szans na zmianę po 9 resetach (lub innej liczbie cykli, gdyby nie losować co reset).
World needs a professional, not a hero.
-
- Archanioł
- Posty: 100
- Rejestracja: 17 lut 2019, o 12:35
- ID: 3362
- Rasa: Cz³owiek
Re: Zmiany pogodowe - budowa rozsądnego cyklu
Tit, boję się, że przy takich zmianach, szansa wylosowania interesującej nas pogody przeciągnie się jeszcze bardziej - bo, jeżeli dobrze rozumiem, mówimy o tym, by zostało RNG, ale zmniejszyć szansę na wylosowanie innej pogody przez 9 resetów. Z związku z tym, że mamy 6 pogód, daje to 54 resety na teoretyczne przejście cyklu przy pechowej ścieżce, plus nic nie gwarantuje (jeżeli nie zmieniamy zależności między pogodami), że wylosowana zostanie w międzyczasie pogoda, na której nam zależy.
To jest strasznie długo.
Co do zasady, jak mam czas to śledzę impa całkiem regularnie i z ręką na sercu, zdarza się czekać na bezchmurnie lub pochmurnie (dwie rozsądne pogody do kucia przez 99% gry) po kilka dni - 3-4? Gra gigantycznie traci na dynamice w takiej sytuacji - nie tylko rzemka, ale i walczących, którzy czekają na sprzęt z diamami znacznie dłużej. Jeżeli już uzależniamy jeden efekt RNG (umagicznienie z szansa w pogode - chociaż to zostało znacznie poprawione) od drugiego efektu RNG brzmi to jak droga do sztucznego przedłużenia rozgrywki i sfrustrowania graczy
Propozycja została złożona by ułatwić rozgrywkę i zwiększyć jej dynamizm. No i mówię to z perspektywy amatora rzemieślnictwa, który kuje pierwszą erę, fajnie się bawi ale dlatego, że ma spory dystans do tej zabawy
No, i nie jestem fanem RNG, jeżeli nie ma ono sensu - w tym przypadku wyraźnie pogoda psuje odczucia i feeling rozgrywki, bo trzeba na nią czekać i "sprawdzać" - zamiast planować i analizować. I tak jak wspominam, jak dla walczących jest to użyteczne (przemiany, legendarne i owiane mitami wręcz występowanie mobkow w zaleznosci od pogody czy szkoła bitewna), tak dla druida czy rzemieślnika jest to kluczowe by pchać rozgrywkę walczących do przodu.
No i czasem Imp przez to stoi te 3-4 dni
To jest strasznie długo.
Co do zasady, jak mam czas to śledzę impa całkiem regularnie i z ręką na sercu, zdarza się czekać na bezchmurnie lub pochmurnie (dwie rozsądne pogody do kucia przez 99% gry) po kilka dni - 3-4? Gra gigantycznie traci na dynamice w takiej sytuacji - nie tylko rzemka, ale i walczących, którzy czekają na sprzęt z diamami znacznie dłużej. Jeżeli już uzależniamy jeden efekt RNG (umagicznienie z szansa w pogode - chociaż to zostało znacznie poprawione) od drugiego efektu RNG brzmi to jak droga do sztucznego przedłużenia rozgrywki i sfrustrowania graczy
Propozycja została złożona by ułatwić rozgrywkę i zwiększyć jej dynamizm. No i mówię to z perspektywy amatora rzemieślnictwa, który kuje pierwszą erę, fajnie się bawi ale dlatego, że ma spory dystans do tej zabawy
No, i nie jestem fanem RNG, jeżeli nie ma ono sensu - w tym przypadku wyraźnie pogoda psuje odczucia i feeling rozgrywki, bo trzeba na nią czekać i "sprawdzać" - zamiast planować i analizować. I tak jak wspominam, jak dla walczących jest to użyteczne (przemiany, legendarne i owiane mitami wręcz występowanie mobkow w zaleznosci od pogody czy szkoła bitewna), tak dla druida czy rzemieślnika jest to kluczowe by pchać rozgrywkę walczących do przodu.
No i czasem Imp przez to stoi te 3-4 dni
-
- Archanioł
- Posty: 100
- Rejestracja: 17 lut 2019, o 12:35
- ID: 3362
- Rasa: Cz³owiek
Re: Zmiany pogodowe - budowa rozsądnego cyklu
Podbijam temat - odpowiedź bóstw mnie nie zadowala jak skończy się na gadaniu ;d