ZMIANY NA XXIV ERĘ

Moderator: Aniołowie

Veart Iraeth
 

Posty: 52
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:44
ID: 1454
Rasa: Człowiek
Profesja: Rzemieślnik

Re: ZMIANY NA XXIV ERĘ

Post autor: Veart Iraeth »

Dla mnie bomba ;-).
W prawdzie szereg proponowanych zmian bardzo przypomina mi pewną nieistniejącą już grę, ale raczej na plus - z sentymentu. Nekromanta - w końcu ;-) . Można było Druidowi wsadzić wcześniej przywołania, miast zmuszać go do bicia kosturem, ale.. Tarcze - no nareszcie. O ile nie będzie to tylko kolejny element uzbrojenia, bo to bez sensu - % do bloku powinien wynikać z umki posługiwania się tarczą , nie tylko z faktu jej posiadania. Co za tym idzie - wybór walki bronią 2ręczną lub 1 tęczną i tarczą musiałby zmienić obecny system wbb. Lokacja gildyjna i wyprawy ( dodatkowy exp i pewnie fanty dla ekipy).. Tu pomarudzę : tak, pomysł znany mi i genialny, byłbym za, gdyby nie fakt, że to będzie kolejne wzmocnienie dla graczy zdeklarowanych - w tej czy innej gildii. Bo nie ma niczego dla tych, którzy chcą grać bezstronnie, solo. Żadnych bonusów, czy ułatwień - skazanych tak naprawdę na sklep miejski i podyktowane tam ceny.

Ps: Jeżeli te zmiany wskoczą - chętnie pogram. O ile nie będą weryfikowane w erze testowej. Nie jest potrzebna do niczego - w końcu i w trakcie trwania właściwej ery nanoszone są poprawki. A nawet jeżeli coś się rypnie - no to raczej wierne grono imperialnych graczy boskiej głowy nie urwie ;-).
''Gadać mi się nie chce, bo o czym tu gadać?
Gdyby sito podstawić, żeby sensu nałapać,
mikrogrudki nie uświadczysz, przelatuje bla, bla, bla, bla...''
Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni
Bóg
 

Posty: 989
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Nekromanta

Re: ZMIANY NA XXIV ERĘ

Post autor: Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni »

Zamieszczam aktualizację planu na nową erę:


1. Nowa profesja - Nekromanta, wraz z nowymi czarami - przywołaniami.
2. Nowa lista czarów dla Paladyna - Aury, w miejsce obecnych czarów defensywnych.
3. Nowy typ ekwipunku - Tarcze. Dostępne dla klas walczących (bez Czarodzieja, Druida i Kapłana). Tarcze, oprócz obrony, zwiększają % szansę na blok podczas walki.
4. Podział Broni na 1-ręczną i 2-ręczną. 1-ręczna może być używana razem z tarczą, 2-ręczna wyklucza użycie tarcz. Broń 2-ręczna posiada lepszy mnożnik obrażeń w walce ze względu na użycie obu rąk do ataku :)
5. Zarówno broń ręczna jak i tarcze będą uzbrojeniem znacząco lżejszym niż reszta uzbrojenia (wymagającym mniej siły niż obecnie). Broń wogulska będzie wyłącznie 2-ręczna.
6. Zmiana systemu PR - globalne zwiększenie liczby punktów ruchu do wyższych wartości - min PR broni, czarów, ataków itp. wyniesie 10 (zamiast 2). System będzie bardziej elastyczny, dający większe możliwości doboru broni/czarów/taktyki itd.
7. Wprowadzenie specjalnych lokacji, w których możliwe będzie odbywanie "rajdów gildyjnych", czyli wspólnych wypraw wielu członków jednej gildii przeciwko potworom.
8. Nowa ścieżka questowa dla profesji tworzących.
9. Kontrataki - zmiana liczenia PR za kontrę - na 50% PR broni w ręku.
----
10. Bloki - modyfikacja pod kątem obsługi Tarcz oraz lepszych przeliczników.
11. Domostwa - zysk energii będzie ograniczony tylko do właściciela domku i tylko pod warunkiem, że nie jest on członkiem żadnej gildii.
12. Planuję wprowadzenie w Szkole Bitewnej opcji szkolenia także umiejętności WB i Czaro, oprócz samych statystyk.
13. Czary ofensywne - zmiana wzorów odpowiedzialnych za wychodzenie czarów (dotychczas były dość pokrętne i zależne od poziomu przeciwnika - będą zależały wyłącznie od trudności czaru i inteligencji oraz czaroznawstwa maga.
14. Czary defensywne - powiązanie siły czaru z ilością Czaroznawstwa maga. Efekt działający w zakresie 0.9-1.5 x bazowe wartości czaru (dotyczy wyłącznie ochrony normalnej i od żywiołów). Skutkować to będzie tym, że mając dużo Czaroznawstwa bardziej korzystne może być pozostawanie przy słabszym czarze, niż przeskok na teoretycznie mocniejsze zaklęcie.


Ogólne założenie tych ostatnich zmian jest takie, aby zwiększyć znaczenie Czaroznawstwa w rozgrywce - dzięki temu profesje magiczne zarówno zyskają możliwość wpływania na siłę swych zaklęć, jak i przywrócimy do życia rynek Umagicznień.


Ogólnie jeśli chodzi o postęp prac nad kompletną implementacją wszystkich powyższych zmian do gry, oceniłbym je na ok. 70-75%%.
Pozostały do wprowadzenia przede wszystkim modyfikacje Targowiska pod kątem obsługi nowego i zmodyfikowanego uzbrojenia, a także zwojów z czarami, Szkoła Magii w zakresie wyświetlania nowych typów czarów, lokacje do rajdów gildyjnych oraz ścieżka questowa dla twórców.

Reszta zmian jest już niemal gotowa - pozostało doszlifowanie szczegółów i praca nad balansem przede wszystkim nowej profesji.
Zmiana systemu PR daje - moim zdaniem - bardzo obiecujące efekty. :)


Bardzo proszę o zgłaszanie mi (na forum lub posłańcem) Waszych uwag dotyczących obecnych problemów i braków w mechanice. Każdy feedback jest cenny :)


Org
E M P I R E W I L L R I S E !...
Nek
 

Posty: 80
Rejestracja: 18 cze 2019, o 12:28
ID: 2132
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Rzemieślnik

Re: ZMIANY NA XXIV ERĘ

Post autor: Nek »

11. Domostwa - zysk energii będzie ograniczony tylko do właściciela domku i tylko pod warunkiem, że nie jest on członkiem żadnej gildii.
Ten punt nie za bardzo mi się podoba aż tak dużo ergi berdzie dawać nowy dom . Że jak ktoś jest w gidii to nie będzie miał z niego energii i no 2 połówka tak samo nie dostanie energi .

2 polówka będzie poszkodowana jak by jednak nie ograniczał żony męża do braku energi. Trochę to bez desu że musi postawić sobie osobny dom.
Gildie to rozumie przewaga w energi z gildii do tego z domu .
Toboe, Irbis Mroku
Archanioł
 

Posty: 350
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 166
Rasa: Człowiek
Profesja: Rzemieślnik

Re: ZMIANY NA XXIV ERĘ

Post autor: Toboe, Irbis Mroku »

To może małżonkowie dostają połowę bonusu z domów?
Strażnik
Strażnik
 

Posty: 0
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 12:47
ID: 0
Rasa: Cz³owiek

Re: ZMIANY NA XXIV ERĘ

Post autor: Strażnik »

Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni pisze:
11. Domostwa - zysk energii będzie ograniczony tylko do właściciela domku i tylko pod warunkiem, że nie jest on członkiem żadnej gildii.

Szkoda, że coś, co fajnie się rozwinęło w tej erze zostało tak szybko zakopane. Sugerowałbym raczej rozbudowę tego systemu zamiast zaorania go pługiem.
Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni
Bóg
 

Posty: 989
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Nekromanta

Re: ZMIANY NA XXIV ERĘ

Post autor: Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni »

To może małżonkowie dostają połowę bonusu z domów?
Tak to jest obecnie zrobione, ale krzykacze wołają, że to niesprawiedliwe... ;)
Szkoda, że coś, co fajnie się rozwinęło w tej erze zostało tak szybko zakopane. Sugerowałbym raczej rozbudowę tego systemu zamiast zaorania go pługiem.
Dlaczego zaorania? Daje szansę w pewnym stopniu graczom bezgildyjnym dotrzymywać kroku tym w gildiach.
Veld - popatrz tak: ktoś nie jest w gildii, bo nie ma w niej obecnie miejsca - nie musi być stratny w energii, bo może mieć enę z domku. Co w tym złego?
E M P I R E W I L L R I S E !...
Veart Iraeth
 

Posty: 52
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:44
ID: 1454
Rasa: Człowiek
Profesja: Rzemieślnik

Re: ZMIANY NA XXIV ERĘ

Post autor: Veart Iraeth »

Ciągle ta presja na enę.. szybciej, dalej, wyżej. Kwatery, prowincje, domy, eventy - coś jeszcze pominąłem? Na kij ten speed? Omijanie lokacji, kalkulowanie, wyścig małych istot.. Ktoś mi to racjonalnie wytłumaczy?
Zróbmy erę w tydzień - wygra najszybszy. Ktoś pamięta zwycięzcę ery nr 16? nr 9? Wybawiciel Imperium winien być dłużej wyczekiwany przez mieszkańców - inaczej zagrożenie staje się trywialne ( w skrócie ).

Tak to widzę. Mniejsza o klimat.
''Gadać mi się nie chce, bo o czym tu gadać?
Gdyby sito podstawić, żeby sensu nałapać,
mikrogrudki nie uświadczysz, przelatuje bla, bla, bla, bla...''
Strażnik
Strażnik
 

Posty: 0
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 12:47
ID: 0
Rasa: Cz³owiek

Re: ZMIANY NA XXIV ERĘ

Post autor: Strażnik »

Masz rację, w grze opierającej się na mechanicznej walce nie optymalizujmy rozwoju postaci, grajmy jak pizdy sprzed 15 er xD

https://lmgtfy.com/?q=kurs+excela&iie=1
Toboe, Irbis Mroku
Archanioł
 

Posty: 350
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 166
Rasa: Człowiek
Profesja: Rzemieślnik

Re: ZMIANY NA XXIV ERĘ

Post autor: Toboe, Irbis Mroku »

Vendlin pisze:Masz rację, w grze opierającej się na mechanicznej walce nie optymalizujmy rozwoju postaci, grajmy jak pizdy sprzed 15 er xD

https://lmgtfy.com/?q=kurs+excela&iie=1
To chyba gram jak pizda, bo nie korzystam z excela czy innych analizatorów, a dobrze się bawię grając w stylu sprzed 15 er robiąc wszystko na czuja. Nie mam pewności jakie staty mi dadzą najwięcej. Rozwijam je na czuja. Nie wiem, czy muszę dalej bić wbb. Biję wbb, bo fajne wyzwanie jest z układaniem taktyk. Min maxowanie zabija przyjemność czerpaną z gry. Wiem to, bo kilka gier próbowałem minmaxować i je szybko porzuciłem. Impa nie umiem minmaxować, nie jest dla mnie więc excelem, tylko grą , wyzwaniem.
Nek
 

Posty: 80
Rejestracja: 18 cze 2019, o 12:28
ID: 2132
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Rzemieślnik

Re: ZMIANY NA XXIV ERĘ

Post autor: Nek »

Ja też gram 1raz postaci walcząca , nie chciał bym by do tego doszło że era się kończyła zanim się zacznie. I będzie trwała parę naście dni i nowa era.

Gram bo lubię nie wiem gdzie i kiedy na którym lv co zabić gdzie się uda gdzie co z czego wypada , obrona i tak dalej nie interesuje mnie wysyci szczurów że tak powiem .

Mo jedynym wyzwanie na ta ere to trenować stwora by mi pomagała ha
ODPOWIEDZ