ZMIANY NA XXIV ERĘ
Moderator: Aniołowie
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:44
- ID: 1454
- Rasa: Cz³owiek
- Profesja: Rzemieślnik
Re: ZMIANY NA XXIV ERĘ
Dla mnie bomba .
W prawdzie szereg proponowanych zmian bardzo przypomina mi pewną nieistniejącą już grę, ale raczej na plus - z sentymentu. Nekromanta - w końcu . Można było Druidowi wsadzić wcześniej przywołania, miast zmuszać go do bicia kosturem, ale.. Tarcze - no nareszcie. O ile nie będzie to tylko kolejny element uzbrojenia, bo to bez sensu - % do bloku powinien wynikać z umki posługiwania się tarczą , nie tylko z faktu jej posiadania. Co za tym idzie - wybór walki bronią 2ręczną lub 1 tęczną i tarczą musiałby zmienić obecny system wbb. Lokacja gildyjna i wyprawy ( dodatkowy exp i pewnie fanty dla ekipy).. Tu pomarudzę : tak, pomysł znany mi i genialny, byłbym za, gdyby nie fakt, że to będzie kolejne wzmocnienie dla graczy zdeklarowanych - w tej czy innej gildii. Bo nie ma niczego dla tych, którzy chcą grać bezstronnie, solo. Żadnych bonusów, czy ułatwień - skazanych tak naprawdę na sklep miejski i podyktowane tam ceny.
Ps: Jeżeli te zmiany wskoczą - chętnie pogram. O ile nie będą weryfikowane w erze testowej. Nie jest potrzebna do niczego - w końcu i w trakcie trwania właściwej ery nanoszone są poprawki. A nawet jeżeli coś się rypnie - no to raczej wierne grono imperialnych graczy boskiej głowy nie urwie .
W prawdzie szereg proponowanych zmian bardzo przypomina mi pewną nieistniejącą już grę, ale raczej na plus - z sentymentu. Nekromanta - w końcu . Można było Druidowi wsadzić wcześniej przywołania, miast zmuszać go do bicia kosturem, ale.. Tarcze - no nareszcie. O ile nie będzie to tylko kolejny element uzbrojenia, bo to bez sensu - % do bloku powinien wynikać z umki posługiwania się tarczą , nie tylko z faktu jej posiadania. Co za tym idzie - wybór walki bronią 2ręczną lub 1 tęczną i tarczą musiałby zmienić obecny system wbb. Lokacja gildyjna i wyprawy ( dodatkowy exp i pewnie fanty dla ekipy).. Tu pomarudzę : tak, pomysł znany mi i genialny, byłbym za, gdyby nie fakt, że to będzie kolejne wzmocnienie dla graczy zdeklarowanych - w tej czy innej gildii. Bo nie ma niczego dla tych, którzy chcą grać bezstronnie, solo. Żadnych bonusów, czy ułatwień - skazanych tak naprawdę na sklep miejski i podyktowane tam ceny.
Ps: Jeżeli te zmiany wskoczą - chętnie pogram. O ile nie będą weryfikowane w erze testowej. Nie jest potrzebna do niczego - w końcu i w trakcie trwania właściwej ery nanoszone są poprawki. A nawet jeżeli coś się rypnie - no to raczej wierne grono imperialnych graczy boskiej głowy nie urwie .
''Gadać mi się nie chce, bo o czym tu gadać?
Gdyby sito podstawić, żeby sensu nałapać,
mikrogrudki nie uświadczysz, przelatuje bla, bla, bla, bla...''
Gdyby sito podstawić, żeby sensu nałapać,
mikrogrudki nie uświadczysz, przelatuje bla, bla, bla, bla...''
-
- Bóg
- Posty: 992
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
- ID: 13
- Rasa: Cz³owiek
- Profesja: Rzemieślnik
Re: ZMIANY NA XXIV ERĘ
Zamieszczam aktualizację planu na nową erę:
1. Nowa profesja - Nekromanta, wraz z nowymi czarami - przywołaniami.
2. Nowa lista czarów dla Paladyna - Aury, w miejsce obecnych czarów defensywnych.
3. Nowy typ ekwipunku - Tarcze. Dostępne dla klas walczących (bez Czarodzieja, Druida i Kapłana). Tarcze, oprócz obrony, zwiększają % szansę na blok podczas walki.
4. Podział Broni na 1-ręczną i 2-ręczną. 1-ręczna może być używana razem z tarczą, 2-ręczna wyklucza użycie tarcz. Broń 2-ręczna posiada lepszy mnożnik obrażeń w walce ze względu na użycie obu rąk do ataku
5. Zarówno broń ręczna jak i tarcze będą uzbrojeniem znacząco lżejszym niż reszta uzbrojenia (wymagającym mniej siły niż obecnie). Broń wogulska będzie wyłącznie 2-ręczna.
6. Zmiana systemu PR - globalne zwiększenie liczby punktów ruchu do wyższych wartości - min PR broni, czarów, ataków itp. wyniesie 10 (zamiast 2). System będzie bardziej elastyczny, dający większe możliwości doboru broni/czarów/taktyki itd.
7. Wprowadzenie specjalnych lokacji, w których możliwe będzie odbywanie "rajdów gildyjnych", czyli wspólnych wypraw wielu członków jednej gildii przeciwko potworom.
8. Nowa ścieżka questowa dla profesji tworzących.
9. Kontrataki - zmiana liczenia PR za kontrę - na 50% PR broni w ręku.
----
10. Bloki - modyfikacja pod kątem obsługi Tarcz oraz lepszych przeliczników.
11. Domostwa - zysk energii będzie ograniczony tylko do właściciela domku i tylko pod warunkiem, że nie jest on członkiem żadnej gildii.
12. Planuję wprowadzenie w Szkole Bitewnej opcji szkolenia także umiejętności WB i Czaro, oprócz samych statystyk.
13. Czary ofensywne - zmiana wzorów odpowiedzialnych za wychodzenie czarów (dotychczas były dość pokrętne i zależne od poziomu przeciwnika - będą zależały wyłącznie od trudności czaru i inteligencji oraz czaroznawstwa maga.
14. Czary defensywne - powiązanie siły czaru z ilością Czaroznawstwa maga. Efekt działający w zakresie 0.9-1.5 x bazowe wartości czaru (dotyczy wyłącznie ochrony normalnej i od żywiołów). Skutkować to będzie tym, że mając dużo Czaroznawstwa bardziej korzystne może być pozostawanie przy słabszym czarze, niż przeskok na teoretycznie mocniejsze zaklęcie.
Ogólne założenie tych ostatnich zmian jest takie, aby zwiększyć znaczenie Czaroznawstwa w rozgrywce - dzięki temu profesje magiczne zarówno zyskają możliwość wpływania na siłę swych zaklęć, jak i przywrócimy do życia rynek Umagicznień.
Ogólnie jeśli chodzi o postęp prac nad kompletną implementacją wszystkich powyższych zmian do gry, oceniłbym je na ok. 70-75%%.
Pozostały do wprowadzenia przede wszystkim modyfikacje Targowiska pod kątem obsługi nowego i zmodyfikowanego uzbrojenia, a także zwojów z czarami, Szkoła Magii w zakresie wyświetlania nowych typów czarów, lokacje do rajdów gildyjnych oraz ścieżka questowa dla twórców.
Reszta zmian jest już niemal gotowa - pozostało doszlifowanie szczegółów i praca nad balansem przede wszystkim nowej profesji.
Zmiana systemu PR daje - moim zdaniem - bardzo obiecujące efekty.
Bardzo proszę o zgłaszanie mi (na forum lub posłańcem) Waszych uwag dotyczących obecnych problemów i braków w mechanice. Każdy feedback jest cenny
Org
1. Nowa profesja - Nekromanta, wraz z nowymi czarami - przywołaniami.
2. Nowa lista czarów dla Paladyna - Aury, w miejsce obecnych czarów defensywnych.
3. Nowy typ ekwipunku - Tarcze. Dostępne dla klas walczących (bez Czarodzieja, Druida i Kapłana). Tarcze, oprócz obrony, zwiększają % szansę na blok podczas walki.
4. Podział Broni na 1-ręczną i 2-ręczną. 1-ręczna może być używana razem z tarczą, 2-ręczna wyklucza użycie tarcz. Broń 2-ręczna posiada lepszy mnożnik obrażeń w walce ze względu na użycie obu rąk do ataku
5. Zarówno broń ręczna jak i tarcze będą uzbrojeniem znacząco lżejszym niż reszta uzbrojenia (wymagającym mniej siły niż obecnie). Broń wogulska będzie wyłącznie 2-ręczna.
6. Zmiana systemu PR - globalne zwiększenie liczby punktów ruchu do wyższych wartości - min PR broni, czarów, ataków itp. wyniesie 10 (zamiast 2). System będzie bardziej elastyczny, dający większe możliwości doboru broni/czarów/taktyki itd.
7. Wprowadzenie specjalnych lokacji, w których możliwe będzie odbywanie "rajdów gildyjnych", czyli wspólnych wypraw wielu członków jednej gildii przeciwko potworom.
8. Nowa ścieżka questowa dla profesji tworzących.
9. Kontrataki - zmiana liczenia PR za kontrę - na 50% PR broni w ręku.
----
10. Bloki - modyfikacja pod kątem obsługi Tarcz oraz lepszych przeliczników.
11. Domostwa - zysk energii będzie ograniczony tylko do właściciela domku i tylko pod warunkiem, że nie jest on członkiem żadnej gildii.
12. Planuję wprowadzenie w Szkole Bitewnej opcji szkolenia także umiejętności WB i Czaro, oprócz samych statystyk.
13. Czary ofensywne - zmiana wzorów odpowiedzialnych za wychodzenie czarów (dotychczas były dość pokrętne i zależne od poziomu przeciwnika - będą zależały wyłącznie od trudności czaru i inteligencji oraz czaroznawstwa maga.
14. Czary defensywne - powiązanie siły czaru z ilością Czaroznawstwa maga. Efekt działający w zakresie 0.9-1.5 x bazowe wartości czaru (dotyczy wyłącznie ochrony normalnej i od żywiołów). Skutkować to będzie tym, że mając dużo Czaroznawstwa bardziej korzystne może być pozostawanie przy słabszym czarze, niż przeskok na teoretycznie mocniejsze zaklęcie.
Ogólne założenie tych ostatnich zmian jest takie, aby zwiększyć znaczenie Czaroznawstwa w rozgrywce - dzięki temu profesje magiczne zarówno zyskają możliwość wpływania na siłę swych zaklęć, jak i przywrócimy do życia rynek Umagicznień.
Ogólnie jeśli chodzi o postęp prac nad kompletną implementacją wszystkich powyższych zmian do gry, oceniłbym je na ok. 70-75%%.
Pozostały do wprowadzenia przede wszystkim modyfikacje Targowiska pod kątem obsługi nowego i zmodyfikowanego uzbrojenia, a także zwojów z czarami, Szkoła Magii w zakresie wyświetlania nowych typów czarów, lokacje do rajdów gildyjnych oraz ścieżka questowa dla twórców.
Reszta zmian jest już niemal gotowa - pozostało doszlifowanie szczegółów i praca nad balansem przede wszystkim nowej profesji.
Zmiana systemu PR daje - moim zdaniem - bardzo obiecujące efekty.
Bardzo proszę o zgłaszanie mi (na forum lub posłańcem) Waszych uwag dotyczących obecnych problemów i braków w mechanice. Każdy feedback jest cenny
Org
E M P I R E W I L L R I S E !...
-
- Posty: 80
- Rejestracja: 18 cze 2019, o 12:28
- ID: 2132
- Rasa: Cz³owiek
- Profesja: Rzemieślnik
Re: ZMIANY NA XXIV ERĘ
Ten punt nie za bardzo mi się podoba aż tak dużo ergi berdzie dawać nowy dom . Że jak ktoś jest w gidii to nie będzie miał z niego energii i no 2 połówka tak samo nie dostanie energi .11. Domostwa - zysk energii będzie ograniczony tylko do właściciela domku i tylko pod warunkiem, że nie jest on członkiem żadnej gildii.
2 polówka będzie poszkodowana jak by jednak nie ograniczał żony męża do braku energi. Trochę to bez desu że musi postawić sobie osobny dom.
Gildie to rozumie przewaga w energi z gildii do tego z domu .
-
- Archanioł
- Posty: 351
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
- ID: 166
- Rasa: Cz³owiek
- Profesja: Druid
Re: ZMIANY NA XXIV ERĘ
To może małżonkowie dostają połowę bonusu z domów?
-
- Strażnik
- Posty: 0
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 12:47
- ID: 0
- Rasa: Cz³owiek
Re: ZMIANY NA XXIV ERĘ
Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni pisze:
11. Domostwa - zysk energii będzie ograniczony tylko do właściciela domku i tylko pod warunkiem, że nie jest on członkiem żadnej gildii.
Szkoda, że coś, co fajnie się rozwinęło w tej erze zostało tak szybko zakopane. Sugerowałbym raczej rozbudowę tego systemu zamiast zaorania go pługiem.
-
- Bóg
- Posty: 992
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
- ID: 13
- Rasa: Cz³owiek
- Profesja: Rzemieślnik
Re: ZMIANY NA XXIV ERĘ
Tak to jest obecnie zrobione, ale krzykacze wołają, że to niesprawiedliwe...To może małżonkowie dostają połowę bonusu z domów?
Dlaczego zaorania? Daje szansę w pewnym stopniu graczom bezgildyjnym dotrzymywać kroku tym w gildiach.Szkoda, że coś, co fajnie się rozwinęło w tej erze zostało tak szybko zakopane. Sugerowałbym raczej rozbudowę tego systemu zamiast zaorania go pługiem.
Veld - popatrz tak: ktoś nie jest w gildii, bo nie ma w niej obecnie miejsca - nie musi być stratny w energii, bo może mieć enę z domku. Co w tym złego?
E M P I R E W I L L R I S E !...
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:44
- ID: 1454
- Rasa: Cz³owiek
- Profesja: Rzemieślnik
Re: ZMIANY NA XXIV ERĘ
Ciągle ta presja na enę.. szybciej, dalej, wyżej. Kwatery, prowincje, domy, eventy - coś jeszcze pominąłem? Na kij ten speed? Omijanie lokacji, kalkulowanie, wyścig małych istot.. Ktoś mi to racjonalnie wytłumaczy?
Zróbmy erę w tydzień - wygra najszybszy. Ktoś pamięta zwycięzcę ery nr 16? nr 9? Wybawiciel Imperium winien być dłużej wyczekiwany przez mieszkańców - inaczej zagrożenie staje się trywialne ( w skrócie ).
Tak to widzę. Mniejsza o klimat.
Zróbmy erę w tydzień - wygra najszybszy. Ktoś pamięta zwycięzcę ery nr 16? nr 9? Wybawiciel Imperium winien być dłużej wyczekiwany przez mieszkańców - inaczej zagrożenie staje się trywialne ( w skrócie ).
Tak to widzę. Mniejsza o klimat.
''Gadać mi się nie chce, bo o czym tu gadać?
Gdyby sito podstawić, żeby sensu nałapać,
mikrogrudki nie uświadczysz, przelatuje bla, bla, bla, bla...''
Gdyby sito podstawić, żeby sensu nałapać,
mikrogrudki nie uświadczysz, przelatuje bla, bla, bla, bla...''
-
- Strażnik
- Posty: 0
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 12:47
- ID: 0
- Rasa: Cz³owiek
Re: ZMIANY NA XXIV ERĘ
Masz rację, w grze opierającej się na mechanicznej walce nie optymalizujmy rozwoju postaci, grajmy jak pizdy sprzed 15 er xD
https://lmgtfy.com/?q=kurs+excela&iie=1
https://lmgtfy.com/?q=kurs+excela&iie=1
-
- Archanioł
- Posty: 351
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
- ID: 166
- Rasa: Cz³owiek
- Profesja: Druid
Re: ZMIANY NA XXIV ERĘ
To chyba gram jak pizda, bo nie korzystam z excela czy innych analizatorów, a dobrze się bawię grając w stylu sprzed 15 er robiąc wszystko na czuja. Nie mam pewności jakie staty mi dadzą najwięcej. Rozwijam je na czuja. Nie wiem, czy muszę dalej bić wbb. Biję wbb, bo fajne wyzwanie jest z układaniem taktyk. Min maxowanie zabija przyjemność czerpaną z gry. Wiem to, bo kilka gier próbowałem minmaxować i je szybko porzuciłem. Impa nie umiem minmaxować, nie jest dla mnie więc excelem, tylko grą , wyzwaniem.Vendlin pisze:Masz rację, w grze opierającej się na mechanicznej walce nie optymalizujmy rozwoju postaci, grajmy jak pizdy sprzed 15 er xD
https://lmgtfy.com/?q=kurs+excela&iie=1
-
- Posty: 80
- Rejestracja: 18 cze 2019, o 12:28
- ID: 2132
- Rasa: Cz³owiek
- Profesja: Rzemieślnik
Re: ZMIANY NA XXIV ERĘ
Ja też gram 1raz postaci walcząca , nie chciał bym by do tego doszło że era się kończyła zanim się zacznie. I będzie trwała parę naście dni i nowa era.
Gram bo lubię nie wiem gdzie i kiedy na którym lv co zabić gdzie się uda gdzie co z czego wypada , obrona i tak dalej nie interesuje mnie wysyci szczurów że tak powiem .
Mo jedynym wyzwanie na ta ere to trenować stwora by mi pomagała ha
Gram bo lubię nie wiem gdzie i kiedy na którym lv co zabić gdzie się uda gdzie co z czego wypada , obrona i tak dalej nie interesuje mnie wysyci szczurów że tak powiem .
Mo jedynym wyzwanie na ta ere to trenować stwora by mi pomagała ha