Gildie - dyskusja nt zamkniętej społeczności Imperium

Moderator: Aniołowie

Czy należy spróbować gry z ograniczonymi funkcjami gildii i targu?

Tak, spróbujmy ograniczyć interakcje grupowe
1
9%
Nie, to bez sensu
10
91%
 
Liczba głosów: 11

Strażnik
Strażnik
 

Posty: 0
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 12:47
ID: 0
Rasa: Cz³owiek

Re: Gildie - dyskusja nt zamkniętej społeczności Imperium

Post autor: Strażnik »

Dobry pomysł Toboe.

W kwestii mentora polecałbym wartościowe bonusy w ramach pomocy nowym.
Np. Za jednego ucznia dostęp do nowych eliksirów a już przy 5 uczniu(max uczniów) dostęp do nowej lokacji albo coś takiego :)

Wartościowe bonusy dla mentorów mogłyby powodować fajną rywalizację między wysokopoziomowcami. Oczywiście powinny być restrykcje jeśli chodzi o uczniów np. Drugiego można mieć dopiero gdy pierwszy osiągnie poziom 20 a trzeciego gdy drugi osiągnie 25 itd :D
Nek
 

Posty: 80
Rejestracja: 18 cze 2019, o 12:28
ID: 2132
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Rzemieślnik

Re: Gildie - dyskusja nt zamkniętej społeczności Imperium

Post autor: Nek »

A jak się trafia druid warzący albo rzemieślnik za mentora .
To musi być uniwersalna nagroda bonus do maksymalnej energii zdobywany co reset.

Na przykład +1 do energii na reset za ucznia ograniczenie od 3 do 5 uczniów na mentora.
Samael
 

Posty: 150
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:34
ID: 772
Rasa: Wampir
Profesja: Wojownik

Re: Gildie - dyskusja nt zamkniętej społeczności Imperium

Post autor: Samael »

Jest sporo osób które by wróciło do impa, ale warunek główny nie został spełniony od kilku lat :v
Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni
Bóg
 

Posty: 988
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Nekromanta

Re: Gildie - dyskusja nt zamkniętej społeczności Imperium

Post autor: Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni »

Org musi odejść? :P
E M P I R E W I L L R I S E !...
Strażnik
Strażnik
 

Posty: 0
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 12:47
ID: 0
Rasa: Cz³owiek

Re: Gildie - dyskusja nt zamkniętej społeczności Imperium

Post autor: Strażnik »

Jakiż to diabelski warunek? Zżera mnie ciekawość. :>
Therg Theusvinter
Archanioł
 

Posty: 100
Rejestracja: 17 lut 2019, o 12:35
ID: 3362
Rasa: Cz³owiek

Re: Gildie - dyskusja nt zamkniętej społeczności Imperium

Post autor: Therg Theusvinter »

Pokrótce: Pomijając obszar wyposażenia i eliksirów, który jest wypadkową ekonomii Imperium, Gildie dają boosta w obszarze energii (Prowincje), przeciw któremu protestowaliśmy 2 ery temu (chcąc zamienić to na boost związany tylko z GvG). Czy robią coś więcej?

Może więc nie gildie są problemem, a wspomniana ekonomia i jej skalowanie lub właśnie wysokie bariery wejścia? Uproszczajmy rozgrywkę, nie utrudniajmy ją :)

W wersji dłuższej: Problemem "hermetyczności" Imperium, wspomnianych braków na targu, jest percepcja skalowania Imperium, które obecnie skalowane jest na grę skierowaną dla szerszego grona graczy, zakładający większy dynamizm konsumpcji i przepływ dóbr, jednak z uwagi na pewne niedobory grających centralizuję rolę rzemieślników i tworzących, dopasowując globalny koncept do bardzo lokalnych możliwości w obszarze tworzenia.

W skrócie – więcej osób walczy i przynosi, mniej tworzy, stąd tworzenie jest bardzo drogie.
W obecnej odsłonie ekonomii, w której nadwyżki surowców, złota i innych dóbr przewala się przez system kucia, przez system gildii oraz dopiero w trzeciej kolejności przez system lokacji rasowych, Gildie stanowią jedyny stabilizator zapobiegający inflacji. Zmieniając gildię bez rebalansu i reorientacji ekonomii Imperium, zachowamy się jak fatalny lekarz, nie lecząc powodu choroby, a jej objawy.

Jeszcze słowem komentarza w temacie sprzętu - to nie wina gildii, ale obecnego systemu kucia, który z jednej strony jest absurdalnie drogi, z drugiej wymusza na rzemieślnikach bycie "na łańcuszku" szerszego grona graczy, bycie utrzymankami. Cała ekonomia kucia skupiona jest na centralizacji surowców w rękach jednej, dwóch osób - co miało sens, gdy głównym i niemalże jedynym kującym był Elmo - nie ma sensu, jeżeli chcemy zmniejszyć elitaryzm profesji i otworzyć rynek.

Bycie rzemieślnikiem w gildii to tak naprawdę kwestia kalkulacji zwrotu z inwestycji, gdzie wkłada się ogrom surowców (szczególnie w środkowych etapach), by ktoś w 40-50-60 dniu zaczął być użytecznym, a następnie liczy na odcinanie kuponów. W impie ekwipunek nie rotuje tak mocno, by klienci "ciągle" powracali, więc nie można liczyć na ciągły przychód, który umożliwiłby samodzielną rozrywkę, rozgrywkę.

Założę osobny temat by przedyskutować problematykę i zasugerować osobne mechaniki, które mogłyby urozmaicić ten obszar i pozytywnie wpłynąć na problematykę ekonomii – stanowcze nie dla zamykania Gildii i utrudniania funkcji rynku.

Absolutnie gra nie powinna być komplikowana na tym etapie, bo to utrudni i tak dosyć ciężkie i żmudne zadanie przeklikiwania się jako rzemek, by przerzucić sprzęt (powinniśmy upraszczać, jak pisałem w innym temacie na forum o: QLCh w zarządzaniu ekwipunkiem). Nie widzę wartości dodanej przez usunięcie ofert prywatnych. Skończy się na skupach, wysokich zniżkach i zawyżonych cenach. Rozwiązujmy problemy, a nie objawy.
Veart Iraeth
 

Posty: 51
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:44
ID: 1454
Rasa: Człowiek
Profesja: Rzemieślnik

Re: Gildie - dyskusja nt zamkniętej społeczności Imperium

Post autor: Veart Iraeth »

Wciąż to samo hasło : gildie nie są problemem.
Zgadza się - nie są.
Targ jest problemem.
Tworzący prywatnie pod gildie są problemem.
Skupione , prywatne dobra w gildiach są problemem.
Wciąż tego nie rozumiecie?
Jeden druid z miksturami na rynku - to bije po oczach.
Czego bronicie? Tronu po Napoleonu?
Licytacja - tak to widzę.
''Gadać mi się nie chce, bo o czym tu gadać?
Gdyby sito podstawić, żeby sensu nałapać,
mikrogrudki nie uświadczysz, przelatuje bla, bla, bla, bla...''
Nek
 

Posty: 80
Rejestracja: 18 cze 2019, o 12:28
ID: 2132
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Rzemieślnik

Re: Gildie - dyskusja nt zamkniętej społeczności Imperium

Post autor: Nek »

No coraz mnie druidów warzących w 1 erze jak się za rejestrowałem byłem druidem warzącym.
Ale w 2 erze postanowiłem sobie zmienić profesje .

Mało wydajna farma miałem coś koło 2000 kolumn okropnie długo tam siedziałem dziennie by ja uporządkować pewnie co źle robiłem nie wiem ale na 2 erze już mi się nie chciało z nią bawić.

Teraz jest o wiele lepsza tam farma kupiłem ją z ciekawości tylko nie pokazuje ile dni ma dane zioło.


Bardzo mało przepisów do kupienia w chacie druidów , trzeba liczyć na graczy by je zdobyć.
Albo te ruiny. Nawet co można robić tylko ziół nie można kupić w chacie druida
.
Pozyskiwanie regentów i tu znowu liczenie na graczy.

Jakaś nowa misja dla druida warzonego by się przydała .
Ratunek łowcy czy coś leczymy go a on co dziennie ma dla nas małą ilość regentów do kupienia
albo za darmo. Tak do 20 regentów.

Ta Przeklęta łączka z tego co pamiętam jest bez nadziej na dawał mi regenty co nie miałem zwojów na nie.

Nie jestem za bardzo komunikatywny postanowiłem zmień profesje by nie być tak zależnym od innych , i zobaczy jak to jest z regentami i zwojami jak się jest postaci walcząca
ODPOWIEDZ