To zależy, bo brak mi konkretów, co jest do poprawy. Samo napisanie, że są słabo zbalansowane niewiele mi mówi.
A generalnie zastanawiamy się też, czy nie warto wrócić do starego schematu rozgrywki, że każdy startuje od Człowieka i może zmienić rasę później...
Co myślicie o tym?
Ogolnie pomysl zdaje sie byc calkiem spoko, na pewno urozmaici to rozgrywke. Pare rzeczy wartych uwagi w tym wypadku:
- Zwoje na Czarta/Wampira/Wogula/Wilka powinny byc dostepne jako drop z normalnych lokacji np: Wogul Mokradla (Wogul>Bloto>Kompiele blotne
/ Wilk Las (Wilk zyje w lesie xD ) / Czart Grota / Wamp Lochy. Wszystkie lokacje dosc czesto odwiedzane i na dosc zblizonym poziomie. Przemiana ze zwojow powinna byc limitowana, na przyklad mozliwosc przeczytania zwoju od 30 poziomu.
- Koszt modlitw do 30 poziomu powinien byc zmniejszony, mimo zmian z ubieglej ery testowej, koszta ciagle zdaja sie byc zbyt wysokie (zloto), co spowoduje jeszcze wieksza porazka finansowa zwlaszcza ze kazdy bedzie modlic statystyki.
W kwestii klas to jest bardzo prosta sprawa:
Czart.
Tutaj sprawa jest dosc zbalansowana, jedyne zastrzezenia mialbym do kosztow eny na poczatku rozgrywki, koszty daru za 1 i 2 AP sa zbyt niskie patrzac na koszta innych ras. Fakt posiadania 'czystych' AP kosztem 10 ene dziennie na start znikomym kosztem powoduje tak naprawde jedyna sensowna opcja na start ery.
Wilk.
Ogolnie ciekawa rasa do grania, teraz gdy wytrzymalosc bedzie miec wieksze znaczenie. Pierwszym problemem wilka jest koszt energii. Na poczatku rozgrywki jest wrecz nieproporcjonalny do gainow. Do okolo 20 poziomu dostaje sie ekwiwalent 1AP w roznych statystykach (HP i Szybkosc/wytrzyma) kosztem energi z 3.5 resetu dziennego (3x wycie) gdzie w tym momecie czartem kosztem 2.5 resetu masz 2AP jezeli wszystko dobrze rozegrasz. Na pewno plusem jest fakt zdobywania max ene przez wycie. Przez koszt niestety wycie jest nieoplacalne do 30 poziomu.
Poswiecenie jest bardzo spoko umiejetnoscia, ale wymaga codziennego grania i spalania energii co jest utrudnieniem aczkolwiek nie mozna miec wszystkiego.
W kwestii wycia proponowalbym obnizenie kosztow energi badz zwiekszenie gainow, zwlaszcza na poczatkowych poziomach.
Poswiecenie, narazie zostawilbym tak jak jest.
Zwiekszylbym natomiast czestotliwosc wystepowania Max HP w nagrodach za wygrana walka do takiego samego poziomu jak szanse na max MP u Czarta, zdecydowanie rzadziej wypada.
Wampir.
W kwestii statystyk i kosztow zostawilbym go tak jak jest. Koszt misy jest troche wysoki, ale gain HP rekompensuje koszta. Koszt zdobywania max ene jest rowniez zbalansowany, na poczatku ciezko bo drewno jest towarem deficytowym ale patrzac na caloksztalt wyglada to ok.
Jedyne co dalej jest OP to czestotliwosc gryzenia. Po resecie zauwazylem jak duzo gryzienie daje obrazen, ponad 20% zadawanych obrazen jest przez ta umiejetnosc. Na chwile obecna przez ta umiejetnosc bycie wampem jest koniecznoscia na etapie jaskini.
Czlowiek.
Tu sprawa sie ma dosc prosto. Koszta. Zeby rozwinanc swiatynie do odpowiedniego poziomu, wymagana jest abstrakcyjna ilosc surowcow i kasy, przez co jest poza zasiegiem. Po koncu ery zmienilem sie w czlowieka, i mimo ze ogolocilem gildie z wszystkich zasobow, max co udalo mi sie zrobic to 50 poziom swiatyni, co dawalo gainy na poziomie Krypty (biorac pod uwage inne rasy) co jest dosc slabym wynikiem. Dodatkowo juz na 50 poziomie swiatyni, koszta dzienne sa pokroju 700k kasy co jest dosc bolesnym wydatkiem.
Wogul.
Tutaj sie nie wypowiem, nigdy nie gralem nie jestem w stanie nic dodac.
Wampir ma faktycznie dziwne rozdanie. O ile na początku jest drogi, to później taniutki
Wybacz Haf, ale chyba w rozne gry gramy skoro uwazasz koszt calkowity rownozwazny z 4 dziennymi resetami za mise 'taniutki' + koszt drewna.
Wzmocnienie postaci magicznych spowodowało, że każdy nimi gra. Wzmocnienie rzemka spowodowało, że Seph miał więcej umki niż Xsani i Kronos razem wzięci.
Nie rozumiem co ma umka 2ch druidow do rzemka? Zwlaszcza ze Seph cisnal pod zmierzch a Marc dla gildii? Rownie dobrze mozna powiedziec ze Barbarzynca jest OP bo Dziara byl w Top1 grubo przed Vendlinem w ilosci WBB.
No nie spodziewałem się, że tyle mi coś da. Tyle, że była mi wcześniej zupełnie niepotrzebna a nie mogę np. zrezygnować z dawania w siłę, szybkość, inteligencję czy hp (bo alternatywne dawanie w wytrzymałość nigdy nie da mi podobnego zysku) więc faktycznie szansę żeby w nią coś dać ma się dopiero w lokacjach gdzie masowo dropi AP jak wzgórza ofiarne, wieża klucznika czy jaskinia nottern. Przy okazji wtedy ma się lub prawie ma się już maks inteligencji więc jedna statystyka do bicia odpada.
Planuję trochę poklikać w jaskini i po nabiciu powiedzmy 2-3k spróbuję Notka z tym samym uzbro co mając te 100 wytrzymki i zobaczymy jaka jest różnica.
Wytrzymalosc daje troche, problemem sa progi wymaganej statystyki. 1k wytrzymalosci (z 700 na 1.7k) dalo redukcje obrazen od zywiolow pokroju 5% a fizycznych mniej niz 1% na Notternie. Biorac pod uwage co mozna za rownowartosc 1k wytrzymalosci ubrac inwestujac AP w sile powoduje ze jest to martwa statystyka.