Pomysły i propozycje zmian
Moderator: Aniołowie
-
- Posty: 211
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:51
- ID: 163
- Rasa: Cz³owiek
- Profesja: Barbarzyńca
Re: Pomysły i propozycje zmian
Serath, jeśli Vendlinus planował iść w uniki czy też nawet kontry na finalną walkę to wybacz, ale 1.3-1.4k zwinności to jest mało, a mimo to w obu przypadkach walki mając wytrzymałość i mając jej 300 coś ilość uników wyszła taka sama czyli 34% co nie jest słabym wynikiem. Przy lepszej zwinności wynik byłby lepszy o to mi chodziło, ale nie sądziłem, że taką oczywistość trzeba prostować w gronie takich dinozaurów impowych xD
Caalon widzę mocną nadinterpretację słów Paula, który sam przyznał, że jego sprawdzenie nie oddaje w pełni różnicy w posiadaniu wytrzymałości lub jej nie posiadaniu.
Bo raz, że sprawdzenie jego nie było w tym samym EQ, a poszedł goły mając ponad 2k wytrzymałości i 2k więcej szybkości.
Co innego jakby poszedł z takimi samymi statami (gdzie różnica to ilość wytrzymałości) i w takim samym EQ lub w obu przypadkach goły.
To co daje wytrzymałość można dobrze zobaczyć w walkach Vendlinusa, oczywiście zaraz będzie, ale on ma 10k wytrzymałości no ma i co z tego skoro rzekomo "gówno" daje wytrzymałość to czy bazowe 5 czy 10k wytrzymałości to przecież różnicy nie ma według niektórych oczywiście xD
Obstawiam, że spokojnie 4-5 krotność mniej owej wytrzymałości jaką obecnie ma na pewno pozytywnie by wpłynęło na przebieg walki.
Vendlinus jeśli dla Ciebie satysfakcja to posiadanie aury na 80% to spoko, ale to nie przybliża do sukcesu w walce finałowej.
Może dla Ciebie takie procenty redukcji to mało i więcej defa to też mało, bo że to małe liczby, ale kurde to w ostatecznym rozrachunku też coś znaczy i działa na korzyść.
Caalon widzę mocną nadinterpretację słów Paula, który sam przyznał, że jego sprawdzenie nie oddaje w pełni różnicy w posiadaniu wytrzymałości lub jej nie posiadaniu.
Bo raz, że sprawdzenie jego nie było w tym samym EQ, a poszedł goły mając ponad 2k wytrzymałości i 2k więcej szybkości.
Co innego jakby poszedł z takimi samymi statami (gdzie różnica to ilość wytrzymałości) i w takim samym EQ lub w obu przypadkach goły.
To co daje wytrzymałość można dobrze zobaczyć w walkach Vendlinusa, oczywiście zaraz będzie, ale on ma 10k wytrzymałości no ma i co z tego skoro rzekomo "gówno" daje wytrzymałość to czy bazowe 5 czy 10k wytrzymałości to przecież różnicy nie ma według niektórych oczywiście xD
Obstawiam, że spokojnie 4-5 krotność mniej owej wytrzymałości jaką obecnie ma na pewno pozytywnie by wpłynęło na przebieg walki.
Vendlinus jeśli dla Ciebie satysfakcja to posiadanie aury na 80% to spoko, ale to nie przybliża do sukcesu w walce finałowej.
Może dla Ciebie takie procenty redukcji to mało i więcej defa to też mało, bo że to małe liczby, ale kurde to w ostatecznym rozrachunku też coś znaczy i działa na korzyść.
-
- Posty: 143
- Rejestracja: 18 kwie 2021, o 22:59
- ID: 2758
- Rasa: Cz³owiek
- Profesja: Druid
Re: Pomysły i propozycje zmian
Tu ci moge pomoc, bo od mniejwiecej Ementalera mialem okolo 250 wytrzymy, i w samej jaskini podczas podejsc wcisnalem jeszcze 242AP w wytrzymalosc (przed zabiciem Notterna) i roznica prawie 1k wytrzymy dala okolo 7% redukcji od zywiolow i 1-2% od obrazen fizycznych, o czym pisalem wczesniej w temacie o zmianach wiec ja cie prosze, jezeli uwazasz to za wynik warty wydania tylu AP to nie wiem o czym tu rozmawiac. Pastebinow nie bede wklejac bo to sie mija z celem, zaraz bedzie gownoburza pokroju 'masz za malo charyzmy wiec o czym rozmawiamy'Caalon widzę mocną nadinterpretację słów Paula, który sam przyznał, że jego sprawdzenie nie oddaje w pełni różnicy w posiadaniu wytrzymałości lub jej nie posiadaniu.
Bo raz, że sprawdzenie jego nie było w tym samym EQ, a poszedł goły mając ponad 2k wytrzymałości i 2k więcej szybkości.
Co innego jakby poszedł z takimi samymi statami (gdzie różnica to ilość wytrzymałości) i w takim samym EQ lub w obu przypadkach goły.
Oczywiscie ze 10k wytrzymy zrobi roznice, tak samo jak 10k zwiny spowoduje znaczny przyrost trafien i kontr, ale czy realistycznie jestes w stanie to osiagnac w trakcie ery i jednoczesnie ladowac w inne statystyki? Odpowiedz jest prosta.To co daje wytrzymałość można dobrze zobaczyć w walkach Vendlinusa, oczywiście zaraz będzie, ale on ma 10k wytrzymałości no ma i co z tego skoro rzekomo "gówno" daje wytrzymałość to czy bazowe 5 czy 10k wytrzymałości to przecież różnicy nie ma według niektórych oczywiście xD
Obstawiam, że spokojnie 4-5 krotność mniej owej wytrzymałości jaką obecnie ma na pewno pozytywnie by wpłynęło na przebieg walki.
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:24
- ID: 510
- Rasa: Cz³owiek
Re: Pomysły i propozycje zmian
Nie chce mi się dyskutować - jakie Twoim zdaniem powinienem mieć staty, ile kosztuje to AP i jak to się ma do statów, jakie Paul miał wygrywając erę? Luźną ręką rzucam, że potrzebowałbym przynajmniej 3x tyle AP co Paul i sam fakt, że wydałem 10k eny po zakończeniu ery żeby raz na 10 walk wystać więcej niż dwie tury mówi sam za siebie xD
-
- Posty: 211
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:51
- ID: 163
- Rasa: Cz³owiek
- Profesja: Barbarzyńca
Re: Pomysły i propozycje zmian
Realnie idzie wbić 2-2.5k, a i 3k osiągalne wytrzymałości, zresztą podałem w poście że nie potrzeba 10k, spokojnie by mu starczyło 4-5 razy mniej wytrzymałości.
Inną kwestia twoje porównanie było brane z którego bosa, Notka czy Tytana, bo ten drugi z tego co widziałem miał nośne staty, a było to widoczne przy jego zmiennym HP... Notek chyba miał stałe (?), ale tu się nie wypowiem.
Jeśli porównywanie było z moba który ma nośne staty to jest to marne porównanie skuteczności wytrzymałości.
Zresztą nie mam zamiaru dalej toczyć dyskusji czy wytrzymałość działa czy nie, bo odpowiedź jest w walkach widoczna jak na dłoni. No i też Org zapowiedział zmianę w wytrzymałości.
-
- Posty: 143
- Rejestracja: 18 kwie 2021, o 22:59
- ID: 2758
- Rasa: Cz³owiek
- Profesja: Druid
Re: Pomysły i propozycje zmian
Porownania mam z obu. I wierz albo nie, ale z wiecej niz jednego podejscia na obu wariantach.Wirginix, Anielski Wieszcz pisze: ↑7 lut 2023, o 16:58Realnie idzie wbić 2-2.5k, a i 3k osiągalne wytrzymałości, zresztą podałem w poście że nie potrzeba 10k, spokojnie by mu starczyło 4-5 razy mniej wytrzymałości.
Inną kwestia twoje porównanie było brane z którego bosa, Notka czy Tytana, bo ten drugi z tego co widziałem miał nośne staty, a było to widoczne przy jego zmiennym HP... Notek chyba miał stałe (?), ale tu się nie wypowiem.
Jeśli porównywanie było z moba który ma nośne staty to jest to marne porównanie skuteczności wytrzymałości.
Zresztą nie mam zamiaru dalej toczyć dyskusji czy wytrzymałość działa czy nie, bo odpowiedź jest w walkach widoczna jak na dłoni.
Jedyne co jest widoczne to to ze jest roznica miedzy 50 wytrzymalosci a 10k... O ile mnie pamiec nie myli, celem gry jest zabicie Notterna, wiec on jaknajbardziej jest dobrym wyznacznikiem ile wytrzymalosc znaczy, chyba ze celem ery jest nabicie 10kk wbb/czaro...
3k jest osiagalne oczywiscie... tylko chce to zobaczyc kto tyle wbil majac sensowne ilosci Inteligencji (badz Sily w wypadku klasy walczacej) z jakimis tam wartosciami szybkosci/zwiny na etapie koncowym.
Z tego co wiem w poprzedniej nawet Mioko do 3k nie dobil wbijajac inne statystyki, ledwo do 2k docisnal paladynem. Pewnie wogulem mozna i 5k wbic przed zabiciem Notterna majac zero szybkosci i zwiny, tylko czego to dowodzi? Ze wytrzyma cokolwiek robi? To przeciez oczywiste tylko zyski sa niewspolmierne do kosztow, bo za 100AP wiecej eq zalozysz (i zywiolow) co sie przeklada na znaczna redukcje obrazen vs 100AP wladowane w wytrzmalosc ktora da ci pare procent redukcji.
Pozatym, dyskusja toczy sie o bloki/kontry i uniki, wiec dalej nie rozumiem co ma wytrzyma do tego?
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:24
- ID: 510
- Rasa: Cz³owiek
Re: Pomysły i propozycje zmian
Realnie nie jesteś w stanie wbić 3k wytrzymałości, bo będziesz podchodzić do notterna w itemach na +10k defa. Wrzucam do poczytania: https://www.thebalancemoney.com/what-is ... ost-357200 .
Zarówno tytan jak i nottern ma zmienne staty jak każdy inny w tej grze od 20 er. Ludzie wymyślili też coś takiego jak wartości oczekiwane i średnie, żeby właśnie tworzyć takie porównania - jeżeli Twoim zdaniem jest to marna metoda i jak na 10 walk jest ta sama chujnia to Twoim zdaniem nie można się tym sugerować, to well xD
Żeby nie było - nie robiłem żadnego cherrypickingu, niech sobie staff sprawdzi na becie jak wygląda realna sytuacja przy realnych statach i sam oceni, czy wszystko działa jak powinno. Jeżeli uznają, że tak - cóż, pora się wylogować XD
//alert, alert! Wykryto wulgaryzm - V
Zarówno tytan jak i nottern ma zmienne staty jak każdy inny w tej grze od 20 er. Ludzie wymyślili też coś takiego jak wartości oczekiwane i średnie, żeby właśnie tworzyć takie porównania - jeżeli Twoim zdaniem jest to marna metoda i jak na 10 walk jest ta sama chujnia to Twoim zdaniem nie można się tym sugerować, to well xD
Żeby nie było - nie robiłem żadnego cherrypickingu, niech sobie staff sprawdzi na becie jak wygląda realna sytuacja przy realnych statach i sam oceni, czy wszystko działa jak powinno. Jeżeli uznają, że tak - cóż, pora się wylogować XD
//alert, alert! Wykryto wulgaryzm - V
-
- Posty: 103
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
- ID: 366
- Rasa: Cz³owiek
- Profesja: Kapłan
Re: Pomysły i propozycje zmian
W kwestii ścisłości nigdy nie mówiłem, że wytrzymałość nic nie daje tylko, że przez praktycznie 99% gry inwestycja w inne statystyki daje kilka razy lepszy efekt za tą samą ilość wydanego AP.
Problemy były już w poprzedniej erze ale jakoś paladyni wyrobili, co się zmieniło? Erę temu na blokach dawało radę więc one też zaliczyły nerfa? Miała być bardziej ważna zwinność ale ludzie mocno odpuścili wbb, Dziareah miał 1kk+ wbb jak ja miałem ~500k czaro jak mnie pamięć nie myli więc może teraz mając 2-3kk wbb byłyby dobre uniki/kontry? Co do tego, że celem ery jest nabicie 10kk wbb/czaro no to umka była OP od kiedy pamiętam i niestety (albo stety? mi tam się fajnie układa taktyki pod bicie umki) dużo się tu nie zmieniło.
Jak się komuś nudzi to może wbić przed erą testową więcej stat/umki albo staff może sprawdzić (i chociaż orientacyjnie podać?) jakie wartości są potrzebne do sensownych uników/kontr/bloków/absorpcji i na ile to jest zbalansowane i realistycznie osiągalne.
Z moich obserwacji na blokach praktycznie nikt nie gra i tylko na Notku zdesperowani ludzie próbują.
Uniki/kontry przez większość ery zdają się być relatywnie proste do osiągnięcia aż do walki z Notkiem. Mamy co najmniej 2 czarodziejów co ubili go na unikach to mogą powiedzieć jak to u nich wyglądało.
Absorpcję większość ery stara się doczołgać jakoś do 50%+ szansy (50% szansy x25-40% redukcji więc zależnie od poziomu specki to jest odpowiednik 12,5-20% uników pod względem redukcji obrażeń no i kosztuje PR ale regeneruje tyle many co zaabsorbowało obrażeń) jednocześnie próbując dobić do poziomu gdzie się nie pada od serii i leczy się szybciej niż się obrywa. Niestety zanim dobiłem 3,5k szybkości sam padałem od serii na koniec 2 tury i początek 3 (a próbowałem cały 1 raz jak było jasne, że nie ma szans) więc nie wiem jak to wygląda przy niższych wartościach ale te 3,5k szybkości (no i 900k+ x2 czaro z zestawu) starcza na dobrą szansę (~75%?).
Problemy były już w poprzedniej erze ale jakoś paladyni wyrobili, co się zmieniło? Erę temu na blokach dawało radę więc one też zaliczyły nerfa? Miała być bardziej ważna zwinność ale ludzie mocno odpuścili wbb, Dziareah miał 1kk+ wbb jak ja miałem ~500k czaro jak mnie pamięć nie myli więc może teraz mając 2-3kk wbb byłyby dobre uniki/kontry? Co do tego, że celem ery jest nabicie 10kk wbb/czaro no to umka była OP od kiedy pamiętam i niestety (albo stety? mi tam się fajnie układa taktyki pod bicie umki) dużo się tu nie zmieniło.
Jak się komuś nudzi to może wbić przed erą testową więcej stat/umki albo staff może sprawdzić (i chociaż orientacyjnie podać?) jakie wartości są potrzebne do sensownych uników/kontr/bloków/absorpcji i na ile to jest zbalansowane i realistycznie osiągalne.
Z moich obserwacji na blokach praktycznie nikt nie gra i tylko na Notku zdesperowani ludzie próbują.
Uniki/kontry przez większość ery zdają się być relatywnie proste do osiągnięcia aż do walki z Notkiem. Mamy co najmniej 2 czarodziejów co ubili go na unikach to mogą powiedzieć jak to u nich wyglądało.
Absorpcję większość ery stara się doczołgać jakoś do 50%+ szansy (50% szansy x25-40% redukcji więc zależnie od poziomu specki to jest odpowiednik 12,5-20% uników pod względem redukcji obrażeń no i kosztuje PR ale regeneruje tyle many co zaabsorbowało obrażeń) jednocześnie próbując dobić do poziomu gdzie się nie pada od serii i leczy się szybciej niż się obrywa. Niestety zanim dobiłem 3,5k szybkości sam padałem od serii na koniec 2 tury i początek 3 (a próbowałem cały 1 raz jak było jasne, że nie ma szans) więc nie wiem jak to wygląda przy niższych wartościach ale te 3,5k szybkości (no i 900k+ x2 czaro z zestawu) starcza na dobrą szansę (~75%?).
-
- Posty: 281
- Rejestracja: 26 gru 2020, o 13:32
- ID: 2666
- Rasa: Cz³owiek
- Profesja: Złodziej
Re: Pomysły i propozycje zmian
W poprzedniej erze były bloki, dlatego paladyn wyrobił, a do tego miał duży dps i pomimo trafiania poniżej 50% dało się Notka zabić. W tej erze mało kto grał na bloki, bo po 1) kontry wchodziły bardzo dobrze po 2) przy blokach i celności rzędu 30% brakło dpsu aby cokolwiek zabić na poważnie. Nie pamiętam aby walczący mieli po 2-3kk wbb w zeszłej erze, ale biorąc pod uwagę, że trwała może z 2 tygodnie dłużej niż ta to jakoś wątpię, Ale też się nie upieram. Na notku ludzie próbują bloki/uniki bo nottern ma tak strasznie wysoka zwinność, że aby mieć kontry na rozsądnym poziomie to chyba by z 8k zwinności potrzeba.
Uniki. Na notku jak podszedłem do niego pierwszy raz miałem koło 800 zwinności i z 1kk czaro (z setem) dało mi 50-55% uników. Podniesienie zwinności do 1300 zwiększyło mi te uniki o jakieś 10%. Więc całkiem rozsądnie. Problemem było przeżycie końcowej serii danej tury i ustanie obrażeń z początku kolejnej tury. Słabe leczenie czarodzieja nie pomogło. Dopiero dobicie szybkości z 1,5k do 2,2k pozwoliło mi pokonać ducha notka.
Ogólnie co do uników i zwinności klasy magicznej nie mam więcej do powiedzenia niż to co napisałem w poście po erze. Ogólnie było ok, oprócz istnienia setu x2 czaro i tego że specjale są niewidoczne w przyroście uników.
Uniki. Na notku jak podszedłem do niego pierwszy raz miałem koło 800 zwinności i z 1kk czaro (z setem) dało mi 50-55% uników. Podniesienie zwinności do 1300 zwiększyło mi te uniki o jakieś 10%. Więc całkiem rozsądnie. Problemem było przeżycie końcowej serii danej tury i ustanie obrażeń z początku kolejnej tury. Słabe leczenie czarodzieja nie pomogło. Dopiero dobicie szybkości z 1,5k do 2,2k pozwoliło mi pokonać ducha notka.
Ogólnie co do uników i zwinności klasy magicznej nie mam więcej do powiedzenia niż to co napisałem w poście po erze. Ogólnie było ok, oprócz istnienia setu x2 czaro i tego że specjale są niewidoczne w przyroście uników.
-
- Posty: 143
- Rejestracja: 18 kwie 2021, o 22:59
- ID: 2758
- Rasa: Cz³owiek
- Profesja: Druid
Re: Pomysły i propozycje zmian
https://ibb.co/NyynVh5
Tylko tyle dodam. Z poprzedniej ery jako 2gi zabiłem notka po Kronosie parę dni. 56% bloków i 36% trafień. A tarcza na 8% bloków tylko.
Tylko tyle dodam. Z poprzedniej ery jako 2gi zabiłem notka po Kronosie parę dni. 56% bloków i 36% trafień. A tarcza na 8% bloków tylko.
-
- Anioł
- Posty: 36
- Rejestracja: 14 cze 2018, o 08:02
- ID: 1920
- Rasa: Cz³owiek
Re: Pomysły i propozycje zmian
Weźcie zapanujcie troche nad tym w jaki sposób piszecie!