Pomysły i propozycje zmian

Masz pomysł na dodatkowe funkcjonalności do Imperium? Chcesz zaproponować jakąś zmianę w istniejącym module? Napisz koniecznie!

Moderator: Aniołowie

ODPOWIEDZ
Tsura
 

Posty: 279
Rejestracja: 26 gru 2020, o 13:32
ID: 2666
Rasa: Wilkołak
Profesja: Barbarzyńca

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Tsura »

Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni pisze: 31 sty 2023, o 12:00 No ok, ale z Setem na Czaro pisanie o działaniu Zwinki jest bez sensu :P Set będzie ścięty na x1,5, ale to inna kwestia.
Zwinka jak najbardziej ma spory wpływ na uniki, ale on zanika gdy masz Czaro na poziomie 1000x większym. Gdy nie bijesz czaro, to każdy punkt zwinki będzie ci dawał odczuwalny efekt. W momencie gdy masz 1kk czaro to przeskok z 50 na 500 zwinki rzeczywiście może być niezauważalny.
Ale działam z poprawkami wzorów, aby lepiej to balansować...
Czy Czarna Poświata będzie dalej dobra to się okaże, ale czy czytałeś w moim poście pomysł na powiązanie uników z stosunkiem zwinka/czaro?

Trzeba raczej zakładać, że czarujący będą wbijać czaro bo daje im to tez inne bonusy niż same uniki. Więc zwinka powinna dalej mieć znaczniejsze przełożenie.


Co do wytrzymałości - może i coś daje, ale praktycznie w każdym etapie gry lepiej jest dać inną statę niż tę wytrzymałość właśnie :)
Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni
Bóg
 

Posty: 989
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Nekromanta

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni »

Pod koniec ery dawalem w wytrzymke (ostatni dzien przed koncem ery dosc znaczaco podbilem wytrzymke) I moge powiedziec bazujac na roznicy dmg w Jaskini i na samym Notternie, ze wladowanie 242 AP w wytrzymke zmienilo.... niewiele.
I jak pamietasz, po poprzedniej erze to samo mowilem grajac wojownikiem (i nie tylko ja), ktorym mialem w etapie koncowym 1k wytrzymalosci.
Teraz (co mozesz w HS sprawdzic) mam 1.7k wytrzymalosci, i majac te samo EQ roznica jest niezauwazalna.
Rozumiem ze nie mozna wszystkiego wzmacniac bo to sie mija z celem ale wypadalo by moze sie jakos temu dokladniej przyjzec? Jest to tak naprawde obecnie martwa statystyka, i mimo ze Nysiba ma 2k wytrzymalosci, nie widze zeby jakos szczegolnie sie wyroznial w tej erze ze wzgledu na to?
Ok, wobec tego postaram się coś z tym zrobić - ale zapewne będzie to działanie idące w kierunku lekkiego zmniejszenia wpływu bonusu z uzbra na rzecz wzmocnienia wpływu wytrzymki, bo inaczej trzeba by znów boostować atak mobków...
Proponuje porozmawiac z Hugim, ktory jako jedyny w przeciagu ostatnich 3 er gral bardem. Za kazdym razem w zasadzie konczyl rozgrywke na poziomie krypty, bo w pozniejszym okresie gra staje niemozliwa.
Ja z checia potestuje barda jak wczesniej pisalem na PW. Tylko jak chcesz dokladnie go przetestowac? W okresie miedzyerowym jest to wrecz niewykonalne, bo co widac po aktywnosci nikogo nie ma tak naprawde, czy to zeby EQ zrobic/naprawic czy zeby kase zalatwic.
Tylko do mnie feedback od Hugiego nigdy nie dotarł... ;) Jakbym wiedział co dokładniej uniemożliwia grę, to mogę się za to wziąć, ale nie siedzę na Waszych discordach/grupach, więc nie wiem.
A testować można choćby i obecnie - energii dosypałem i można jechać.
Czy zostanie cos ruszone w kwestii ras?
To zależy, bo brak mi konkretów, co jest do poprawy. Samo napisanie, że są słabo zbalansowane niewiele mi mówi.
A generalnie zastanawiamy się też, czy nie warto wrócić do starego schematu rozgrywki, że każdy startuje od Człowieka i może zmienić rasę później...
Co myślicie o tym?
E M P I R E W I L L R I S E !...
Tsura
 

Posty: 279
Rejestracja: 26 gru 2020, o 13:32
ID: 2666
Rasa: Wilkołak
Profesja: Barbarzyńca

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Tsura »

Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni pisze: 31 sty 2023, o 15:59 To zależy, bo brak mi konkretów, co jest do poprawy. Samo napisanie, że są słabo zbalansowane niewiele mi mówi.
A generalnie zastanawiamy się też, czy nie warto wrócić do starego schematu rozgrywki, że każdy startuje od Człowieka i może zmienić rasę później...
Co myślicie o tym?

Wow, to jest... intrygujące.

Obecnie grany jest Czart ze względu na AP, ktory jest najlepszy dla każdej klasy :D . Ewentualnie wampir (chociaż raczej na endgame). Wilkołak mało wykorzystywany ze względu na wytrzymałość i konieczność zużycia całej energii codziennie.

Człowiek jest dość słaby generalnie. Świątynie są nieporównywalne do czarta czy wampira. Będzie się ładował dodatni status, który potem czart będzie musiał na nowo zbijać. Start gry mocno zwolni, bo nie da się np. rushować czarów na czarodzieju. Finalnie każdy będzie się chciał przemienić. Jakie są opcje przemiany?

1) zwoje na zmianę - nawet nie wiem gdzie to dropi, wiem, że wampir leci w Zaklętym Dworze, a inne?
2) kamienie runiczne w górach Pelorii i kamienie przemiany. Kiedy dropi pierwszy kamień czarci? albo wampirzy? (dość spory koszt energii chyba)
3) czarne drzwi u Czarnoksiężnika - koszt nie realny aż do ENDgame
4) nagroda z questa na około 60 poziom.

Mam mieszane uczucia.
Hafgrim
Anioł
 

Posty: 143
Rejestracja: 30 paź 2020, o 23:43
ID: 2011
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Druid

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Hafgrim »

Obecnie grany jest Czart ze względu na AP, ktory jest najlepszy dla każdej klasy :D . Ewentualnie wampir (chociaż raczej na endgame). Wilkołak mało wykorzystywany ze względu na wytrzymałość i konieczność zużycia całej energii codziennie.
Taaa.... Widzę, co Simi robi na czarcie, ale złota jest teraz dużo, więc nie jest to miarodajne. Aczkolwiek Czart daje duży zatrzyk AP

Wampir ma faktycznie dziwne rozdanie. O ile na początku jest drogi, to później taniutki

Wilkołak - fakt, dla poświęcenia trzeba zużyć energię, ale nie masz tutaj wymogu płacenia za użycie jak w przypadku człowieka, czarta, wampira. Jednak poświęcenie zwiększa Ci tylko statystyki, a za max ene musisz jednak zapłacić energią
Człowiek jest dość słaby generalnie. Świątynie są nieporównywalne do czarta czy wampira. Będzie się ładował dodatni status, który potem czart będzie musiał na nowo zbijać. Start gry mocno zwolni, bo nie da się np. rushować czarów na czarodzieju.
Odpowiem cytatem
Na początek bym się odniósł do jednej rzeczy - niemal WSZYSCY jak jeden mąż chcą żeby wszystko WZMACNIAĆ! :D

Jakie są opcje przemiany?

1) zwoje na zmianę - nawet nie wiem gdzie to dropi, wiem, że wampir leci w Zaklętym Dworze, a inne?
2) kamienie runiczne w górach Pelorii i kamienie przemiany. Kiedy dropi pierwszy kamień czarci? albo wampirzy? (dość spory koszt energii chyba)
3) czarne drzwi u Czarnoksiężnika - koszt nie realny aż do ENDgame
4) nagroda z questa na około 60 poziom.
1) Dwór, Jaskinia, Ogród. Czart nie ma zwoju (chodzą słuchy, że jest OP)
2)yyy... na 3 lvlu? Za 0 eny? I to każdy po 1 sztuce? Dodatkowo podczas Q w Daranis wypadają jeszcze 2 by tworzący mogli ruszyć z Q jeśli coś im się powinie
3)Fakt
4)Fakt

tak więc na 60 poziomie jesteś w stanie osiągnąć 3 przemianę.

a) Z kamieni w pelori
b) Ze zwoju (możliwość na wampa, wilkołaka, wogula)
c) W nagrode za wykonanie Q

Wykonanie 4 przemiany da Ci już platynę, ale skoro na 60 poziomie jestes teoretycznie po 3 przemianach, to załóżmy, że do 80 lvl osiągniesz wszystkie kamienie potrzebne by znów odwiedzić Pelori. Bo tak naprawdę brakuje Ci tylko kamienia Przemiany (patrz pkt 2) )

Edit: A i zapomniałem, że znalazca gnomiej skrzyneczki, ma jeszcze łatwiej, bo sobie przeroluje kamienie
Tsura
 

Posty: 279
Rejestracja: 26 gru 2020, o 13:32
ID: 2666
Rasa: Wilkołak
Profesja: Barbarzyńca

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Tsura »

Nie kumam cytatu że wzmacnianiem 😁

Gdzie na 3 poziomie są te kamienie? Bo nie wiem.

Znalezienie kręgu kosztuje energię i chyba sama przemiana ileś tam kosztuje. Ale nie próbowałem a już zwłaszcza na niskim poziomie.

Czyli praktycznie możesz zostać wampirem na 3 poziomie?
Hafgrim
Anioł
 

Posty: 143
Rejestracja: 30 paź 2020, o 23:43
ID: 2011
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Druid

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Hafgrim »

Tsura pisze: 31 sty 2023, o 19:10 Nie kumam cytatu że wzmacnianiem 😁
Wzmocnienie postaci magicznych spowodowało, że każdy nimi gra. Wzmocnienie rzemka spowodowało, że Seph miał więcej umki niż Xsani i Kronos razem wzięci.
Gdzie na 3 poziomie są te kamienie? Bo nie wiem.
Gdzieś są. W poradniku nawet o tym wzmianka jest
Znalezienie kręgu kosztuje energię i chyba sama przemiana ileś tam kosztuje. Ale nie próbowałem a już zwłaszcza na niskim poziomie.
Tak. Podróż do Pelori, szukanie (no są tam smoki i feniksy). Chociaż kiedyś było, że krąg mógł się samoistnie pokazać bez konieczności szukania. A im niższy lvl to jest taniej
Czyli praktycznie możesz zostać wampirem na 3 poziomie?
Teoretycznie. Nie wiem czy nie ma jakiejś blokady na pojawianie się kręgu na niskich poziomach
Paul, Jeździec Lamki
 

Posty: 101
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 366
Rasa: Wilkołak
Profesja: Kapłan

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Paul, Jeździec Lamki »

Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni pisze: 31 sty 2023, o 12:00
Strasznie słaba robi się misa wampira (daje nieużywaną statę) bo ja np. dostałem jakieś 10 z 12 mis zwinność zamiast szybkości...
No ale dlaczego nieużywaną?
1. Wamp jest nie tylko dla magicznych, ale walczących też (+zwinka)
2. Zwinka też się przydaje magicznym do uników (o czym jeszcze będzie dalej)
Pisałem to w ramach recenzji grania na absorpcji. Grając na absorpcji nie ma się uników chyba, że masz na myśli hybrydowy build gdzie w zasadzie gra się na unikach ale jak już się na luzie robi lokację to można przełączyć na absorpcję ;)
Taki hybrydowy build oczywiście nie będzie ani tak dobrze unikać ani absorbować bo musi dawać jednocześnie w zwinność, szybkość i speckę od absorpcji. Ogólnie miałem na myśli fakt, że jedna z ras dla osób grających na absorpcji mocno traci na użyteczności a obecnie w zasadzie tylko czart i wampir mają sens więc to już 50% ras :P
Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni pisze: 31 sty 2023, o 12:00 Ale na jakiej podstawie zgłaszasz, że wytrzymka nic nie daje? Bo grałeś bez jej użycia? A co na etapie Notka ma ci dać 100 wytrzymki?
Może niech się w tej kwestii wypowie ktoś, kto jej używał, np. Nysiba, który ma jej 2k ? ;)
Wytrzymka daje sporo, ale w sytuacji, w której się jej nie posiada...
No nie spodziewałem się, że tyle mi coś da. Tyle, że była mi wcześniej zupełnie niepotrzebna a nie mogę np. zrezygnować z dawania w siłę, szybkość, inteligencję czy hp (bo alternatywne dawanie w wytrzymałość nigdy nie da mi podobnego zysku) więc faktycznie szansę żeby w nią coś dać ma się dopiero w lokacjach gdzie masowo dropi AP jak wzgórza ofiarne, wieża klucznika czy jaskinia nottern. Przy okazji wtedy ma się lub prawie ma się już maks inteligencji więc jedna statystyka do bicia odpada.
Planuję trochę poklikać w jaskini i po nabiciu powiedzmy 2-3k spróbuję Notka z tym samym uzbro co mając te 100 wytrzymki i zobaczymy jaka jest różnica.

Apropo zwinności i wytrzymki to już wcześniej proponowałem możliwy kierunek zmian.

Zwinność jak pisał Caalon mogła by wyznaczać górną granicę dla umki i powyżej niej by dawała dużo mniej albo nic (limesy chyba dążyły do wartości nigdy jej nie osiągając? można by ich użyć we wzorze, ale matematykę w szkole miałem dawno temu więc może już źle kojarzę ;) ).

Wytrzymałość mogłaby być mnożnikiem dla obrony z uzbrojenia, uzbrojenie mogłoby wymagać również wytrzymałości albo np. wytrzymałość mogłaby dawać % redukcji obrażeń jak z czaru. We wszystkich wariantach dodałbym też informację o tym ile nam ta wytrzymałość daje np. na stronie Uzbrojenia w polu 'Obrona łącznie'.

Co do przemian to jedyne przeciwwskazanie to problem czarta ze zbiciem dodatniego statusu jak przemiany będą później.
Kamień przemiany na 3 poziomie to można z cytadeli czarnoksiężnika jak dobry skarb wybierzesz. Ale krąg przemiany oprócz kupy energii i kamienia kosztuje też 5% stat, no i trzeba go znaleźć a na 3 poziomie będziesz dużo umierać (no i nikt wcześniej na tym poziomie tego nie próbował więc nie wiadomo czy w ogóle się da). To ma szansę znacznie spowolnić początek rozgrywki ale jeśli taki jest cel tej zmiany to może być.

Co do ras ogólnie:

Człowiek - tylko rzemieślnicy/druidzi tym grają praktycznie to w sumie nie wiem. Szansa na 1 AP więcej i podobno szybko diamenty z modlitw są ale staty odstają od innych ras. Ma możliwość wymadlania zdarzeń i pogody.

Czart - jest OP na początku bo jest p2w (alethite jako jedyne ma akceptowalną dla większości cenę w pałacu). Potem główną jego zaletą jest to, że możesz dawać w tą statystykę co chcesz całe AP czyli dając w statystykę z dobrym rozdaniem za AP jest się chwilowo sporo do przodu. Na końcu są mocne ofiary za złoto ale jak się je zacznie to jest to kosztem maks energii, której pewnie już się nie da rady wbijać do czasu zmiany rasy. No i to jedyna klasa praktycznie, która nie ma innego wyjścia jak zostać bandytą i tracić staty nawet walkach PvM co w zależności od tego ile się pada może potem łatwo niwelować zyski AP (w porównaniu do tego co inne klasy dostają nie tracąc stat).

Wampir - na początku słaby, potem jak jest drewno to świetny np. dla rzemieślników/druidów. W miarę ze wzrostem zysków hp, stat i mana ewentualnie wybija się jako nr 1 pod względem zysków za energię z rasówki. No i ugryzienia są OP np. w walce z Notternem bo zabierają % hp przeciwnika. Na końcu praktycznie wszyscy się w niego przemieniają.

Wilkołak - podobno % stat dostaje ale trzeba regularnie energię wyklikiwać? Nie grałem, nie znam się ;)

Wogul - wszyscy którzy grali narzekają. Szansa na mniej AP za awans ale duże bonusy do 2 stat i kary do innych, uzbro z rasówki zdaje się odstawać od znajdziek a potem tego co kowal kuje, szansa na staty (siła/wytrzymka?) ale biorąc pod uwagę, że nie da się grać bez uników/kontr tylko na samej obronie/wytrzymce to słabe pocieszenie bo szybkości/siły mało za AP.
Caalon
 

Posty: 143
Rejestracja: 18 kwie 2021, o 22:59
ID: 2758
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Druid

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Caalon »

To zależy, bo brak mi konkretów, co jest do poprawy. Samo napisanie, że są słabo zbalansowane niewiele mi mówi.
A generalnie zastanawiamy się też, czy nie warto wrócić do starego schematu rozgrywki, że każdy startuje od Człowieka i może zmienić rasę później...
Co myślicie o tym?

Ogolnie pomysl zdaje sie byc calkiem spoko, na pewno urozmaici to rozgrywke. Pare rzeczy wartych uwagi w tym wypadku:

- Zwoje na Czarta/Wampira/Wogula/Wilka powinny byc dostepne jako drop z normalnych lokacji np: Wogul Mokradla (Wogul>Bloto>Kompiele blotne :) / Wilk Las (Wilk zyje w lesie xD ) / Czart Grota / Wamp Lochy. Wszystkie lokacje dosc czesto odwiedzane i na dosc zblizonym poziomie. Przemiana ze zwojow powinna byc limitowana, na przyklad mozliwosc przeczytania zwoju od 30 poziomu.
- Koszt modlitw do 30 poziomu powinien byc zmniejszony, mimo zmian z ubieglej ery testowej, koszta ciagle zdaja sie byc zbyt wysokie (zloto), co spowoduje jeszcze wieksza porazka finansowa zwlaszcza ze kazdy bedzie modlic statystyki.

W kwestii klas to jest bardzo prosta sprawa:

Czart.
Tutaj sprawa jest dosc zbalansowana, jedyne zastrzezenia mialbym do kosztow eny na poczatku rozgrywki, koszty daru za 1 i 2 AP sa zbyt niskie patrzac na koszta innych ras. Fakt posiadania 'czystych' AP kosztem 10 ene dziennie na start znikomym kosztem powoduje tak naprawde jedyna sensowna opcja na start ery.

Wilk.
Ogolnie ciekawa rasa do grania, teraz gdy wytrzymalosc bedzie miec wieksze znaczenie. Pierwszym problemem wilka jest koszt energii. Na poczatku rozgrywki jest wrecz nieproporcjonalny do gainow. Do okolo 20 poziomu dostaje sie ekwiwalent 1AP w roznych statystykach (HP i Szybkosc/wytrzyma) kosztem energi z 3.5 resetu dziennego (3x wycie) gdzie w tym momecie czartem kosztem 2.5 resetu masz 2AP jezeli wszystko dobrze rozegrasz. Na pewno plusem jest fakt zdobywania max ene przez wycie. Przez koszt niestety wycie jest nieoplacalne do 30 poziomu.
Poswiecenie jest bardzo spoko umiejetnoscia, ale wymaga codziennego grania i spalania energii co jest utrudnieniem aczkolwiek nie mozna miec wszystkiego.

W kwestii wycia proponowalbym obnizenie kosztow energi badz zwiekszenie gainow, zwlaszcza na poczatkowych poziomach.
Poswiecenie, narazie zostawilbym tak jak jest.
Zwiekszylbym natomiast czestotliwosc wystepowania Max HP w nagrodach za wygrana walka do takiego samego poziomu jak szanse na max MP u Czarta, zdecydowanie rzadziej wypada.

Wampir.
W kwestii statystyk i kosztow zostawilbym go tak jak jest. Koszt misy jest troche wysoki, ale gain HP rekompensuje koszta. Koszt zdobywania max ene jest rowniez zbalansowany, na poczatku ciezko bo drewno jest towarem deficytowym ale patrzac na caloksztalt wyglada to ok.

Jedyne co dalej jest OP to czestotliwosc gryzenia. Po resecie zauwazylem jak duzo gryzienie daje obrazen, ponad 20% zadawanych obrazen jest przez ta umiejetnosc. Na chwile obecna przez ta umiejetnosc bycie wampem jest koniecznoscia na etapie jaskini.

Czlowiek.
Tu sprawa sie ma dosc prosto. Koszta. Zeby rozwinanc swiatynie do odpowiedniego poziomu, wymagana jest abstrakcyjna ilosc surowcow i kasy, przez co jest poza zasiegiem. Po koncu ery zmienilem sie w czlowieka, i mimo ze ogolocilem gildie z wszystkich zasobow, max co udalo mi sie zrobic to 50 poziom swiatyni, co dawalo gainy na poziomie Krypty (biorac pod uwage inne rasy) co jest dosc slabym wynikiem. Dodatkowo juz na 50 poziomie swiatyni, koszta dzienne sa pokroju 700k kasy co jest dosc bolesnym wydatkiem.


Wogul.
Tutaj sie nie wypowiem, nigdy nie gralem nie jestem w stanie nic dodac.

Wampir ma faktycznie dziwne rozdanie. O ile na początku jest drogi, to później taniutki
Wybacz Haf, ale chyba w rozne gry gramy skoro uwazasz koszt calkowity rownozwazny z 4 dziennymi resetami za mise 'taniutki' + koszt drewna.

Wzmocnienie postaci magicznych spowodowało, że każdy nimi gra. Wzmocnienie rzemka spowodowało, że Seph miał więcej umki niż Xsani i Kronos razem wzięci.
Nie rozumiem co ma umka 2ch druidow do rzemka? Zwlaszcza ze Seph cisnal pod zmierzch a Marc dla gildii? Rownie dobrze mozna powiedziec ze Barbarzynca jest OP bo Dziara byl w Top1 grubo przed Vendlinem w ilosci WBB.
No nie spodziewałem się, że tyle mi coś da. Tyle, że była mi wcześniej zupełnie niepotrzebna a nie mogę np. zrezygnować z dawania w siłę, szybkość, inteligencję czy hp (bo alternatywne dawanie w wytrzymałość nigdy nie da mi podobnego zysku) więc faktycznie szansę żeby w nią coś dać ma się dopiero w lokacjach gdzie masowo dropi AP jak wzgórza ofiarne, wieża klucznika czy jaskinia nottern. Przy okazji wtedy ma się lub prawie ma się już maks inteligencji więc jedna statystyka do bicia odpada.
Planuję trochę poklikać w jaskini i po nabiciu powiedzmy 2-3k spróbuję Notka z tym samym uzbro co mając te 100 wytrzymki i zobaczymy jaka jest różnica.
Wytrzymalosc daje troche, problemem sa progi wymaganej statystyki. 1k wytrzymalosci (z 700 na 1.7k) dalo redukcje obrazen od zywiolow pokroju 5% a fizycznych mniej niz 1% na Notternie. Biorac pod uwage co mozna za rownowartosc 1k wytrzymalosci ubrac inwestujac AP w sile powoduje ze jest to martwa statystyka.
Wirginix, Anielski Wieszcz
 

Posty: 210
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:51
ID: 163
Rasa: Wilkołak
Profesja: Barbarzyńca

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Wirginix, Anielski Wieszcz »

Caalon pisze: 31 sty 2023, o 21:50 Wilk.
Ogolnie ciekawa rasa do grania, teraz gdy wytrzymalosc bedzie miec wieksze znaczenie. Pierwszym problemem wilka jest koszt energii. Na poczatku rozgrywki jest wrecz nieproporcjonalny do gainow. Do okolo 20 poziomu dostaje sie ekwiwalent 1AP w roznych statystykach (HP i Szybkosc/wytrzyma) kosztem energi z 3.5 resetu dziennego (3x wycie) gdzie w tym momecie czartem kosztem 2.5 resetu masz 2AP jezeli wszystko dobrze rozegrasz. Na pewno plusem jest fakt zdobywania max ene przez wycie. Przez koszt niestety wycie jest nieoplacalne do 30 poziomu.
Poswiecenie jest bardzo spoko umiejetnoscia, ale wymaga codziennego grania i spalania energii co jest utrudnieniem aczkolwiek nie mozna miec wszystkiego.

W kwestii wycia proponowalbym obnizenie kosztow energi badz zwiekszenie gainow, zwlaszcza na poczatkowych poziomach.
Poswiecenie, narazie zostawilbym tak jak jest.
Zwiekszylbym natomiast czestotliwosc wystepowania Max HP w nagrodach za wygrana walka do takiego samego poziomu jak szanse na max MP u Czarta, zdecydowanie rzadziej wypada.

Wampir.
W kwestii statystyk i kosztow zostawilbym go tak jak jest. Koszt misy jest troche wysoki, ale gain HP rekompensuje koszta. Koszt zdobywania max ene jest rowniez zbalansowany, na poczatku ciezko bo drewno jest towarem deficytowym ale patrzac na caloksztalt wyglada to ok.

Jedyne co dalej jest OP to czestotliwosc gryzenia. Po resecie zauwazylem jak duzo gryzienie daje obrazen, ponad 20% zadawanych obrazen jest przez ta umiejetnosc. Na chwile obecna przez ta umiejetnosc bycie wampem jest koniecznoscia na etapie jaskini.

Czlowiek.
Tu sprawa sie ma dosc prosto. Koszta. Zeby rozwinanc swiatynie do odpowiedniego poziomu, wymagana jest abstrakcyjna ilosc surowcow i kasy, przez co jest poza zasiegiem. Po koncu ery zmienilem sie w czlowieka, i mimo ze ogolocilem gildie z wszystkich zasobow, max co udalo mi sie zrobic to 50 poziom swiatyni, co dawalo gainy na poziomie Krypty (biorac pod uwage inne rasy) co jest dosc slabym wynikiem. Dodatkowo juz na 50 poziomie swiatyni, koszta dzienne sa pokroju 700k kasy co jest dosc bolesnym wydatkiem.
Co do wampira to również na początku zysk jeśli chodzi o staty jak i samo HP jest dosyć marny w stosunku do wydanej energii, na dobrą sprawę zaczyna się robić opłacalny koło 25-30 poziom coś jak wycie u wilka.

Nie uważam by koszt na początkowych poziomach misy rekompensował wydaną energię, jeśli tak by było to na początku ery nie byłoby tyle czartów.

I biorąc dalej czarta w obroty i koszt wydanego alethite na początku by zyskać max energię nijak się ma do tego ile potrzeba drewna na początku by uzyskać maksymalną ilość energii czyli 0.33, oczywiście że im dalej tym koszta alethite rosną bardziej niż ilość drewna z tym, że pozyskanie takiego alethite również jest wtedy łatwiejsze.
8 kryszy daje 350 alethite co na starcie daje dużo max energii,
5 kryszy daje 100 drewna co na starcie daje kosmicznie małe ilości max energii.
Niech się wypowie jakiś czort ile max energii da na starcie 4k alethite i na ile dni mu to starczy, bo +/- taki wydatek to marne 0.33 max energii na wampie. Przeliczając krysze na surowiec.

Co do człowieka i kosztów (zarówno modlitwy, jak i poziomów) świątyni to według mnie są dużo lepiej zrobione w obecnej erze względem zeszłej ery i tak bym zostawił.
Nie uważam by była ona droga i nawet osoba w pojedynkę na spokojnie da radę rozwinąć wysoko świątynie (sam tak buduję i bez problemu stać mnie na maksymalny poziom świątyni, inny przykład - Viner, nie mówiąc już o świątyni należącej do jednego z członków gildii to wtedy taki rozwój to są naprawdę grosze. Do tego co to jest 700k za modły gdy się robi kryptę za którą można zgarnąć nawet 3.7-3.8kk złota i to za przejście jednej.. a wcześniej się robi UL gdzie też dużo kasy można zgarnąć. Nie uważam to za bolesny wydatek, bardziej jest to sensowna i adekwatna ilość złota jaką trzeba poświęcić na zyskanie statystyk.
Bardziej bym zwrócił uwagę co do zysków z modłów wydatek eny vs ilość statystyk. I wrócił bym do możliwości modlenia się tylko o HP oraz HP/manę. Bo obecnie trzeba wybrać to + jakaś statystyka.
Tsura
 

Posty: 279
Rejestracja: 26 gru 2020, o 13:32
ID: 2666
Rasa: Wilkołak
Profesja: Barbarzyńca

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Tsura »

Jeżeli chodzi o prawdziwą kasę to i Alehit i drewno wychodzi drogo aby mieć maks energii :P

Tylko, że u Czarta to jeszcze kwestia szczęścia. 4k Alehitu to sporo jak ofiary są po około 50 alehitu na start. Ale jak na 18 ofiar 8 masz maks energie to jest duży sukces.

Zgadzam się z Wirem, misa u wampira przez pierwsze 25 poziomów jest bardzo słaba. Absolutnie nie rekompensuje tego gain stat czy HP. Dlatego Czart jest tak OP, bo już od 5 poziomu masz 1 ap na rozdanie w co chcesz, czyli co 3 dni masz jakiś fajny special. Do tego Czart, to jedyna postać, która zyskuje siłę postaci czekając i zbierając energie.

Pomysł ze startem człowiekiem - wydaje się ok. Chyba chciałbym spróbować tak zagrać jedną erę. Mało gram człowiekiem, ale pewnie będzie można rozwijać świątynię tylko jednego członka gildii i wszyscy się będziemy w niej modlić? Koszt modlenia? Trzeba będzie sprawdzić w erze testowej.

Granie człowiekiem będzie miało duży wpływ na ewentualnych czartów. Bo jako jedyni beda musieli przemienić się najszybciej jak to możliwe aby uniknać zbyt dużego dodatniego statusu. A że zwój na czarta nie istnieje (?) to zostają kamienie w górach.
ODPOWIEDZ