Pomysły i propozycje zmian

Masz pomysł na dodatkowe funkcjonalności do Imperium? Chcesz zaproponować jakąś zmianę w istniejącym module? Napisz koniecznie!

Moderator: Aniołowie

ODPOWIEDZ
Hpes
 

Posty: 127
Rejestracja: 8 lip 2020, o 18:07
ID: 2379
Rasa: Cz³owiek

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Hpes »

No dla zabawy nawet zeby dziecko moglo sobie zalozyc set ktore zbieralo cala ere xD
Serath
 

Posty: 106
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:50
ID: 2205
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Paladyn

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Serath »

Zmiana statystyk potworów moim zdaniem wyszła na ogromny minus.
Po pierwsze:
Zbilansowanych uników nigdy nie było, nie ma i nie będzie, jeśli jakoś diametralnie nie pogrzebie się przy tym obecnym wzorze, bo aktualnie albo jest maks, albo nie ma ich wcale. Magiczni dostali strasznie po dupie, bo uniki miały jakoś wyrównać boost do siły u potworów, ale jest taki problem, ze tych uników w ogóle nie maja. Nie pamietam, kiedy ostatni raz była sytuacja, ze magiczni aż tak odstawali od niemagicznych na tym etapie, zawsze byli do przodu, przez braki uzbrojenia dla reszty profesji, a niemagiczni nadrabiali później te różnice, ze względu na mocniejszy late game. Magiczni zostali moim zdaniem strasznie skrzywdzeni tą zmianą i maja ciężki żywot.

Po drugie:
Nikt nie powinien mieć takich ilości WBB. Kontry są absurdalne. Dają absurdalne przyrosty WBB za walkę, absurdalne jest to, ze bez wydatku jakichkolwiek AP w zwinkę można w ogóle kontrować moby w cmencie/ulabie/podobno i w krypcie (info z testowej ery).
Jaki jest sens postaci takich jak złodziej/bard/wamp woj, jeśli czarty, wilki, woje, pałki, a teraz nawet i barby wyciągają kontry na poziomie tych „zwinniejszych” postaci, mając przy okazji o wiele lepsze rozdanie w siłę, która, jak już każdy wie, jest najwazniejsza statystyka od wielu, wielu er dla walczących.
Szkoda, że nikt nie zagrał wogula barba, bo moglibyśmy się pośmiać z kozackich kontr, na teoretycznie najbardziej klocowatej profce.


A, po szybkim przejrzeniu HS dodam tylko, ze np. taki Sam, ma zwinkę, która wystarczyłaby na kontry w uLabie, ale nie starcza mu na uniki w zwykłym Labku.
Tsura
 

Posty: 281
Rejestracja: 26 gru 2020, o 13:32
ID: 2666
Rasa: Wampir
Profesja: Złodziej

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Tsura »

Sobik pisze: 24 lip 2022, o 17:57 A, po szybkim przejrzeniu HS dodam tylko, ze np. taki Sam, ma zwinkę, która wystarczyłaby na kontry w uLabie, ale nie starcza mu na uniki w zwykłym Labku.
Bez zmiany skryptu walki, tak aby uniki działały jako "drugi rzut kością" (jak bloki, kontry) a nie tylko fakt "nie trafienia" przez przeciwnika (pierwszy rzut kością dla walczących). To zapomnij, że uniki istnieją.

Siła jest wyznacznikiem wszystkiego. Bo eq kute przez dedykowanego rzemyka to jak niebo i ziemia :D.
Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni
Bóg
 

Posty: 992
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Rzemieślnik

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni »

Dopiero co (2-3 tyg temu?) była rozmowa, że magiczni deklasują walczących i wgl walczący są w dupiu ;)
teraz odwrotnie - zdecydujcie się :P

A na poważnie:
Seph, nigdy nie powiedziałem, że zmiana o której mówisz jest łatwa i szybka do wprowadzenia... To sporo grzebania i dorzucania rozmaitych "IFów" w różnych miejscach kodu. Imo - mało uzasadniona i raczej ciężka do wrzucania w środku ery.

Co do uników/kontr/bloków:
Moim zdaniem obecnie najlepszym wariantem byłoby ograniczenie zysku WB z kontr do bardziej racjonalnego poziomu, przy jednoczesnym zwiększeniu Czaro za rzucanie czarów (def/of lub def+of) i poprawie przelicznika ilości czaro na wychodzenie uników.
Czy zgadzacie się, żeby takie poprawki wprowadzić na teraz?

Co do tematu różdżek - wg mnie dają na tyle fajne bonusy magicznym, że warto jest w nie zainwestować tych kilka ap. Potrafią mocno zbilansować używane czary.
Pomysł z dodatkowym zaklinaniem uzbrojenia tylko dla magicznych jest ciekawy - można o tym pomyśleć na kolejną erę, jak najbardziej. Zwiększyłoby to różnorodność używanego eq i przydatność owej inwestycji w zaklinanie...
E M P I R E W I L L R I S E !...
Simi
 

Posty: 51
Rejestracja: 25 wrz 2021, o 14:00
ID: 2416
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Druid

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Simi »

Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni pisze: 25 lip 2022, o 07:47
Co do uników/kontr/bloków:
Moim zdaniem obecnie najlepszym wariantem byłoby ograniczenie zysku WB z kontr do bardziej racjonalnego poziomu, przy jednoczesnym zwiększeniu Czaro za rzucanie czarów (def/of lub def+of) i poprawie przelicznika ilości czaro na wychodzenie uników.
Czy zgadzacie się, żeby takie poprawki wprowadzić na teraz?
W tym wypadku dogonienie osób które nabiły 150k+ wb do tej pory stanie się wręcz nierealne, proponuję bardziej zastosować tę zmianę dopiero od NE.
Caalon
 

Posty: 143
Rejestracja: 18 kwie 2021, o 22:59
ID: 2758
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Druid

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Caalon »

Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni pisze: 25 lip 2022, o 07:47 Dopiero co (2-3 tyg temu?) była rozmowa, że magiczni deklasują walczących i wgl walczący są w dupiu ;)
teraz odwrotnie - zdecydujcie się :P

A na poważnie:
Seph, nigdy nie powiedziałem, że zmiana o której mówisz jest łatwa i szybka do wprowadzenia... To sporo grzebania i dorzucania rozmaitych "IFów" w różnych miejscach kodu. Imo - mało uzasadniona i raczej ciężka do wrzucania w środku ery.

Co do uników/kontr/bloków:
Moim zdaniem obecnie najlepszym wariantem byłoby ograniczenie zysku WB z kontr do bardziej racjonalnego poziomu, przy jednoczesnym zwiększeniu Czaro za rzucanie czarów (def/of lub def+of) i poprawie przelicznika ilości czaro na wychodzenie uników.
Czy zgadzacie się, żeby takie poprawki wprowadzić na teraz?

Co do tematu różdżek - wg mnie dają na tyle fajne bonusy magicznym, że warto jest w nie zainwestować tych kilka ap. Potrafią mocno zbilansować używane czary.
Pomysł z dodatkowym zaklinaniem uzbrojenia tylko dla magicznych jest ciekawy - można o tym pomyśleć na kolejną erę, jak najbardziej. Zwiększyłoby to różnorodność używanego eq i przydatność owej inwestycji w zaklinanie...

Orgu,

Jezeli chcesz takie zmiany wprowadzic, to od NE, i to musi zostac zrobione w taki sposob zeby trafianie nie bylo zalezne w takim stopniu od WBB, moze bardziej to wyplaszczyc?
Owszem, przyrost WBB jest dziwny ALE, sprawdzajac wczoraj na Wielkim Demonie ze swiatyni, nawet takie ilosci WBB nie sa w stanie zapewnic nawet 45% trafien na nim. Oczywiscie jeszcze conajmniej 10 poziomow zostalo zanim bedzie EQ i reszta statystyk zapewniajaca pokonywanie go, ale realistycznie zostaje jeszcze duuuuzo WBB do wbijania zeby osiagnac jakies realne wyniki w trafieniach.

2ga kwestia jest taka, ze to nie do konca byloby fair, bo spora czesc obecnej top w WBB (i to nie tyko AS'y) wiedzac jaki jest problem z trafianiem planowala niestety swoj rozwoj wokol wbijania WBB (odkladanie ene, absurdalne ilosci zasobow (elek)), nie uwazasz ze nie bylo by to fair na obecnym poziomie rozgrywki zeby to zmieniac?
Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni
Bóg
 

Posty: 992
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Rzemieślnik

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni »

Myślałem bardziej o lepszym limitowaniu górnych ilości zysku wb za walkę względem poziomu mobka. Spowolniłoby to tych już na szczycie bardziej niż tych niżej.

Ale mimo wszystko uważam że fair byłoby poprawienie losu magicznych.
E M P I R E W I L L R I S E !...
Caalon
 

Posty: 143
Rejestracja: 18 kwie 2021, o 22:59
ID: 2758
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Druid

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Caalon »

Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni pisze: 25 lip 2022, o 08:26 Myślałem bardziej o lepszym limitowaniu górnych ilości zysku wb za walkę względem poziomu mobka. Spowolniłoby to tych już na szczycie bardziej niż tych niżej.

Ale mimo wszystko uważam że fair byłoby poprawienie losu magicznych.
W kwestii magicznych jak najbardziej.
Limit WBB w srodku ery jest nie fair, wzgledem tych ktorzy cala era wbijali namietnie WBB zeby tylko cos sensownie trafiac. Przypomne ze ilosci WBB wbijanego kontrami nie sa nowoscia.
Pozatym, czemu ma kogokolwiek spowalniac? To rowniez jest kwestia taktyki, jezeli ktos nie wbijal WBB wiedzac jakim problemem jest trafianie to wybacz, ale to raczej nie jest problem 80% graczy ktorzy planowali rozgrywke?

Od NE jak najbardziej, bo ilosci WBB sa chore, ale niestety jest to spowodowane ciagle problemami z trafianiem w wypadku gdy nie wbija sie umki przez 95% czasu. IMO temu ciagle trzeba sie przyjrzec.
Serath
 

Posty: 106
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:50
ID: 2205
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Paladyn

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Serath »

Zmiana OK, ale na NE. Co z osobami, które odłożyły spora ilość eny? Będzie spora dysproporcja w WBB.

Co z kontrami? Może jest problem w palku przez to, ze ma czaro i dlatego tak łatwo wchodzą mu kontry? Nie powiecie mi chyba, ze np. Mioko, który nie jest nawet w HS w zwince, wbił takie ilości wbb na unikach w ulabie. Coś jest nie tak. NO nie może tak być, ze bez zwinki wychodzą super kontry.

Dodatkowo, nieudana kontra działa jak blok w tym momencie, ponieważ przeciwnik nie zadaje obrażeń po nieudanej próbie kontrataku.
Caalon
 

Posty: 143
Rejestracja: 18 kwie 2021, o 22:59
ID: 2758
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Druid

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Caalon »

Sobik pisze: 25 lip 2022, o 08:39 Zmiana OK, ale na NE. Co z osobami, które odłożyły spora ilość eny? Będzie spora dysproporcja w WBB.

Co z kontrami? Może jest problem w palku przez to, ze ma czaro i dlatego tak łatwo wchodzą mu kontry? Nie powiecie mi chyba, ze np. Mioko, który nie jest nawet w HS w zwince, wbił takie ilości wbb na unikach w ulabie. Coś jest nie tak. NO nie może tak być, ze bez zwinki wychodzą super kontry.

Dodatkowo, nieudana kontra działa jak blok w tym momencie, ponieważ przeciwnik nie zadaje obrażeń po nieudanej próbie kontrataku.

Najwieksza roznica w kontrach nie jest przez zwinke, tylko umki specjalne, a w kwestii kontr, nie zapominaj ze nie dostajesz takich czestotliwosci kontr jak w wypadku blokow, i koszt PR jest wyzszy, zalezny od broni (50% PR wymaganych do ataku), nie zawsze tez jest mozliwosc kontrowania uzywajac Mizki ze wzgledu na Max HP przeciwnika.
ODPOWIEDZ