Pomysły i propozycje zmian

Masz pomysł na dodatkowe funkcjonalności do Imperium? Chcesz zaproponować jakąś zmianę w istniejącym module? Napisz koniecznie!

Moderator: Aniołowie

ODPOWIEDZ
Kronos
 

Posty: 17
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:56
ID: 3280
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Bard

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Kronos »

Uwzględniając własne obserwacje z gry walczącymi i w jakim kierunku idzie rozwój imperium pozwolę sobie przedstawić swój punkt widzenia.

1. Trafianie

Jak widać nie możemy znaleźć złotego środka, na rozwiązanie problemu ze skutecznością trafień, przy jednoczesnym zachowaniu uników dla klas magicznych. Może warto przyjrzeć się temu z innej strony. Weźmy na początek barbarzyńcę i wojownika. Jak same nazwy tych profesji powinny sugerować, łącznie z ich rozdaniem, są to klasy, które raczej powinna cechować wytrzymałość na obrażenia, przy trochę mniejszej zwinności w wyprowadzanych atakach.

Proponuję skorzystać z tego co jest już zrobione. Mamy do dyspozycji dla barbarzyńcy bonus za atak bronią dwureczną, atak techiczny dla wojownika. Obie profesje zadają od kilku dobrych er co najmniej zabawne obrażenia. Załóżmy, że z wykorzystaniem swoich pasywnych umiejętności i zwiększonym ZNACZENIE dmg z broni ( lub też totalnym refactoringu broni), obrażenia by wzrosły.

Barbarzyńca, typowy golem ze świetnym rozdaniem w wytrzymałość(to też należy poprawić), mógłby kompensować swoją niezdarność w walce poprzez znaczący wzrost obrażeń.

Wojownik, trochę słabszy niż barbarzyńca, ale atak techniczny, który obecnie zabiera więcej PR niż można zyskać, przy sensownym wzroście obrażeń i ograniczeniach w PR dla przeciwnika, również mógłby kompensować niesatysfakcjonujący poziom trafień w walce.

Bard, wymaga według mnie totalnego przebudowania, widziałbym go jako alternatywę jeśli chodzi o sposób walki podobny do Paladyna. Śpiew jest enigmatyczną umiejętnością, która działa jakoś. Należy tutaj zastanowić się, czy nie należy w pierwszej kolejności przebudować śpiewu, bo większość z pieśni jest po prostu bezużyteczna. Tym bardziej, że w walce możemy wykorzystać tylko jedną.

Złodziej, w obecnym modelu gry powinien odnaleźć się najlepiej ze względu na kontrataki, ale okazuje się, że też brakuje mu obrażeń z tejże akcji. Skoro powstały różdżki, to dlaczego złodziej nie może mieć dedykowanych broni z sensownym przebijaniem, tak aby nie zadawać naprawdę śmiesznych obrażeń gdy chcemy potwora zabić, a nie klepać sobie wb w każdej walce.

Paladyn - wydaje mi się, że nie ma z nim większego problemu poza tym, że dmg świętego ciosu odstaje od dmg reszty z profesji. Dlatego tym bardziej należy w końcu coś zmienić w temacie obrażeń z broni.


Wszystkie te rzeczy będą miały również sens, kiedy zostanie zrobiony porządek z kontrami/blokami ( uniki zostawmy magicznym). Obecne rozwiązanie, przy założeniu jakichś dziwnych progów do porównywania, aby kontra lub blok były udane to nonsens. Chciałbym usłyszeć szczegóły jak to wygląda, to wtedy zaproponuje rozwiązanie.
Paul, Jeździec Lamki
 

Posty: 101
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 366
Rasa: Wilkołak
Profesja: Kapłan

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Paul, Jeździec Lamki »

Jak dobrze pamiętam dyskusje to problem z trafieniami był taki, że trafienia i uniki są jakby w jednym wzorze więc ułatwiając trafianie automatycznie dużo prościej się unika. Nie widziałem nigdy kodu to nie wiem czy to rzeczywiście takie ciężkie do rozdzielenia ale przydałoby się.

Co do obrażeń od bronie to nie ma Cię w HS w sile a co najmniej końcowe bronie są OP z znacznie większymi bonusami niż np. czary na mniej PR i śmiesznym wymogami siły. A przynajmniej niektóre bo 90% uzbrojenia podejrzewam nikt nigdy nawet nie próbował używać bo jest do niczego.
Kronos
 

Posty: 17
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:56
ID: 3280
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Bard

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Kronos »

Paul, Jeździec Lamki pisze: 3 lut 2023, o 19:10 Co do obrażeń od bronie to nie ma Cię w HS w sile a co najmniej końcowe bronie są OP z znacznie większymi bonusami niż np. czary na mniej PR i śmiesznym wymogami siły. A przynajmniej niektóre bo 90% uzbrojenia podejrzewam nikt nigdy nawet nie próbował używać bo jest do niczego.
Nie jestem pewien czy rozumiem co chciałeś napisać, ale zgadza się, nie ma mnie w HS w sile, bo robiłem eliksiry. Wcześniejsze ery grałem praktycznie zawsze walczącym i na podstawie tego podtrzymuje swoje zdanie.
Caalon
 

Posty: 143
Rejestracja: 18 kwie 2021, o 22:59
ID: 2758
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Druid

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Caalon »

Paul, Jeździec Lamki pisze: 3 lut 2023, o 19:10 Jak dobrze pamiętam dyskusje to problem z trafieniami był taki, że trafienia i uniki są jakby w jednym wzorze więc ułatwiając trafianie automatycznie dużo prościej się unika. Nie widziałem nigdy kodu to nie wiem czy to rzeczywiście takie ciężkie do rozdzielenia ale przydałoby się.

Co do obrażeń od bronie to nie ma Cię w HS w sile a co najmniej końcowe bronie są OP z znacznie większymi bonusami niż np. czary na mniej PR i śmiesznym wymogami siły. A przynajmniej niektóre bo 90% uzbrojenia podejrzewam nikt nigdy nawet nie próbował używać bo jest do niczego.

Jedyna broń op to Zmierzch, cała reszta się skrobię.
Nie żebym coś mówił, ale Kronos ta era gra druidem warzacym więc chyba... Coś ci się pomieszało.
Poprzednią erę wygrał walczakiem i od wielu er grał postacią walcząca więc raczej wie co mówi.

Wpływ siły jest żaden na obrażenia, co możesz zobaczyć z wyliczeń w temacie jak przejdziesz na początek tematu dotyczącego wniosków z poprzedniej ery.
Paul, Jeździec Lamki
 

Posty: 101
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 366
Rasa: Wilkołak
Profesja: Kapłan

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Paul, Jeździec Lamki »

Jakoś przeczytałem Karatos a nie Kronos (bez obrazy dla jednego czy drugiego, jak ktoś gdzieś kiedyś dowiódł ludzie zwykle nie czytają literek w środku wyrazu a długość i początek/koniec podobne :P ) ;)

Nie mniej przydałyby się jakieś konkrety (siła/staty broni i obrażenia na przeciwniku) co rozumiesz przez małe obrażenia bo co prawda od dłuższego czasu tylko okazjonalnie w PvP widzę faktyczne obrażenia walczących bronią ale nie wyglądają one źle. Sam 'smyram' ledwo ponad 100 obrażeń za 32 PR a już widziałem na targu bronie z dużo lepszymi statami niż czary ze sporo mniej PR za atak.

Chyba, że sugerujecie, że obrażenia od magii i broni się zupełnie inaczej liczą i broń z 2x większymi obrażeniami od żywiołów a trochę mniejszymi zwykłymi na marne 200 siły i mniej PR za atak bije zupełnie inaczej niż czar z podobnymi statystykami?

Jedyne co to zgadzam się, że klasy zatraciły swoją specyfikę i wszyscy rozdają i grają prawie tak samo o czym też już pisałem. Idealnie by było jakby taki barbarzyńca grał bez uników tylko brał wszystko na klatę i taki styl gry by był możliwy bez utknięcia 5 lokacji do tyłu. Analogicznie dla reszty klas.
Vendlinus Rex
 

Posty: 32
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:24
ID: 510
Rasa: Cz³owiek

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Vendlinus Rex »

Paul, Jeździec Lamki pisze: 3 lut 2023, o 19:10 Co do obrażeń od bronie to nie ma Cię w HS w sile a co najmniej końcowe bronie są OP z znacznie większymi bonusami niż np. czary na mniej PR i śmiesznym wymogami siły. A przynajmniej niektóre bo 90% uzbrojenia podejrzewam nikt nigdy nawet nie próbował używać bo jest do niczego.
Stary, zmień dilera, paladynem zadawałem 50-60 dmg notternowi za atak i to było 2x tyle co Dziareah zadawał barbarzyńcą z podobną siłą + absolutnie nie ma sensu korzystać z broni ze znacznie większymi bonusami, bo excela nie oszukasz nawet jakby mityczne klingi miały kilkanaście k bonusu xD

Reszty nawet nie czytam, bo nie umiem grać, tl;dr:

1. Trafienia są zjebane i dopóki nic się tu nie zmieni -> nie ma sensu grać walczącym, bo jest to jazda pod górkę na monocyklu żonglując płonącymi małpami
2. Nie da się grać inaczej niż na kontrach, uniki i bloki dla walczących to jest totalny śmiech -> wprowadźmy 5 opcję w dropdownie z wyborem reakcji, bo why not lub zostawmy jedną z nich, która działa i ma sens
3. Magiczni mają za dużo zabawek
4. Wszystkie klasy po tylu erach grzebania jak Mike the Headless Chicken są do totalnego reworku, change my mind
5. Co znaczy wpływ wytrzymałości? Serio, co to w ogóle daje?
6. Zwoje na podróże w wyprawie - więcej RNG, reaktor wytrzyma, po prostu po ID dodajmy ile eny trzeba wydać w lokacji, żeby wydropić zwój xD
7. Propozycja zablokowania diamentów do konkretnego gracza jest na poziomie trafień krytycznych dla mobów sprzed ery - totalnie z dupy i tylko po to, żeby uprzykrzyć wszystkim życie, bez żadnego konkretnego argumentu. Jakby serio - jaka jest intencja? Kto ma na tym zyskać? XD Każda cywilizowana gra wprowadza mechaniki zrzeszające graczy w społeczności i większe gildie/klany/grupy, w Imperium jest dokładnie na odwrót - większe gildie/klany/grupy są pałowane na każdej możliwej płaszczyźnie.

// Panuj nad językiem! - Vania
Paul, Jeździec Lamki
 

Posty: 101
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 366
Rasa: Wilkołak
Profesja: Kapłan

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Paul, Jeździec Lamki »

Vendlinus Rex pisze: 4 lut 2023, o 00:37 Stary, zmień dilera, paladynem zadawałem 50-60 dmg notternowi za atak i to było 2x tyle co Dziareah zadawał barbarzyńcą z podobną siłą + absolutnie nie ma sensu korzystać z broni ze znacznie większymi bonusami, bo excela nie oszukasz nawet jakby mityczne klingi miały kilkanaście k bonusu xD
Bronią na ile PR? Jw. pisałem piszcie z konkretami, jakoś paladyn wygrał poprzednią erę i wszystkich zostawił z tyłu więc nie gadajcie nagle, że nie da się grać. Jeśli tą samą co w PvP biłeś to bodaj 18 PR (na tyle miał Sep w sklepie podobną, a podejrzewam, że najlepszych i tak nigdy nie zobaczę na targu a u nas nikt nie kuł/używał). Ja czarem 18 PR biłem po 40-50 a nie 50-60 a nie domagam się ZNACZNEGO zwiększenia siły czarów. Jak połowa tych obrażeń to specka paladyna to można TROCHĘ podbić ale bardziej to pokazuje, że specka paladyna jest OP. I w to, że ktoś bił 25-30 Notka najlepszą bronią jaką mógł to jakoś wątpię jak są bronie co samego przebicia mają prawie tyle samo (a znowu mówię tylko o takich na targu/miejskim).

Co do trafiania to wszyscy się zgadzamy, że jest do poprawy ale jak będzie realistyczne ~100% trafień to z kolei kontry będą do poprawy bo będą OP, obecnie są akceptowalne bo rekompensują pudłowanie a i tak jeszcze dają sporą przewagę w biciu umki.

Reszta to chyba nie w tym wątku bo komentujesz posty odnośnie zmian na nową erę z drugiego tematu na forum.
Tsura
 

Posty: 279
Rejestracja: 26 gru 2020, o 13:32
ID: 2666
Rasa: Wilkołak
Profesja: Barbarzyńca

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Tsura »

Paul.

Sytuacja wygląda tak. Najsilniejszą bronią jaką mieliśmy w gildii był Uświęcony Zabójca Demonów +1535, ponad 3k od żywiołów, na 13 PR, 380 siły.

Tylko wiesz co? Nikt z nim nie latał z jednej prostej przyczyny. Trafienia oscylowały w okolicach 30%.

Wszyscy mieli Uświęcony Wilczy Bicz, +831, 1100 obrażeń od żywiołów , 11pr +16 przebijanie.

Dlaczego pytasz. Bo kontry zadawały obrażenia równe wartości przebijania, czyli zabójca demonów robił g a nie obrażenia z kontr.

Tutaj jest cały problem. Jeżeli, ze względu na niską celność, 80% zadawanych przez gracza obrażeń jest z kontr (które wchodzą prawie wszystkie) to bierzesz broń, która zwiększa twój DPS. A zabójca demonów ten DPS pomniejszał i to znacząco.

Czy teraz rozumiesz?

Paladyn jest z przodu i Kronos wygrał poprzednią Erę dzięki posiadaniu Giga obrażeń od przeklętego ciosu.
W tej erze dam Ci porównanie.
Veld grał paladynem i z normalnego ataku bił po 60-70 (bron 11pr albo 10 pr nie pamiętam), z kontr bił po 15.
Ja w tym samym czasie uderzałem czarem za 140-170 obrażeń czarem za 27 PR.

Na papierze Veld zadawać powinien o wiele więcej obrażeń ode mnie. A o dziwo ja kończyłem walkę z klucznikiem w 12 tur a on w 30. Bo na broni zadającej "60-70" obrażeń miał 35% trafień!

Dla porównania Dziarech grał barbarzyńcą i mając tą samą broń i te same kontry co Veld bił jeszcze wolniej, bo brak przekletego ciosu powodował, że te "60-70" zamieniało się w "30-40" na których i tak trafiał około ~35%.
Ostatnio zmieniony 4 lut 2023, o 11:41 przez Tsura, łącznie zmieniany 1 raz.
Paul, Jeździec Lamki
 

Posty: 101
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 366
Rasa: Wilkołak
Profesja: Kapłan

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Paul, Jeździec Lamki »

Teraz rozumiem. Ale jak sam piszesz problem wynika nie wprost z obrażeń z broni (które dokładnie jak sądziłem były jeszcze silniejsze niż te co widziałem) tylko z niskiej celności i tego, że obrażenia z kontr, które ten problem obchodzą, inaczej się liczą niż normalne ataki.
W drugim temacie Org już napisał:
Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni pisze: 4 lut 2023, o 00:49 1. Trafianie u walczących będzie poprawione.
Więc jakieś dodatkowe podbijanie obrażeń z broni nie powinno być potrzebne skoro problem zostanie naprawiony u źródła.
Kronos
 

Posty: 17
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:56
ID: 3280
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Bard

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Kronos »

Paul, Jeździec Lamki pisze: 4 lut 2023, o 11:17 Teraz rozumiem. Ale jak sam piszesz problem wynika nie wprost z obrażeń z broni (które dokładnie jak sądziłem były jeszcze silniejsze niż te co widziałem) tylko z niskiej celności i tego, że obrażenia z kontr, które ten problem obchodzą, inaczej się liczą niż normalne ataki.
W drugim temacie Org już napisał:
Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni pisze: 4 lut 2023, o 00:49 1. Trafianie u walczących będzie poprawione.
Więc jakieś dodatkowe podbijanie obrażeń z broni nie powinno być potrzebne skoro problem zostanie naprawiony u źródła.

Ale dlaczego rozmawiamy non stop o kontrach?
ODPOWIEDZ