Pomysły i propozycje zmian

Masz pomysł na dodatkowe funkcjonalności do Imperium? Chcesz zaproponować jakąś zmianę w istniejącym module? Napisz koniecznie!

Moderator: Aniołowie

ODPOWIEDZ
Caalon
 

Posty: 143
Rejestracja: 18 kwie 2021, o 22:59
ID: 2758
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Druid

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Caalon »

Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni pisze: 18 lip 2022, o 23:02 Owszem - obcina PRy przeciwnika w danej turze. Max może przywalić około 15% pr o ile pamiętam.
Dzieki za odpowiedz.
Czy efekt ataku sie stackuje w trakcie tury, np. teoretyczna sytuacja ze atak wejdzie 4 razy pod rzad, czy efekt jest jednorazowy i tylko sie 'odswieza' czy redukuje dalej (1 atak redukcja do 85%, 2gi atak redukcja kolejnych 15% z 85% dostepnych etc etc)
Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni
Bóg
 

Posty: 992
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Rzemieślnik

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni »

Tak, efekt się potęguje w obrębie tury ale dlatego też każde kolejne użycie jest trudniejsze ;)
E M P I R E W I L L R I S E !...
Hpes
 

Posty: 127
Rejestracja: 8 lip 2020, o 18:07
ID: 2379
Rasa: Cz³owiek

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Hpes »

Moj pomysl przedstawilem Orgowi mam pytac was o opinie. Co byscie powiedzieli zeby magiczni mogli zakladac tarcze z zestawow ? Gdyby sie udalo te z zestawow mialy by +% do unikow. Gdyz uniki u magicznych wchodza dopiero po opuszczeniu danej lokalizacji. Magiczni raczej powinni byc za pomyslem a walczacy nie powinni narzekac zbytnio. Czy ktos chcialby to przedyskutowac ?
Tsura
 

Posty: 281
Rejestracja: 26 gru 2020, o 13:32
ID: 2666
Rasa: Wampir
Profesja: Złodziej

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Tsura »

Hpes pisze: 24 lip 2022, o 11:17 Moj pomysl przedstawilem Orgowi mam pytac was o opinie. Co byscie powiedzieli zeby magiczni mogli zakladac tarcze z zestawow ? Gdyby sie udalo te z zestawow mialy by +% do unikow. Gdyz uniki u magicznych wchodza dopiero po opuszczeniu danej lokalizacji. Magiczni raczej powinni byc za pomyslem a walczacy nie powinni narzekac zbytnio. Czy ktos chcialby to przedyskutowac ?
A możesz coś więcej napisać? Jakich zestawów? Ekwipunku? Jakich tarcze - magiczne bariery czy fizyczne tarcze? Jak dokładnie wyobrażasz sobie tą funkcjonalność?
Hpes
 

Posty: 127
Rejestracja: 8 lip 2020, o 18:07
ID: 2379
Rasa: Cz³owiek

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Hpes »

Chodzi mi glownie o tarcze fizyczne z zestawow tych dodanych ostatnio, bo wiadomo zeby nie przegiac w druga strone zeby nie wszystkie tarcze byly dla magicznych, tych smoczych itp ktore maja w sobie tarcze. Zalozenie pomyslu takie zeby cos wprowadzone do gry bylo w jakims stopniu w uzytku bo nikt sie w te zestawy nawet nie bawi kiedy w wiekszosci sa wymagane tarcze. Ogolnie chce zeby kazdy mial mozliwosc zalozenia zestawow eq a dodatkowo jesli by sie udalo to delikatnie zboostowac magicznych o te uniki ktorych no nie ma u magicznych i wszystko idzie na klate. A dodatkowo znerfiony drut ktory mial miec tarcze moglby jakies zalozyc
Dragnar Firestorm
 

Posty: 116
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 104
Rasa: Cz³owiek

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Dragnar Firestorm »

Jeżeli mowa o unikach u magicznych to chciałbym zajrzeć nieco głębiej w temat, jak to jest że walcząc wręcz można zdobywać po 400wbb za walkę a zdobywając czaroznastwo, 50 to już dużo a 80-100 to chyba sufit. Dalej trzeba iść w potrzebne statystyki, temat wałkowany od 25er... Każda postać magiczna chcąca grać na unikach ma do wbijania 4+1 statów(int, siła, szybkość, zwinność + wytrzymałość) wojownicy mają 3+1(siła, szybkość, zwinność + wytrzymałość) Do tego wszystkiego trzeba dodać naturalną kolej rzeczy czyli przewaga HP po stronie wojaków, konieczność dociągania many u magików, zwłaszcza na początku rozgrywki, nierówność w elkach HP vs MP, ich ilości i nierealnych wartościach zwłaszcza na początku (pierwszy elek many daje 20MP vs 25HP, serio !?) dalej:

Specjalna woda
Wywar leczący lekkie rany
Trudność 16
Leczy 95 punktów życia kosztem wpierw 12, a następnie 10 punktów ruchu podczas walki.

Placebo
Słaby eliksir regenerujący manę
Trudność 22
Przywraca 66 punktów mocy magicznej kosztem najwprzód 16 i kolejno 3 punktów ruchu podczas walki.
Do wytworzenia niezbędny jest reagent Kieł Jadowy.

SERIO !?!?!?!??!

Ale wszystko co wyżej napisałem można wsadzić do kosza ponieważ największą przewagę robi uzbrojenie, najpotężniejsze czary defensywne nie są w stanie konkurować choćby z pojedynczymi elementami uzbrojenia na wysokich poziomach. Siła ekwipunku prowadzi też do nadmiernej akceleracji gry, kiedyś w impie była taka zasada dla bogów, że staramy się robić grę tak aby gracz był w stanie zdobyć 1lvl na dzień i wprowadzane zmiany nie powinny tego zachwiać. Uzbrojenie z ery na erę coraz potężniejsze i daje przewagę tym klasom które są w stanie na pewnym etapie gry zdobyć najwięcej siły i skilla. W ogóle, jak spojrzeć na SW potworów to jest jakieś śmieszne, jak ludzie na 45 poziomie biją moby z SW ~200 i winne jest tu TYLKO i WYŁĄCZNIE OP uzbrojenie które w ogóle rozmywa jakiekolwiek różnice w rozgrywce, bo prawda jest taka że nie ważne jaką postacią grasz, jaką masz taktykę walki i prowadzenia postaci bo koniec końców i tak najbardziej liczy się jaki sprzęt jesteś w stanie założyć.

Wiem że wywołam pewną dyskusję ale z góry przepraszam, raczej nie będę odpowiadać na polemikę, chyba że ktoś gdzieś prywatnie zagada.

Pozdrawiam i życzę miłego dnia :)
Dragnar Firestorm
Samael
 

Posty: 154
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:34
ID: 772
Rasa: Wilkołak
Profesja: Paladyn

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Samael »

2. Większa szansa na uniki u profesji magicznych wynikająca z Czaroznawstwa (+dodatkowo Zwinności).

To mnie zachęciło do pójścia w uniki jako, że druid straciło możliwość noszenia tarczy oraz została mu odebrana specka do bloków.
Przyznam szczerze, że na najzwinniejszym mobkie w cmentarzu (pancerzak) mam mniej niż 10% uników a z kolei przy duchu merhiona który ma 20% zwinności według poradnika sytuacja nie jest o wiele lepsza...
Dodajmy do tego, że postacie dla których kontrataki nigdy nie były w zasięgu(np palladyn) kontrują potwory w lokacjach o 2 rzędy wyżej przy takiej samej jak moja zwinności , a ich niebywałe zyski wbb są wynikiem możliwości kontrowania wszystkiego bez wydania nawet jednego ap w zwinność(same pkt treningowe wystarczają).

Sytuacji wygląda obecnie bardzo kiepsko a będzie się tylko nasilać w miare trwania ery (może dojdziemy do momentu 1k wbb za potworka? XD)
Ostatnio zmieniony 24 lip 2022, o 14:29 przez Samael, łącznie zmieniany 1 raz.
Tsura
 

Posty: 281
Rejestracja: 26 gru 2020, o 13:32
ID: 2666
Rasa: Wampir
Profesja: Złodziej

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Tsura »

Hpes pisze: 24 lip 2022, o 12:59 Chodzi mi glownie o tarcze fizyczne z zestawow tych dodanych ostatnio, bo wiadomo zeby nie przegiac w druga strone zeby nie wszystkie tarcze byly dla magicznych, tych smoczych itp ktore maja w sobie tarcze. Zalozenie pomyslu takie zeby cos wprowadzone do gry bylo w jakims stopniu w uzytku bo nikt sie w te zestawy nawet nie bawi kiedy w wiekszosci sa wymagane tarcze. Ogolnie chce zeby kazdy mial mozliwosc zalozenia zestawow eq a dodatkowo jesli by sie udalo to delikatnie zboostowac magicznych o te uniki ktorych no nie ma u magicznych i wszystko idzie na klate. A dodatkowo znerfiony drut ktory mial miec tarcze moglby jakies zalozyc
Powiem Ci szczerze, że dalej do końca nie rozumiem. Chcesz żeby niektóre znajdzkowe tarcze mogły zakładać postacie magiczne? I co dokładnie ma dawać bo bloków nie mogą używać? Działało by tylko gdybyś miał resztę elementów zestawu? I co ma to dawać? Pamiętaj, że unik to jest tylko fakt tego, że przeciwnik nie trafił rzutu kością na atak. (Fizyczni mają nawet lepiej - bo 1. przeciwnik trafia/nie trafia, 2. trafione ataki może zablokować, skontrować).

Ze znajdzkami taki jest problem, że nie ma ich za dużo, dla magicznych najczęściej są słabe bo wymagają za dużo siły mają za dużo ograniczeń. I do tego weź pod uwagę "progress" ekwipunku. Na jakie poziomy mają być te tarcze? Jak często będziesz je zmieniał na silniejsze wersje? No i ile wymaga to zmian w kodzie :D


Alternatywny pomysł, który krążył mi o głowie już jakiś czas.
Postacie magiczne mają ten nieszczęsny talent "Zaklinanie", oprócz 3 poziomu do ładowania amuletów to chyba raczej martwa umiejętność. Mam propozycję, aby na poziomie 1 czy 2 dać możliwość zaklinania ekwipunku. Czyli, i fizyczni i magiczni mają takie same eq ale magowie mają możliwość umagicznienia ekwipunku. Działa to trochę jak przyspieszenie kapłana, ewentualnie jakiś miks przyspieszania/hartowania bądź po prostu wybór przyspiesz/zahartuj, można by dodać też te efekty z różdżek, które są rzadko wykorzystywane - "czary kosztują 8% mniej many", "leczenie mocniejsze" itp. Ale jako konsekwencja tego umagicznienia zbroja staje się eteryczna i może ją nosić tylko klasa magiczna.

Ewentualnie zupełnie od czapy - umagiczniasz zbroje (przyspieszenie/hart), staje się ona przypisana tylko do klas magicznych, i jako bonus daje ci 15% magicznych bloków/magicznych kontr. I wtedy nawet kiedy postacie magiczne nie mogą normalnie blokować czy kontrować to dzięki tym magicznym zbroją będą mogli to robić.

Mój pomysł jest o tyle inny, że bazuje na istniejącym systemie ekwipunku i nabudowuje na nim.
Hpes
 

Posty: 127
Rejestracja: 8 lip 2020, o 18:07
ID: 2379
Rasa: Cz³owiek

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Hpes »

Odchodzimy zbytnio od tematu chodzi mi tylko o tarcze z zestawow tj. Smocze wcielenie, duma elfow, legenda arthiela i tylko te z zestawow, to jest zmiana kosmetyczna latwa do wprowadzenia i realne zeby w tej erze puscic. Ja rozumiem ze te zestawy sa wuja warte naprawde ale no chcialbym zeby kazdy mial mozliwosc zalozenia calego zestawu i tyle bez zadnych ogromnych zmian w kodzie cos prostego cos co juz jest poprostu ykorzystac
Tsura
 

Posty: 281
Rejestracja: 26 gru 2020, o 13:32
ID: 2666
Rasa: Wampir
Profesja: Złodziej

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Tsura »

No ale jak chcesz założyć set? Jako magiczna postać? Co ta zmiana wprowadzi? Skoro to ma być zmiana dla zmiany to nie wiem czy warto.
ODPOWIEDZ