Pomysły i propozycje zmian

Masz pomysł na dodatkowe funkcjonalności do Imperium? Chcesz zaproponować jakąś zmianę w istniejącym module? Napisz koniecznie!

Moderator: Aniołowie

ODPOWIEDZ
Warren Bhaas
 

Posty: 14
Rejestracja: 15 lut 2017, o 17:01
ID: 1377
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Barbarzyńca

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Warren Bhaas »

podpisuje się obiema rękoma!
Wirginix, Anielski Wieszcz
 

Posty: 211
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:51
ID: 163
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Barbarzyńca

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Wirginix, Anielski Wieszcz »

Caalon pisze: 14 lip 2022, o 16:37 Dla porownania postacie magiczne (OK koszt PR jest wyzszy, z tym sie nie mam zamiaru klucic w zadne sposob) trafiaja w 100% bez wymogu nabijania absurdalnej ilosci WBB, i zadaja duzo wiekszy DMG/PR niz jakakolwiek postac fizyczna. Walczaki niestety musza wbijac olbrzymie ilosci WBB + zyc z bardzo malymi obrazeniami zadawanymi przez bronie.
Z tym akurat się nie zgodzę, bo po pierwsze nie mają 100% skuteczności rzucania czaru no chyba, że wybuchający czar w twarz jest nazywany udanym czarem i to zwłaszcza gdy nie dba się o czaro, zresztą jak się dba też może wybuchnąć.
Spytaj się Serath ile razy mu czar wybucha w twarz, a tak mało czaro nie ma.

Do tego trzeba też brać pod uwagę ilość inta magicznych względem siły walczącego, oraz to że magiczny z reguły ma dużo mniej HP niż postać walcząca. Wątpię by jakiś walczący miał 700 siły czy ile tam teraz magiczni mają inta?

Zobaczmy przykład obecnej ery, walczący szybko dali sobie radę z wynaturzonym i ogólnie w labku, a gdzie byli magiczni wtedy? Gdzieś głęboko w lesie, owszem może niektórzy popełnili jakieś błędy, ale wszyscy?

Dodając mocy walczącym dopiero byłaby dysproporcja względem magicznych, żeby nie było nie mówię że zadawanie obecnie obrażenia są w pełni okej, tu trzeba się przyjrzeć szczegółowo głównie bronią ze zwykłym DMG, ale też nie można przesadzać w drugą stronę, by nagle nie wyszło że bronie z żywiołami znów stracą przydatność.
Caalon
 

Posty: 143
Rejestracja: 18 kwie 2021, o 22:59
ID: 2758
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Druid

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Caalon »

Nie maja 100% skutecznosci ale nie maja tez absurdalnych ilosci wymaganych umiejetnosci zeby wchodzic, plus raczej nie maja 40% hitrate jak zaniedbasz umke.
Z pewnego zrodla wiem, ze uzywajac najmocniejszego czaru wybuchy sa na poziomie 5-10% WIEC to tez nie jest tak dramatyczny wynik, wojownikiem masz 93% max hitow wiec to jest porownywalne. Dla porownania gdybym mial tyle WBB co on czaro, to pewnie bym z 30% hitow mial.

Int vs sily nie jest zadnym porownaniem, bo skalowanie sily do dmg jest praktycznie zadne, co w poprzenich postach pokazalem testujac po zakonczeniu ery. Czarujacy maja w pozniejszych etapach dodatkowo latwiej, bo czary ofensywne sa dostepne regularnie, a bronie juz nie.

To ze na chwile obecna walczaki sa przodem jest dosc slabym porownaniem, bo to ciagle wczesny etap gry. Dysproporcja bedzie duzo wieksza na poznym etapie ulabu i krypty, gdzie postacie magiczne beda przodem, a walczace postacie beda czekac na jakies sensowne bronie, bo powtarzam, jest duza przepasc pomiedzy uzytecznymi broniami w wiekszosci etapow gry.

Nie powiedzialem ze ma byc mega roznica i nagle bron ma zadawac 300 dmg za hit. Obrazenia broni musza byc bardziej dynamiczne, w momencie gdy znajdzka +530 zadaje praktycznie tyle samo obrazen co bron +400 tej dynamiki nie ma. I to nie jest tylko kwestia broni fizycznych. Alchemicznych tez sie to tyczy.

Do tego jesli stricte patrzymy na Wojownika, jest jeszcze kwestia ataku technicznego, ktory poza faktem ze zabiera absurdalne ilosci PR'ow, nie robi niczego co cokolwiek by zmienialo.
Toboe, Irbis Mroku
Archanioł
 

Posty: 351
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 166
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Druid

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Toboe, Irbis Mroku »

Podałeś po jednym przykładzie ataku i już oczekujesz jakiś wniosków?
Plus nie podałeś pełnych informacji o broni z których korzystasz ani unikach/blokach/kontrach w jakim stopniu Ci wychodzą. Skoro już chcesz porównywać magicznych do walczących to weź pod uwagę też takie aspekty.
Caalon
 

Posty: 143
Rejestracja: 18 kwie 2021, o 22:59
ID: 2758
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Druid

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Caalon »

W kwestii broni podałem dokładne wyniki. Sztylet z miejskiego po przyspieszeniu, dokładnie taki sam jaki Warren na przykład używa, a pałasz jest praktycznie taki sam jak Wasz. Dodam że różnica w wypadku broni miejski vs znajdzka vs zrobiona przez rzemieślników jest dość marginalna.

Wybacz, ale i Ty nie podajesz dokładnych statystyki swoich walk, czemu Ja miałbym ujawniać swoje? Jeżeli administracja chce, mam pełne pastebiny tych i innych walk do udostępnienia na privie, a uników nie używam co pisałem wcześniej.

Sprawa obrażeń zadawanych tyczy się mobow na które są 'wyzwaniem' na obecnym poziomie, nie byłoby sensu pokazywania obrażeń na mobkach 10 lvli poniżej obecnego wyzwania gdyż dysproporcje statystyk gracz vs mob byłyby dość spore, i nie pokazywało by kompletnie niczego.

Problemem z obecnymi broniami jest brak dynamiki w kwestii przyrostu obrażeń zadawanych, rozumiem że nie może on być liniowy bo było by to zbyt łatwe, ale obecnie (i w testowej było podobnie zanim się zresetowalem, myślałem częściowo że to wina EQ) w wypadku gdy podejmujesz wyzwanie i walczysz z mobkiem obecnie używając broni A przez okres testu, przez 4 lvle dosłownie go skrobiesz jakimiś małymi wartościami obrażeń, potem obrażenia nagle skokowo rosną (wiadomo przez wzgląd statystyk, różnic lvlu i możliwe że przez umke) i stają się normalne, przez lvl powiedzmy się dobija exp/umke i mob staje się zbyt łatwy do zabicia.

Mam wrażenie (i z tego co wiem nie tylko jak, ale nikt się tutaj nie wypowiada z bliżej niewyjaśnionych przyczyn, moze boją się być strollowani) ale głównym problemem zapewne jest jakiś dziwny próg wytrzymałości mobow, gdzie jakaś zależność kodu jest ustawiona zbyt wysoko, i to powoduje takie problemy.
Możliwe że jest on zależny od współczynnika Siły gracza Vs Wytrzymałości przeciwnika.
Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni
Bóg
 

Posty: 992
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Rzemieślnik

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni »

Mam wrażenie (i z tego co wiem nie tylko jak, ale nikt się tutaj nie wypowiada z bliżej niewyjaśnionych przyczyn, moze boją się być strollowani) ale głównym problemem zapewne jest jakiś dziwny próg wytrzymałości mobow, gdzie jakaś zależność kodu jest ustawiona zbyt wysoko, i to powoduje takie problemy.
Możliwe że jest on zależny od współczynnika Siły gracza Vs Wytrzymałości przeciwnika.
Nie ma żadnych progów wytrzymałości, ani współczynnika zależności statystyk gracza od moba ;)
Oba elementy - i bonus broni i siła gracza mają równy wpływ na zadawane obrażenia (są przez siebie mnożone przy wyliczeniu dmg) więc skokowe wzrosty obrażeń są możliwe tylko przy skokowej zmianie tych statystyk lub statystyk przeciwnika.
Podobnie jest u magicznych, ale trzeba pamiętać, że czary w większości przypadków zawierają w sobie (spore) obrażenia od żywiołów więc działają bardziej jak broń alchemiczna niż zwykła.

Zacznijmy od tego, żebyś podał parametry obu porównywanych broni
i przydałoby się zestawienie obrażeń bo np. obecnie Zębaty Sztylet z miejskiego ma łącznie 460 dmg (240 + 4*55 żywiołów), a żywioły mają to do siebie że ścinają statystyki przeciwnika, więc taki sztylet vs 400 dmg fizycznych po prostu jest sporo mocniejszy...

W czarach mnożniki dmg są nieco inaczej skonstruowane niż w wb - owszem, ale jak sam zauważyłeś inny jest pułap PR rzucania czarów ORAZ mocno inna jest ilość inteligencji posiadanej przez czarujących - patrząc po HS jest to średnio o 50-70% więcej niż walczący mają siły, więc to musi robić różnicę. ;)
E M P I R E W I L L R I S E !...
Caalon
 

Posty: 143
Rejestracja: 18 kwie 2021, o 22:59
ID: 2758
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Druid

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Caalon »

Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni pisze: 18 lip 2022, o 07:36
Mam wrażenie (i z tego co wiem nie tylko jak, ale nikt się tutaj nie wypowiada z bliżej niewyjaśnionych przyczyn, moze boją się być strollowani) ale głównym problemem zapewne jest jakiś dziwny próg wytrzymałości mobow, gdzie jakaś zależność kodu jest ustawiona zbyt wysoko, i to powoduje takie problemy.
Możliwe że jest on zależny od współczynnika Siły gracza Vs Wytrzymałości przeciwnika.
Nie ma żadnych progów wytrzymałości, ani współczynnika zależności statystyk gracza od moba ;)
Oba elementy - i bonus broni i siła gracza mają równy wpływ na zadawane obrażenia (są przez siebie mnożone przy wyliczeniu dmg) więc skokowe wzrosty obrażeń są możliwe tylko przy skokowej zmianie tych statystyk lub statystyk przeciwnika.
Podobnie jest u magicznych, ale trzeba pamiętać, że czary w większości przypadków zawierają w sobie (spore) obrażenia od żywiołów więc działają bardziej jak broń alchemiczna niż zwykła.

Zacznijmy od tego, żebyś podał parametry obu porównywanych broni
i przydałoby się zestawienie obrażeń bo np. obecnie Zębaty Sztylet z miejskiego ma łącznie 460 dmg (240 + 4*55 żywiołów), a żywioły mają to do siebie że ścinają statystyki przeciwnika, więc taki sztylet vs 400 dmg fizycznych po prostu jest sporo mocniejszy...

W czarach mnożniki dmg są nieco inaczej skonstruowane niż w wb - owszem, ale jak sam zauważyłeś inny jest pułap PR rzucania czarów ORAZ mocno inna jest ilość inteligencji posiadanej przez czarujących - patrząc po HS jest to średnio o 50-70% więcej niż walczący mają siły, więc to musi robić różnicę. ;)

Dzieki za odpowiedz xD

A wiec tak,

Bron ponizej
pics.jpg
Wiec tak jezeli porownamy obie bronie, to wyniki wygladaja nastepujaco:

Sztylet ma okolo 43.27 DMG/PR (za ciezar broni 49 sily, sumujac flat defa i obrazenia alchemiczne)

Realne obrazenia atakiem defensywnym na mobku 20-24 atakiem defensywnym + 5DMG/tura od obrazen z zywiolow (Roj dostawal po 1 od Lodu/Eteru/Trucizny i 2 od Ognia)


Palasz 40.2 DMG/PR (ciezar broni 50)

Na tym samym mobku rowniez atakujac defensywnie obrazenia sa rzedu 16-19


Biorac pod uwage w.wym przyklad wychodzi na to ze obrazenia zostaja zciete conajmniej o polowe podczas ataku mobka w kazdym wypadku, ACZKOLWIEK w wypadku sztyletu, kupi sie go w sklepie miejskim, a Palasza o takich statystykach juz nie (obie bronie dostepne w miejskim w tym samym czasie mniejwiecej, Palasz zostaje zdeklasowany w zasadzie na starcie).
Wez prosze pod uwage, ze zebaty ktory teraz mamy obecnie dostepny mimo ze ma ponad 2 krotnosc DMG/PR (nie wkleje go tutaj z oczywistych przyczyn, aczkolwiek moge ci zdjecie na PR jego wyslac) wcale 2 krotnie wiecej obrazen nie zadaje, bo na tym samym mobku obrazenia sa okolo 34-37.

Przyjzmy sie nastepnym broniom, alchemiczna na przyklad dostepna w miejskim od reki teraz, Czarna Klinga. 29.44 DMG/PR (obliczone na podstawie uswiecenia zbijajacego PR o 7). Co jest znacznie mniejszym wynikiem niz sztylet na screenach....
Broni stricte fizycznych dostepnych nawet nie wspomne.

Sednem sprawy jest to, ze obecnie tylko bron alchemiczna sie liczy w kwestii zadawania sensownych obrazen (a i tak one nie sa idealne. Obecnie najelpsza dostepna bronia tluke Opetanego straznika za 13, ale to juz inna kwestia), gdzie bronie fizyczne sa kompletnie zdeklasowane.

I zeby nie bylo watpliwosci, bronie alchemiczne powinny byc mocne, bo i wiaza sie z wieksza umiejetnoscia rzemieslnika wymagana do produkcji itp. ale bronie zwykle tez powinny byc w jakims stopniu uzyteczne, bo obecnie (i w poprzedniej erze z tego co wiem bylo podobnie) na taka ilosc dostepnych broni tyko niewielka ilosc jest tak naprawde uzyteczna, i rozkrywka skupia sie na 6 moze 7 broniach od poczatku ery do konca (nie liczac zmierzchu) i to w wiekszosci alchemicznych.

Oczywiscie, mozna zawsze powiedziec 'oh masz przeciez cias zwykly/agresywny dostepny on zadaje wiecej obrazen'.
Owszem, zadaje wiecej obrazen, ale nieproporcjonalny do utraty defa dawanego przez cios defensywny. Atak agresywny i zwykly ma bardzo ograniczone zastosowanie, i zazwyczaj mozna sie na niego przelaczyc w momencie gdzie juz sie siedzi jakis czas w lokacji.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni
Bóg
 

Posty: 992
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Rzemieślnik

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni »

Pomińmy może przelicznik dmg/PR bo to trochę "z dupy" parametr nie uwzględniający niczego prócz ilorazu tych 2 liczb:)

Porównujesz obrażenia z broni która ma łącznie prawie 480 dmg (sztylet) i 400 dmg (pałasz) - to jest 20% różnicy mocy, więc zadawane obrażenia MUSZĄ być różne. Zgoda - dostępne są na podobnym etapie gry, ale to jedyne co je łączy.
Zrób testy z bronią +/- 480 dmg fizycznego, to nie będzie tak widocznej różnicy.
Dodatkowo bardziej opłacalne pod względem używania ofensywnego są bronie 2-ręczne, bo mają dodatkowy mnożnik dmg za 2 ręce (a w przypadku np. Barbarzyńcy dochodzi jeszcze sporadyczny double dmg) :)

Pomijając fakt, że rzemkowie mogą rozkuwać znajdźki i robić z nich znacznie lepsze itemy, masz zawsze możliwość wkuwania diaxów w broń, co dodaje żywioły stanowiące % bonusu fizycznego danej broni.
No i same efekty żywiołów - nie chodzi tylko o dodatkowe +1, +2, +5 na początku tury (to tylko sygnalizuje że efekt żywiołu wciąż działa), ale głównie o to, że trafienie żywiołem obniża konkretne statystyki przeciwnika, czyli np. trafiając wroga ogniem, obniżasz mu wytrzymkę i siłę o (przykładowo) 5%. Dzięki temu zaatakuje cię słabiej następnym razem a sam mocniej oberwie. Ten efekt broni alchemicznej ma znaczenie.

Tu pojawia się też słaba strona broni alchemicznej - choć w zasadzie istniejąca tylko w przypadku PvP - ochrony przed żywiołami, które skutecznie neutralizują dmg pochodzący od żywiołów. Broń która ma 20 fizycznych i 200 od ognia zupełnie nie sprawdzi się na przeciwniku, który ma duży def od ognia, a broń mająca 200 fizycznego będzie znacznie skuteczniejsza. Niestety jak pisałem - w PvM nie ma to zastosowania...
(można tu się zastanowić np. nad wprowadzeniem odporności na konkretny żywioł niektórym mobkom?) :D

Skala zadawanych mobkom obrażeń zależy od ich wytrzymałości oraz siły pancerzy - mają te statystyki naprawdę wysoko, aby stanowić dla graczy wyzwanie. Na tym etapie chciałbyś zadawać im po 100-150 na hita?
Przecież gracze mają wielopunktowe TAKTYKI, mogą się leczyć, stosować ataki of/def + ataki specjalne, blokują, kontrują, zmieniają uzbrojenie, tarcze, czary...
Mobek musi mieć jakieś atuty po swojej stronie, inaczej serio era skończy sie po miesiącu gry ;)

PS.
Nie wiem skąd Twoje przekonanie, że magiczni zaraz prześcigną walczących... Obecnie są nadal z tyłu.
E M P I R E W I L L R I S E !...
Caalon
 

Posty: 143
Rejestracja: 18 kwie 2021, o 22:59
ID: 2758
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Druid

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Caalon »

Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni pisze: 18 lip 2022, o 13:46
Skala zadawanych mobkom obrażeń zależy od ich wytrzymałości oraz siły pancerzy - mają te statystyki naprawdę wysoko, aby stanowić dla graczy wyzwanie. Na tym etapie chciałbyś zadawać im po 100-150 na hita?
Przecież gracze mają wielopunktowe TAKTYKI, mogą się leczyć, stosować ataki of/def + ataki specjalne, blokują, kontrują, zmieniają uzbrojenie, tarcze, czary...
Mobek musi mieć jakieś atuty po swojej stronie, inaczej serio era skończy sie po miesiącu gry ;)
Pozwolisz ze odniose sie tutaj tylko do tego punktu w kwestii taktyki i atakow specjalnych, reszte zostawie reszcie zeby sie wypowiedziala bo wychodzi na to ze wszyscy narzekaja a tylko ja tutaj odpisuje. Zmiana uzbrojenia to wiadomo, ale postacie stricte walczace nie maja wiekszych mozliwosci do zmian taktyki za wyjatkiem zmiany broni.
Moglbys wytlumaczyc jak dokladnie dziala Atak techniczny? Moje rozumowanie jest takie ze powinien 'oszalamac' i mozliwe ze znizac PR przeciwnika podczas tury.
Majac dosc sporo WBB i Szybkosci, probowalem go wyprowadzac i na mobkach graniczy to z niemozliwoscia (a jak juz jakos wejdzie, to nie widac zadnych efektow)
Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni
Bóg
 

Posty: 992
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Rzemieślnik

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni »

Owszem - obcina PRy przeciwnika w danej turze. Max może przywalić około 15% pr o ile pamiętam.
E M P I R E W I L L R I S E !...
ODPOWIEDZ