Pomysły i propozycje zmian

Masz pomysł na dodatkowe funkcjonalności do Imperium? Chcesz zaproponować jakąś zmianę w istniejącym module? Napisz koniecznie!

Moderator: Aniołowie

ODPOWIEDZ
Caalon
 

Posty: 143
Rejestracja: 18 kwie 2021, o 22:59
ID: 2758
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Druid

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Caalon »

Wirginix, Anielski Wieszcz pisze: 11 maja 2022, o 09:50 A wiesz że DMG broni przywołanej zależy od Twojej siły, tak samo jak DMG ze zwykłej broni? I nie chodzi byś miał siłę by się ubrać w def EQ tylko by mieć siłę by zadawać soczyste buły :P
Jezeli wezmiemy ten tok rozumowania pod uwage, i ilosc hitow ktore jest sie w stanie wlozyc w Notka (i powtorze sie tutaj, mam obecnie ponad 4k zwinki i szybkosci, ignorujac WBB/czaro wiec hity dosc czesto wchodza) to tym bardziej bylem daleko od nawet probowania.
Co oznacza ze Toboe tez wcale blisko nie byl, bo jakos nie widze jego zadajacego olbrzymie obrazenia majac 200 sily wiecej odemnie.........

Co jeszcze bardziej utwierdza mnie w przekonaniu ze druidem walczacym nie ma podejscia tak naprawde obecnie do notka, bo musisz rozwijac conajmniej 4 statystyki na raz (a w sumie tak naprawde to moze i nawet 5) + wbb + czaro wiec w najlepszym wypadku druid jest daleko w tyle na starcie.
I tak jak pisalem wczesniej, zmiany w unikach + dodanie czarow ofensywnych + leczenia powinno to zmienic.

Nie jest to nowoscia ze obrazenia typowo fizyczne sa najslabsze, a ostatnia bron przywolana mimo duzych obrazen na papierze po prostu ich nie robi.

I tu zadne sensowne skalowanie tego nie zmieni, nie wazne ile bedziesz bronic obecnego stanu rzeczy....


Edit 20:31
Punkt startowy - 1925 sily + 6% ze zlodzieja rozstrzal obrazen bronia przywolana 27-31 atak defensywny
Punkt koncowy - 3255 sily + 6% ze zlodzieja rozstrzal obrazen bronia przywolana 36-45 atak defensywny


Faktycznie, warte zainwestowania 380AP.... i to pomijajac zwinke i cala reszta wymagana do sensownych trafien.
Dalej remisuje uzywajac broni przywolanej.

Edit 21:38

Wbite 100k WBB, zwiekszylo to hity o 1% w porywach o 2. Aczkolwiek to moze byc margines bledu, bo roznicy wiekszej to nie zrobilo.
Ostatnio zmieniony 11 maja 2022, o 21:29 przez Caalon, łącznie zmieniany 3 razy.
Areth
 

Posty: 19
Rejestracja: 29 lis 2021, o 15:31
ID: 3058
Rasa: Cz³owiek

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Areth »

Wir jezeli twoje argumenty dotyczace tego, kto byl blisko wygrania w tej erze mowia o tym jak pamietasz ze mioko gral 3 ery temu, to to nie sa mocne argumenty.
Kronos
 

Posty: 17
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:56
ID: 3280
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Bard

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Kronos »

Przecież uniki od wbb to druid ma i działają bardzo dobrze, zapytaj się Toboe ile % ma uników na duchu z jaskini.
Druid jak się dobrze ustawi taktykę to może łatwo bić i wbb i czaro bardzo tanim kosztem elkowym, nawet nie wiem czy to nie jest najtańsza profesja walcząca jeśli chodzi o picie elek vs maksymalizacja umki z walki w imp (walka 49-50 tur).

Jeśli nie maksymalizujesz zysków co widać po HS Twoje wbb i czaro vs wbb i czaro Toboe. Można mieć łatwe porównanie kto zaniechał umke, a kto nie. Stąd nie rozumiem narzekania, że coś ciężko bić, skoro da się :P
Ale ja nie mówię że uniki działają w pełni super xD bo tak nie jest, ale nie zgodzę się z tym, że ich nie ma, bo są i działają jedynie progi by osiągnąć optymalną ilość są zbyt wysokie na lokacji końcowej, powinny zostać obniżone.

A wbb jak na druida masz po prostu za mało stąd nie widzisz rezultatów, cofnij się do baszty i nabij porządnie wbb o 100k+, a gwarantuje Ci, że odczujesz różnice.
Serio odnoszę wrażenie, że tu bardziej jest ból o to kto wygrał i na siłę zmuszanie by Org z nekro zrobił profesje bezużyteczną, tylko po co, serio ma podzielić los barda?
To ciekawe co to by było jakby Mioko wygrał w tamtej erze barbem, a bez EQ rzemka mu zabrakło bardzo mało, zapewne wtedy by było że trzeba znerfić barba?

Tak jak czytam Twoje wiadomości, to naprawdę nie wiem skąd ciągniesz te argumenty, bo mieszasz się w zeznaniach bardzo mocno. Proponuję przestać stalkować profile po kilka godzin, to może łatwiej Ci będzie kojarzyć fakty. Piszesz o bólu i tak twardo bronisz swojej racji, a ja chcę w tym miejscu przypomnieć jeden fakt. Kiedyś parę ładnych er temu, to Ty byłeś osobą, dzięki której zostały podjęte kroki by znerfić profesję, dążącą do zwycięstwa i to nie raz. Nie miałeś też problemu by zrobić to na sam koniec ery, totalnie psując komuś te kroki, które teraz według Ciebie decydują o podejściu do Notka.. Uważałbym na mówienie o bólu, bo największym to chyba możesz pochwalić się Ty w tej grze. :)

Przytaczasz argumenty o biciu wb/czaro, z którymi może i bym się zgodził, gdyby nie to, że sam wbiłem dość sporo wb, a tak naprawdę nie ma to większego znaczenia przy podejściu do Notterna. Ponadto nie dalej jak kilka ery temu paru AS-ków wbijało wb/czaro na PvP na początkowych poziomach, co wywołało wielkie poruszenie, a po chwili zostało znerfione. Erę później robiłeś to samo do porzygu, bijąc jakieś chore wartości czaro, gdzie wcześniej jako jeden z pierwszych zacząłeś od żalu, że taki sposób nabijania to zabieranie klimatu czy inne argumenciki. Dlaczego tworzysz paradoksy i jednocześnie sam promujesz taki styl grania, co by potem rzucać jakimiś wnioskami, które nie mają pokrycia, bo ta gra ma być dostępna i dla nowych graczy?

Kronos szybko pokonał pytanie czy miał zmierzch czy też nie.

Caalon, a tak z ciekawości ile masz siły? Chyba nie chcesz powiedzieć, że chciałeś zaciukać notka mając mniej siły niż ostatni w HS z siłą kapłan? xD
Zabiłem ze zmierzchem. Bicie siły na pewno pomoże, ale tu chodzi o dynamike wzrostu pewnych statystyk, a nie ostateczną wartość. Trafianie notterna ze skutecznością rzędu 20%, to uwierz mi, ale wzrosty 1k siły nie jest w stanie dać tak wiele, abyś dostał faktyczny gain w total dmg, a musisz dokonać wyboru, trafiać lepiej, ale słabiej czy trafiać gorzej, ale mocniej.

Z tego, co pamiętam, w zeszłej erze byłem najbliżej pokonania potwora. Grając barbem. Na wogulskim eq ... mimo odtrąbienia, że przez brak rzemka era jest dla nas skończona. Tak więc byłbym raczej ostrożny z tym znerfionym nekro. Po prostu, w końcu stał się konkurencyjny.
Byłeś najbliżej, bo nie mieliście eq więc z automatu miałeś ratunek, w postaci wyboru eq z wogula, które wcale słabe nie jest. Ponadto jaką miałeś konkurencje? Xsani grającą druidem? To chyba mówi samo za siebie. Myślę, że Xsani pomimo posiadania na koniec całkiem niezłych statystyk i tak miałaby gorszy wynik z pełnym uzbrojeniem, niż Nysiba na nekro w jakichś szmatkach.
A kto był blisko? Bo Kromce pomimo najlepszego eq w grze zabrakło pond 8k HP na notku, czyli jakieś 40% jeszcze do zbicia..
przecież to jest bardzo blisko. Różnica może 1-2 dni.
Totalna bzdura. Problem polega na tym, że profesje, które mają jedynie możliwość bicia bronią, są daleko w tyle jeśli chodzi o topowego potwora. Nekro w zasadzie dwa pasywne zadawanie obrażeń, przywołaniec i wampir. Każdy magiczny 100% trafień i wampir. Natomiast wojownik, barb, bard, złodziej, ale też druid nie są w stanie przeskoczyć jakiegoś chorego progu na trafienia Notterna, a na pewno nie w czasie równym jak reszta, bo jeszcze raz podkreślę, tu chodzi o dynamikę wzrostu tych statystyk, a nie samą wartość.

Proponuję przyjrzeć się następującym rzeczom:

- limit % na ekwipunek, dla profesji posiadających taką karę. Nie podoba mi się fakt, że w zasadzie to takie rzucanie kostką. Jaki sens ma wprowadzenie kary, która teoretycznie jest, ale w sytuacji 10 podejść nekro czy kapłana do Notterna, z eq znacznie przekraczającym limit, 9/10 prób okaże się nieudane, a 10-ta już pozwoli na zabicie, bo uda się rzucić początkowe zaklęcie.

- Nekro, tutaj powinno być mocniej zaakcentowane to co jest napisane wyżej + wg mnie koszty przywołańca tj. samego przywołania, jego wytrzymałość, liczba PR etc powinna zostać nieco bardziej dopasowana. Przywołaniec to w zasadzie pasywny dmg, który jeszcze jest w stanie zebrać kilka dodatkowych obrażeń na siebie. Wszystko byłoby ok gdyby nie fakt, że jak pokazała poprzednia era, Nekro z przywołaniem, stał się wojownkiem czy też barbarzyńcą bijącym z broni i mającym paswyny dmg z przywołania i wampira.

- Druid - nie jestem za tym aby druid posiadał tarczę, ale według mnie jak słusznie zostało zauważone, wypadałoby przyjrzeć się zmianie gniewu żywiołów w hierarchii czarów, jak i spróbować zmodyfikować ostatnie zaklęcia dla druida. Jeśli mamy wykorzystywać potencjał przywołanej broni z małą liczbą PR, wypadałoby pomyśleć o jakimś delikatnie lepszym leczeniu. Ponadto w obecnym modelu buffa dla broni alche, może jakiś dodatkowe przywołanie broni w late game.

- Wojownik, barbarzyńca, nie mam tutaj większych zastrzeżeń, poza finalnym potworem, ale to niżej. Wydaje mi się, że mógłby być lekki refactoring broni jeśli chodzi o statystyki, albo o sam przelicznik dmg, bo mam cały czas odczucie, że słysząc barbarzyńca, który smyra Klucznika po 20 wielką maczugą, to nie brzmi dobrze i też gorzej działa.

- Nottern, wydaje mi się, że wymagania jeśli chodzi o profesje używające czysto broni tj. trafianie i pewnie kontry dla np. złodzieja wymagają obniżenia. Tak samo tyczy to się uników. Jest za duża przepaść pomiędzy ostatnią lokacją, a potworkiem finalnym.

- Wampir - redukcja dmg z gryzienia (poprawmy wilkołaka błagam). Tutaj chcę zaznaczyć, że gdyby nie wampir to powyższy punkt odnośnie trafiania notterna czy też uników dla magicznych zaczyna nabierać trochę innego wymiaru. Wyobraźcie sobie teraz próbę zabicia Notterna na innej rasie, nie wygląda to dobrze.
Wirginix, Anielski Wieszcz
 

Posty: 210
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:51
ID: 163
Rasa: Wampir
Profesja: Barbarzyńca

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Wirginix, Anielski Wieszcz »

Areth pisze: 11 maja 2022, o 18:47 Wir jezeli twoje argumenty dotyczace tego, kto byl blisko wygrania w tej erze mowia o tym jak pamietasz ze mioko gral 3 ery temu, to to nie sa mocne argumenty.
Mówię o tym co było w TAMTEJ ERZE, nie wiem skąd bierzesz takie dziwne dane i informacje xD Mioko barbarzyńcą grał w zeszłej erze stąd dane jak i argumenty są jak najbardziej wiarygodne. Tak barbarzyńcą idzie skończyć Erę koło 100-106 dni trwania ery, nie będąc nawet wampirem w finałowej walce.

Kronos od dawien dawna nie mam bólu o nic, bo odkąd wróciłem gram 4fun, zależy mi by imp zmierzał do dość wyrównanych profesji walczących zarówno bronią jak i magiczni i z ery na erę jest coraz bliżej tego, bo Org wszystko co do niego trafia od osób, które zgłaszają anomalia stara się wprowadzić w życie w dosyć sprawiedliwy sposób, wiadomo czasem bywają wahania.

Nie bardzo rozumiem po co przywołujesz argumenty które nie dotyczą bieżących spraw i są atakujące moją osobę, nie wiem co chcesz tym osiągnąć, ale na pewno żadnego bólu z mojej strony nie osiągniesz. Przywołujesz niepotrzebnie sytuacje, które w większości już nie dotyczą bo z ery na erę wchodzą różne zmiany. Ale spoko co kto lubi (jak masz ochotę pogadać o tym co było dawno temu czy też obecnie, to zapraszam na priv) :P
Jeśli chodzi o to, że atakowałem ludzi, po tym jak wy biliście się między sobą to już tłumaczę jaka jest różnica, u was to były ustawki u mnie nie.
Kwestia tego, że w trakcie ery kontry zostały osłabione i że byłem jedną z osób które tego chciały, tak było tak. Z tym że kontry były mocną anomalią, która nie została zgłoszona przez osoby korzystające z tego, a że to wyszło dosyć późno cóż należy wtedy podziękować tym co ukrywali to.
To było coś podobnego jak u magicznych różdżki, które również zostały naprawione podczas trwania jednej z er.

Wracał do spraw które były i zostały już poprawione w różnoraki sposób nie zamierzam już wracać, skupmy się na tym co jest obecnie do korekty.
Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni
Bóg
 

Posty: 989
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Nekromanta

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni »

Dzięki wszystkim za uwagi, opinie i propozycje zmian - szczególnie w ostatnich postach.

Nie będę odnosił się teraz do każdego posta, ale gwarantuję, że staram się wyciągać wnioski i robić poprawki.
Owszem - staram się brać pod uwagę wszystkie problemy, które zgłaszacie ;)


Tylko mała prośba - skupiajcie się bardziej na precyzowaniu problemów i proponowaniu rozwiązań, niż na punktowaniu się wzajemnie, kto-co-komu-kiedy-dlaczego zrobił i jak, i czemu jezd gópi ;)

Dzięki! :D
E M P I R E W I L L R I S E !...
Tsura
 

Posty: 279
Rejestracja: 26 gru 2020, o 13:32
ID: 2666
Rasa: Wilkołak
Profesja: Barbarzyńca

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Tsura »

Jeszcze w kwestii wbb - a co byście powiedzieli na to, żeby ogólnie to trochę znerfić? Jak ktoś bije wbb na każdej lokacji od początku ery to finalnie ma ile? 40% trafień? Czyli cała ere grasz na farme wbb, nie wyzwalasz potencjału postaci żeby finalnie mieć 40% trafień. A może warto obniżyć wymagania? Po pierwszy żeby finalnie trafiać np. 80%? I żeby pozwolić sobie na wyzwolenie potencjału postaci (agresywna taktyka ftw!) podczas grania? Dać sensowny przyrost trafień (około 70%) do około 300k wbb apotem wypłaszczyć wykres, że kolejne 300k (do 600k wbb) da ci przyrost 5% do maks 10%?
Caalon
 

Posty: 143
Rejestracja: 18 kwie 2021, o 22:59
ID: 2758
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Druid

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Caalon »

Kronos pisze: 11 maja 2022, o 19:30

Proponuję przyjrzeć się następującym rzeczom:

- limit % na ekwipunek, dla profesji posiadających taką karę. Nie podoba mi się fakt, że w zasadzie to takie rzucanie kostką. Jaki sens ma wprowadzenie kary, która teoretycznie jest, ale w sytuacji 10 podejść nekro czy kapłana do Notterna, z eq znacznie przekraczającym limit, 9/10 prób okaże się nieudane, a 10-ta już pozwoli na zabicie, bo uda się rzucić początkowe zaklęcie.


Tutaj bym proponowal ustawic to w taki sposob, ze limit nie tylko by wplywal na szanse na udane rzucenie czaru, ale rowniez na efektywnosc czaru w wypadku sytuacji gdzie czar sie uda a nie wybuchnie.
Serath
 

Posty: 103
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:50
ID: 2205
Rasa: Człowiek
Profesja: Druid

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Serath »

Moim zdaniem w tej erze był jakiś problem ze zwykłymi obrażeniami, co mogło się też pośrednio przełożyć na te problemy druida, o których mowa, bo broń +6k na papierze wygląda super, ale w rzeczywistości pierwsza porządniejsza broń alche zrobiłaby większą robotę. Proponowałbym ucięcie obrażeń z żywiołów, ale zwiększenie ucinania statystyk i lekki buff do zwykłych obrażeń.

Jak już ktoś wyżej pisał (chyba Kronos) bicie klucznika barbarzyńcą po 20 to śmieszna sprawa. Proponowałbym wprowadzenie
jeszcze większej dywersyfikacji broni, bo każdy biega z takim samym setupem. Widzę to tak, że na chwilę obecną mamy 3 kategorie broni: ciężkie, średnie, lekkie. Średnie (kord, chepesz, itd.) są teraz w miarę ok, można zwiększyć im trochę PR, żeby te 10 PR coś znaczyło i nie było osiągalne na tak dużej liczbie broni. Ciężkim znacząco zwiększyć bonus, lekkim broniom (naręczne, rytualne, sztylet skryto, itd.) znacząco zmniejszyć bonus, zwiększyć minimalne(które teraz praktycznie nie istnieją i są mega słabe). Berdysz i rytualne są na podobnym poziomie wykonania i dostajemy rytualny +1,3k na 13 pr albo berdysz +2k na 20 pr, moim zdaniem różnica w bonusie powinna być o wiele większa. Można też pomyśleć o zakazie używania tarczy, w przypadku gdy mamy na sobie broń z minimalnymi obrażeniami (są one skierowane do postaci kontrujących, nie widzę sensu, żeby w takim przypadku dostawały one dodatkowo bonus do defa z tarczy), ale w takim przypadku trzeba usunąć minimalne z kilku broni, np. święty chepesz, wielka buława.
Dae Deloth
 

Posty: 12
Rejestracja: 15 lis 2021, o 23:59
ID: 3147
Rasa: Czart
Profesja: Czarodziej

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Dae Deloth »

A mi brakuje alesitu jako jednostki płatniczej, dla czarta jest cenne a dla rzemieślnika to zwykły minerał. A tak czarty mogły by sprzedawać przedmioty za alesite w sklepie.
Oraz powtórze , zmienić zawartość menu nawigacji dla czarta z
"Uzdrowiciel (0 gp)" na "Uzdrowienie (złoto energia)"

Pozdrawiam ekipę i graczy i przypominam że mordowanie Was też mnie boli ;]
Tsura
 

Posty: 279
Rejestracja: 26 gru 2020, o 13:32
ID: 2666
Rasa: Wilkołak
Profesja: Barbarzyńca

Re: Pomysły i propozycje zmian

Post autor: Tsura »

Hej.

Wiem, że era startuje niedługo ale chciałbym poruszyć jeden temat, który mocno się pokazał teraz podczas ery testowej (zanim Calon uległ zbiorowej presji i sie na rzemyka zmienił).

Sklep miejski.

W zmianach poprzedniej ery sklep miejski miał być jakimś substytutem rzemyków. 10-20% słabsze EQ niż rzemyk może zrobić ale przynamniej coś mogłeś kupić i nosić. Start ery testowej pokazał, że to niestety jakieś nieporozumienie. Nie da się w żaden sposób porównać tego co jest w sklepie miejskim do tego co da się kupić od rzemyka. Jeżeli nawet masz siłę, żeby założyć EQ z miejskiego to szykuj się na granie z -20% szybkości i zwinności, czyli wszyscy magowie, kapłani zapomnijcie o czarach, złodzieje, i w mniejszym stopniu nekromanci gracie jak bez jednej ręki. Albo macie 1/3 flat defa, która moglibyście mieć. Gracze będący w gildii, czy posiadający swojego rzemyka (czyli dalej będący w gildii) powiedzą: "no i co tego, ja tam mam w co się ubrać" a co mają powiedzieć gracze nowi? Którzy chcieli by pograć sobie a nie mają gildii i znajomości?

Wydaje mi się, że sklep miejski symuluje 10-20% słabszy ekwipunek jaki rzemyk kuje na x1 energii, a nie 10-20% słabszy jaki kuje na x3 energii. A powinna być właśnie ta druga opcja.
ODPOWIEDZ