Kilka planów na przyszłość

Moderator: Aniołowie

ODPOWIEDZ
Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni
Bóg
 

Posty: 988
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Nekromanta

Kilka planów na przyszłość

Post autor: Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni »

Słuchajcie kochani.
W prawdzie ta era się jeszcze nie rozstrzygnęła, ale już teraz chciałem zacząć przybliżać Wam listę pomysłów na najbliższą przyszłość.

Podrzuciliście w minionych miesiącach kilka fajnych pomysłów i myślę, że można je spróbować wcielić w życie.
Nie będę tu mówił rzeczach oczywistych, czyli poprawie problemów, jakie pojawiły się podczas obecnej ery - zbyt szybkim rozwoju kuźni, rzemieślników i wynikającej z tego siły uzbrojenia, która dość mocno wpłynęła na cały przebieg ery. To mam nadzieję poprawić i wrócić do właściwego rytmu ;)


Z najciekawszych planów, jakie zacząłem wdrażać w życie, wymieniłbym na początek:

1. Wprowadzenie systemu różdżek/lasek dla profesji walczących czarami, dających znacznie ciekawsze efekty, niż tylko +% ograniczeń. Różdżki te będą zarówno do znalezienia w lokacjach (bardzo specjalne) jak i do wykucia przez rzemieślników, by czarodzieje mogli je zakląć, nadając im specjalne cechy.
2. Alternatywna droga zakończenia niektórych ścieżek questowych (w zły sposób), mogąca prowadzić w efekcie do złego zakończenia ery - uwolnienia Potwora z jaskini, zamiast zabicia go. Ogólnie powinno to zwiększyć znaczenie statusu w grze, bo poszczególne wybory będą możliwe tylko w powiązaniu z poziomem statusu.
3. Planuję także lekko ulepszyć i urozmaicić moduł treningu stworów - prawdopodobnie przeniesiemy koszty szkolenia na Punkty Pracy, pojawią się odrębne opcje treningu Hp i siły, pewne modyfikacje areny stworów.
4. Drwalnictwo i rybołówstwo doczekają się kilku poprawek - uzależnienia występowania negatywnych efektów od poziomów umiejętności. Rybak będzie mógł łowić więcej reagentów, będzie dodatkowy rodzaj łodzi i lepsze ceny ryb. Także strata narzędzi pracy nie będzie tak przypadkowa i zależna od poziomu umiejętności.
5. Pewne modyfikacje dotkną także istniejące artefakty w grze - nie zawsze wystarczy samo znalezienie artefaktu. Niektóre z nich trzeba będzie dopiero aktywować, by zaczęły działać. Nieaktywnego artefaktu nie będzie można używać, a aktywować je będą mogli wyłącznie Kapłani i Paladyni, zużywając na to Punkty Pracy.
6. Wrócimy także do tematu uszkodzeń ekwipunku, aby rozwiązanie to bardziej dopracować i wdrożyć jak należy.
7. Nie wykluczam także nowej ścieżki questowej, ale raczej pobocznej - nie powiązanej specjalnie z ogólną ścieżką fabularną.


Na ten moment tak wyglądają założenia na nową erę.
Jeśli macie jakieś pomysły, propozycje, pytania - zapraszam do pisania.

Orgrael
E M P I R E W I L L R I S E !...
Toboe, Irbis Mroku
Archanioł
 

Posty: 350
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 166
Rasa: Człowiek
Profesja: Rzemieślnik

Re: Kilka planów na przyszłość

Post autor: Toboe, Irbis Mroku »

unikałbym dodawania kolejnych ważnych zaklinań dla kapłana. Już i tak jest przytłoczony pracą z przyspieszaniem i hartowaniem, tworzy się kilkudniowa kolejka itemów do zaklinania dla nich.
Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni
Bóg
 

Posty: 988
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Nekromanta

Re: Kilka planów na przyszłość

Post autor: Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni »

Czarodziej będzie zajęty zaklinaniem różdżek ;)
E M P I R E W I L L R I S E !...
Toboe, Irbis Mroku
Archanioł
 

Posty: 350
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 166
Rasa: Człowiek
Profesja: Rzemieślnik

Re: Kilka planów na przyszłość

Post autor: Toboe, Irbis Mroku »

Niemniej dorzucasz pracy kapłanom i to niezmiernie istotnej, bo praktycznie każdy korzysta z artefaktów i rzadko się je przekazuje z rąk do rąk.

Proponujesz takie rozdanie:
czarodziej: Różdżki - ważne dla niektórych, mróz (niemal nieużywane, nekromanta może zastąpić) i eter (niemal nieużywane)
kapłan: hartowanie (bardz ważne dla wszystkich), przyspieszanie (bardz ważne dla wszystkich), aktywowanie artefaktów (bardz ważne dla wszystkich, paladyn może zastąpić))
druid: zatruwanie (niemal nieużywane, nekromanta może zastąpić) i rozżarzanie (niemal nieużywane)
nekromanta: zatruwanie (niemal nieużywane, druid może zastąpić), mróz (niemal nieużywane, czarodziej może zastąpić)
paladyn: uświęcanie (ważne dla części), aktywowanie artefaktów (bardz ważne dla wszystkich, kapłan może zastąpić)

Jedni mają za wiele roboty, inni się nudzą z punktami pracy. Dodanie kapłanowi jeszcze aktywowania artefaktów za PP stworzy go jeszcze bardziej niezastąpionego,
Odciążyłbym kapłana od hartu i przyspieszania dając możliwość zaklinania takiego innym klasom.
Proponuję takie rozdanie:
czarodziej: różdżki, mróz, eter, hartowanie lub przyspieszanie
kapłan: hartowanie, przyspieszanie
druid: trutka, ogień, przyspieszanie lub hartowanie
nekromanta: trutka, mróz, różdżki, aktywacja artefaktów
paladyn: uświęcanie, aktywacja artefaktów

Co prawda lepiej pasuje przyspieszanie czarodziejowi (eteryczna szybkość?) a hartowanie druidowi (ogniem zahartowane), ale na odwrót też dałoby radę.
Różdżki czarodziejowi i nekromancie, jako zaklinających dobrą i złą magią.
aktywacja artefaktów nekromancie i paladynowi, bo mają najmniej do roboty (wszystko co nekro może, mogą inni), a zaklinanie tego da im całą masę zajęć i pasuje do lore przywracanie do życia artefaktu bądź błogosławienie go.
Kapłanowi zostawiłbym obecnie posiadane zadania.
Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni
Bóg
 

Posty: 988
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Nekromanta

Re: Kilka planów na przyszłość

Post autor: Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni »

Jest to na pewno warte rozważenia. Dzięki ;)
E M P I R E W I L L R I S E !...
Mioko
 

Posty: 108
Rejestracja: 1 mar 2020, o 11:43
ID: 2156
Rasa: Wilkołak
Profesja: Paladyn

Re: Kilka planów na przyszłość

Post autor: Mioko »

Co do psucia przedmiotów, radzę z góry ustalić, jaki ma być cel . Jeśli chodzi o ograniczenie sytuacji, w którym 1 set służy całej gildii, zwróćcie uwagę na koszt umagicznienia. Obecnie przyspieszenie/zahartowanie pełnego zestawu dla 1 osoby to tydzień. Jeśli będzie mowa o harcie dla 5 osób w klanie, to jest po prostu nierealne. A jeśli do tego dojdzie psucie się przedmiotów, umagicznianie stanie się niepraktyczną umiejętnością.

Jeśli chcecie wymusić indywidualne eq dla każdego, to należy albo ograniczyć koszt PP umagiczniania do góra 20, z ograniczeniem zdobywanego exp za każde umagicznienie, albo dodać profesjom magicznym sklepy w których każdy będzie mógł umagicznić swój sprzęt za stosowną opłatą. Profesje magiczne będą po prostu zakładały sklep, ustalały opłatę i to wszystko. Wtedy np. rozbudowa sklepu będzie pozwalała na obsłużenie dziennie więcej sprzętu, albo będzie wpływać na max. bonus.
Samael
 

Posty: 150
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:34
ID: 772
Rasa: Wampir
Profesja: Wojownik

Re: Kilka planów na przyszłość

Post autor: Samael »

Proponuje znerfić uświęcenia palkowi, 35% zmniejszenia pr/siły/ogarniczeń to chyba ciutkę za dużo, bo okazuje się, że takie połaczenie daje najlepsze efekty np. w przypadku broni.

Proponuje przyjrzeć się wampirowi bo z tego co mi wiadomo, jest obecnie kompletnie niegrywalną rasą ( hp z misy/statystyki)

Proponuje usunąć to z wogula "Szansa na otrzymanie 1 punktu AP mniej za zdobyty poziom." nie wiem czemu miałoby służyć takie osłabienie.

Chciałbym poruszyć też kwestię walk GVG
Obecnie od czasu wypowiedzenia wojny a atakiem, może minąć dosłownie 4 sekundy (XD) Proponowałbym tutaj ustalić jakiś sensowny czas reakcji na takie zagrania i postulowałbym o bardziej dotkliwe wyprawy "łupieżcze" (Jeśli wojsko wroga ruszyło już na naszą twierdzę, to nie można wycofać dóbr znajdujących się w gildii, ale można je ukryć w specjalnym "magaznie" który można będzie rozbudowywać)
- bardziej dotkliwy system "dobić" w przypadku walki GVG. Jeśli uczestniczymy w jakiejś wojnie, to dobicia mogłyby być % (Każdy zastanowiłby się 2 razy czy mu się opłaca)
- Taktyka na "ucieczkę" tzn. nie doprowadzanie do konfrontacji wojsk... Uciekać bez końca się nie da, więc postulowałbym jakiś limit(ucieczek) bądź inne, lepsze rozwiązanie :P
- złodziej na immunitecie nie może okradać innych graczy( Według mnie dziwna sprawa, gracz z dwoma gorylami obok siebie Cię okrada, absurd :D)
Celebrian
 

Posty: 48
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:50
ID: 2069
Rasa: Cz³owiek

Re: Kilka planów na przyszłość

Post autor: Celebrian »

1. Możliwość wrzucania artefaktów do gildii tak jak reszty uzbrojenia. Wydaje mi się, że to jedyna rzecz, której nie można w ten sposób przekazywać.
2. Znaczące obniżenie wymaganych poziomów do odwiedzenia lokacji. Szczególnie świątynia, która nie jest specjalnie trudna. Ale chodzi też o wzgórze ofiarne. Niestety od 100lvl jesteśmy bombardowani questem o zamknięcie Dol Gildie, ale jak to zrobimy to nie ma za bardzo alternatyw. Zaznaczę też że lvl nie jest idealnym wyznacznikiem mocy gracza - level levelowi nie równy. Na lokacjach początkowych i mid takich ograniczeń nie ma za dużo, a jak są to ich się tak nie odczuwa przez mnogość alternatyw. Przecież można iść np po grocie bez pochodni i dostać gonga - o to przecież chodzi ;)
3. Jeżeli towarzyszące bestie będą modyfikowane, to proponuję ułatwić ich zdobycie, bo z tego co wiem są rzadkością i szkoda, żeby taka zmiana dotyczyła tylko małej części graczy. (No chyba że tylko ja nigdy nie miałem bo nie wiem jak zdobyć :mrgreen: )
4. Pisałem w innym poście, ale napiszę tutaj też - edycja taktyki. W minimalnej wersji można by dodać że po wybraniu numeru punktu taktyki, pola uzupełniają się o to co mamy w tabeli. To umożliwi łatwą edycję i uniknie błędów. Rozszerzona wersja jest tutaj viewtopic.php?f=14&t=298&start=40
Eblistor, Wolność Dla Tybetu
 

Posty: 31
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:49
ID: 1792
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Rzemieślnik

Re: Kilka planów na przyszłość

Post autor: Eblistor, Wolność Dla Tybetu »

Zniesienie minimalnego poziomu wymaganego do odwiedzenia konkretnej lokacji jest najchętniej widziane przez tych, którzy mają najwięcej siły, dzięki czemu w obecnej erze mają dużo lepsze możliwości rozwoju niż ktokolwiek inny, co możliwe jest dzięki rzemkom, którzy robią uzbrojenie end game-owe w "środku" ery.
Gdyby nie brak zbalansowania postaci tworzących, to byście nie narzekali na brak lokacji, bo uzbrojenie byłoby o połowę słabsze i klucznika nikt by nie sprawdzał na 120 poziomie...
Jeśli o wojny GvG chodzi, to czysto obiektywnie, wojny od zawsze wypowiadane są bez zapowiedzi i wcześniejszej informacji wystosowanej dla strony atakowanej o planowanym ataku xD do opóźnienia ewentualnego ataku służą pakty.
Celebrian
 

Posty: 48
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:50
ID: 2069
Rasa: Cz³owiek

Re: Kilka planów na przyszłość

Post autor: Celebrian »

Naprawiajmy problemy tam gdzie one są, a nie jakieś sztuczne obejścia. Problem leży w bilansie (zawsze będzie trzeba go robić, każda gra tak ma). Nie trzeba sztucznego ograniczania dostępu. Na niższych poziomach tego nie ma. Wchodzisz zbyt wcześnie np. do labiryntu, to giniesz od stworów i tyle. Czemu mamy zabraniać wejścia. Ja rozumiem odblokowywanie lokacji z czasem jako taką wskazówkę dla nowych graczy - to jest spoko. Ale to nie powinno służyć temu żeby zablokować zbyt szybki progres.

I co do świątyni to limit jest po prostu zły i tyle. Zauważ że do katakumb można wejść dużo wcześniej (chyba że to bug), a są tam moby jak Arcyczart, Esencja zła itp. Wystarczy jedno zerknięcie w poradnik i w potwory - które gdzie występują - żeby wiedzieć że coś jest nie tak. Świątynia jest łatwa (szczególnie że najmocniejsi pojawiają się rzadko i w dalszych komnatach) w porównaniu z katakumbami.
ODPOWIEDZ