Kilka planów na przyszłość

Moderator: Aniołowie

Maliro Pequeno Morte
 

Posty: 28
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:50
ID: 2364
Rasa: Cz³owiek

Re: Kilka planów na przyszłość

Post autor: Maliro Pequeno Morte »

Grałem Nekromantą od początk do końca i mam parę komentarzy:

1. W opisie klasy powinno być zaznaczone że ożywieńce nabijają nam WBB, co u mnie sporwadziło się do tego że przez jakiś czas ich w ogóle nie używałem.

2. A skoro o ożywieńcach mowa, są one strasznie słabe, patrząc na przeskoki między przywołańcami to powinny starczać na dłużej, bo nie dość że są wolne (5-6 ataków na turę to mało), to jeszcze słabe (Szkielet olbrzyma który zadaje 7 dmg per atak mniejszemu demonowi? To może zadziałać jakbym walczył 100 tur przeciw potworom).

3. Czary defensywne są średnie, ogólnie przydatne by podbić trochę obronę, ale ich właściwości poszczególnych czarów i przeskoki są na dłuższą metę niewystarczające.

Podsumowanie: Ogólnie fajna klasa, ale zawiodłem się na tym że to w sumie wojownik z dodatkami, a nie klasa magiczna (od tego mamy chyba paladyna).

Proponowałbym zwiększyć znaczenie przwywołańców np. podbijając im HP i obronę + zbieranie aggro z przeciwników albo podbicie im siły ataku i mniejsze przeszkoki między czarami defensywnym lub zwiększenie ich siły.
Hafgrim
Anioł
 

Posty: 143
Rejestracja: 30 paź 2020, o 23:43
ID: 2011
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Druid

Re: Kilka planów na przyszłość

Post autor: Hafgrim »

A jak by przywołańcowi dać więcej HP, a atak na nekromantę by odbijał 25% dmg na pomiot? taki transferpain?
Celebrian
 

Posty: 48
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:50
ID: 2069
Rasa: Cz³owiek

Re: Kilka planów na przyszłość

Post autor: Celebrian »

Też grałem Nekro od początku i pocisnąłem mocno inteligencję. Opiszę moje spostrzeżenia:

1. Jako że wiedziałem o WBB (było w zmianach na nową erę, ale powinno być w opisie), to używałem przywołańców do tego. Niestety z obecnymi możliwościami taktyki, jest bardzo duży problem - nie da się ustawić taktyki tak żeby przywoływać co kilka tur i jednocześnie brać pod uwagę zdrowie przeciwnika. Brakowało mi opcji "raz na X tur". Bo im mocniejsze przywołańce tym dłużej żyją i szkoda przywoływać co turę. A jednocześnie nie chcę zeby zabiły przeciwnika zbyt szybko. Przez to miałem dużo gorsze wyniki WBB niż inne klasy (nie chciałem rezygnować z przywołańców bo czaro też jest potrzebne).

2. Przez to że EQ było tak mocne w tej erze, to rozdawanie AP w int zamiast siłę wychodziło słabo. Jednakże nadal myślę że można trochę obniżyć wymogi int czarów. Cały czas porównuję nekro do paladyna i ten drugi ma mocne aury z bardzo niskim wymogiem int (w stosunku do nekro). Sugeruję albo poprawić czary albo obniżyć jeszcze trochę wymagania i skalowanie, bo jest to zbyt duże poświęcenie innych statystyk. Mówię tutaj o czarach/przywołańcach od około połowy stawki w górę. Te początkowe były bardzo dobre (czasem zbyt dobre nawet) i początkowe lokacje łatwo się łykało.

3. Skalowanie przywołańców było dziwne - zazwyczaj jak mogłem używać nowego przywołańca, to był on gorszy od poprzedniego. Dopiero po dalszym podbijaniu int (całkiem sporo) stawał na tym samym poziomie. Sugeruję żeby siły przywołańców ładnie się zazębiały bo jednak szkoda nauczyć się czaru żeby potem czekać długo zanim się go użyje.

4. Co do Szkieleta olbrzyma to jest zupełnie nie potrzebny. Wiem że miał być takim super kozakiem który ma mocne uderzenie i jest wolny. W praktyce jednak sprawdzał się tragicznie i poza testami w ogóle go nie używałem, bo wcześniejszy i późniejszy były od niego dużo lepsze. Warto go całkowicie przerobić, albo wywalić ;)

5. Na plus jest to że przywołańce są w stanie przyjąć trochę hitów (tym samym potwór nie atakuje Ciebie). Czasem się nawet zdarza że potwór ich nie trafi (super!). Także akurat tej kwestii bym nie zmieniał - aggro ani transferpain nie jest potrzebny bo działa coś podobnego.

6. Wymagania czaro żeby nauczyć się zwojów były bardzo wysokie (a ciężko się nabijało). Wydaje mi się że nie zostało zaktualizowane razem z wymaganą inteligencją. Często miałem tak że nie mogłem się nauczyć czaru, a jednocześnie jakiś mocniejszy czar rzucałem z efektem "osiągnął nadzwyczajną siłę"

7. Na koniec gry są trzy czary: Zew Śmierci, Mumifikacja i jeszcze jakiś, które dają różne efekty - %redukcji, żywioły i obronę zwykłą. Żeby korzystać z maksymalnych bonusów trzeba rzucić wszystkie trzy. Wydaje mi się że to trochę za dużo i fajnie byłoby jakby te "top" efekty zamykały się w max 2 czarach.

Trzeba zastanowić się czym ma być nekro. W ilu procentach jego siła ma być z czarów, a w ilu ze zwykłych ataków i uzbrojenia. Jeżeli np 3/4 to "wojownik", a 1/4 czary, to trzeba obniżyć wymogi int (i być może pogorszyć czary), bo jednak wydatek 1000 int to bardzo dużo i dużo bardziej opłaca się siła (nawet jeżeli pogorszymy uzbro).
Jeżeli pół na pół to warto wzmocnić czary bo obecnie są miłym dodatkiem, ale nie stanowią CORE klasy (przynajmniej w mid do end-game)
Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni
Bóg
 

Posty: 988
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Nekromanta

Re: Kilka planów na przyszłość

Post autor: Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni »

Wielkie dzięki za wszystkie te uwagi!
Postaram się wszystkie wziąć pod uwagę ;)
E M P I R E W I L L R I S E !...
Fifi
 

Posty: 14
Rejestracja: 15 gru 2020, o 16:44
ID: 769
Rasa: Wogul
Profesja: Barbarzyńca

Re: Kilka planów na przyszłość

Post autor: Fifi »

Przydałaby się wyszukiwarka w poradniku, ułatwiłoby to znajdowanie tego, co nas interesuje.
Btw, jest gdzieś w poradniku informacja o tym co się stanie, gdy zresetujemy postać?
Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni
Bóg
 

Posty: 988
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Nekromanta

Re: Kilka planów na przyszłość

Post autor: Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni »

Raczej nie - a przynajmniej nie bezpośrednio o resecie. Ale reset czyści całkowicie konto gracza, prócz posiadanego domu i jego zawartości. Jedyne co zostaje to właśnie dom z zawartością, kryształy Astrolabium, związek małżeński i przynależność do gildii.
E M P I R E W I L L R I S E !...
Fifi
 

Posty: 14
Rejestracja: 15 gru 2020, o 16:44
ID: 769
Rasa: Wogul
Profesja: Barbarzyńca

Re: Kilka planów na przyszłość

Post autor: Fifi »

Ok, dzięki, to tą informację można by dodać do poradnika i/lub w ustawieniach, gdzie się resetuje postać.
Nek
 

Posty: 80
Rejestracja: 18 cze 2019, o 12:28
ID: 2132
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Rzemieślnik

Re: Kilka planów na przyszłość

Post autor: Nek »

Czy jest brane po uwagę by przeklęta łączka była za pp.
Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni
Bóg
 

Posty: 988
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Nekromanta

Re: Kilka planów na przyszłość

Post autor: Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni »

Nie. Lokacje tego typu pozostają za energię.
E M P I R E W I L L R I S E !...
Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni
Bóg
 

Posty: 988
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Nekromanta

Re: Kilka planów na przyszłość

Post autor: Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni »

Drobna aktualizacja tematu przyszłej ery :)

Doszło kilka dość poważnych zmian w rozgrywce, przede wszystkim dla profesji walczących bronią oraz dla rzemieślników. Ale nie tylko.

1. Wzrost znaczenia Zwinności przy trafianiach przeciwnika - mówiąc najprościej, Zwinność będzie potrzebna także Barbarzyńcy do walki. Samo WB nie wystarczy, aby trafiać wystarczająco często - każdy walczący będzie musiał coś dać w Zwinność. Ma to na celu przede wszystkim ograniczenie możliwości prowadzenia buildów postaci bez tej statystyki. WB nie zastąpi zwinki, Zwinka nie zastąpi WB - dopiero obie te statystyki będą dawały dobre rezultaty trafiania (ale też nie do tego stopnia, żeby potrzeba jej było nie wiadomo ile do grania). Wszystko na dość realnych poziomach ;)

2. Rzemieślnictwo - odchodzimy od sztywnego limitu proporcji bonusu/ciężaru ekwipunku. Uzbrojenie w zależności od wyjściowej proporcji ciężaru do bonusu (z planu) będzie miało wyliczany indywidualnie max pułap bonusu oraz max proporcję bonusu do ciężaru. Większe będzie znaczenie suwaków podczas kucia - w bardziej zauważalny sposób będą się przekładały na poszczególne parametry przedmiotów.
W założeniu przedmioty "lekkie" (niższy bonus, dużo mniejszy ciężar) będą miały niższy maksymalny poziom bonusu, ale znacznie korzystniejszą proporcję ciężaru do bonusu będzie się dało na nich uzyskać, niż na przedmiotach "ciężkich", którym z kolei będzie można mocniej podbić bonus, ale mniej obniżyć ciężar. :)

3. Artefakty, podobnie jak uzbrojenie, będą się mogły zużywać z czasem - w miarę użytkowania mogą w końcu przestać działać. Aby temu zaradzić trzeba będzie je reaktywować. Zrobić to będą mogli Czarodzieje i Nekromanci (po nauczeniu się na odpowiednim poziomie zdolności specjalnej - Zaklinania).
W ten sposób Czarodzieje i Nekromanci będą mogli zaklinać zarówno różdżki, jak i artefakty - jako jedyni.

4. Kryptę Demonów będzie można otworzyć wcześniej za pomocą questu z żywym drzewem w lesie Taur im Duinath (podobnie jak w przypadku Dol Guldur).

5. Bard będzie miał większą szansę na udaną ucieczkę z walki, oraz niewielką szansę na uniknięcie dobicia przy porażce.
E M P I R E W I L L R I S E !...
ODPOWIEDZ