Kilka planów na przyszłość

Moderator: Aniołowie

Marrakesh
 

Posty: 10
Rejestracja: 20 lip 2020, o 16:46
ID: 2477
Rasa: Cz³owiek

Re: Kilka planów na przyszłość

Post autor: Marrakesh »

Zwykle tak jest, że jak jakaś profesja jest grywalna ( paladyn, wojownik, barb ) to skutkuje to tym, że trzeba ją przyciąć, bo leci gremialne larum z pytajnikiem dlaczego ten czy inny wygrał erę grając tą czy inną profesją. Zamiast dźwigać w tym czasie pozostałe profesje. Skutkuje to tym, że nie ma punktu odniesienia i co erę szukamy balansu.
Ostatnio zmieniony 21 mar 2021, o 15:03 przez Marrakesh, łącznie zmieniany 1 raz.
Toboe, Irbis Mroku
Archanioł
 

Posty: 350
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 166
Rasa: Człowiek
Profesja: Rzemieślnik

Re: Kilka planów na przyszłość

Post autor: Toboe, Irbis Mroku »

Wirginix, Anielski Wieszcz pisze:Nie można przesadzać z tym niby mocnym nerfem, bo druid jest wstanie dobić do większości lokacji szybciej niż inni magiczni, a nawet szybciej niż walczący. Pogadaj z Therg on grał druidem i przez większość Ery prowadził, zatrzymał się na etapie bodajże Gargantula/Katakumby, ale głównie przez czary, które zostały poprawione. W tej erze było to zaburzone przez ZBYT SZYBKO KUTE EQ i przez to magiczni odstawali i mieli trudności. Bard nie jest postacią ani trochę magiczną nie wiem czemu ją wrzucasz do tego samego worka co nekro, paladyn, druid. Druid może łączyć czary def do tego dodaje mu się to do defa z EQ, paladyn ma aury, których nie może łączyć to chyba dobrze, że może używać tarcz.
Org wrzucił do jednego worka podkreślając u niego konieczność nabijania dodatkowej staty.
Ja nie piszę o to, żeby druida buffować, tylko o tym, żeby go nie nerfić dodatkową statą tak jak pozostałych walczących bronią białą. Nerf kierowany głównie w wojowników i barbów uderza w klasy, które tego nerfa nie potrzebują, jak druid, czy nekromanta, których moc głównie zależy od czarów, do jakich dojdą.
Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni
Bóg
 

Posty: 988
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Nekromanta

Re: Kilka planów na przyszłość

Post autor: Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni »

Słuchajcie ludzie - coś na temat progresu prac nad nową Erą.

Zmiany są już wszystkie przygotowane w 95%, pozostało jeszcze szukanie jakiś bugów i niedoróbek + poprawki balansu.
Myślę że zapowiada się to całkiem dobrze.

1. Najważniejszą zmianą w gameplayu jest bez wątpienia duże znaczenie Zwinności. Samo WB tylko w ograniczonym stopniu wystarczy do gry - w którymś momencie po prostu przestanie wystarczać do zapewnienia wystarczającego poziomu trafień. Każda walcząca profesja będzie musiała coś w Zwinność zainwestować - daje to lepsze pole dla profesji o nie skrajnym rozdaniu AP (typu Wojownik). Mam nadzieję że zwiększone znaczenie Zwinności poprawi zarówno możliwości tworzenia różnych buildów postaci, jak i uatrakcyjni samą grę. Poprawki przeszły też wzory na bloki i kontry.

2. Spore zmiany dotknęły Nekromantę - przepracowany został pod względem przydatności Przywołańców, kosztów czarów, jak również dostał nową opcję w Taktyce walki - określanie skryptu na Życiu Przywołańca. Lekkie zmiany dotknęły także jego rozdania AP.
Generalnie Nekromanta powinien być teraz znacznie bardziej grywalną klasą, mogącą śmiało rywalizować z innymi profesjami.

3. Złodziej - uporządkowane zostały zasady wyliczania zysków z kradzieży wszelkiego rodzaju. Powinny być teraz bardziej porównywalne - niezależnie czy okrada skarbiec, gracza, sklep, świątynia czy szpieguje gildię, lub prowincję.

4. Bard ma większą szansę na udaną ucieczkę z walki, a także na uniknięcie dobicia na koniec walki. Paladyn ma nieco zmodyfikowane aury (więcej efektów).

5. Czary profesji magicznych na late game zostały nieco bardziej regularnie rozłożone pod względem trudności. Także przepracowaliśmy czary na wychodzenie czarów.

6. Stwory - trochę zmian zaszło w systemie stworów. Opcje treningu zostały mocno rozszerzone - można szkolić stwora pod względem siły, szybkości i ilości życia. Szybkość jako nowy parametr ma wpływ na przebieg walk na arenie, jak i podczas walki zwykłej. Stwory będą mogły teraz więcej razy zaatakować niż raz na turę. Trening będzie możliwy za energię lub PP jak w przypadku innych prac.
Poranny reset wskrzesza martwe stwory.

7. Nowe opcje zakończenia gry - część questów zawiera negatywne opcje aktywne przy ujemnym statusie. Wykonanie ich w zły sposób może prowadzić do alternatywnego zakończenia ery - wypuszczenia Notterna z Jaskini.

8. Nowa ścieżka questowa z gnomem z dorożki, dająca ciekawą nagrodę na koniec.

9. Kowalstwo - spore zmiany we wzorach na jakość kutego uzbrojenia. Koniec ze sztywnymi limitami proporcji bonusu do ciężaru przedmiotów - każdy przedmiot ma inny limit, wynikający z bazowych wartości bonusu i ciężaru. Znacznie większy wpływ suwaków na parametry kutego przedmiotu.
Poprawa wymogów umiejętności do rozbudowy kuźni, niższe koszty w złocie.

10. System uszkodzeń i naprawy eq. Każdy przedmiot ma swoją "wytrzymałość" - uzbrojenie kute ma wyjściowo 100/100, znajdywane jest już częściowo zużyte (np. 45/78).
W miarę używania ten stan będzie spadał (np. 75/100). Rzemieślnicy mogą naprawiać przedmioty, ale każda naprawa obniża nieco limit wytrzymałości (np. 98/98). Przedmiot często naprawiany w końcu będzie miał te wartości mocno obniżone. Gdy stan przedmiotu zejdzie do 0 - przedmiot ulega zniszczeniu.
Naprawa kosztuje PP/energię i złoto, daje w zamian umiejętności rzemieślnicze.

11. System tworzenia różdżek magicznych. W grze znajdują się plany broni - Różdżka, Laska, Kostur, które może wykuć rzemieślnik (alchemiczne). Takie różdżki należy zakląć, aby zyskały specjalne możliwości - może tego dokonać Czarodziej lub Nekromanta po nauczeniu się odpowiedniej Zdolności Specjalnej (Zaklinanie - 3 poziomy). Tak zaklęta różdżka może przyspieszać rzucanie czarów, wzmacniać ich siłę, lub obniżać koszt many.
W grze znajduje się także 6 gotowych specjalnych różdżek do znalezienia w lokacjach - bardzo dobrej jakości.

12. System artefaktów - artefakty znajdywane w lokacjach (podobnie jak uzbrojenie) mają własny współczynnik zużycia, tylko że ukryty. W miarę używania, mogą one przestać działać. Wtedy można artefakt wyrzucić lub naładować - przywrócenie mocy artefaktu może wykonać czarodziej lub Nekromanta, mający zdolność Zaklinania na poziomie 3.

13. Świątynie - opcja okradania skarbony świątynnej nie zależy już od statusu złodzieja. Dodana została opcja składania ofiar ze złota, skutkujących podnoszeniem statusu. Obszar świątynny został otwarty dla nie-ludzi, nie da się tylko modlić wewnątrz świątyni, nie będąc człowiekiem.

14. Prace poboczne, jak drwal, rybak i górnik, zostały nieco przerobione. Zdecydowanie mniej zdarzeń instant kill - większy wpływ poziomu umiejętności na tego typu sytuacje. Psucie broni (toporów, wędek, kilofów) dopasowane do nowego systemu psucia uzbrojenia. U rybaka doszedł nowy rodzaj statku, zmieniły się też ceny skupu ryb w porcie.
W kopalni zwiększona została zasobność wyrobisk minerałów.

15. Prace miejskie - zlecenia. Zmieniony został moment losowania zleceń. Nie jest już powiązany z resetami.

16. Wykonanie questu z drzewem otwiera wstęp do Krypty Demonów.

17. Quest z Kamieniem Filozoficznym nie wymaga już Kamienia Przemiany tylko Czysty Kamień.

18. Poprawione zostały zyski z Kąpieli Błotnej Wogula. Osłabione zyski z Wycia w Wilczym Jarze. Poświęcenie w Wilczym Jarze podaje teraz ile statystyk się zyskało.

19. W ekranie Taktyki doszła opcja kopiowania punktów. W walce na końcu pojawia się podsumowanie wypitych eliksirów podczas walki.

20. Ulepszone przekazywanie eq pomiędzy gildiami (sprzęt trafia do gildii, nie do mistrza). Dużo innych drobnych poprawek w wielu różnych miejscach w grze...


Jeśli chodzi o termin startu Nowej Ery, to jeszcze ostatecznej daty nie podam, ale będę się starał wystartować około 9-10 Kwietnia. Dokładniejsza zapowiedź już wkrótce.


Tymczasem - Wesołej Wielkanocy! :)
E M P I R E W I L L R I S E !...
Marcjako, Z Nickiem Ogarnięty
 

Posty: 99
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:24
ID: 498
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Bard

Re: Kilka planów na przyszłość

Post autor: Marcjako, Z Nickiem Ogarnięty »

Mam parę pytań:

9 - Czy chodzi tutaj o samo kowalstwo, czy również o płatnerstwo?

12 - Czy to się tyczy też artefaktów z kryształowego pałacu? Będzie jakaś łatwa możliwość przekazania takiego artefaktu, inna niż przez sklep rzemieśnika, do neklro/czarodzieja?

16 - Czy dostęp do krypty dzięki zdobyciu 66 lvl dalej jest mozliwy?
Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni
Bóg
 

Posty: 988
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Nekromanta

Re: Kilka planów na przyszłość

Post autor: Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni »

9 - oczywiście, rzemieślnictwo jako całość.
12 - też, ale te z pałacu mają dłuższą żywotność
16 - jak najbardziej. Quest tylko może otworzyć wcześniej.
E M P I R E W I L L R I S E !...
Mioko
 

Posty: 108
Rejestracja: 1 mar 2020, o 11:43
ID: 2156
Rasa: Wilkołak
Profesja: Paladyn

Re: Kilka planów na przyszłość

Post autor: Mioko »

Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni pisze: 15. Prace miejskie - zlecenia. Zmieniony został moment losowania zleceń. Nie jest już powiązany z resetami.

A czy nie lepiej zapewnić dostateczną ilość zleceń? Gdyby nowe pojawiały się co reset, raczej nie byłoby problemu. Można wprowadzić limit 20-30 zleceń na tablicy, a jeśli zostanie przekroczony, przy kolejnym resecie kasować starsze zlecenia.
Co, z tego, że teraz będą losowo, skoro i tak nie pojawiają się?
Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni
Bóg
 

Posty: 988
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Nekromanta

Re: Kilka planów na przyszłość

Post autor: Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni »

20-30 ?
Myślisz że ile ich jest w bazie? 500? :P

Niestety zleceń jest po około 10-14 typów na każdy próg wyzwania (łącznie jest 8 progów) na różne etapy rozwoju ery. Poza tym problem tkwił w tym że jak zadania pojawią się o konkretnej godzinie, ktoś będzie na nie czekał by od kopa zgarnąć najlepsze i tyle.

Jak czas pojawienia się nie jest określony, to ciężko siedzieć i na nie polować.
E M P I R E W I L L R I S E !...
Mioko
 

Posty: 108
Rejestracja: 1 mar 2020, o 11:43
ID: 2156
Rasa: Wilkołak
Profesja: Paladyn

Re: Kilka planów na przyszłość

Post autor: Mioko »

Nie trzeba tworzyć nowych. Wystarczy, by to samo zlecenie mogło zostać wylosowane parę razy.

Jak będzie ich wystarczająco dużo, nie będzie problemu z polowaniem na nie. Będzie się wybierało to, co kogo interesuje. W końcu można wziąć tylko 3 na dzień. A jak obawiasz się, że ludzie będą bić się o te dla 'tworzących', to niech te zlecenia pojawiają się losowo, a te dla walczących dajcie normalnie przy resecie. Zaliczenie 20-30 wybranych potworów wymaga sporo eny.
Celebrian
 

Posty: 48
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:50
ID: 2069
Rasa: Cz³owiek

Re: Kilka planów na przyszłość

Post autor: Celebrian »

Jeżeli tak miałoby to działać to nie ma sensu robić wspólnej puli, losowania i pojawiania się zadań itp. Po prostu każdy mógłby mieć dostęp do wszystkich możliwych zadań - bo imho do tego Twoje sugestie prowadzą. Wydaje mi się że obecna propozycja żeby zadania pojawiały się zupełnie losowo jest dobra i będzie nagradzała aktywnych grsczy. Można ewentualnie zwiększyć ich ilość i dodać powtórzenia, ale to można "tuningować" w trakcie ery
Mioko
 

Posty: 108
Rejestracja: 1 mar 2020, o 11:43
ID: 2156
Rasa: Wilkołak
Profesja: Paladyn

Re: Kilka planów na przyszłość

Post autor: Mioko »

16. Wykonanie questu z drzewem otwiera wstęp do Krypty Demonów.
Wiem, że Sunai już zgłaszał wcześniej, ale chciałem przypomnieć, że profesje czarujące obecnie muszą zdobyć Serce Demona do zakończenia questu.
ODPOWIEDZ