Kwestia złodzieja.

Masz pomysł na dodatkowe funkcjonalności do Imperium? Chcesz zaproponować jakąś zmianę w istniejącym module? Napisz koniecznie!

Moderator: Aniołowie

Strażnik
Strażnik
 

Posty: 0
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 12:47
ID: 0
Rasa: Cz³owiek

Re: Kwestia złodzieja.

Post autor: Strażnik »

Skoro te ryby sa juz znerfione to chyba nie bylo to dzialanie celowe zeby dawaly tyle expa to samo ze zlodziejstwem xD

To ciekawe w ogole, jak planowano tak skokowy wzrost expa za kradziez osob i ryby, to czemu o tym nie pisano? A jak nie planowo to co sie stalo :p
Simireth
 

Posty: 8
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:50
ID: 2177
Rasa: Cz³owiek

Re: Kwestia złodzieja.

Post autor: Simireth »

14. Prace poboczne, jak drwal, rybak i górnik, zostały nieco przerobione. Zdecydowanie mniej zdarzeń instant kill - większy wpływ poziomu umiejętności na tego typu sytuacje. Psucie broni (toporów, wędek, kilofów) dopasowane do nowego systemu psucia uzbrojenia. U rybaka doszedł nowy rodzaj statku, zmieniły się też ceny skupu ryb w porcie.
W kopalni zwiększona została zasobność wyrobisk minerałów.
Gdyby ktoś przeczytał zmiany w erze to mógłby to zauważyć i pójść przetestować :) A tak ryby znów są równie bezużyteczne co w poprzedniej erze bo ledwo statek się zwraca :)
Marcjako, Z Nickiem Ogarnięty
 

Posty: 99
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:24
ID: 498
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Bard

Re: Kwestia złodzieja.

Post autor: Marcjako, Z Nickiem Ogarnięty »

Ograelu,

Jeżeli chcesz zmarginalizować doświadczenie otrzymywane przez kradzieże to dlaczego po prostu go nie usuniesz? Czemu chcesz zmniejszyć problem zamiast całkowicie się go pozbyć?

To samo z punktami pracy, czemu wg ciebie samo otrzymanie drewna/minerałów/ryb/reagentów oraz umiejętności nie jest wystarczające i trzeba dodać do tego jeszcze pkt doświadczenia? Właśnie dzięki takiemu myśleniu wkradają się rzeczy jak nabijanie pkt doświadczenia na łowieniu ryb, które nie wiadomo z jakiej racji zostało zwiększone do niebagatelnych sum umożliwiających wbijanie poziomów bez wydawania energii. Idealnym przykładem jest Simireth, ma conajmniej 5 poziomów więcej niż inni druidzi, dodatkowo jest na 1 miejscu w poziomie i rybactwie, za to Samael jest na 2 miejscu w rybactwie a poziomem jest zrównany z Dziarehem. Nie będziesz chyba zaprzeczał że nie ma tutaj korelacji między darmowymi punktami doświadczenia a poziomem osób którzy wykorzystywali określoną czynność która daje benefity same w sobie? Walczący który nie zajmowali się rybactwem są conajmniej 3 poziomy za Samaelem. Zamiast usunąć możliwość powstania takiego problemu to tego nie robisz. O tym mówiłem też 2 ery temu, zmniejszyłeś otrzymywanie doświadczenia za czynności związane z punktami pracy ale jak widać problem znowu powstał, co potwierdza moje słowa.

Dowiedzieliśmy się że to nie kradzież dała przewagę złodziejom ( choć jak widzieliśmy po przykładach, w których pokazane było otrzymywanie PD za kradzież, mogła również ją dać, wystarczyło by sprawdzić jakieś logi by zobaczyć kto ile i za co dostał doświadczenia, zamiast bezpodstawnie wierzyć na słowo), lecz właśnie wymienione przeze mnie wcześniej łowienie ryb. Nie zmniejsza to jednak faktu że dodatkowe doświadczenie nie jest potrzebne złodziejom, gdyż nawet teraz, jak zmniejszyłeś doświadczenie otrzymywane za kradzież, przy wartościach 500 Pd można dziennie dodatkowo dostać 4500 pkt doświadczenia, co na poziomie 8 to prawie cały poziom, a na poziomie 16 to prawie 1/3 poziomi. Całkowicie za darmo. Dostępna tylko dla 1 klasy.

Dlaczego uważasz że złodziej nie jest przystosowany do wygrania ery? Może w takim razie warto to zmienić w inny sposób niż otrzymywanie darmowego doświadczenia? Grałem złodziejem i się nie zgodzę że jest niezdatny do wygrania ery. Pomimo tego co mówił Haf, który grając tyle er złodziejem nigdy nie był na jakimś wysokim miejscu w rankingu, złodziej jest bardzo mocną klasą.
Dodatkowo sam zmniejszyłeś wpływ WB na rozgrywkę więc dlaczego podajesz to jako argument? Złodziej dzięki temu w tej erze jeszcze bardziej zyskał z racji dużego przelicznika zwinność:Ap.

Naprawdę rozumiem że nie masz teraz dużo czasu na zajmowanie się Imperium. Jednak napisałem w tym temacie sporo argumentów które wyraźnie pokazują ile można dostać darmowego doświadczenia będą określoną klasą albo wykonując określoną czynność. Chyba że zależy ci na tym żeby zawsze jakaś klasa lub czynność była nie zbalansowana. Przemyśl to proszę. Jeśli teraz nie możesz, to przy zmianach związanych z następną erą.

Haf,

Dziękuję za potwierdzenie tego że rybactwo dawało za dużą ilość punktów doświadczenia. Masz rację, po otrzymanych przykładach złodziejstwa wykonanego przez Dalile błędnie uznałem że jest to dzięki złodziejstwu. Niemniej zauważ jednak że problem nie został rozwiązany tylko umniejszony, co nie sprawia że znikną. Nie wiem jak to teraz wygląda w przypadku rybactwa, ale w przypadku kradzieży dalej regularnie możesz dostawać po 500-700 pkt doświadczenia za punkt złodziejstwa.
Przykro mi jednak że musisz uciekać się do obelg w moją stronę ("Polactwo").
Tsura
 

Posty: 279
Rejestracja: 26 gru 2020, o 13:32
ID: 2666
Rasa: Wilkołak
Profesja: Barbarzyńca

Re: Kwestia złodzieja.

Post autor: Tsura »

Zastanawiam się jaki jest sens grać dalej tą erę z osobami, które mają 25% poziomów więcej dzięki "kreatywnemu" wykorzystaniu mechaniki rybactwa. Złodziejstwo wyszło przy okazji, bo rzeczywiście nie ono spowodowało wystrzał poziomów osób w HS. Jednak zdiagnozowaliśmy kolejny problem, który nijak nie da się obejść - rybactwo. Bo nawet ucięcie teraz tego expa do 0, nie zmieni faktu, że gracze-rybacy mają po 5-7 poziomów więcej i zachomikowaną energię do wykorzystania za "jakiś czas" jak sprawa przyschnie.
Strażnik
Strażnik
 

Posty: 0
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 12:47
ID: 0
Rasa: Cz³owiek

Re: Kwestia złodzieja.

Post autor: Strażnik »

Simireth pisze:
14. Prace poboczne, jak drwal, rybak i górnik, zostały nieco przerobione. Zdecydowanie mniej zdarzeń instant kill - większy wpływ poziomu umiejętności na tego typu sytuacje. Psucie broni (toporów, wędek, kilofów) dopasowane do nowego systemu psucia uzbrojenia. U rybaka doszedł nowy rodzaj statku, zmieniły się też ceny skupu ryb w porcie.
W kopalni zwiększona została zasobność wyrobisk minerałów.
Gdyby ktoś przeczytał zmiany w erze to mógłby to zauważyć i pójść przetestować :) A tak ryby znów są równie bezużyteczne co w poprzedniej erze bo ledwo statek się zwraca :)
Aha czyli z tego opisu wynika, że ryby dają EXP w wysokości takiej, że nabija się 25% leveli więcej od konkurencji :D I to takie obviosu rzuca się w oczy no racja racja TERAZ widzę.

Tak w ogóle to skoro to było as intended to znerfiono rybaka i mzniejszono mu expa? nie było o tym nic na forum afaik.
Simireth
 

Posty: 8
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:50
ID: 2177
Rasa: Cz³owiek

Re: Kwestia złodzieja.

Post autor: Simireth »

Właśnie dzięki takiemu myśleniu wkradają się rzeczy jak nabijanie pkt doświadczenia na łowieniu ryb, które nie wiadomo z jakiej racji zostało zwiększone do niebagatelnych sum umożliwiających wbijanie poziomów bez wydawania energii. Idealnym przykładem jest Simireth, ma conajmniej 5 poziomów więcej niż inni druidzi, dodatkowo jest na 1 miejscu w poziomie i rybactwie
Oj, do lokacji trzeba jednak wejść wydając energię, narzędzie do łowienia również może się zepsuć i to niejednokrotnie czasem i po 1 łowieniu, gdybyś chociaż się tym zainteresował może byś o tym wiedział. Łódka kosztuje, narzędzie do wędkowania również. :) Co to by było gdybyście się dowiedzieli, że potrafiłem w ubiegłej erze wbić pół ~200 poziomu na rybkach i jakoś nikt nie robił o to żadnej afery, po coś zostało to wprowadzone.
To samo z punktami pracy, czemu wg ciebie samo otrzymanie drewna/minerałów/ryb/reagentów oraz umiejętności nie jest wystarczające i trzeba dodać do tego jeszcze pkt doświadczenia?
W takim razie po co w ogóle są te prace poboczne? Żeby zaśmiecić grę? To chyba logiczne że wykonywanie jakiejś czynności czegoś uczy również w przypadku kradzieży złodzieja.

@Marcjako Dlaczego grając paladynem nie wykorzystujesz jego potencjału z uświęcaniem przedmiotów? Z tego co się orientuje to też daje doświadczenie a idąc tym tokiem rozumowania to nie powinno dawać niczego poza bonusem dla przedmiotu :) I powiedz mi również co daje druidowi przewaga poziomów?
Aha czyli z tego opisu wynika, że ryby dają EXP w wysokości takiej, że nabija się 25% leveli więcej od konkurencji :D I to takie obviosu rzuca się w oczy no racja racja TERAZ widzę.

Tak w ogóle to skoro to było as intended to znerfiono rybaka i mzniejszono mu expa? nie było o tym nic na forum afaik.
W poprzedniej erze również dawały doświadczenie chociaż chodzi się tam zupełnie po coś innego :) Tobie również zadam to samo pytanie @Areth co takiemu druidowi daje przewaga poziomów? :D
Samael
 

Posty: 150
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:34
ID: 772
Rasa: Wampir
Profesja: Wojownik

Re: Kwestia złodzieja.

Post autor: Samael »

Gdyby jeszcze tylko HS była zablokowana :) Gracze by się głowili co inni robią, że osiągają takie wyniki i motywowało by ich to do jakiegoś wyjścia poza schemat :P Ale jak widzę, to chcecie, żeby wszystko było jawne i najlepiej jeszcze ucięte tak, żeby broń boże ktoś nie wyszedł przed szereg... Dramat :(

Imperium nigdy nie będzie tak zbalansowane, jakbyście chcieli, zresztą, na tym polega cała zabawa, że ktoś znajduje jakąś lukę, jakieś ciekawe rozwiązanie, na które nikt inny nie wpadł i wykorzystuje :)

W poprzedniej erze rzemkowie byli ponad 50 lvli do przodu i nikt nie płakał, a jednym z pierwszych z przodu był Dziara :P

Nie ma fizycznej możliwości przetestowania wszystkiego w każdym możliwym wariancie, a te płacze o każde duperele już są nudne...
Strażnik
Strażnik
 

Posty: 0
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 12:47
ID: 0
Rasa: Cz³owiek

Re: Kwestia złodzieja.

Post autor: Strażnik »

Wydaje mi sie, ze wiesz co dostajesz co awans, ale zlow kilka ryb i sprawdz jak zapomniałeś.

Dobra to w skrócie:
1 Ryby byly domyślnym sposobem maksymalizacji exp
2. Co jak Simi pisze wynika wprost z ogloszenia
3. 3 4 osoby byly tak przemyslne, zeby odczytac to z ogloszenia, reszta wraca do czytania ze zrozumienien level 2 klasa podstawowki.

...

4. Bez slowa ryby znerfiono

W sensie jezeli punity 1 do 3, to zostawic ryby, jak punkt 4, to chyba jednak cos z mechanika z punktow 1 do 3 cos bylo nie tak.

A btw skoro z ryb i kradziezy nie ma byc expa, i nie taki maja cel co bylo pisane, to niech ktos chetny policzy po logach ile exp wyciagnieto z tych czynnosci i kazdemu w impie dopiszmy taka ilosc expa.

Jak mi wytlumaczono poziomy nie maja znaczenia i nie daja przewagi, a bykby to mily gest, wiec why not ;)

"Placze o kazde duperele " to kwintesencja testowania.
Simireth
 

Posty: 8
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:50
ID: 2177
Rasa: Cz³owiek

Re: Kwestia złodzieja.

Post autor: Simireth »

Wydaje mi sie, ze wiesz co dostajesz co awans, ale zlow kilka ryb i sprawdz jak zapomniałeś.
I co mi da te kilka poziomów więcej jak w końcówce ery i tak wszystko rozbija się o to kto pierwszy znajdzie przepis?

Dobra to w skrócie:
1 Ryby byly domyślnym sposobem maksymalizacji exp
2. Co jak Simi pisze wynika wprost z ogloszenia
3. 3 4 osoby byly tak przemyslne, zeby odczytac to z ogloszenia, reszta wraca do czytania ze zrozumienien level 2 klasa podstawowki.
Gdybyś był na bieżąco i śledził hs np w tamtej erze mógłbyś zauważyć, że byłem czołowym wędkarzem więc i w tej zacząłem łowić bo jak wspomniałem wyżej jest to konieczne do znajdowania reagentów które są tylko z tej jednej czynności.
4. Bez slowa ryby znerfiono

W sensie jezeli punity 1 do 3, to zostawic ryby, jak punkt 4, to chyba jednak cos z mechanika z punktow 1 do 3 cos bylo nie tak.
Nie tak, idź na ryby i zobacz na jakiej zasadzie to w ogóle działa :)
A btw skoro z ryb i kradziezy nie ma byc expa, i nie taki maja cel co bylo pisane, to niech ktos chetny policzy po logach ile exp wyciagnieto z tych czynnosci i kazdemu w impie dopiszmy taka ilosc expa.
Imperialny komunizm? Nie masz Ty nie może mieć nikt?
Samael
 

Posty: 150
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:34
ID: 772
Rasa: Wampir
Profesja: Wojownik

Re: Kwestia złodzieja.

Post autor: Samael »

Jak wspominałem, nie da się wszystkiego przetestować, a testerzy nie skupiali się na tych aspektach wystarczająco dużo, bo mieli ważniejsze rzeczy do roboty :D

Usuńmy Halę sław, albo ograniczmy jej możliwości do niezbędnego minimum i zacznijmy grać. a kwestie sporne/podejrzenia o wykorzystywanie bugów zostawmy osobą za to odpowiedzialnym :P
Zablokowany