ZMIANA DZIAŁANIA KONTRATAKÓW POD KONIEC ERY?!?!

Zanim zadasz jakiekolwiek pytanie, skorzystaj z wyszukiwarki i sprawdź, czy ktoś nie poruszył tematu wcześniej. Pozwoli to zachować ład i ułatwi szukanie innym.

Moderator: Aniołowie

Wirginix, Anielski Wieszcz
 

Posty: 210
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:51
ID: 163
Rasa: Wilkołak
Profesja: Barbarzyńca

Re: ZMIANA DZIAŁANIA KONTRATAKÓW POD KONIEC ERY?!?!

Post autor: Wirginix, Anielski Wieszcz »

To ja coś dodam od siebie, tak wiem zaraz będzie o rzemek to guzik wie, po co się wypowiada, zapewne nic nie widział i nie widzi jak urosła skala problemu w miarę wyrównanej rywalizacji do Gargi.
Obecnie przed zmianą urosło to do sytuacji - przepaść między magicznymi oraz walczącymi na bloki, uniki vs Ci co walczą na kontry, którzy w zabójczo szybkim tempie po kolei ubijali Pana Zniszczenia, Arcy, Półboga no i Klucznika.

I uważacie, że korekta, którą wprowadził Org jest aż tak bardzo krzywdząca?
Po zmianie wylał się hejt na Orga i to taki totalnie z dupy, bo oczywiście nikt nie sprawdził jak wygląda sytuacja po zmianie nikt zupełni nikt przez pierwsze kilka godzin od zmiany... Ale co tam nie wiem jak to się je to będę narzekał w "chatce" na to co wprowadził Org, który mimo tego, że ma w bieżącej erze mało czasu stara się to jakoś pogodzić i dać frajdę wszystkim tym, którzy grają w Impa - WAM!! i reaguje tak by rozgrywka była dalej bardziej wyrównana, nie zawsze się to udaje zwłaszcza, że niektórzy po prostu zatajają istotne aspekty rozgrywki i zamykają coś w wąskim gronie. Ludzie serio trzeba się tak żreć nawzajem o to wam chodzi, by Org kiedyś powiedział dość i po prostu porzucił Impa tak jak to zrobił inna Bozia... Do tego właśnie dążycie.
Na tym tak wam zależy. Czy na tym by zgłaszać każde błędy i by rozgrywka stawała się bardziej wyrównana? Obudźcie się, naprawdę, póki jeszcze czas, bo może się z czasem okazać, że będzie po prostu za późno...

A teraz do rzeczy przedstawię wam bardziej wizualnie jak wyglądała sytuacja PRZED zmianą w najbardziej prosty sposób jak przebieg całej walki: https://justpaste.it/96ugv
Bo jak widać każdy narzeka, ale nikt nie przedstawi przebiegu walki, bo po co? A może dlatego, że wyjdzie na jaw, że kontry były faktycznie przekokszone, zapewne jeszcze dalej są, ale już na mniejszą skalę.
Łatwo policzyć, że Pan Zniszczenia wykonał:
44 udane ataki zwykłe
12 udanych ataków specjalnych
i uwaga uwaga 306!! ataków, które były kontrą.
Co daje nam 362 ataki Pana Zniszczenia z czego 56 było powodzeniem po stronie Pana Zniszczenia co daje nam lekko ponad 15% skuteczności owego moba, przecież to aż wali w oczy, że coś jest nie tak. I nikt nie powie, że jest to przecież normalny przebieg walki, a jeśli tak twierdzi to proszę dokonać aż takiej skuteczności w walce innej niż na kontrach, ale uprzedzę wasze starania szukania takiej opcji otóż się nie da.

A teraz ataki po stronie Eb:
54 udane ataki defensywne
65 ataków które były nieudane przez unik, nie trafienie itp.
Co daje nam 119 ataków po stronie Eb ze skutecznością lekko ponad 45% skuteczności.

Proszę mi pokazać gdzie jest nieudana kontra, otóż NIE MA TAKIEJ!! W 100% były udane.
A teraz proszę mi pokazać ataki Eb które były nieudane bo BYŁ unik ze strony moba i to w niecałych 55%!

Jeśli dalej nie widzicie skali problemu jaki był to ja serio zaczynam tracić wiarę w to, że kiedyś będzie uczciwa rozgrywka przez większość Ery, a wiecie co jest tego przyczyną Wy co kombinujecie na prawo i lewo jakby tu coś oszukać, zataić, wykorzystać by co? Nie wiem poczuje się ktoś lepiej jeśli wygra Erę nie dlatego, że włożył ciężką pracę w to sam + osoby pomagające tylko dlatego że system kontry czy też inny system był przesadny i w sumie to praktycznie nic się osoba nie napracowała, bo szanujmy się, ale gdzie tu ciężka praca? Jak wszystko widać w liczbach.

Ale, żeby nie było, że tylko jeden log walki wrzucę też drugi tym razem z przegraną:
https://justpaste.it/63cc2
Gdzie Pan Zniszczenia trafiał ze skutecznością 18.5%
Zaś Eb miał skuteczność w swoich atakach niecałe 48%
Kontry dalej wchodziły w 100%

Były też walki gdzie skuteczność Pana Zniszczenia sięgała nawet 9%...

A co do plucia to plujecie sam nawzajem na siebie, niby oczekujecie wyrównanej rozgrywki, ale jak już jest coś poprawiane tak by jakieś wyrównanie było to jest wielki raban.
Co mają powiedzieć magiczni, którzy do Gargi (łącznie z nią) biegli w miarę równym torem co inni rywalizujący gracze nawet Ci na kontrach (chociaż już pewnie wtedy też było widać, że coś tu jest nie tak), po czym okazało się, że zrobiła się przepaść. To samo jest z tymi co wybrali grę na blokach. Polecam traktować wszystkich na równi, a nie tylko patrzeć na czubek własnego nosa :)
Warren Bhaas
 

Posty: 14
Rejestracja: 15 lut 2017, o 17:01
ID: 1377
Rasa: Wilkołak
Profesja: Wojownik

Re: ZMIANA DZIAŁANIA KONTRATAKÓW POD KONIEC ERY?!?!

Post autor: Warren Bhaas »

Cześć wszystkim,

Z mojej strony zgodzę się zarówno z Sunai jak i Celebrianem.
Sunai - ròwnież uważam, że gra jest naprawdę kultowa, w fajnym klimacie, ktòry ciężko znaleźć w dzisiejszych internetowych grach. Duże brawa dla Orga i aktywnie uczestniczącego Staffu za dalszy rozwòj/podtrzymywanie gry, bo pomimo że to gra w ktòrą jeszcze grałem za dzieciaka, dalej sprawia frajdę w dorosłym życiu.
Celebrian - w tej erze zostało już trochę rzeczy pozmienianych, że nie jest złym pomysłem dociągnięcie jej w postaci z przed ostatniej poprawki, chwila wytchnienia żeby jeszcze pozostali trochę jeszcze poklikali i wystartować kolejną Erę z tymi wprowadzonymi poprawkami. Myślę, że tyle rzeczy zostalo znalezionych, że już kolejna będzie bardziej zbalansowana niż aktualna i nie trzeba będzie się przekrzykiwać raz w tygodniu, że coś jest nie tak :)
Co do ostatniej zmiany, to mi osobiście jako nowemu graczowi po przerwie było ciężko rozróźnić czy kontry są ponadprzeciętne czy nie są. Była uwaga o zwinności na początku Ery i staralem się rozbudować postać pod tę statystykę i oglądałem walki pod kontry czy już wychodzą i z jaką skutecznością - wiem że jestem z jednej gildii z Samem, ale uwierzcie ze Sam nie jest pierwszy do dzielenia się taktyką gry, bo sam do pewnych rzeczy doszedl i mu się nie dziwię, gdyż wypracował swój wlasny styl, więc ja też latałem wg mojego przeczucia w jakie statystyki na danym etapie zainwestować. Po przetestowaniu, mnie cofnęło o 1 mobka co myślę, że jest pewnie kwestią tygodnia, żeby wrócić do poprzedniego poziomu, ale możliwe ze graczy z niższych lokacji rzuciło bardziej do tyłu i szkoda ich buildów dopracowanych na tym etapie.
Tak czy siak, podsumowując, dzięki Wam za tę kultową grę w dzisiejszych czasach i ciągnięcie tego. Mam nadzieję ze mimo przeszkòd będziemy mogli wspólnie jeszcze parę Er pograć i trochę szkoda wprowadzać te zmiany na końcówce gry, bo spokojnie za te parę tyg moglaby wystartować czysta Era ze wszystkimi poprawkami wprowadzonymi, tymi małymi jak i większymi :)
Toboe, Irbis Mroku
Archanioł
 

Posty: 350
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 166
Rasa: Człowiek
Profesja: Rzemieślnik

Re: ZMIANA DZIAŁANIA KONTRATAKÓW POD KONIEC ERY?!?!

Post autor: Toboe, Irbis Mroku »

Jeśli kogoś rzuciło do tyłu, to też przez to, że był za wiele do przodu względem statystyk i rozwoju postaci. Przy mniejszych mobach kontry mają skuteczność procentową obecnie na poziomie uników, może odrobinę mniejszą, ale imho nie zaszkodziłoby dalej ją obniżyć.
Kontry na poziomie 85-90% przy endgameowych mobkach, kiedy z założenia miały być trudniejsze od uników na pewno nie były zbalansowane i wymagało interwencji. Same bloki mają wbudowany limit skuteczności na poziomie 70%, nad czym nierzadko ubolewam, przy czym każdy blok kosztuje dodatkowo punkty ruchu. Biorąc pod uwagę, że teraz jako walczący muszę też rozwijać zwinkę, bloki straciły sporo na swej atrakcyjności i nierzadko rozważam przełączenie się na uniki. Chętnie bym się przełączył na kontry, bo pozwalają one nadal na więcej, zwłaszcza na lepsze bicie wbb i wyprowadzanie więcej ciosów sumarycznie niż jakakolwiek inna taktyka.
Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni
Bóg
 

Posty: 989
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Nekromanta

Re: ZMIANA DZIAŁANIA KONTRATAKÓW POD KONIEC ERY?!?!

Post autor: Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni »

Na ten moment pozwolę sobie odnieść się tylko do paru kwestii poruszonych przez Celebriana.
Problem w tym że nerf kontrataków nie uderza w złodzieja tylko w każdego kto gra kontrami - np. ja na paladynie który jest gdzieś daleko w tyle. Czy potrzebowałem nerfa? - nie sądzę.
Podrzuć info o ile cię cofnęła ta zmiana.
Warren napisał, że o 1 mobka. Samaela - o 2, może 3.
Więc dlaczego w takim momencie ery robić taką zmianę? To że ktoś odstaje od konkurencji to nie powód żeby wgrywać nerfa dla połowy graczy
Tak jak juz pisałem - to, że coś poszło nie tak, w moim odczuciu nie jest powodem do tego by drugą połowę graczy olać i zostawić totalnie na lodzie a hasłem "sorry, trzeba było grać jak inni, którzy poszli w zwinkę". Nie rozumiesz takiego stanowiska?
Owszem, zmian miało nie być, ale - o czym juz pisałem - ta zmiana nie burzy waszych buildów, a tylko je trochę hamuje.
Wykonując taką zmianę rujnuje się builda i postać niektórym graczom.
Nie rujnuje.
Org zmienia sobie parametry na zasadzie "ciekawe co się stanie jak zrobię TAK"
Tak, właśnie tak robię. Bo przecież nie znam tego kodu, nie wiem co do czego służy i jaki mniej więcej da efekt zmiana. Działam na chybił-trafił, jak małpa na akordeonie. Trafiłeś w sedno.

A to co mnie rozbawiło jest tutaj:
W sugestiach piszesz:
(...)3. Więcej testerów lub otwarta beta. Od kilku er nie widziałem żadnego "naboru" na testerów więc nie dziwię się, że nikt się nie zgłosił sam z siebie.
4. Jeżeli tak duża i ważna zmiana nie jest dobrze przetestowana to era nie powinna startować lub zmiana nie powinna wejść. (...)
5. Rozważenie uwag w sekcji Problemy z obecnym systemem na przyszłą erę.
A potem piszesz:
Wystarczy że era się skończy, wystartujesz od razu nową z tymi poprawkami i temat jest zamknięty. Pewnie nawet dostaniesz oklaski za to, że tak szybko nowa era wystartowała xD. Jaki jest cel przeciągania tego? Skutków niektórych zmian nie da się w 100% naprawić (rybak, rzemek i cokolwiek tam było), ale nowa era wystartuje na czysto, bez żadnego żalu i być może będzie to najlepiej zbalansowana i bug-free era przez to że nie będzie wielkich zmian i nowych funkcjonalności. (...).
To gdzie te wielkie i porządne testy? Gdzie czas na wprowadzenie zmian z twoich sugestii?
Gdzie oklaski za szybki start? ;)
Martwi mnie fakt że pomimo szczątkowych testów era wystartowała zgodnie z założonym przez Orga harmonogramem.
W skrócie - musiała, bo jakby nie wystartowała, to nie wiem kiedy by się to mogło stać. Niestety miałem pewien termin deadlinowy, po którym nie wiedziałem jak moja sytuacja będzie dalej wyglądała, a przerwa w działaniu impa na dłuższy czas mogłaby zaskutkować np. odpływem połowy lub więcej ludzi. Wybacz mój brak profesjonalizmu.


Wszystkim osobom, które jednak rozumieją moje motywacje i argumenty, dziękuję za ich wypowiedzi.
Co do obietnicy o nie wprowadzaniu zmian w tej erze - przyznaję, że o niej trochę zapomniałem, a wiadomość o tym, jak kontry wysadzają basztę w powietrze, trochę mnie zbiła z tropu i postanowiłem spróbować to nieco skorygować.
E M P I R E W I L L R I S E !...
Celebrian
 

Posty: 48
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:50
ID: 2069
Rasa: Cz³owiek

Re: ZMIANA DZIAŁANIA KONTRATAKÓW POD KONIEC ERY?!?!

Post autor: Celebrian »

Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni pisze: Podrzuć info o ile cię cofnęła ta zmiana.
Warren napisał, że o 1 mobka. Samaela - o 2, może 3.
- Gargantulę pokonałem minimum tydzień temu, a dzisiaj podczas testu zostałem pokonany. Od tego czasu poprawiło się uzbrojenie, mam dużo więcej hp (elki i modły), mam minimum 160 zwinności więcej (codziennie modlę po ponad 20, plus jeden trening 20), mam wyższy poziom bo biegałem po Dol. Nie mam bardziej miarodajnego testu ze względu na to że moje statystyki rosną z dnia na dzień dzięki elkom i modłom, a ja nie expię każdego dnia i nie mogę dokładnie zbadać wpływu zmiany. Wiem że nerf jest na kontrach a nie na złodzieju.
Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni pisze:
Org zmienia sobie parametry na zasadzie "ciekawe co się stanie jak zrobię TAK"
Tak, właśnie tak robię. Bo przecież nie znam tego kodu, nie wiem co do czego służy i jaki mniej więcej da efekt zmiana. Działam na chybił-trafił, jak małpa na akordeonie. Trafiłeś w sedno.
- nie zrozumiałeś tego co napisałem - wystarczy spojrzeć na zdanie wstecz. Ja doskonale wiem że robisz świadome zmiany w kodzie. Nie chcę w żaden sposób podważać Twojej znajomości kodu ani umiejętności bo te nie mają tutaj żadnego znaczenia. Przepraszam jeżeli zostało to tak odebrane. Chodzi mi tylko o to że jeżeli ustawiasz jakiś parametr - przykładowo wpływ zwinności na kontry - to bez testów, nie wiesz jak dokładnie to wpłynie na przebieg ery i walki. Gdybyś wiedział to przecież od razu robiłbyś wszystkie zmiany "perfect". Nikt nie jest w stanie dokładnie wiedzieć jak tuning parametrów we wzorach wpłynie na walki. Wiesz tylko że zwinność będzie bardziej istotną częścią gry. Ale bez testów (i tylko o te testy mi chodziło pisząc tamto zdanie) nie możesz stwierdzić że Samael lub Kronos będą bili Klucznika na poziomie około 130. Ewidentnie takich testów nie było - i tu jest problem.
Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni pisze: To gdzie te wielkie i porządne testy? Gdzie czas na wprowadzenie zmian z twoich sugestii?
Gdzie oklaski za szybki start? ;)
- czyli mam rozumieć że te zmiany które teraz wprowadziłeś są na chybił trafił? Wg. Ciebie imp wygląda teraz gorzej niż na starcie ery? Znając przebieg obecnej ery nie możesz jej uznać za pewnego rodzaju "test"? Ja tylko mówię że w tej erze wystąpiły błędy i są one naprawione. Jest problem z kontrami i zwinnością, nad którym możemy zacząć debatować w innym wątku. Jak tylko era skończy się "za szybko", o ile można to tak nazwać, to będziesz mógł wystartować nową w której nie będzie znanych nam błędów, a kontry będą poprawione na podstawie obecnych obserwacji. Jeżeli natomiast zrobisz wielki szacher-macher z nowymi zmianami i mechanikami, bez dobrych testów, to nowa era będzie taka sama jak ta.Traktuj tą erę jako erę testową (przecież z każdej ery są jakieś wnioski) - wyszła masa błędów i problemów z balansem które można naprawić. Nie ma lepszych testów niż to co zrobili w ciągu całej tej ery gracze.
Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni pisze: Wybacz mój brak profesjonalizmu.
- odkąd powiedziałem Tobie że pracuję jako programista, praktycznie w każdym poście wytykasz mi że chcę narzucić "profesjonalizm". Nie widzę nic złego w tym że staram się wprowadzić sprawdzone i dobre praktyki do tej gry. Nie narzucam żadnych wymagających ani dziwnych i niepotrzebnych praktyk którymi się charakteryzują projekty profesjonalne. Czy proszenie o testy, o ogłoszenie naboru na testerów, o niewprowadzanie zmian bez ich sprawdzenia i o konsultacje z graczami to narzucanie profesjonalnego charakteru? W projektach profesjonalnych zwykle nie ma konsultacji społecznych i nikt się nie pyta użytkowników o opinię na temat propozycji zmian. Więc moje sugestie często są sprzeczne z "profesjonalizmem".
Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni pisze: Wszystkim osobom, które jednak rozumieją moje motywacje i argumenty, dziękuję za ich wypowiedzi.
Co do obietnicy o nie wprowadzaniu zmian w tej erze - przyznaję, że o niej trochę zapomniałem, a wiadomość o tym, jak kontry wysadzają basztę w powietrze, trochę mnie zbiła z tropu i postanowiłem spróbować to nieco skorygować.
- po raz kolejny proszę - uważasz że zmiana jakiejś mechaniki jest konieczna (nie mówię o bugu), napisz na forum że chcesz to zrobić lub wrzuć ankietę. Daj dzień lub 2 na reakcję i wtedy zdecyduj. Może się okaże że większość osób woli grać na obecnych zasadach, a może zgodzą się z Tobą i dzięki temu krzykacze i oszuści tacy jak ja, nie będą mogli robić tego co kochamy - niszczyć gry naszymi zachowaniami i psuć Tobie dnia.
Strażnik
Strażnik
 

Posty: 0
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 12:47
ID: 0
Rasa: Cz³owiek

Re: ZMIANA DZIAŁANIA KONTRATAKÓW POD KONIEC ERY?!?!

Post autor: Strażnik »

Generalnie ja wiem, że trochę offtop, ale jakby ktoś jakoś miesiąc temu ściał świątynie o połowę, to może byłby inne rasy w grze poza człowiekami :D więc o ile zmiany w trakcie Ery faktycznie mogą byc potrzebne (de facto muszą) to fajnie by był, jakby były poprzedzone info na forum.

Org - wróciłem i ta gra bardzo mnie przytłacza zawartością co czyni ją dla mnie trudną, ale nie da sie ukryć, grałem w to wcześniej 7 lat, i tak "ludzkiego" Boga to nie pamiętam :) Ten dodatkowy kroczek z transparentnością (bo co do more testów czy innych postulatów, to akurat rozumiem że ich wprowadzenie może byc po prostu poza możliwościami), który nie zajmie wiele czasu, a sporo nerwów rozładuje, byłby naprawdę mega spoko. Zwłaszcza, że pozytywność i otwartość masz w charakterze (tak na moje oko oczywiście).

A co do tematu - o ile na początku tez zareagowałem na zasadzie co to jak to i dlaczego, to po poczytaniu dyskusji argumenty Staffu do mnie trafiły. Dlatego uważam, że zapowiedzi zmian do wywołania jakiejś dyskusji i takie 1-2dniowego "vacatio legis" mają sens.
Hafgrim
Anioł
 

Posty: 143
Rejestracja: 30 paź 2020, o 23:43
ID: 2011
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Druid

Re: ZMIANA DZIAŁANIA KONTRATAKÓW POD KONIEC ERY?!?!

Post autor: Hafgrim »

Areth pisze: Org - wróciłem i ta gra bardzo mnie przytłacza zawartością co czyni ją dla mnie trudną, ale nie da sie ukryć, grałem w to wcześniej 7 lat, i tak "ludzkiego" Boga to nie pamiętam :) Ten dodatkowy kroczek z transparentnością (bo co do more testów czy innych postulatów, to akurat rozumiem że ich wprowadzenie może byc po prostu poza możliwościami), który nie zajmie wiele czasu, a sporo nerwów rozładuje, byłby naprawdę mega spoko. Zwłaszcza, że pozytywność i otwartość masz w charakterze (tak na moje oko oczywiście).
Popytałem trochę wśród ludzi i problem w testach polegał na tym, że gracze mający dostęp do bety, wykorzystywali ją do znajdowania odpowiednich mechanik oraz luk niż rzetelnym wykonaniem powierzonej im roli. Szukali odpowiednich proporcji dla swojej postaci i wykorzystywali tą wiedzę w grze, co mija się z celem.
Therg Theusvinter
Archanioł
 

Posty: 100
Rejestracja: 17 lut 2019, o 12:35
ID: 3362
Rasa: Cz³owiek

Re: ZMIANA DZIAŁANIA KONTRATAKÓW POD KONIEC ERY?!?!

Post autor: Therg Theusvinter »

Niestety tak było kilkukrotnie, że albo na testerach nie można polegać długofalowo, bo mają wrzuty z życia osobistego ( w tym ja oczywiście, gdzie przez 3-4 tygodnie uda mi się znaleźć 4-5h, a w ostatnim tyg usiądę i docisnę 35, ale gdzie wtedy czas na poprawki po uwagach dla Orga?) albo feedback był chowany pod stołem, w tym, w przypadku wyraźnych exploitów dających znaczącą przewagę aby go wykorzystać w trakcie ery.

Moglibyśmy tu rozmawiać i wspomnieć, że wielu grających złapanych za rękę mówi - to nie moja ręka, nie wiedziałem, że to moja ręka, sądzę, że to nie była moja ręka, ale teraz już w jakiś sposób jest. I to jest problem, bo wykorzystanie mechanik, które z jakiegoś powodu zostały niezauważone do budowy ogromnej przewagi (Imperium jest pomyślane jako suma małych przewag a nie skoków jakościowych, poza kilkoma profesjami i ich rozwojem) - zamiast ich zgłoszenie i chęć wyrównania, świadczy bardzo mizernie o community. Nie mogę tutaj oceniać moralności graczy i ich motywacji, ale mogę załamywać ręce - i to robię.

Temat testów jest trochę bardziej skomplikowany - bo samo srodowisko jest szcztuczne i jezeli tester nie ma pelnego przegladu i pomyslu jak korygowac to przeklamanie, to moze dojsc do zlych wnioskow.

Są scenariusze, które można przeklikać mechanicznie i statystycznie, które wymagają wielu powtórzeń - i to się robi. Można tworzyć konkretne przypadki testowe i pracować zgodnie z konkretną metodologią na konkretnym problemie (np. przez definiowanie warunków brzegowych na konkretne lokacje, walki, siły czarów) - i to często też się robi. Definiuje się konkretny progress i zgodnie z nim dokonuje weryfikacji - tak samo. Dokonuje sie nawet reprezentacji w rozwiazaniach czysto silowych (np. siadajac do Nekro expilem nim do levelu 1-90 noszac sredniej jakosci sprzet wykuty).

Problem pojawia sie natomiast gdy zbiegnie sie kilka elementow, ktore wplywaja na finalny efekt. Wiecie dlaczego kontry są za mocne? Bo aby zaimplementować mechanikę zwinności w atakach, trzeba było obniżyć statystyki potworków, co wpłynęło na minimalną, progową ilość potrzebną na uzyskanie rezultatów. Łatwe. Ale na posiadaną zwinność wpływają różne aspekty - nie tylko wydane AP, a i wykorzystywane lokacje specjalne, które też odciążają inwestycje AP w inne statystyki - ogólnie dokokszają postacie. Czy przypadkiem jest, że człowiek grający na kontrach (albo i czarujacy) jest dominującą rasą Topka to ludzie >90%)? Ten system to naczynia połączone, i wystarczy, że tester nie uwzględni jednego z takich elementów (nie jest profesjonalnym testerem, nie musi testować wszystkeigo siłowo) i doprowadzi to do braku balansu. Realnie nie ma możliwości by przy grze takiego skomplikowania bazować tylko na testerach. W naturalnym środowisku, feedback userów jest istotny - jak go nie ma, pojawiają się problemy, bo nie mozna wlasciwie reagowac.

Co wtedy się robi? Testy i fixy na produkcji, rzecz jasna. Takie sa realia, finalnie i tak weryfikuje end user.

I to nie jest nic zaskakujacego - bledy i niedopatrzenia prowadza do strat wizerunkowych, finansowych i kontekstowych, dlatego naprawia sie je w momencie wykrycia, jezeli ich wplyw jest znaczacy.
Mioko
 

Posty: 108
Rejestracja: 1 mar 2020, o 11:43
ID: 2156
Rasa: Wilkołak
Profesja: Paladyn

Re: ZMIANA DZIAŁANIA KONTRATAKÓW POD KONIEC ERY?!?!

Post autor: Mioko »

Celebrian pisze:
Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni pisze: Podrzuć info o ile cię cofnęła ta zmiana.
Warren napisał, że o 1 mobka. Samaela - o 2, może 3.
- Gargantulę pokonałem minimum tydzień temu, a dzisiaj podczas testu zostałem pokonany. Od tego czasu poprawiło się uzbrojenie, mam dużo więcej hp (elki i modły), mam minimum 160 zwinności więcej (codziennie modlę po ponad 20, plus jeden trening 20), mam wyższy poziom bo biegałem po Dol. Nie mam bardziej miarodajnego testu ze względu na to że moje statystyki rosną z dnia na dzień dzięki elkom i modłom, a ja nie expię każdego dnia i nie mogę dokładnie zbadać wpływu zmiany. Wiem że nerf jest na kontrach a nie na złodzieju.

Podsumowując tą część wypowiedzi.

Po pierwsze, przyznajesz, że jest nerf na kontrach.

Po drugie, u Ciebie to też różnica jednego mobka, czyli dokładnie Gargi. No, ale tracisz perspektywę prostej wygranej z kolejnymi, co Cię pewnie bardziej boli.

Po trzecie, skoro piszesz, że pokonywałeś Gargę z dużo mniejszym zdrowiem (a miałeś ledwie ponad 3300 zdrowia, gdy to pisałeś), sam pokazujesz, jak bardzo te kontry były znerfione, bo nie powinieneś jej pokonywać.


Szczerze mówiąc jestem zdziwiony całym tym lamentem. Że kontry są całkowicie wypaczone powinien dostrzec każdy w miarę doświadczony gracz. Mają większy wpływ na rozgrywkę niż błąd z różdżkami. Lamentujecie teraz, że dalej chcecie grać na bugu, mimo, że po korekcie nadal macie najsilniejsze postacie.



Therg , nie mam pojęcia, jaka jest wewnętrzna mechanika, ale zdawało mi się, że były limity na takie elementy jak uniki/bloki/kontry. To nie kwestia złego wyważenia, tylko braku limitu bądź zdecydowanie za niskiego. Wyważając grę można zastanawiać się, na jakim etapie dojdzie się do limitów, ale limity powinny pozostać. Nawet jeśli źle wyważy się, nie wpłynie to aż tak drastycznie na rozgrywkę.
Samael
 

Posty: 150
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:34
ID: 772
Rasa: Wampir
Profesja: Wojownik

Re: ZMIANA DZIAŁANIA KONTRATAKÓW POD KONIEC ERY?!?!

Post autor: Samael »

Kilka er temu miałem przyjemność coś tam potestować i już wtedy napisałem Orgowi, że tego nie da się przetestować w sposób jaki opisuje Therg. Napomknąłem wtedy, że najlepszy możliwym testem byłoby odpalenie zwykłej ery w formie testu, ale pomysł się nie przebił.

Co do stwierdzenia Therga, że topka to 90% człowieki chciałbym powiedzieć, że taki był nasz "pomysł" na tą erę jako gildia i nie wiedzieliśmy co on przyniesie. To było dość duże ryzyko i jak widać się opłaciło.

W poprzedniej erze chciałem udowodnić, że siła jest najważniejsza statystyką w tamtejszym systemie i mając doświadczenia z poprzednich er zauważyłem pewne zależności siły do reszty statystyk. Jak widać doczekaliśmy się zmiany w celu zwiększenia znaczenia reszty statystyk i barbarzyńca został uśmiercony XD
Jedna zmiana potrafi całkowicie zmienić przebieg gry, a ja staram się tylko dostosować do tych zmian.

Impa można przyrównać do LOL-a, gdzie mamy obecne "mety" i zdarza się, że wiele postaci jest wyłączonych na kilka miesięcy, bo jedna mała zmiana w ich asortymencie skutkuje całkowitym wyłączeniem jej z obiegu.
Tak samo stało się z barbarzyńcą w tej erze. Natomiast zlodziej poszybował do TOP1 "obecnej" mety i takich rzeczy nie unikniemy, jeśli co era będą wprowadzane jakieś większe zmiany w mechanice.
ODPOWIEDZ