Balansy Ras / Uwagi / Błędy

Masz pomysł na dodatkowe funkcjonalności do Imperium? Chcesz zaproponować jakąś zmianę w istniejącym module? Napisz koniecznie!

Moderator: Aniołowie

ODPOWIEDZ
Therg Theusvinter
Archanioł
 

Posty: 100
Rejestracja: 17 lut 2019, o 12:35
ID: 3362
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Bard

Balansy Ras / Uwagi / Błędy

Post autor: Therg Theusvinter »

Czesc,

Troche poklikalem korzystajac z roznych lokacji specjalnych + zbieradlem feedback od grajacych, i mam kilka uwag w temacie tego jak wyglada obecny balans:

1. Człowiek - koszty w złocie świątyni są zbyt duże, znacznie wypychają ją na obecnych poziomach poza możliwości standardowych grających. Obniżenie zysków zdecydowanie na plus natomiast, ciągle jest to najlepszy przelicznik Eny na uzyskane średnie AP w stosunku do wszystkich ras, nie mniej jednak mocno za drogi w złocie.

Wniosek: Sugeruję znaczny rabat w złocie, przy obecnych kosztach energii i zyskach ze świątyń.

2. Wampir - do monitorowania, ale coś czuję, że zysk z hp trochę może być zbyt wysoki.

Wniosek: monitorować, ale już teraz, prewencyjnie sugeruję lekki nerf na hp.

3. Wilkołak - poświęcenie, do przeglądnięcia (bardzo duży rand z bardzo kiepskimi wartościami dla HP i MP), niska szansa na dodatkowe HP i niskie HP z wycia. Dla standardowych klas, odstaje.

Wniosek: Podbić wartości graniczne na poświęceniu dla mp i hp, podnieść hp z wycia (około do 3/8* wartości Wampira).

4. Wogul - w przypadku kąpieli zgłaszano problemy z wylosowaniem energii, przekopywanie błota - podobnie. No i jest błąd - wogul dostaje nie około 0.5 % a 5% wbb w gratisie za kąpiel.

Wniosek: Przyjrzeć się wzorom na enę (wogule podzielcie się spostrzezeniami, ja kliknalem kapiel raptem 3 razy w tej erze) + zdecydowanie znerfić gratis wbb do pierwotnie planowanych wartości. 5% to za dużo.

5. Czart - ap za enę jest ok, zysk hp/eny za poświęcenia wygląda jednak mizernie i wymaga sporych nakładów finansowych.

Wniosek: Zliberalizować trochę zyski hp za złoto i eny za aleth(jak dla mnie podnieść o co najmniej jeden próg obecne wartości) - wychodzi bardzo drogo, bez realnego przełożenia (i same koszty jeszcze rosną - zdecydowanie zbyt szybko).


Zapraszam do uprzejmej dyskusji inteligentnych ludzi.
Wirginix, Anielski Wieszcz
 

Posty: 178
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:51
ID: 163
Rasa: Wampir
Profesja: Kapłan

Re: Balansy Ras / Uwagi / Błędy

Post autor: Wirginix, Anielski Wieszcz »

Co do człowieka się zgodzę iż koszta w złocie są mocno przekraczające sakiewki standardowych graczy i czasem idzie wiązać koniec z końcem. Co do samego zysku to według mnie wzrost w koszcie energii oraz sam nerf zysków statystyk spowodował, że świątynia już tak nie odstaje jak w poprzedniej erze. Też bym optował za obniżeniem kosztów za 1 modlitwę oraz monitorowanie zysków statystyk względem innych ras.

Wampir z tego co pamiętam zawsze miał najwyższy zysk HP, więc jeśli coś tu nerfić to warto najpierw spojrzeć przełożenie użytej energii na całkowity zysk i ewentualnie wtedy stwierdzić czy aby nerf na obecny moment jest potrzebny.

Wilkołak tu się zgodzę całkowicie lecz również bym miał na uwadze spojrzenie na całkowity zysk względem użytej energii.

Wogul tutaj się nie wypowiem, najmniej danych, ale też słyszałem z tym problemem odnośnie wylosowania energii.

Co do czarta nie wiem czy podnoszenie zysków to dobry kierunek, ponieważ już teraz widać ile znaczy wsparcie gildii, obniżając koszta, a tym samym podnosząc zyski potęguje się taki zabieg, który prowadzi do tego, że osoba ze wsparciem gildii będzie jeszcze bardziej odstawać od standardowych grających, a chyba nie o to tutaj chodzi.
Ale owszem dając coraz więcej złota daje to coraz większy koszt przy kolejnych darach jeśli chce się utrzymać wysokie zyski.
Toboe, Irbis Mroku
Archanioł
 

Posty: 274
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 166
Rasa: Czart
Profesja: Druid

Re: Balansy Ras / Uwagi / Błędy

Post autor: Toboe, Irbis Mroku »

Czart ma to do siebie, że się sam balansuje. Zbyt szybkie i zbyt wielkie ofiary w ale/złocie same zaczynają wymagać dużych nakładów finansowych do utrzymania szybkiego rozwoju.
Owszem, sam cierpię niedobór hp przez zbyt skromne wydawanie ale na enę i pozbawianie się przez to możliwości nabijania hp przez wiele dni. Dawałem za małe ofiary. Xsani, z tego co mogę zauważyć, daje dużo większe ofiary i widać jej przewagę w postaci ap/dar i posiadanym hp, ale zachłanność na bonusy rasowe czarta staje się odczuwalna dla portfela z biegiem czasu.
Strażnik
Strażnik
 

Posty: 0
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 12:47
ID: 0
Rasa: Cz³owiek

Re: Balansy Ras / Uwagi / Błędy

Post autor: Strażnik »

Czart moim zdaniem ma problemy, które kiedyś ktoś wskazywał - na early nie pokorzystasz bez pałacu, kasy wymaga sporo - de facto jeden na gildię to już dużo :P Samofinansowanie niby jest do osiągnięcia, ale zaś mechanika jest taka, że owszem możesz dać i 2kk dziennie, ale ten sam czart może w tym samym czasie dać 10kk dziennie i ma 5 x lepsza postać więc no nie wiem. Za to ap za energie i generalnie rozdanie statów jest bardzo fajne. Leczenie też, koncept rasy bardzo mi się podoba.

Może niejaka poprawką byłoby tu wprowadzenie innego sposobu zdobywania statusu ujemnego? Jest cment, ale może też byłaby jakaś opcja nie wiem na jakąś pracę miejską obnizajacą status (umówmy się - dobicia niby są, ale nie każdy chce uprzykrzać grę dobitkami innym graczom). Wtedy można by grac czartem niejako bez złota - problemem zostają wtedy HP ale raz, że mozna je kupić za AP, a dwa - czart nie musi umieć wszystkiego, zawsze można zmienić rasę w trakcie gry.
Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni
Bóg
 

Posty: 915
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Rzemieślnik

Re: Balansy Ras / Uwagi / Błędy

Post autor: Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni »

Ależ jest taki sposób. Np. szabrowanie grobów w pracach miejskich i świątynia w daranis ;)
E M P I R E W I L L R I S E !...
Tsura
 

Posty: 199
Rejestracja: 26 gru 2020, o 13:32
ID: 2666
Rasa: Wampir
Profesja: Czarodziej

Re: Balansy Ras / Uwagi / Błędy

Post autor: Tsura »

Wampir ma możliwość zyskania sporo HP. Najwięcej z wszystkich ras. Tylko kolosalnym kosztem energii. 3 misy krwii to 4 resety energii. Jeżeli ktoś aktywnie poświęca granie na rzecz posiadania większej ilości HP to jednak ten zysk musi być znaczący. Akurat wampira bym nie ruszał.

Człowiek musi być tańszy. Zyski po nerfie bym zostawił bo w końcu wydają się być zbalansowane, ale koszt jest naprawdę olbrzymi. A pamiętajmy, że ktoś musi jeszcze rozbudowywać świątynie. I człowiek ma gorsze rozdanie ap od samego początku.

Co do czarta. Trochę wadzi moim zdaniem sytuacja że jak czart ma mnóstwo kasy to jest mocno do przodu. Może trzeba by ograniczyć ilość Ap nie tylko od statusu ale też od poziomu gracza? 5 ap dziennie ekstra na poziomie 30-35 jest kolosalne. Na poziomie 100 już nie aż tak. Można by ustawić że mając nawet -1kk statusu dopóki nie ebijesz 60 poziomu to masz ekstra 3 ap. Bo pamiętajmy że bonusem jest rozdanie tego gdzie chcesz a nie gdzie gra ci dyktuje.
Strażnik
Strażnik
 

Posty: 0
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 12:47
ID: 0
Rasa: Cz³owiek

Re: Balansy Ras / Uwagi / Błędy

Post autor: Strażnik »

Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni pisze:Ależ jest taki sposób. Np. szabrowanie grobów w pracach miejskich i świątynia w daranis ;)
... w zyciu nie przyszłoby by mi to do głowy
Tsura
 

Posty: 199
Rejestracja: 26 gru 2020, o 13:32
ID: 2666
Rasa: Wampir
Profesja: Czarodziej

Re: Balansy Ras / Uwagi / Błędy

Post autor: Tsura »

5 pkt statusu za 1 pp
Toboe, Irbis Mroku
Archanioł
 

Posty: 274
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 166
Rasa: Czart
Profesja: Druid

Re: Balansy Ras / Uwagi / Błędy

Post autor: Toboe, Irbis Mroku »

Faktycznie nie ma sensownego sposobu na zdobycie alethite na początkowym etapie i czart praktycznie musi wydać 50-70 astro na kickstart. Kopanie grobów ma szansę na odrobinę alethite, ale te wartości są zbyt małe do brania tej formy pozyskiwania ale. To bym poprawił.

Kopanie grobów chyba jest dostępne tylko przy ujemnym statusie, brakuje opcji zbijania dodatniego statusu, który nabija się samoistnie questami i walkami z mobami. To bym poprawił.

Ap za dar w zeszłej erze miało bardziej stały przelicznik, skokową cenę darów, co wykluczało sytuacje, że ktoś wydawał 17 eny na 1ap a ktoś z ciut niższym statusem miau za 18 eny 2ap. Przywróciłbym tamto rozwiązanie, miało dobry przelicznik, bardziej sprawiedliwy. Dzienny zysk ap za dar faktycznie można uzależnić od poziomu, ale nie będzie mieć to ogromnego wpływu na rozrywkę, o czym niżej.

Czart, który jest sponsorowany przez gildię, może mieć niezłą przewagę, zwłaszcza na początku dzięki większej liczbie ap dziennie i szybszemu nabijaniu hp na początku. Z drugiej strony dla 2x większych zysków potrzeba 4-5x większych nakładów finansowych i wymogi wydawania alethite rosną mocno.

+-1 ap per 9-10 eny jest... rozsądne. W impie średnio 80-100 eny zwykle trzeba do levelowania, więc wychodzi 1ap na 20-25 eny, może trochę lepiej z diamentami, ale przy levelowaniu ponadto dostajemy:
za level: max enę, możliwość rozwoju max eny, max manę, max hp.
za walki: wbb, czaro, max manę.

Czyli to jest trade-off, czy wolimy stać z poziomem i wbijać ap szybciej, czy rozwijać pozostałe aspekty postaci i mieć mniej ap. Pomysł ograniczenia ap/dar od poziomu w tej sytuacji ni grzeje, ni ziębi. Głównie będzie miau wpływ na czarty sponsorowane.
Therg Theusvinter
Archanioł
 

Posty: 100
Rejestracja: 17 lut 2019, o 12:35
ID: 3362
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Bard

Re: Balansy Ras / Uwagi / Błędy

Post autor: Therg Theusvinter »

Ap za dar w zeszłej erze miało bardziej stały przelicznik, skokową cenę darów, co wykluczało sytuacje, że ktoś wydawał 17 eny na 1ap a ktoś z ciut niższym statusem miau za 18 eny 2ap. Przywróciłbym tamto rozwiązanie, miało dobry przelicznik, bardziej sprawiedliwy. Dzienny zysk ap za dar faktycznie można uzależnić od poziomu, ale nie będzie mieć to ogromnego wpływu na rozrywkę, o czym niżej.
Jeżeli to się zmieniło, to z pewnością jest to bug - o czym nie miałem świadomości. To rozwiązanie wprowadzono 2 ery temu właśnie aby uniknąć sytuacji opisanych przez Ciebie, Tob - bo one są bez sensu. Czart powinien mieć stały przelicznik AP za Enę (czyli koszt eny rośnie tylko, gdy rośnie ilosc zdobywanego AP), i jedyne co pozostaje tutaj do przeanalizowania to wycena 1 AP (imo startowy 13 + kazdy kolejny 10, to się zgadzało z balansem Eny/AP dla innych ras i brało pod uwagę elastyczność czarta).

Co do HP - powiem szczerze, że RNG połączone z rosnącymi kosztami, połączone ze stosunkowo niskim zyskiem mogło by zostać - bo tak jak mowisz balansuje sie to mocno przychodami / decyzjami i to jest fajne, pod warunkiem, że ena za aleth byłaby znacznie bardziej liberalna. Uzależnienie tych dwóch mechanik od siebie prowadzi do absurdalnych sytuacji, gdzie do pewnego momentu i po pewnym czasie nie jestes samowystarczalnym graczem i fizycznie musisz suplementować się przelewami do Enda albo skupami od całej gildii.

W kwestii HP miałbym jeszcze jedna sugestię - uważam, że czart powinien dostać bonus do HP/MP otrzymywanego z wydanych AP. Na poziomie +3/+4. To nadałoby więcej głębi decyzji przy wykorzystaniu darów mroku i podratowaloby sytuacje czarta. Regularnie obserwuje się problemy z HP wśród czartów (Xs. inwestuje AP w HP, nie wykorzystuje tylko złota) od kilku er, ktore jezeli ktos chce naprawić - to szybko wpada w wieksze terapaty zwiazane z maksymalną energią.
ODPOWIEDZ