Problemy handlowe w społeczności imperialnej

Masz pomysł na dodatkowe funkcjonalności do Imperium? Chcesz zaproponować jakąś zmianę w istniejącym module? Napisz koniecznie!

Moderator: Aniołowie

ODPOWIEDZ
Nemesis
 

Posty: 7
Rejestracja: 27 maja 2021, o 22:46
ID: 2706
Rasa: Cz³owiek

Re: Problemy handlowe w społeczności imperialnej

Post autor: Nemesis »

To była pierwsza era kiedy wróciliśmy do gry w Impa odkąd Ender odszedł ... kawał czasu. Wtedy rzemkowanie sprawiało mi przyjemność, czułem się potrzebny nie tylko dla gildii ale również dla reszty graczy. Ta era dla mnie to był taki powrót do przeszłości, myślałem, że będzie jak dawniej albo przynajmniej porównywalnie. Niestety okazało się, że jest totalnie inaczej, totalnie gorzej. Może dlatego, że po tylu latach trzeba od nowa się nauczyć grać rzemkiem - tego wcale nie wykluczam. Cała gildia tak na prawdę od nowa uczy się grać.

Najbardziej zabolało mnie, że na pewnym etapie gry nie było z czego kuć. Ena rosła ale minerały z gildii i kasa pozwalały na niewiele. W dość szybkim czasie doszedłem do max eny i ten stan się w zasadzie nie zmieniał. Nie pomagały też wysokie koszty rozbudowy kuźni i znikome zainteresowanie towarem w sklepie. Jako, że eny było sporo to chodziłem po minerały sam. Dużo się zdobyć na początku nie dało ale zawsze coś. Jednakże wtedy sobie uświadomiłem, że w sumie ena nie powinna służyć rzemkom po to żeby szukali potrzebnych im minerałów czy reagentów tylko do kucia.

W obecnym kształcie rzemek (a przynajmniej w moim przekonaniu z tego co widzę po paru ładnych latach przerwy) nie jest w stanie się utrzymać sam bez pomocy innych. Nie da się nim po prostu grać bez pomocy z zewnątrz.

Pomyślałem wtedy o czymś co pozwoliłoby rzemkom i zaopatrywać się w to co im potrzebne do kucia (przynajmniej w jakimś stopniu) i kuć jednocześnie. Gdyby tak rzemek miał osobną enę i poziom do zdobywania "półproduktów" a osobną enę i poziom do kucia. PP bym zostawił tak jak są, gdyż są momenty, że ich stale brakuje.

Mogłoby to też zaowocować tym, że mielibyśmy więcej osób, które chciałyby zacząć rzemkować.

Jest to luźna propozycja pod rozwagę, bez jakiegoś większego pomysłu jakby to dogłębniej miało wyglądać. Jest to głos starego ale w zasadzie nowego gracza, któremu po jednej erze odechciało się grać rzemkiem w obecnej postaci.
Samael
 

Posty: 115
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:34
ID: 772
Rasa: Cz³owiek

Re: Problemy handlowe w społeczności imperialnej

Post autor: Samael »

Gdyby w obecnym momencie grało tyle osób co kiedyś, to większość problemów impowej społeczności by zniknęła :)
Katla, Oko Kota
 

Posty: 178
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:56
ID: 4989
Rasa: Człowiek
Profesja: Druid

Re: Problemy handlowe w społeczności imperialnej

Post autor: Katla, Oko Kota »

No ale nie gra i nie oszukujmy się, raczej nie będzie ich więcej. A przynajmniej na tyle więcej, by to wyglądało tak jak kiedyś, więc trzeba wprowadzić takie zmiany, które będą wygodne dla tej liczby graczy, jaką mamy obecnie.

W poprzedniej erze postanowiłam pograć sobie rzemkiem dla odmiany. Moje przemyślenia wyglądają tak: w sumie super, że w zależności od ustawienia suwaków możemy zmieniać parametry uzbrojenia, ale aby cieszyć się z eksperymentów, to trzeba mieć na czym eksperymentować, czyli mieć materiały, a z tymi (jak pisze Nemezis) kruchutko, szczególnie gdy ktoś gra bez klanu. No nie obędzie się bez chodzenia samodzielnie po lokacjach w celu zdobycia tychże lub kasy na rozbudowę kopalni. A z ukopanych kamieni i spółki, po przetopie to też tych minerałów garstka. Ogólnie bida z nyndzą.
Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni
Bóg
 

Posty: 901
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Rzemieślnik

Re: Problemy handlowe w społeczności imperialnej

Post autor: Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni »

Postaram się coś z tym zrobić.
Może damy rzemom lepszy przelicznik wydobywanych surowców w Kopalniach daranis oraz obniżymy trochę koszty kucia uzbrojenia?
E M P I R E W I L L R I S E !...
Nemesis
 

Posty: 7
Rejestracja: 27 maja 2021, o 22:46
ID: 2706
Rasa: Cz³owiek

Re: Problemy handlowe w społeczności imperialnej

Post autor: Nemesis »

Miałem trochę czasu na przemyślenia w ten weekend i wymyśliłem kilka usprawnień dla rzemka. Nie znam się na programowaniu i czy w ogóle to będzie możliwe do zrobienia (zwłaszcza pkt 1) ale może częściowo coś się da wprowadzić aby usprawnić grę rzemkiem lub ogólnie tworzącym.

1. Osobna ena na tworzenie osobna do zdobywania minerałów.
Można zrobić dla rzemków (lub ogólnie tworzących) coś takiego jak są teraz PP ale z przeznaczeniem na chodzenie po lokacjach i zbieranie minerałów lub jeśli nie można tak zrobić to niech tworzący mają oddzielną enę na chodzenie po lokalizacjach (będzie to tylko sama energia bez możliwości zdobywania za nią poziomów) a osobną energię do tworzenia (za tą energie zdobywałoby się poziomy tak jak do tej pory).

2. Specjalizacje
Im częściej rzemek będzie wykonywał daną klasę przedmiotów tym lepsze mogą się one stać. Zrobić podział na miecze jednoręczne, dwuręczne, hełmy, zbroje itd. Przedmiot będzie wykonywany z umiejętności rzemka jak do tej pory ale doszedłby przelicznik za specjalizację.

3. Im trudniejszy przedmiot tym więcej PP
Demontaż i naprawa przedmiotów powinny się zawsze udawać ale im trudniejszy przedmiot dla danego rzemka (zależnie od tego jakie ma umiejętności) tym więcej PP jest mu potrzebne i w przypadku naprawy tym gorzej mu ona pójdzie.

4. Pomocnik rzemka
Można zrobić coś takiego jak możliwość pomocy rzemkom w kuciu. Każda postać będzie mogła pomóc rzemkowi wykuwać uzbrojenie, które docelowo będzie przypisane tylko dla tej postaci. Pomocnik zdobywał by za to punkty umiejętności pomocy i im więcej by ich miał w tym większy sposób mógłby pomagać. Pomoc owocowałaby lepszymi parametrami wykuwanych przedmiotów.
Minusem pomocnika może się stać (choć nie musi) drastyczny spadek sprzedaży przedmiotów w sklepie (choć w sumie sprzedaż i tak jest znikoma) gdyż każda osoba chcąca coś od rzemka będzie chciała mu pomóc w zamian za lepsze statystyki przedmiotu.
Paul, Jeździec Lamki
 

Posty: 19
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 366
Rasa: Czart
Profesja: Kapłan

Re: Problemy handlowe w społeczności imperialnej

Post autor: Paul, Jeździec Lamki »

Garść moich obserwacji odnośnie problemów handlu/rzemieślnictwa/etc i ich rozwiązań (P - problem, R - rozwiązanie):

P-1: Z tego co słyszę uzbrojenia, które reszta by chciała kupić praktycznie nie opłaca się kuć pod względem zysków umiejętności i doświadczenia więc robi się to tylko dla gildii.
R-1: Zysk umiejętności/doświadczenia powinien lepiej się skalować z tym jak dobry/wartościowy przedmiot powstaje.

P-2: Powiązane z P-1, jak się kuje kupę słabych rzeczy, których nikt nie kupi to już nawet nie ma ich co wystawiać tylko trzyma się do przetopienia.
R-2: Rozwiązanie P-1 plus... pozbyłbym się przetapiania. Jak się ma co sprzedawać to powinno dać się to sprzedać za odpowiednie ilości złota/surowców.

P-3: Tego akurat doświadczyłem już sam. Oprócz tego, że mało kto coś sprzedaje to podobnie mało kto coś kupuje. Zioła i reagenty to chyba tylko Aki (reagenty jeszcze Atarius ale wbrew swoim twierdzeniom w profilu za bezcen :D) a surowce Eblistor.
R-3: Jedni mają z gildii a inni podobno wcale ale jak nic nie mogą sprzedać to nie stać ich na kupno. R-1 plus dodałbym w pełni rozbudowany sklep NPC, który zarówno skupuje jak i sprzedaje wszystko (zioła, surowce, reagenty, zwoje, uzbrojenie i eliksiry). Ceny w nim albo stałe albo mogłyby zależeć od podaży/popytu czyli dużo ludzi tam sprzedaje to ceny idą w dół a jak dużo kupuje to w górę. Oczywiście z pewnymi ograniczeniami cen żeby jak np. ktoś w środku ery zacznie grać jako jedyny to może z pomocą tego sklepu grać zarówno jako rzemieślnik u którego nikt nic nie kupi bo jest popyt tylko na 100x mocniejsze rzeczy na tym etapie czy też jako inna profesja bez gildii.

P-4: Sklep mikstur NPC konkuruje prawie wszystkim (poza pełnym asortymentem i cenami) z druidami a sklep uzbrojenia NPC jest tragiczny. Tylko pojedyncze przedmioty mają sensowny przelicznik siła/bonus, karę poniżej limitu dla magicznych, mają niższy Stan i zwykle te właśnie mają też stosunkowo niski bonus w ogóle a w późniejszych lokacjach nie da się bez mocnego uzbrojenia grać.
R-4: Powiązane z R-3, sklep NPC musi pozwalać normalnie grać tak żeby ludzie grali tą profesją co im sprawia przyjemność. W dodatku jak nowy gracz przyjdzie to przecież nie ma pojęcia o tym czy jest akurat wielu rzemieślników/druidów etc. Sklep NPC powinien mieć pełny asortyment ale może odblokowywany dokonaniami druidów/rzemieślników/walczących i/lub czasem od początku ery albo sprzedaniem przepisu do sklepu NPC?
Hpes
 

Posty: 43
Rejestracja: 8 lip 2020, o 18:07
ID: 2379
Rasa: Cz³owiek

Re: Problemy handlowe w społeczności imperialnej

Post autor: Hpes »

Rzemieslik jest bardzo dobrze zrobiony to juz mentalnosc ludzka z brakiem eq na rynku ale no nikt nikt nie zrobi eq za 100 eny zeby lezalo byle bylo. Trzeba pisac szukac organizowac , tak zawsze bylo i bedzie
Tsura
 

Posty: 149
Rejestracja: 26 gru 2020, o 13:32
ID: 2666
Rasa: Wampir
Profesja: Barbarzyńca

Re: Problemy handlowe w społeczności imperialnej

Post autor: Tsura »

Hpes pisze: 5 sie 2022, o 07:04 Rzemieslik jest bardzo dobrze zrobiony to juz mentalnosc ludzka z brakiem eq na rynku ale no nikt nikt nie zrobi eq za 100 eny zeby lezalo byle bylo. Trzeba pisac szukac organizowac , tak zawsze bylo i bedzie
Czyli zupełnie nie działa :D Jak nie masz gildii i rzemyka swojego (+kapłan, +paladyn) to zapomnij. Praktycznie żaden rzemyk nie będzie robił przedmiotów x3 energii (zwłaszcza w mid, endgame) żeby komuś sprzedać.

Więc nie masz co "szukać i organizować". Obecnie gra 3 rzemyków? Idź do ich sklepów i spróbuj znaleźć eq, które pozwoli ci zrobić na 70 poziomie krypte demonów. Albo napisz posła i zapytaj się czy ci wykują :D
Vendlinus Rex
 

Posty: 18
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:24
ID: 510
Rasa: Wogul
Profesja: Paladyn

Re: Problemy handlowe w społeczności imperialnej

Post autor: Vendlinus Rex »

Usuńmy rzemieślnika i druida warzącego, zostawmy tylko sklep miejski. 8-)
Tsura
 

Posty: 149
Rejestracja: 26 gru 2020, o 13:32
ID: 2666
Rasa: Wampir
Profesja: Barbarzyńca

Re: Problemy handlowe w społeczności imperialnej

Post autor: Tsura »

Vendlinus Rex pisze: 5 sie 2022, o 08:07 Usuńmy rzemieślnika i druida warzącego, zostawmy tylko sklep miejski. 8-)
Jest to jakieś rozwiązanie :D

Chociaż kiedyś dawałem pomysł sklepiku. Że można automatycznie kuć sobie u rzemyka bez jego udziału. Dajesz kasę, PP, diamenta(jeżeli chcesz) ruszasz suwakami jak rzemyk i cyk, masz EQ. Wtedy każdy by mógł mieć przypisane EQ na każdym poziomie rozwoju.
ODPOWIEDZ