Zmiany walki na XXXI erę
Moderator: Aniołowie
-
- Bóg
- Posty: 997
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
- ID: 13
- Rasa: Cz³owiek
- Profesja: Rzemieślnik
Zmiany walki na XXXI erę
Planowana lista zmian na XXXI erę.
I. WALKA
1. Zmiana wzorów na trafienia/uniki/kontry - ukierunkowanie na Zwinność, WB/Czaro tylko pomocniczo.
2. Zmiana działania Obrażeń Minimalnych -> Przebijanie
3. Wprowadzenie szansy na trafienia krytyczne w walce + Zdolność Specjalna do zwiększania szansy.
4. Druidowi i Nekromancie dać możliwość używania tarcz i bloków (bez Zdolności specjalnych do bloków).
5. Wprowadzenia wybranym potworom Odporności na dany żywioł.
___________________________________
Ad. I.1
Zmiana wzorów na trafienia/uniki/kontry - chodzi o to, że trafienie/unik będzie zależne w stopniu zasadniczym od ilości Zwinności. Oczywiście wpływ WB nie będzie pominięty, jednak Zwinność będzie znacznie ważniejsza, dzięki czemu jest szansa na lepsze zbalansowanie skrajnych klas - tak samo jak Złodziej MUSI inwestować w siłę, by móc nosić eq i zadawać dmg, tak samo Barbarzyńca będzie musiał przynajmniej trochę zainwestować w zwinkę, by trafiać częściej niż 5% hitów...
Kontry będą korzystały z tego samego wzoru, z tą różnicą, że uniki będą działały w pełnej skali (5-95% szansy na trafienie), podczas gdy udana kontra będzie możliwa jedynie w przedziale >50% (co wg nowych wzorów BĘDZIE WYKONALNE dla postaci grającyh na Zwinność).
W przypadku klas magicznych jest analogicznie - uniki będą wynikały ze Zwinności przy wsparciu WB/Czaro.
Ad. I.2
Zmiana działania Obrażeń Minimalnych -> Przebijanie.
Przebijanie będzie działało nie jak dotychczas (jako dolny próg obrażeń jaki zawsze zada broń), tylko będą to dodatkowe pkt dmg doliczane bezpośrednio do obrażeń zadanych z uwzględnieniem pancerzy, wytrzymki itd. Czyli w skrócie - bezpośrednie zwiększenie zadanych obrażeń o X punktów.
Ad. I.3
Wprowadzenie szansy na trafienia krytyczne w walce + Zdolność Specjalna do zwiększania szansy.
Każda klasa otrzyma bazowo 1% szansy, że atak zada podwójne obrażenia.
Barbarzyńca bijąc bronią 2-ręczną będzie miał bazowo 5%. Złodziej - bazowo 10%.
Dodatkowa Zdolność Specjalna zwiększa szansę o 1%/poziom.
Mobki też mogą walnąć krytycznie z szansą 2%.
Ad. I.4
Druidowi i Nekromancie dać możliwość używania tarcz i bloków (bez Zdolności specjalnych do bloków). Mogliby oni nosić tarcze i używać bloków w Taktyce, ale bez rozwijania ich Zdolnościami Specjalnymi. Tylko tyle.
Ad. I.5
Wprowadzenia wybranym potworom Odporności na dany żywioł.
Oznacza to tyle, że niektóre stwory będą miały obrażenia zadawane konkretnym żywiołem zmniejszane o 50% i nie będą poddawane efektom jego działania. Uprzedzając - nie będzie tak, że co 2 stwór będzie miał w nosie jakiś żywioł. Tylko ograniczona ilość dostanie takie ficzery.
I. WALKA
1. Zmiana wzorów na trafienia/uniki/kontry - ukierunkowanie na Zwinność, WB/Czaro tylko pomocniczo.
2. Zmiana działania Obrażeń Minimalnych -> Przebijanie
3. Wprowadzenie szansy na trafienia krytyczne w walce + Zdolność Specjalna do zwiększania szansy.
4. Druidowi i Nekromancie dać możliwość używania tarcz i bloków (bez Zdolności specjalnych do bloków).
5. Wprowadzenia wybranym potworom Odporności na dany żywioł.
___________________________________
Ad. I.1
Zmiana wzorów na trafienia/uniki/kontry - chodzi o to, że trafienie/unik będzie zależne w stopniu zasadniczym od ilości Zwinności. Oczywiście wpływ WB nie będzie pominięty, jednak Zwinność będzie znacznie ważniejsza, dzięki czemu jest szansa na lepsze zbalansowanie skrajnych klas - tak samo jak Złodziej MUSI inwestować w siłę, by móc nosić eq i zadawać dmg, tak samo Barbarzyńca będzie musiał przynajmniej trochę zainwestować w zwinkę, by trafiać częściej niż 5% hitów...
Kontry będą korzystały z tego samego wzoru, z tą różnicą, że uniki będą działały w pełnej skali (5-95% szansy na trafienie), podczas gdy udana kontra będzie możliwa jedynie w przedziale >50% (co wg nowych wzorów BĘDZIE WYKONALNE dla postaci grającyh na Zwinność).
W przypadku klas magicznych jest analogicznie - uniki będą wynikały ze Zwinności przy wsparciu WB/Czaro.
Ad. I.2
Zmiana działania Obrażeń Minimalnych -> Przebijanie.
Przebijanie będzie działało nie jak dotychczas (jako dolny próg obrażeń jaki zawsze zada broń), tylko będą to dodatkowe pkt dmg doliczane bezpośrednio do obrażeń zadanych z uwzględnieniem pancerzy, wytrzymki itd. Czyli w skrócie - bezpośrednie zwiększenie zadanych obrażeń o X punktów.
Ad. I.3
Wprowadzenie szansy na trafienia krytyczne w walce + Zdolność Specjalna do zwiększania szansy.
Każda klasa otrzyma bazowo 1% szansy, że atak zada podwójne obrażenia.
Barbarzyńca bijąc bronią 2-ręczną będzie miał bazowo 5%. Złodziej - bazowo 10%.
Dodatkowa Zdolność Specjalna zwiększa szansę o 1%/poziom.
Mobki też mogą walnąć krytycznie z szansą 2%.
Ad. I.4
Druidowi i Nekromancie dać możliwość używania tarcz i bloków (bez Zdolności specjalnych do bloków). Mogliby oni nosić tarcze i używać bloków w Taktyce, ale bez rozwijania ich Zdolnościami Specjalnymi. Tylko tyle.
Ad. I.5
Wprowadzenia wybranym potworom Odporności na dany żywioł.
Oznacza to tyle, że niektóre stwory będą miały obrażenia zadawane konkretnym żywiołem zmniejszane o 50% i nie będą poddawane efektom jego działania. Uprzedzając - nie będzie tak, że co 2 stwór będzie miał w nosie jakiś żywioł. Tylko ograniczona ilość dostanie takie ficzery.
E M P I R E W I L L R I S E !...
-
- Posty: 111
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:50
- ID: 2205
- Rasa: Wilkołak
- Profesja: Paladyn
Re: Zmiany walki na XXXI erę
Te kryty u mobów, to nie wiem xD
Bardzo dużo frustracji to może przynieść, jakbym dostał bombę od kostuchy za 2,5k to bym się chyba zresetował
Bardzo dużo frustracji to może przynieść, jakbym dostał bombę od kostuchy za 2,5k to bym się chyba zresetował
-
- Posty: 293
- Rejestracja: 26 gru 2020, o 13:32
- ID: 2666
- Rasa: Wogul
- Profesja: Barbarzyńca
Re: Zmiany walki na XXXI erę
Na szybko uwaga do Krytycznych ciosów u przeciwników - jestem raczej na nie. Myślę, że wygeneruje to o wiele więcej problemów niż zysków. Zwłaszcza jak crit pojawi się w otwierającej rundzie? Zanim magiczny rzuci na przykład czary odpornościowe. Czy zdolności specjalne też mogą dać obrażenia krytyczne? Generalnie jestem na nie.
-
- Posty: 293
- Rejestracja: 26 gru 2020, o 13:32
- ID: 2666
- Rasa: Wogul
- Profesja: Barbarzyńca
Re: Zmiany walki na XXXI erę
Ad1.
Czy uniki będą działały jak bloki i kontry czy dalej na zasadzie, że po prostu przeciwnik nie trafił? Żeby walczący mogli jednak trafiać w przeciwników.
Ad2
Super. Czy zmiana będzie też dotyczyć broni alchemicznych? W sensie czy pojawią się jakieś konkretne minimalne obrażenia na broniach alchemicznych?
Ad3
Fajny pomysł - jaki planujesz cap na cryta dla postaci? 13% dla złodzieja? a 4% dla wojownika i paladyna i barba jednoręcznego, 8% dla brba dwuręcznego? Dobrze rozumiem? Crit dla mobkow - jestem na nie, jak pisałem wyżej.
Ad 5
A notek? Bedzie miał jakąś odporność?
Czy uniki będą działały jak bloki i kontry czy dalej na zasadzie, że po prostu przeciwnik nie trafił? Żeby walczący mogli jednak trafiać w przeciwników.
Ad2
Super. Czy zmiana będzie też dotyczyć broni alchemicznych? W sensie czy pojawią się jakieś konkretne minimalne obrażenia na broniach alchemicznych?
Ad3
Fajny pomysł - jaki planujesz cap na cryta dla postaci? 13% dla złodzieja? a 4% dla wojownika i paladyna i barba jednoręcznego, 8% dla brba dwuręcznego? Dobrze rozumiem? Crit dla mobkow - jestem na nie, jak pisałem wyżej.
Ad 5
A notek? Bedzie miał jakąś odporność?
-
- Archanioł
- Posty: 351
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
- ID: 166
- Rasa: Cz³owiek
- Profesja: Druid
Re: Zmiany walki na XXXI erę
Krytyki od mobów to okropny pomysł.
W lokacjach tunelowych i graficznych to praktycznie gwarancja przegrania zanim się dojdzie do końca. 2% krytyków przy 15 ciosach na turę i 4 ciosach między turami w przypadku wypicia elki, to:
a. Na jedną walkę 50-turową średnio 15 krytyków.
b. Szansa na 2 krytyki z rzędu wynosi 1/2500. Ataków w walce jest 750 przy 15/turę. Sytuacja średnio będzie się pojawiać co 3 walki. Statystyka tutaj jest mocno uproszczona, ale pokazuje problem. 3 krytyki pod rząd będą pojawiać się w co 2 krypcie, co będzie praktycznie gwarantować przegraną.
Do tego jak pijemy elki, mamy opóźnienie ruchów między swoimi czynnościami na początku tury. To daje zwiększenie szansy na multikrytyki między naszymi ruchami.
W lokacjach tunelowych i graficznych to praktycznie gwarancja przegrania zanim się dojdzie do końca. 2% krytyków przy 15 ciosach na turę i 4 ciosach między turami w przypadku wypicia elki, to:
a. Na jedną walkę 50-turową średnio 15 krytyków.
b. Szansa na 2 krytyki z rzędu wynosi 1/2500. Ataków w walce jest 750 przy 15/turę. Sytuacja średnio będzie się pojawiać co 3 walki. Statystyka tutaj jest mocno uproszczona, ale pokazuje problem. 3 krytyki pod rząd będą pojawiać się w co 2 krypcie, co będzie praktycznie gwarantować przegraną.
Do tego jak pijemy elki, mamy opóźnienie ruchów między swoimi czynnościami na początku tury. To daje zwiększenie szansy na multikrytyki między naszymi ruchami.
-
- Archanioł
- Posty: 351
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
- ID: 166
- Rasa: Cz³owiek
- Profesja: Druid
Re: Zmiany walki na XXXI erę
Ad 5: proponuję w ogóle urozmaicić wpływ żywiołów mobom. Można to łatwo wykonać dodając im ukryty slot eq z żywiołami dodatnimi i ujemnymi. Wtedy byłyby nie tylko odporności, ale też podatności na różne żywioły.=]
-
- Bóg
- Posty: 997
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
- ID: 13
- Rasa: Cz³owiek
- Profesja: Rzemieślnik
Re: Zmiany walki na XXXI erę
Tak. Nie wiem jak inaczej by to miało wyglądać w sumie...Czy uniki będą działały jak bloki i kontry czy dalej na zasadzie, że po prostu przeciwnik nie trafił? Żeby walczący mogli jednak trafiać w przeciwników.
zadajesz cios -> masz test twoje staty vs staty wroga czy trafiasz, czy nie -> jak nie, to jest unik wroga, jak tak, to jest trafienie...
Trafienie i unik testują te same statystyki (zwinka + wb/czaro) i to daje wynik.
Kontra i blok to są opcje niejako dodatkowe (kosztujące PR w odróżnieniu od pasywnej opcji unikania ciosów) i są liczone oddzielnie.
No są przecież bronie z minimalnymi :> czy będą jakoś zauważalnie zwiększone? Nie.Super. Czy zmiana będzie też dotyczyć broni alchemicznych? W sensie czy pojawią się jakieś konkretne minimalne obrażenia na broniach alchemicznych?
No limit wynika ze Zdolności specjalnych - max będzie 15% u Złodzieja, 10% u Barba 2-ręcznego, 6% u wszystkich pozostałych.Fajny pomysł - jaki planujesz cap na cryta dla postaci? 13% dla złodzieja? a 4% dla wojownika i paladyna i barba jednoręcznego, 8% dla brba dwuręcznego? Dobrze rozumiem? Crit dla mobkow - jestem na nie, jak pisałem wyżej.
Nie :]A notek? Bedzie miał jakąś odporność?
@Edit:
Też się nad tym zastanawiałem i da się to łatwo zrobić, ale póki co - nie wprowadzałem w życie. Biorę to pod uwagę, jeśli taka opcja się Wam podoba.Ad 5: proponuję w ogóle urozmaicić wpływ żywiołów mobom. Można to łatwo wykonać dodając im ukryty slot eq z żywiołami dodatnimi i ujemnymi. Wtedy byłyby nie tylko odporności, ale też podatności na różne żywioły.=]
E M P I R E W I L L R I S E !...
-
- Posty: 293
- Rejestracja: 26 gru 2020, o 13:32
- ID: 2666
- Rasa: Wogul
- Profesja: Barbarzyńca
Re: Zmiany walki na XXXI erę
Chodziło mi o to z tymi unikami, że zawsze jak poprawiałeś uniki dla magicznych to walczący trafiali raz na turę.
-
- Bóg
- Posty: 997
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
- ID: 13
- Rasa: Cz³owiek
- Profesja: Rzemieślnik
-
- Posty: 143
- Rejestracja: 18 kwie 2021, o 22:59
- ID: 2758
- Rasa: Cz³owiek
Re: Zmiany walki na XXXI erę
I. WALKA
Bardzo dobra zmiana, z checia zobacze jak to bedzie wygladac w praktyce1. Zmiana wzorów na trafienia/uniki/kontry - ukierunkowanie na Zwinność, WB/Czaro tylko pomocniczo.
Imo jak pisalem wczesniej, dobry pomysl.2. Zmiana działania Obrażeń Minimalnych -> Przebijanie
Spoko pomysl, aczkolwiek nie dla mobow. Jak bylo wczesniej wspomniane, to bedzie recepta na dramat w lokacjach w ktorych nie da sie wskrzeszac (orcza/krypta/kanaly), jak RNG zle siadzie, i nagle dostaniesz 3 hity krytyczne pod rzad (to nie jest takie niewykonalne) to bedzie nieciekawie, i kupa energi w plecy.3. Wprowadzenie szansy na trafienia krytyczne w walce + Zdolność Specjalna do zwiększania szansy.
No to tez jest calkiem spoko imo.4. Druidowi i Nekromancie dać możliwość używania tarcz i bloków (bez Zdolności specjalnych do bloków).
Jak najbardziej OK pomysl, aczkolwiek to naprawde musi isc w parze z reworkiem broni alchemicznych, bo ilosc uzytecznych broni jest bardzo niewielka, troche obawiam sie sytuacji ze nagle wchodzac w lokacje z najlepsza mozliwa bronia, bedziemy trafiac na mobki ktore beda miec akurat dziwnym trafem odpornosc na te obrazenia i w wypadku postaci magicznych jest to problem to obskoczenia przez zmiane czaru, tak walczakom moze to skutecznie zablokowac sciezke rozwoju.5. Wprowadzenia wybranym potworom Odporności na dany żywioł.