I.1 - zadam to pytanie: jak KONKRETNIE planujesz wybalansować barbarzyńcę wogula i złodzieja wampira? Jak będzie wyglądało trafianie np. na 70 levelu na większym demonie, na 100 levelu na gardze, 130 na kluczniku?Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni pisze: ↑10 sie 2022, o 08:58 Planowana lista zmian na XXXI erę.
I. WALKA
1. Zmiana wzorów na trafienia/uniki/kontry - ukierunkowanie na Zwinność, WB/Czaro tylko pomocniczo.
2. Zmiana działania Obrażeń Minimalnych -> Przebijanie
3. Wprowadzenie szansy na trafienia krytyczne w walce + Zdolność Specjalna do zwiększania szansy.
4. Druidowi i Nekromancie dać możliwość używania tarcz i bloków (bez Zdolności specjalnych do bloków).
5. Wprowadzenia wybranym potworom Odporności na dany żywioł.
___________________________________
Ad. I.1
Zmiana wzorów na trafienia/uniki/kontry - chodzi o to, że trafienie/unik będzie zależne w stopniu zasadniczym od ilości Zwinności. Oczywiście wpływ WB nie będzie pominięty, jednak Zwinność będzie znacznie ważniejsza, dzięki czemu jest szansa na lepsze zbalansowanie skrajnych klas - tak samo jak Złodziej MUSI inwestować w siłę, by móc nosić eq i zadawać dmg, tak samo Barbarzyńca będzie musiał przynajmniej trochę zainwestować w zwinkę, by trafiać częściej niż 5% hitów...
Kontry będą korzystały z tego samego wzoru, z tą różnicą, że uniki będą działały w pełnej skali (5-95% szansy na trafienie), podczas gdy udana kontra będzie możliwa jedynie w przedziale >50% (co wg nowych wzorów BĘDZIE WYKONALNE dla postaci grającyh na Zwinność).
W przypadku klas magicznych jest analogicznie - uniki będą wynikały ze Zwinności przy wsparciu WB/Czaro.
W kontekście zadawanych obrażeń przez walczących zwyczajnie się obawiam, że po zmianach grywalne będą jedynie postacie bazujące na kontrach ze względu na różnicę w zadawanych obrażeniach. Rozwiązaniem może byłoby zwiększenie wpływu sily u graczy na zadawany damage?
I.2 - sugeruję zmianę nazewnictwa na "dodatkowe obrażenia" - przebijanie w zasadzie nic nie mówi i ze wszystkich RPG w jakie grałem to raczej sugeruje mi obecne działanie minimalnych obrażeń.
I.3 - zgodzę się z Toboe, pomysł na krytyczne trafienia u mobów jest trochę nietrafiony - one i tak już mocno klepią i w załóżeniu, że mogłyby losowo walnąć za 2x więcej wymusza totalnie nieoptymalne taktyki.
I.5 - postuluję o jawne określenie, które moby na co są wrażliwe i niewrażliwe - po jednej erze zrobi się z tego i tak wiedza tajemna dla obecnych graczy, a "nowi gracze hehe" nawet nie będą wiedzieć, że taka mechanika istnieje.
Jako dodatek - proponowałbym wybalansowanie ras pod kątem zdobywanej ilości statystyk/koszt - nie widzę za bardzo przeciwwskazań (ale mogę się mylić), żeby uśredniając każda rasa otrzymywała sumarycznie tyle samo statystyk/AP w przypadku czarta. Naprawdę fajnie by było, gdyby każda rasa byłą grywalna - i urozmaiciłoby to rozgrywkę.