Zmiany walki na XXXI erę

Masz pomysł na dodatkowe funkcjonalności do Imperium? Chcesz zaproponować jakąś zmianę w istniejącym module? Napisz koniecznie!

Moderator: Aniołowie

ODPOWIEDZ
Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni
Bóg
 

Posty: 989
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Nekromanta

Re: Zmiany walki na XXXI erę

Post autor: Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni »

dla uników potrzeba zwinności + wb/czaro
jeśli magiczny nie chce inwestować w dodatkową statystykę, to z samej szybkości (+czaro) będzie miał gratisowe 15% redukcji i lekki regen many
E M P I R E W I L L R I S E !...
Tsura
 

Posty: 279
Rejestracja: 26 gru 2020, o 13:32
ID: 2666
Rasa: Wilkołak
Profesja: Barbarzyńca

Re: Zmiany walki na XXXI erę

Post autor: Tsura »

Hmm. W mojej opinii mało kto z tego skorzysta. Przecież chodzi o zmniejszenie otrzymywanego dmg od przeciwnikow. Magiczni unikami będą dążyć do jak największego procenta uniknietych obrażeń. Te 15% nic im nie da tak naprawdę. Chyba każdy magiczny będzie wolał ładować zwinność i uniknąć np. 50% ataków i mieć szansę zabic garge czy wielkiego demona niż nic 15% i przeznaczyć to ap w ... Co?

Może ktoś widzi to inaczej?
Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni
Bóg
 

Posty: 989
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Nekromanta

Re: Zmiany walki na XXXI erę

Post autor: Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni »

W co? jak masz za dużo AP to polecam np w wytrzymkę ;) albo w speckę na trafienia krytyczne... Coś się na pewno znajdzie.
No i spójrz tak: wyciągniesz z czaru ochronnego 30% redukcji, z absorpcji dodatkowe 15% - to imo jest realnie spory boost. Może mniej zauważalny, niż uniknięcie trafienia, ale mimo to dający alternatywę dla inwestowania w zwinność.

Poza tym zwracam też uwagę na zmiany działania czarów ochronnych i ich łączenia...
E M P I R E W I L L R I S E !...
Toboe, Irbis Mroku
Archanioł
 

Posty: 350
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 166
Rasa: Człowiek
Profesja: Rzemieślnik

Re: Zmiany walki na XXXI erę

Post autor: Toboe, Irbis Mroku »

biorąc pod uwagę, że obecnie i tak magiczni nie mają co liczyć na uniki przy mocnych mobach, redukcja obrażeń i zamiana na manę może być przydatna, zwłaszcza do walki z mocniejszymi mobami. Koszt pr jednak dość mocno zniechęca.

Org, jak byłaby liczona ta redukcja z absorpcji?
a: 100% -> 100-30=70% obrażeń po czarze -> 70-15=55% po absorpcji
b: 100% -> (100-30)% ze 100%=70% obrażeń po czarze -> (100-15)% z 70%=59.5% po absorpcji
Ostatnio zmieniony 7 wrz 2022, o 14:21 przez Toboe, Irbis Mroku, łącznie zmieniany 1 raz.
Tsura
 

Posty: 279
Rejestracja: 26 gru 2020, o 13:32
ID: 2666
Rasa: Wilkołak
Profesja: Barbarzyńca

Re: Zmiany walki na XXXI erę

Post autor: Tsura »

Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni pisze: 7 wrz 2022, o 11:41
Poza tym zwracam też uwagę na zmiany działania czarów ochronnych i ich łączenia...
Jeżeli dobrze czytałem to wartości w czarach nie będziesz chyba jakoś drastycznie ruszał? Tylko zastępowalność? Więc w mocy uderzeń jakie mag bierze na klatę to nic nie zmieni.

Zróbmy mały przykład na chusteczce od nosa.

Demon atakuje w ciągu tury 10 razy po 1000 obrażeń.
Czarodziej ma redukcję 30%. I absorpcję na maksa czyli 15%. (jeżeli dobrze rozumiem, absorpcja ma działać jak blok czyli niwelować pewne ataki do 0 obrażeń)

Demon zadaje Tsurze 700 obrażeń.
Demon zadaje Tsurze 0 obrażeń. Absorpcja uderzenia.
Demon zadaje Tsurze 700 obrażeń.
Demon zadaje Tsurze 700 obrażeń.
Demon zadaje Tsurze 700 obrażeń.
Demon zadaje Tsurze 700 obrażeń.
Demon zadaje Tsurze 700 obrażeń.
Demon zadaje Tsurze 0 obrażeń. Absorpcja uderzenia.
Demon zadaje Tsurze 700 obrażeń.
Demon zadaje Tsurze 700 obrażeń.

Tsura otrzymuje 5600 obrażeń.

Chyba, że odejmuje kolejne 15% z każdego ataku to wygląda to tak (zakładam wersje 1 tobe wyliczenia czyli bardziej atrakcyjną):

Demon zadaje Tsurze 550 obrażeń.
Demon zadaje Tsurze 550 obrażeń.
Demon zadaje Tsurze 550 obrażeń.
Demon zadaje Tsurze 550 obrażeń.
Demon zadaje Tsurze 550 obrażeń.
Demon zadaje Tsurze 550 obrażeń.
Demon zadaje Tsurze 550 obrażeń.
Demon zadaje Tsurze 550 obrażeń.
Demon zadaje Tsurze 550 obrażeń.
Demon zadaje Tsurze 550 obrażeń.

Tsura otrzymuje 5500 obrażeń.

Tsura-wojownik ma 0% redukcji i 80% bloków.

Demon zadaje Tsurze 0 obrażeń. Cios zablokowany.
Demon zadaje Tsurze 1000 obrażeń.
Demon zadaje Tsurze 0 obrażeń. Cios zablokowany.
Demon zadaje Tsurze 1000 obrażeń.
Demon zadaje Tsurze 0 obrażeń. Cios zablokowany.
Demon zadaje Tsurze 0 obrażeń. Cios zablokowany.
Demon zadaje Tsurze 0 obrażeń. Cios zablokowany.
Demon zadaje Tsurze 0 obrażeń. Cios zablokowany.
Demon zadaje Tsurze 0 obrażeń. Cios zablokowany.
Demon zadaje Tsurze 0 obrażeń. Cios zablokowany.

Tsura-wojownik otrzymał 2000 obrażeń.

Coś źle zrozumiałem?
Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni
Bóg
 

Posty: 989
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Nekromanta

Re: Zmiany walki na XXXI erę

Post autor: Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni »

@Tsura - bardziej wariant drugi, ale nie do końca zrozumiałeś. ;)

Bardziej tak (30% redukcji + 60% absorpcji 15% dmg)
Demon zadaje Tsurze 595 obrażeń. Absorpcja uderzenia (+105 many).
Demon zadaje Tsurze 700 obrażeń.
Demon zadaje Tsurze 595 obrażeń. Absorpcja uderzenia (+105 many).
Demon zadaje Tsurze 595 obrażeń. Absorpcja uderzenia (+105 many).
Demon zadaje Tsurze 700 obrażeń.
Demon zadaje Tsurze 595 obrażeń. Absorpcja uderzenia (+105 many).
Demon zadaje Tsurze 700 obrażeń.
Demon zadaje Tsurze 595 obrażeń. Absorpcja uderzenia (+105 many).
Demon zadaje Tsurze 700 obrażeń.
Demon zadaje Tsurze 595 obrażeń. Absorpcja uderzenia (+105 many).

Tsura otrzymuje 6370 obrażeń i odzyskuje 630 many

Alternatywą (obecnie) jest unikanie, z czego bez inwestowania w zwinność można by założyć powiedzmy 10% skuteczności czyli:

Demon zadaje Tsurze 700 obrażeń.
Demon zadaje Tsurze 700 obrażeń.
Demon zadaje Tsurze 0 obrażeń, bo nie trafia.
Demon zadaje Tsurze 700 obrażeń.
Demon zadaje Tsurze 700 obrażeń.
Demon zadaje Tsurze 700 obrażeń.
Demon zadaje Tsurze 700 obrażeń.
Demon zadaje Tsurze 700 obrażeń.
Demon zadaje Tsurze 700 obrażeń.
Demon zadaje Tsurze 700 obrażeń.

Tsura-wojownik otrzymał 6300 obrażeń.
E M P I R E W I L L R I S E !...
Toboe, Irbis Mroku
Archanioł
 

Posty: 350
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 166
Rasa: Człowiek
Profesja: Rzemieślnik

Re: Zmiany walki na XXXI erę

Post autor: Toboe, Irbis Mroku »

czyli kosztem otrzymania większych obrażeń i utraty 30 pr dostajemy 630 many. Biorąc pod uwagę jeszcze koszt pr absorpcji, Demon atakuje więcej razy między naszymi ruchami, więc i tak zużyjemy "zaoszczędzoną" manę na leczenie tracąc jeszcze więcej pr i dając Demonowi jeszcze więcej czasu na atakowanie nas.
Cool.
Plus stracone na absorpcję pr wpływają negatywnie na czaro jakie możemy nabijać.
Cool cool.
Serath
 

Posty: 103
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:50
ID: 2205
Rasa: Człowiek
Profesja: Druid

Re: Zmiany walki na XXXI erę

Post autor: Serath »

Plus inwestycja AP, żeby osiągnąć te 15%.
Może gdyby to było 15% wyjściowo, do maks 30/40% to spoko
Tsura
 

Posty: 279
Rejestracja: 26 gru 2020, o 13:32
ID: 2666
Rasa: Wilkołak
Profesja: Barbarzyńca

Re: Zmiany walki na XXXI erę

Post autor: Tsura »

Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni pisze: 7 wrz 2022, o 14:08
Bardziej tak (30% redukcji + 60% absorpcji 15% dmg)
czyli będzie % szansa, że absorbcja wejdzie i jej skuteczność będzie się wahać w zakresie 5-15%

Oprócz bicia czaro w lokacjach graficznych na słabszych przeciwnikach nie widzę zastosowania tego. Bo już 15-20% uników da więcej "zysku" niż absorpcja władowana na maksa (18ap na jakim etapie gry można na luzie wsadzić w specjala?). Zyskana mana jest pomijalna ze względu na to co pisał Tobe czy Sobik.

No i dalej nie daje to porównania do 80% bloków postaci fizycznych, które też kosztują PR ale daje ci redukcję od 2 do 2,5raza mocniejszą niż czarodziej jest w stanie osiągnąć. A nawet idąc krok dalej, zwiększając koszt pr (albo i nie - 10pr bronie) za każdą udaną kontrę zadajesz dodatkowe obrażenia wrogowi.
Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni
Bóg
 

Posty: 989
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Nekromanta

Re: Zmiany walki na XXXI erę

Post autor: Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni »

czyli kosztem otrzymania większych obrażeń i utraty 30 pr dostajemy 630 many. Biorąc pod uwagę jeszcze koszt pr absorpcji, Demon atakuje więcej razy między naszymi ruchami, więc i tak zużyjemy "zaoszczędzoną" manę na leczenie tracąc jeszcze więcej pr i dając Demonowi jeszcze więcej czasu na atakowanie nas.
Cool.
Plus stracone na absorpcję pr wpływają negatywnie na czaro jakie możemy nabijać.
Cool cool.
No tak - tu nie wyszło to szczególnie korzystnie xD
To poprawiając założenia - 10% redukcji bazowej i +3% na speckę dałoby łącznie max 25% redukcji dmg (i odzysku many).
czyli będzie % szansa, że absorbcja wejdzie i jej skuteczność będzie się wahać w zakresie 5-15%
nie będzie się wahać w przedziale 5-15% tylko jest to wartość stała. Wahać będzie się szansa na to czy absorpcja będzie miała miejsce.
No i dalej nie daje to porównania do 80% bloków postaci fizycznych, które też kosztują PR ale daje ci redukcję od 2 do 2,5raza mocniejszą niż czarodziej jest w stanie osiągnąć. A nawet idąc krok dalej, zwiększając koszt pr (albo i nie - 10pr bronie) za każdą udaną kontrę zadajesz dodatkowe obrażenia wrogowi.
No nijak. Bo magiczni mają inny styl gry - rzucają czary ochronne, rzucają tarcze ile razy chcą, mają ochrony na żywioły i redukcję obrażeń z czarów...
Walczący nie! No i jak to pogodzić??... :<
E M P I R E W I L L R I S E !...
ODPOWIEDZ