Zmiany na XXXII Erą - plany

Masz pomysł na dodatkowe funkcjonalności do Imperium? Chcesz zaproponować jakąś zmianę w istniejącym module? Napisz koniecznie!

Moderator: Aniołowie

ODPOWIEDZ
Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni
Bóg
 

Posty: 989
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Nekromanta

Zmiany na XXXII Erą - plany

Post autor: Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni »

Ze względu na zakończenie XXXI Ery, zamieszczam poniżej listę planowanych zmian na kolejną erę.
Lista wciąż w fazie doprecyzowywania, więc dość płynna, ale spora część tych modyfikacji już jest zaimplementowana. Zapraszam do dyskusji.

I. WALKA
1. Poprawki listy czarów w kierunku tych zgłaszanych na forum (Czarodziej, Kapłan)
2. Zwiększenie wpływu Zwinności na Uniki kosztem Czaroznawstwa/WB.
3. Wzrost znaczenia Wytrzymałości (także na żywioły) kosztem nieco mniejszego znaczenia bonusu uzbrojenia.
4. Osłabiony efekt kąsania przez Wampiry (regen hp) - szczególnie w late-gamie.
5. Bard - obniżone wymogi Charyzmy na skuteczne użycie pieśni.
6. Paladyn - podwyższony koszt many na Aury, nieco rzadszy efekt zatruwania broni Upadłego Paladyna.
7. Zwiększony drop złota w PvM, nieco zmniejszony drop reagentów w PvM
8. Zestawy uzbrojenia z mnożnikiem x2 umiejętności - zmiana na x1.5

II. RASY
1. Powrót do startu dla wszystkich graczy z rasy Człowieka.
2. Przemiana w inną rasę możliwa powyżej 20 poziomu.
3. Dodany zwój z zadaniem na przemianę w Czarta.
4. Wszystkie zwoje przemian są możliwe do znalezienia w Daranis (ale nie tylko) - przeczytanie zwojów możliwe tylko dla Człowieka.
5. Kamienny Krąg do przemian kamieniami dostępny powyżej 25 poziomu - łatwiejszy do znalezienia.
6. Koszty surowców w Mrocznym Źródle nieco w górę.
7. Drobne modyfikacje niektórych questów rasowych (mniejsze zapotrzebowanie na reagenty).

III. WARZELNICTWO
1. Modyfikacje listy przepisów (zmiana kosztów, przesunięcia mikstur na liście, lepsze rozłożenie trudności)
2. WSZYSTKIE mikstury specjalne warzone będą po 1 miksturze na porcję (większy wpływ wielkości kotła na ilość) + obniżone koszty ziół.
3. Delikatnie poprawiony balans zysków Warzelnictwa i expa.

IV. RZEMIEŚLNICTWO
1. Drobne przycięcie zysków umiejętności kowalskich.
2. Mniej miejsca na czynnik losowy przy kuciu uzbrojenia - więcej powtarzalności efektów.
3. Zmiana limitowania ilości działów w sklepach (wszystkich) do wykupienia na dany poziom sklepu. 1 poziom == 1 dział (zwiększona pojemność działów).

V. GILDIE + PROWINCJE
1. Poprawa balansu kosztów zakupu wojsk (koszty Łuczników!)
2. Rozszerzenie bazy punktów turniejowych o elementy prowincji
3. Zmniejszony zysk energii z prowincji
4. Rozbudowa prowincji wariantowa - rozbudowa gospodarki wyklucza umocnienia, itd.
5. Bonusowa prowincja specjalna pojawiająca się w late-gamie - dostarczająca kryształy Astro, bez możliwości rozbudowy
6. Zwiększona częstotliwość Najazdów na gildie, nieco bardziej dopasowana do siły gildii + możliwość zrabowania surowców przy braku obrony
7. Zmiana sposobu rozbudowy punktów magazynowania w gildiach (magazyn, zbrojownia itd.) + magazyn na artefakty.

VI. POZOSTAŁE
1. Wyprawy - likwidacja limitu poziomów na dostęp do kolejnych Wypraw na rzecz ZWOJÓW MAP. Zwoje z mapami do znalezienia tylko w lokacjach o odpowiednio niższym poziomie.
2. Modyfikacja sposobu dropienia zwojów w Bibliotece Daranis - nieco bardziej adekwatnie do profesji i poziomu.
3. Bard - dodatkowa cecha pozwalająca mu kupować mikstury i broń w Sklepie Miejskim po niższej cenie.
4. Zaklinanie uzbrojenia ochronnego - nieco mniejsza utrata ciężaru sprzętu, dodany wymóg Czaroznawstwa.
5. Drobne modyfikacje przepisów z Gnomiej Skrzyneczki.
6. Modyfikacje list potworów w niektórych lokacjach.

____________________________________________

PYTANIE DODATKOWE:

Co myślicie o opcji zablokowania handlu/wymiany Diamentami? Diamenty przypisane do gracza, dające bonus do AP tylko jemu samemu?
E M P I R E W I L L R I S E !...
Tsura
 

Posty: 279
Rejestracja: 26 gru 2020, o 13:32
ID: 2666
Rasa: Wilkołak
Profesja: Barbarzyńca

Re: Zmiany na XXXII Erą - plany

Post autor: Tsura »

Pytanie dodatkowe - Odpowiedź: "NIEEEEEEEEE"

Czym podyktowana jest zmian aby zwoje na zmianę rasy nie działały na rasy inne niż człowiek?
4. Rozbudowa prowincji wariantowa - rozbudowa gospodarki wyklucza umocnienia, itd.
Pomijając obniżona energię, to po co bronić prowincji, której nie można rozbudować? W sensie, ze błędem wydaje mi się wykluczanie tych dwóch rzeczy. Rozbudowujesz gospodarkę i potem ją chronisz bo to ważna lokacja dla gildii. Myślę, że poprzedni system rozwoju/ochrony był lepszy.
1. Wyprawy - likwidacja limitu poziomów na dostęp do kolejnych Wypraw na rzecz ZWOJÓW MAP. Zwoje z mapami do znalezienia tylko w lokacjach o odpowiednio niższym poziomie.
Czyli jak znajdę mapę w tajemniczym tunelu to będę mógł iść do Orczej warowni przed 8 poziomem? A jak nie znajdę to kiedy?


W kwestii klas magicznych:

W poprzedniej erze setx2 rozwalił cały system. Zgadzam się. Ale czy teraz nerfiąc set, do tego zaklinanie, zmniejszając bonus wynikający z ochrony EQ (tylko kapłan ma dobre rozdanie w wytrzymałość) to czy trochę nie za mocno dostaje się np. mało znanej klasie jaką jest czarodziej?

50% więcej czaro w secie dalej pewnie spowoduje, że będzie się go używać, więc możesz nosić tylko nogi i buty, które są znerfione podwójnie (gorsze zaklinanie=więcej siły trzeba, mniejszy wpływ ochrony=mniej masz defa, bo ciężko będzie dogonić wytrzymałością)

Czaroznastwo - czy zaadresowane będzie fakt, że tracisz % znajomości czaru podczas zdobywania poziomu? Czy zostaną obniżone górne poziomy czaroznastwa wymaganego aby mieć czar na 155% zwłaszcza dla ostatnich czarów?
Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni
Bóg
 

Posty: 989
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Nekromanta

Re: Zmiany na XXXII Erą - plany

Post autor: Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni »

Czym podyktowana jest zmian aby zwoje na zmianę rasy nie działały na rasy inne niż człowiek?
Tym, że zwoje będą w sposób naturalny pierwszą decyzją o zmianie rasy - są dość szybko dostępne i nisko kosztowe (zadania). Na etap późniejszy zostają kamienie runiczne/questy/cytadela. Jako że koszty przemian zostaną obniżone (cięcie 2% stat i mniejszy koszt eny w kamieniach - zapomniałem dopisać) wolałbym uniknąć powszechnego skakania z rasy na rasę, a zwoje by to umożliwiały.
Pomijając obniżona energię, to po co bronić prowincji, której nie można rozbudować? W sensie, ze błędem wydaje mi się wykluczanie tych dwóch rzeczy.
Niektóre prowki można chcieć rozbudować dla większego gainu ważnej surki - wtedy trzeba trzymać tam więcej wojska aby ją ochrania. Jak surka jest mało istotna, tylko ważna ena, to można wybudować fortyfikacje i mieć pewniejszą obronę. Moim zdaniem Prowincje były obecnie zbyt mocne.
Czyli jak znajdę mapę w tajemniczym tunelu to będę mógł iść do Orczej warowni przed 8 poziomem? A jak nie znajdę to kiedy?
Tak - będziesz mógł.
A jak nie znajdziesz, to nie będziesz :P ale znajdywanie będzie dosyć proste mimo wszystko...
W poprzedniej erze setx2 rozwalił cały system. Zgadzam się. Ale czy teraz nerfiąc set, do tego zaklinanie, zmniejszając bonus wynikający z ochrony EQ (tylko kapłan ma dobre rozdanie w wytrzymałość) to czy trochę nie za mocno dostaje się np. mało znanej klasie jaką jest czarodziej?

50% więcej czaro w secie dalej pewnie spowoduje, że będzie się go używać, więc możesz nosić tylko nogi i buty, które są znerfione podwójnie (gorsze zaklinanie=więcej siły trzeba, mniejszy wpływ ochrony=mniej masz defa, bo ciężko będzie dogonić wytrzymałością)

Czaroznastwo - czy zaadresowane będzie fakt, że tracisz % znajomości czaru podczas zdobywania poziomu? Czy zostaną obniżone górne poziomy czaroznastwa wymaganego aby mieć czar na 155% zwłaszcza dla ostatnich czarów?
Odpowiadając od końca:
- Tak, progi wymogu czaroznawstwa w czarach będą obniżone.
- Obcięcie znaczenia bonusu uzbrojenia będzie niewielkie, bardziej znaczący będzie wzrost znaczenia Wytrzymałości.
- Spadek ciężaru zaklinanego uzbrojenia także będzie nieznacznie obniżony - nadal będzie robiło robotę.
A teraz zbierając to "do kupy" - wyślę że zmiany w ciężarze bonusów uzbra i wytrzymałości bardziej będą odczuwać walczący, którzy nie posiadają "zewnętrznych" tarcz, redukcji, magicznych pancerzy itd. a bazują wyłącznie na tych 2 elementach.
Oczywiście - dla magicznych też to będzie miało spore znaczenie, ale uważam, że obecnie mieli nieco za dobrze :)
Może pozwoli to nieco bardziej zbalansować teraz siły walczących do magicznych, bo w obecnej erze walczący nie bardzo mieli podejście do magicznych przez prawie całą erę.
E M P I R E W I L L R I S E !...
Hpes
 

Posty: 124
Rejestracja: 8 lip 2020, o 18:07
ID: 2379
Rasa: Cz³owiek

Re: Zmiany na XXXII Erą - plany

Post autor: Hpes »

1.Czy zostanie zrobione cos z trafianiem u walczacych ?
2. Czy koncowe zwoje dla rzemka i druida beda ruszone zeby mozna bylo je znalezc, wystarczy dodac w jaskini chociaz i w bibliotece dla tworzacych i po problemie.
3.Czy zostanie dodana jakas nowa bron ?
4. Jak bardzo chcesz znerfic rzemka i czemu ?
5. Czy w broniach z przebijaniem mozna dodac wiekszy dmg ?
6. Czy zostanie wzmocniony wilkolak i swiatynia u czlowieka ?
7. Co do elkow specjalnych jesli znowu beda 1 z 1 porcji to zniecheci graczy bo znowu specjalne elki beda tylko dla topki takze stanowcze nie
8. Kto testuje te zmiany ?
Strażnik
Strażnik
 

Posty: 0
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 12:47
ID: 0
Rasa: Cz³owiek

Re: Zmiany na XXXII Erą - plany

Post autor: Strażnik »

Ja w odniesieniu do kwestii diamentów stoję dalej przy opcji by diamenty zrobić po prostu surowcem do podbijania/ulepszania uzbrojenia, natomiast jak to było w początkowych erach zwiększyć % szans na większy zysk ap przy lvlu. W takim wypadku większość osób nie grających w gildii jak i sami gildyjni nie będą pokrzywdzeni. Nie trzeba będzie czekać w kolejce po diamy, oraz ci co ich w ciągu ery znajdują w ilościach nie przekraczających nawet 10-20 będą też mieć szanse na coś więcej niż 4AP przez 3/4 trwania gry.
Hpes
 

Posty: 124
Rejestracja: 8 lip 2020, o 18:07
ID: 2379
Rasa: Cz³owiek

Re: Zmiany na XXXII Erą - plany

Post autor: Hpes »

Diaxy zostawmy w spokoju i tak nic nie daja poza wbijaniem w eq
9. Czy zostanie dodanie zdejmowanie pr diaxem ?
Vania
Anioł
 

Posty: 31
Rejestracja: 14 cze 2018, o 08:02
ID: 1920
Rasa: Cz³owiek

Re: Zmiany na XXXII Erą - plany

Post autor: Vania »

Thoran pisze: 3 lut 2023, o 15:04 natomiast jak to było w początkowych erach zwiększyć % szans na większy zysk ap przy lvlu. W takim wypadku większość osób nie grających w gildii jak i sami gildyjni nie będą pokrzywdzeni.
No niestety, bezklanowi są pokrzywdzeni, bo nigdy nie będą w stanie zebrać więcej diamentów. Gra grupowa powinna dawać jakieś profity, wiadomo, ale faktycznie przywrócenie losowej ilości ap "od do", daje jakieś tam szanse innym.
Tsura
 

Posty: 279
Rejestracja: 26 gru 2020, o 13:32
ID: 2666
Rasa: Wilkołak
Profesja: Barbarzyńca

Re: Zmiany na XXXII Erą - plany

Post autor: Tsura »

W sumie nie mam nic przeciwko. Overall będzie pewnie mniej AP ale może zeszło by ciśnienie ze zbierania tych diamentów :D

A procentowa szansa na więcej AP dla każdego przy lvl upie jakoś to zastąpi.
Wirginix, Anielski Wieszcz
 

Posty: 210
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:51
ID: 163
Rasa: Wilkołak
Profesja: Barbarzyńca

Re: Zmiany na XXXII Erą - plany

Post autor: Wirginix, Anielski Wieszcz »

Tylko jak to się będzie miało przy wogulu który ma szansę na 3AP, a człowiek ma odgórną większą szansę na AP.
Gdzie przy tym byłby inne rasy? Wogul by miał najmniejszą szansę na AP, a człowiek największą?

Obecnie uważam by diaxy zostały w niezmienionym stanie, zwłaszcza, że pozyskanie ich zostało wszędzie gdzie to możliwe ucięte, a koszty wytworzenia podniesione.
Paul, Jeździec Lamki
 

Posty: 101
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 366
Rasa: Wilkołak
Profesja: Kapłan

Re: Zmiany na XXXII Erą - plany

Post autor: Paul, Jeździec Lamki »

Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni pisze: 3 lut 2023, o 10:43 7. Zmiana sposobu rozbudowy punktów magazynowania w gildiach (magazyn, zbrojownia itd.) + magazyn na artefakty.
A magazyn/biblioteka na zwoje? Też by się przydały.
Hpes pisze: 3 lut 2023, o 15:03 2. Czy koncowe zwoje dla rzemka i druida beda ruszone zeby mozna bylo je znalezc, wystarczy dodac w jaskini chociaz i w bibliotece dla tworzacych i po problemie.
Znalazłem jedno i drugie. Zmierzch bogów w baszcie (jeden na... może i blisko 100 baszt?), a na miksturę nieśmiertelności to nawet nie wiem gdzie ale też musiała być baszta/jaskinia. Możliwe też, że drop jest powiązany z poziomem?
ODPOWIEDZ