Druid warzący - uwagi i propozycje zmian - wątek zbiorczy

Masz pomysł na dodatkowe funkcjonalności do Imperium? Chcesz zaproponować jakąś zmianę w istniejącym module? Napisz koniecznie!

Moderator: Aniołowie

ODPOWIEDZ
Toboe, Irbis Mroku
Archanioł
 

Posty: 351
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 166
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Druid

Druid warzący - uwagi i propozycje zmian - wątek zbiorczy

Post autor: Toboe, Irbis Mroku »

Org, prosiłeś o zebranie uwag do warzącego w jednym miejscu. Trochę mi się tego nazbierało. :P Szacun dla osób, którym się chciało to czytać. ^^

Technicznie rzecz biorąc warzę pierwszy raz od wieków, ale sądząc po HS i biorąc pod uwagę prowadzenie dokumentacji wraz z danymi od innych druidów warzących, mogłem wyrobić swoje zdanie i dostrzec potencjał na poprawę profesji. Jestem jednak ciekaw najbardziej opinii innych wieloerowych druidów warzących, czy podzielają moje zdanie odnośnie poniższych uwag i propozycji.

Zbiorcze uwagi do druida warzącego:
1. Quest na zdobycie czystego kamienia jest niemal niemożliwy do zrealizowania, o ile nie ma się szczęścia na początku znalezienia go wcześniej. W Daranis można dostawać zgony co średnio kilka rozejrzeń z wieży. Proponuję dać ułatwienie do znajdowania jednego kamienia dla klas warzących/rzemkowych.

2. Pracownie są nadal za drogie. Wymaksowanie jednej to koszt postawienia 2 gildii z pełnymi kwaterami. Każda gildia miała na utrzymaniu po 2 druidów warzących.

3. Zupełnie nie ma żadnego feedbacku ze strony gry, czy mamy za mało charyzmy. Czy nam porcja nie wyszła z braków w umce, czy z braków charki? Czy braku charyzmy można nadrobić lepszą umką? Czy talizman charyzmy pomaga?

4. Wydarzenia: Jedno warzenie w późniejszym etapie może zjadać ponad 500 eny. Jeśli zapomni się posprzątać, wydarzenie powoduje, że cała porcja sięgająca nawet 10’000 elek w ogóle nie powstaje, albo jest podwojona. Proponuję jednak trochę przyciąć ten rozrzut.
- a. Złe zdarzenie: Zagapiłeś się w leżące śmieci, przez co nie zauważyłeś, że wywar zaczął kipieć. Straciłeś 20-30% zawartości garnka
- b. Dobre wydarzenie: Twoje gotowanie przyniosło 30-40% więcej elek zamiast podwojenia

5. Pracownia nie wpływa na otrzymywaną umkę per wydawana ena. Proponuję:
- a. Dodać zmniejszanie kosztów energetycznych warzenia o 4-5% per poziom pracowni, przy czym to 4-5% poprzedniego poziomu, a nie 4-5 punktów procentowych. W sumie takie rozwiązanie widziałbym także u rzemka. Wzór:
koszt_ostateczny=koszt_bez_pracowni*((96/100)^poziom_pracowni)

6. Poprawić bug zaokrągleń przy liczeniu eny potrzebnej na określoną liczbę porcji. Czasami warzenie po 3 porcje jest traktowanie jako warzenie 2 porcji w cenie 3. Z tego, co widzę, wymagana ena jest zaokrąglona dla jednej porcji, ale licząc wydana ena podzielona przez tą zaokrągloną wartość może wyjść 2.999999cośtamdalej porcji, które jest potem zaokrąglone w dół. To powoduje, że wydamy eny na 3 i dostajemy 2. Bez wglądu we wzory mogę się tylko domyślać, ale wydaje mi się, że do tej liczby porcji przed floorem można dodać 0.00001, co powinno wystarczyć, by naprawić błąd. To jest tak zwane dodawanie wartości epsilon, czyli wartości, która przeciwdziała błędom zaokrągleń. Są też inne metody przeciwdziałania temu zjawisku, ale tutaj wydaje się to najprostsze do implementacji.

7. Przepisy tracą opłacalność za szybko. Patrząc tylko na endgame, jedna porcja przy 120% posiadanej umki potafi dać X umki, przy 122% daje już 0.99X, przy 126% daje 0.98X, przy 130 0.96X. Z porcji na porcję zdobywana umka spada o 1-2% per kocioł, co jest już bardzo widoczne, gdy dostaje się za 1 porcję 3.00 umki, a przy kolejnym kotle za porcję 2.94. Przy 150% wymaganej umki już jest ponad 8% kary do zdobywanej umki w stosunku do warzenia przy 120% wymaganej umki. Proponuję, by umka powyżej 125% wymaganej dla elki była traktowana jak 125%, czyli nawet jak mamy 200% wymaganej umki, to niech to traktuje jako 125%. Wtedy nadal będzie opłacało się wybierać lepsze przepisy, ale wybranie gorszych i uwarzenie czegoś dla gildii nie będzie już strzałem w stopę. Ba, nawet gildia się ucieszy, bo można uwarzyć więcej starszych elek za tą samą enę co byśmy wydali na nowsze elki.

8. Zwiększyłbym różnicę w trudności między ekstraktem pustki a antymiksturą. Obecnie to tylko 25 różnicy przy wartościach rzędu 1500

9. Dodałbym do gnomiej skrzyneczki pozostałe przepisy, te na 1500+ inty, bo sam fakt zdobycia 3 słabszych i skrzyneczki jest już wystarczająco trudnym przedsięwzięciem dla gildii, a zwoje takie jak +100hp czy nifredilskie to być albo nie być dla gildii i dla druida.

10. Eksperymenty – to wydaje mi się być ok. Trochę zmniejszyłbym max wymaganego pp na dokładne przeprowadzenie eksperymentu. 250 pp naprzemian na elki hp czy na elki many, plus sprzątanie, plus pp wydawane na warzenie i nie zostaje praktycznie nic na bieganie po ogrodach klasztornych czy bibliotece daranis mimo wymaksowania sobie specki +pp.

11. Specka z bonusem do umki – znowu nie widzę wzorów, musiałbym mieć większą kontrolę nad doświadczeniami, by powiedzieć, czy poprawnie dodaje. Mam wrażenie, że jednak coś jest z nią nie tak. Fajnie byłoby się zgadać z bogiem, bym mógł go prosić o usunięcie mi specki do doświadczeń z różnym jej poziomem.

12. Statystyki dla nerdów: https://i-rpg.net/stats.php?op=nerd właściwie nic nie mówią. Jeśli uwarzy się 10 porcji i wyjdzie 9, to statystyki pokażą 380 udanych, 0 nieudanych i 380 razem. Jak potem z 1 porcji 1 nie wyjdzie, to statystyki pokażą 380 udanych, 1 nieudana i 381 razem. Informacje takie całkowicie są oderwane od rzeczywistości. Dodawanie nieudanej porcji jako 1 elki do udanych kilkudziesięciu kilkuset z pojedynczej porcji to jak liczyć pojedynczy chips tak samo jak pełną paczkę. Proponuję te statystyki zamienić:
- a. Porcje udane: Jako porcje a nie liczbę sztuk, by pokazało 9 z 10 udanych.
- b. Porcje nieudane: by liczyło nieudane porcje nawet jak większość jest udana. Czyli jak 9 z 10 wyszło, to powinno pokazać 1 nieudaną.
- c. Eventy: ile porcji zostało dotkniętych eventem z niewysprzątanej pracowni
- d. Razem elek: Ile elek konkretnego rodzaju uwarzyliśmy

EDIT:
13. Pobieżne eksperymenty - tutaj mam wrażenie, że nawet jak przeskoczymy z dokładnymi eksperymentami jakiś przepis, to nie pojawia się od razu w pobieżnych. Mogę się jednak mylić, jedna era to za mało by wyrobić sobie w tej kwestii zdanie. Raczej pobieżnych się niemal nie używa, chyba że zna się dokładnie kiedy warto dokładny wykonać.
Tsura
 

Posty: 281
Rejestracja: 26 gru 2020, o 13:32
ID: 2666
Rasa: Wampir
Profesja: Złodziej

Re: Druid warzący - uwagi i propozycje zmian - wątek zbiorczy

Post autor: Tsura »

Trochę nie fajne jest to, że zawsze elek na życie daje więcej expa/umiejętności niż na mane. Na każdym etapie gry bardziej dla druida opłaca się zrobić elki życia niż many. Więc robiąc elki dla magów, obniżają sobie ilość expa/umki do zdobycia.
Toboe, Irbis Mroku
Archanioł
 

Posty: 351
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 166
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Druid

Re: Druid warzący - uwagi i propozycje zmian - wątek zbiorczy

Post autor: Toboe, Irbis Mroku »

Hmm... Tej zależności nie zauważyłem. Ogólnie rozrzut losowości otrzymywanego doświadczenia jest na tyle duży, że ciężko jest dojść do takich wniosków. Przejrzałem swoje notatki z całej ery i nie dostrzegam widocznej różnicy między elkami hp a maną w otrzymywanym expie. Przy czym z porcji na porcję exp potrafi skakać losowo o 10%, co może prowadzić do powstawania teorii, jakoby exp zależał od pogody czy rodzaju elek warzonych (w sumie pogody nie notowałem, więc nie wykluczam jej wpływu na otrzymywany exp).
Tsura
 

Posty: 281
Rejestracja: 26 gru 2020, o 13:32
ID: 2666
Rasa: Wampir
Profesja: Złodziej

Re: Druid warzący - uwagi i propozycje zmian - wątek zbiorczy

Post autor: Tsura »

Ktoś mi to tka tłumaczył, że jak masz int i umke na te elki poniżej, to elek życia da ci ciut więcej expa/umki, zwłaszcza przy dużych ilościach warzenia. Może coś źle zrozumiałem.


Esencja z kości Przeciętnej siły mikstura many
Przywraca 175 punktów mocy magicznej kosztem najwprzód 8 i kolejno 12 punktów ruchu podczas walki.
Do wytworzenia niezbędny jest reagent Kość.

Trudność - 65

Rdzawa Mikstura Niezła mikstura lecząca
Leczy 210 punktów życia kosztem wpierw 14, a następnie 10 punktów ruchu podczas walki.
Do wytworzenia niezbędny jest reagent Zardzewiałe Serce.

Trudność - 69
Toboe, Irbis Mroku
Archanioł
 

Posty: 351
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 166
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Druid

Re: Druid warzący - uwagi i propozycje zmian - wątek zbiorczy

Post autor: Toboe, Irbis Mroku »

elka hp jest o 6% trudniejsza od elki many, więc wydaje się logiczne, że daje więcej umki od elki many.
Kurcze... Na początkowym etapie gry nie notowałem posiadanej umki podczas warzenia, stąd nie bardzo mam jak sprawdzić wpływ posiadanej umki względem warzenia na wspomnianym etapie. Też dość wcześnie dałem speckę do umki warzelki, co też pewnie zaciemnia mi początkowe notatki.
Tsura
 

Posty: 281
Rejestracja: 26 gru 2020, o 13:32
ID: 2666
Rasa: Wampir
Profesja: Złodziej

Re: Druid warzący - uwagi i propozycje zmian - wątek zbiorczy

Post autor: Tsura »

Wiem, że tak jest. Dlatego dałbym taki sam poziom trudności dla elek na "tym samym poziomie", żeby druid mógł warzyć to co jest potrzebne, a nie zaciskać zęby i robić manę dla opojów.
Toboe, Irbis Mroku
Archanioł
 

Posty: 351
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 166
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Druid

Re: Druid warzący - uwagi i propozycje zmian - wątek zbiorczy

Post autor: Toboe, Irbis Mroku »

trzeba było od razu, że chodzi o poziom trudności. XD W sumie niezły pomysł i sam zastanawiałem się nad takim rozwiązaniem. Na próbę można utworzyć kilka par (powiedzmy 7-9 par elek) mana i hp na identycznym poziomie trudności.
Katla, Oko Kota
 

Posty: 199
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:56
ID: 4989
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Druid

Re: Druid warzący - uwagi i propozycje zmian - wątek zbiorczy

Post autor: Katla, Oko Kota »

A ja mam propozycję odnośnie sklepu dla druidów.
Skoro rzemieślnik może wystawić uzbrojenie za surki potrzebne mu do kucia, to dlaczego ja nie mogę wystawić elek za reagenty potrzebne do ich wytwarzania? Właśnie nabiłam sobie 90 umiejętności walki, przy 5 warzelnictwa, bo szanowni to kupić medykament kupią, ale by wrzucić szczurze ogony do sklepu, to nie łaska. Zminiejszenie wypadania reagentów ssie!
Hafgrim
Anioł
 

Posty: 148
Rejestracja: 30 paź 2020, o 23:43
ID: 2011
Rasa: Cz³owiek

Re: Druid warzący - uwagi i propozycje zmian - wątek zbiorczy

Post autor: Hafgrim »

Dziś na szybko sprawdziłem druida na stablu i dałem orgowi mały feedback (byłem cały okres testowy nieaktywny).

Też cierpie z powodu braku reagentów, a gracze trzymają je dla siebie. Jest to logiczne bo wspierają swojego gildyjnego druida I robią mu duży zapas - aż zbyt duży

Jednak co do samych ogonów itp. Mamy możliwość:
kupna na rynku
Kupna na obwoźnym
Dropienia w ogrodach (co fajnie współgra na początku z zielarstwem)
Barteru

Tak więc możliwości trochę jest. Kolejną kwestią jest użyteczność tych elek. Czy uwarzone się sprzedadzą? Może tak, ale ludzie już potrzebują mocniejszych
ODPOWIEDZ