ZMIANY NA XXXIV ERĘ

Moderator: Aniołowie

Caalon
 

Posty: 143
Rejestracja: 18 kwie 2021, o 22:59
ID: 2758
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Druid

Re: ZMIANY NA XXXIV ERĘ

Post autor: Caalon »

Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni pisze: 27 lis 2023, o 16:47 ...Sorki, ale staram się jak mogę zrozumieć Twój przekaz, a wychodzi mi na to, że nie mogę podjąć żadnej polemiki i uargumentować pewnych swoich decyzji gdyż niezależnie co napiszę jest to równoznaczne z wrzuceniem Waszych głosów "do niszczarki", czy dobrze zrozumiałem?
Nie Orgu, to nie o to chodzi.
Jest roznica miedzy argumentacja decyzji a zlewaniem ich badz selektywnym wprowadzaniem.
Wiecej juz nie napisze ani nie rozwine, ewidentnie jestes w bojowym nastroju a ja nie mam zamiaru zmieniac tego w jakas wojna bezcelowa bo to nie bylo celem poruszonej kwestii.
Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni
Bóg
 

Posty: 992
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Rzemieślnik

Re: ZMIANY NA XXXIV ERĘ

Post autor: Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni »

Rzeczywiście wylewa się agresja z moich wypowiedzi.
Ja także już więcej nie zamierzam się wypowiadać w tej kwestii.
Z pozdrowieniami
E M P I R E W I L L R I S E !...
Hpes
 

Posty: 127
Rejestracja: 8 lip 2020, o 18:07
ID: 2379
Rasa: Cz³owiek

Re: ZMIANY NA XXXIV ERĘ

Post autor: Hpes »

Czy swiatynia u czlowieka dostanie jakiegos buffa zeby czlowiek byl jednak alternatywa ? Bo aktualnie kazdy ucieka z czlowieka bo sie nie oplaca, wymaga za duzo hajsu, eny a w przeliczeniu ena/stata wychodzi minimum 3x gorzej od reszty ras. I czy zostanie dodana inta na wampie dla pala/nekro ? Mozemy wlaczyc testy zobaczyc jak to wyglada zanim zacznie y sie klocic o tarcze ?
Mioko
 

Posty: 108
Rejestracja: 1 mar 2020, o 11:43
ID: 2156
Rasa: Cz³owiek

Re: ZMIANY NA XXXIV ERĘ

Post autor: Mioko »

Skoro zostałem wspomniany, czuję się zobowiązany do odpowiedzi.

Owszem, mamy tarczę +30% do bloków ... ale powiedz mi Orgael, co z tego, skoro tak dopasowałeś wzory, że mając taką tarczę i tak ma się mniej bloków niż kontr?
Mając po 2150 zwinności i szybkości, w specach +15% do bloków i +12% do kontr:
Na Duchu Potworka uzyskałem:
73-75% bloków z tarczą +30%, koło 65-68% z tarczą +23% ... oraz 85-89% kontr. Robiłem testy na identycznym uzbrojeniu, identycznych statach. Specjalnie zrównałem zwinkę z szybkością, jak widać, tylko z speca delikatna przewaga na rzecz bloków .
Po prostu psujesz bloki ze względu na jedną tarczę. A teraz chcesz jeszcze popsuć uświęcenie ...

To jest 2x różnica w otrzymywanych obrażeniach na turę i to licząc, że się dostanie taką super tarczą Nie ma dla tego żadnego uzasadnienia. Każda profka kończy z niemal identycznym HP. Do tego jest przekokszony set dający x2 do defa , a że zawiera tarczę, jest to set ewidentnie pod kontry. W każdym bądź razie, Sam miał więcej normalnego def, niż ja gdy kładłem potworka. Z żywiołami stał słabiej, ale też nie było dużej różnicy.

Aha, na blokach walczyłem z Potworkiem 30-35 tur, na kontrach raptem 10 ...

Nie będę dalej przynudzał, żeby nie zniechęcać do czytania wątku ...
Toboe, Irbis Mroku
Archanioł
 

Posty: 351
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 166
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Druid

Re: ZMIANY NA XXXIV ERĘ

Post autor: Toboe, Irbis Mroku »

Proponuję jeszcze przerobić domy, by ukrócić micromanagement i głupoty z wypraszaniem codziennym pół gildii.
Gracz, który był w gildii choć raz danego dnia nie powinien nazajutrz dostawać eny z domu. Ena z domu powinna być tylko dla graczy, którzy cały dzień nie przynależeli do żadnej gildii.
Hafgrim
Anioł
 

Posty: 148
Rejestracja: 30 paź 2020, o 23:43
ID: 2011
Rasa: Cz³owiek

Re: ZMIANY NA XXXIV ERĘ

Post autor: Hafgrim »

Taaa... Sam tak robiłem przed aniołem. Problem jest jeśli gildia nie ma kwater, bądź kwatery zapewniają mniej energii niż domek. Co nie zmienia faktu, że zarówno jedna i druga energia jest dodawana dokładnie o 6.

Imo lepszym i łatwiejszym wyjściem by było wykorzystanie statusu zdrajcy.

Jeśli dany gracz zostanie wyproszony z gildii, uzyskał by status wygnaniec blokujący mu ponowne dołączenie do gildii o konkretnym ID przez okres 2 porannych resetow (dwóch, bo jeden by nic nie zmienił)
Mioko
 

Posty: 108
Rejestracja: 1 mar 2020, o 11:43
ID: 2156
Rasa: Cz³owiek

Re: ZMIANY NA XXXIV ERĘ

Post autor: Mioko »

Toboe, Irbis Mroku pisze: 28 lis 2023, o 09:45 Proponuję jeszcze przerobić domy, by ukrócić micromanagement i głupoty z wypraszaniem codziennym pół gildii.
Gracz, który był w gildii choć raz danego dnia nie powinien nazajutrz dostawać eny z domu. Ena z domu powinna być tylko dla graczy, którzy cały dzień nie przynależeli do żadnej gildii.
A nie lepiej po prostu zawsze dawać enę za dom? Przynajmniej chaty staną się bardziej popularne. To, co proponujesz tylko zmniejszy ich znaczenie.
Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni
Bóg
 

Posty: 992
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Rzemieślnik

Re: ZMIANY NA XXXIV ERĘ

Post autor: Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni »

No dobrze moi mili. Ze względu na tak ciepłe przyjęcie i rzeczową dyskusję, zamieszczam poniżej nową - lepszą listę zmian.
Wyczyszczoną z większości moich bezsensownych fanaberii, które nikomu nie są potrzebne.

Myślę że krótki okres testowy zaczniemy jakoś około weekendu. kto będzie miał ochotę może poklikać.


Z pozdrowieniami!

------------------------
Lista zmian - aktualizacja:

I. WALKA
- Magiczna tarcza - pełne objęcie magicznej tarczy redukcją obrażeń
- Absorpcja - efekt absorpcji także będzie działał na magicznych tarczach, w związku z czym jej bazowe efekty zostaną nieco osłabione.
- Przebudowa wzorów na trafienia/uniki: bazowo 20% szans na trafienie, zwiększane głównie przez WB + dodatkowo Zwinność. Zwinność przeciwnika odpowiada za szansę na uniknięcie ataku.
- Bloki bez zmian
- Kontry minimalnie osłabione.
- Nekromanta - ulepszony Patron. Ze wzrostem inteligencji nekromanty szybciej przyrasta hp Patrona i zwiększony jest limit przyrostu.
- Dodanie w Taktyce opcji wyboru rodzaju ataku Przywołańca - zwykły/defensywny/ofensywny.
- Dodanie w Taktyce u Wampirów wyłączenia opcji Kąsania przeciwnika.
- Modyfikacje listy czarów pod kątem PR oraz skali redukcji, a także poprawki czarów ochronnych wg sugestii z forum
- Objęcie broni przywołanych Druida modyfikatorem mocy z Czaroznawstwa jak zwykłe czary defensywne
- Obniżenie kosztu bloków do 3PR

II. RZEMIOSŁO
- Kowalstwo - limit rozbudowy kuźni do max 10 poziomu.
- Poprawa wyświetlania listy przedmiotów do kucia.
- Zmiana sposobu obliczania zysków exp/kowalstwa - zyski proporcjonalne do wydanej energii.
- Bardziej adekwatny poziom trudności planów powstających z rozkuwania przedmiotów.
- Naprawa wyświetlania listy planów do kucia w kuźni.

- Warzelnictwo - ilość mikstur zwykłych - bez zmian.
- Podkręcenie ilości tworzonych mikstur specjalnych.
- Limit rozbudowy pracowni do max 10 poziomu.
- Zrównanie kosztów rozbudowy pracowni kowalskiej i druidzkiej.
- Obniżone koszty PR części mikstur.
- Naprawa problemu z dublowaniem przepisów z eksperymentów.

- Sklep miejski - wprowadzenie dziennego limitu na ilość skupowanych mikstur przez sklep (powiązany z poziomem gracza).
- Oferta mikstur w sklepie miejskim będzie ściślej powiązana z przepisami znanymi przez druidów, oraz nieco więcej typów mikstur będzie wyłączonych ze sprzedaży w sklepie miejskim.

III. UMAGICZNIENIA
- Zmieniony system nauki umagicznień. Hartowanie, Przyspieszanie i żywioły będą dostępne dla wszystkich klas magicznych (max 2 czary użytkowe). Uświęcenie - tylko dla Paladyna.
- Nowy typ umagicznienia - Kolczasty Przedmiot - tylko dla Nekromanty. Kolczaste uzbrojenie ochronne zadaje obrażenia atakującemu. Kolczasta broń ma dodawane Przebijanie.
- Uświęcanie tarcz bez zmian

IV. GILDIE
- Poprawione zostawianie i przekazywanie eliksirów i ziół w magazynie - jest dodany wskaźnik zapełnienia przy deponowaniu oraz automatycznie dopasowuje ilość do limitu gdy nie mogą się zmieścić.
- zmienione koszty budowy gildii
- usunięcie z gildii wojska, murów, expa, zysku energii z kwater (dodany zysk eny z domów także dla osób w gildiach)
- usunięte eventy gildyjne, najazdy mobów, prowincje i bunty

V. LOKACJE
- W lokacjach zwiększona szansa na drop przedmiotów questowych.
- CSK - niższe koszty wchodzenia na dalsze podlokacje.
- CSK, Daranis, Ered Luin, Athaar, dolina Węży - poprawiona częstotliwość walk PvM.
- Świątynia Ermetharal - dodanie Skrzydła Eteru oraz modyfikacja sposobu wchodzenia do poszczególnych skrzydeł.
- Katakumby klasztoru cieni - dodany przepis na Eliksir Nifredilski do listy dropów. Bardzo zmniejszona szansa spotkania Endera, poprawiona ilość walk z potworami.
- Lepsze dopasowanie dropu zwojów w Bibliotece w Daranis.
- zwoje końcowe dostępne w Ulabie (od 100lvlu) i wieży klucznika (od 150lvlu)

VI. QUESTY
- Lekko ulepszona lista przedmiotów questowych. Dodatkowo dodane kilka nowych mikro-questów (typu dziadka z ametystami) w których można użyć dodatkowych przedmiotów questowych.
- Drobna rozbudowa questu z Haedrinem - konieczność znalezienia bukłaka na wodę ze studni.
- Gnomy wezmą także umagicznione uzbrojenie Arthiela

VII. POZOSTAŁE ZMIANY
- Kamieniołomy - dodana opcja budowy sztolni surowców (niezależnie od wydobycia minerałów przez chochliki) i własnoręcznego ich wydobycia analogicznie jak w kopalniach w Daranis.
- Farma ziół - zyski Zielarstwa dla Opiekuna pola będą mocno ograniczone.
- Kilka dodatkowych artefaktów do zdobycia w lokacjach - Pierścień Czeladnika (dodatkowe punkty pracy), Naszyjnik ucznia (dodatkowe punkty treningowe), Talizman łowcy (więcej reagentów z potworów), Runa wskrzesiciela (leczenie zwierzaka po walce).
- Modyfikacja niektórych przedmiotów dropiących.
- poprawa zysku Inteligencji profesji magicznych w lokacji Wampira.
- poprawa limitu energii za ofiarę u Czarta
- ucięcie expa złodziejowi za kradzieże
- świątynia zbuffowana + łatwiejsze modlenie o pogodę/event
- usunięcie eventów na exp, ap, astro.
--------------------------
E M P I R E W I L L R I S E !...
Aki, Kowal Z Asgardu
 

Posty: 76
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:49
ID: 1952
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Rzemieślnik

Re: ZMIANY NA XXXIV ERĘ

Post autor: Aki, Kowal Z Asgardu »

Co do tarcz dodam taką ciekawostkę:

Teoretycznie nie ma limitu w ilości bonusu % do bloków.
A to ze względu na możliwość ponownego rozkucia znajdźkowej tarczy opracowanej już wcześniej przez innego rzemieślnika.
Gdybyśmy mieli 6 rzemieślników rozmontuwujących po sobie tę samą, odpowiednio wykutą tarczę, ten szósty kułby tarczę +100% bloków, za max 5 energii.
10-ty rzemieślnik już +500% za punkcik energii. :P

Nikt nie był w tej erze zainteresowany testowaniem tego w praktyce


Czy to patologia? Moim zdaniem tak. Według walczących wszystko jest ok.

Być może podobnie dałoby się zrobić wykorzystując znajdźkę z mocnym przebijaniem.

Ważne jest, żeby jak najbardziej ograniczyć bonus zwykły rozmontowywanego przedmiotu. W efekcie przekształcony przez kolejnego kowala plan staje się łatwiejszy, zamiast trudniejszy. A przedmiot dużo bardziej użyteczny.


Widzę, że będzie zmiana być może wpływająca na ten stan. Może uda nam się ją przetestować ;)
Mioko
 

Posty: 108
Rejestracja: 1 mar 2020, o 11:43
ID: 2156
Rasa: Cz³owiek

Re: ZMIANY NA XXXIV ERĘ

Post autor: Mioko »

A można nieco zbufować wogula? Teraz strasznie dużo energii idzie na jego rasówkę. To kopanie na błotnisku powinno wymagać mniej energii, ale dawać w zamian nieco mniej HP.
ODPOWIEDZ