ZMIANY NA XXXV Erę?

Moderator: Aniołowie

ODPOWIEDZ
Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni
Bóg
 

Posty: 992
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Rzemieślnik

ZMIANY NA XXXV Erę?

Post autor: Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni »

Cześć wszystkim.
Ponieważ era się skończyła - pytanie do was:

Jakie zmiany byście chcieli/widzieli na kolejną erę?

Z tego co się orientuję z obecnej ery, mam kilka propozycji własnych:
1. Potrzebne:
- zmiany w systemie rozkuwania przedmiotów - trudniejsze kolejne przekucia tego samego itema (nie tylko bazując na bonusie)
- drobna (drobna!) korekta wpływu WB na trafienia
- lekka poprawa absorpcji i trafień czarami
- drobne poprawki w Świątyni żywiołów i Katakumbach
- naprawa formularza kontaktowego i kilku spraw technicznych

2. Dodatkowe:
- wydłużony quest Osetisa (po zamknięciu Dol Guldur)
- modyfikacje efektów picia mleka/mikstury u Pustelnika i Wiedźmy
- dodany moduł budowy murów miejskich w Vackell (do przepalania PP w zamian za exp i budownictwo)
- naprawa efektu pijaństwa w Chatce i Posłańcach
- modyfikacja opcji pijaństwa w Impie - niektóre rzeczy da się zrobić po pijanemu, z różnymi wynikającymi z tego efektami (zwykle negatywnymi, czasem też pozytywnymi)
- poprawa systemu rybołówstwa + większa opłacalność sprzedaży ryb
- zmiana efektu spania w Karczmie - odnawianie hp/many oraz zysk punktów Pracy/Treningowych (zależy czy gracz używa PP) w zamian za trochę energii
- dodatkowa mini-gra - Poszukiwacz Skarbów (graficzna) w której można znaleźć trochę złota/surków/kryształ...

Rzucam temat pod dyskusję bo widzę, że mimo upływu czasu nikt nie pisze żadnych wniosków i propozycji wynikających z przebiegu ery.
Te zmiany dodatkowe to nic nadzwyczajnego - takie tam pierdoły które mam (przynajmniej częściowo) gotowe i może komuś jakoś uprzyjemnią grę. Mogą wejść, mogą nie.
Scharki zasugerował też modyfikację wyświetlania listy osób online, aby mocno przedłużyć czas wyświetlania gracza w grze już po wylogowaniu, aby nie bywało pusto w Vackell. Co o tym myślicie?

Możecie napisać Wasze zdanie/opinie.
E M P I R E W I L L R I S E !...
Serath
 

Posty: 106
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:50
ID: 2205
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Paladyn

Re: ZMIANY NA XXXV Erę?

Post autor: Serath »

Ja bym proponował lekki nerf wytrzymałości i poprawienie kontr. Namówiłem Sama żeby sprobowal i przy 1,3k zwinności nie mógł skontrować (tragiczna proba, czy jakoś tak) Gorthaura wiec chyba trochę słabo z kontrami.
Aki, Kowal Z Asgardu
 

Posty: 76
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:49
ID: 1952
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Rzemieślnik

Re: ZMIANY NA XXXV Erę?

Post autor: Aki, Kowal Z Asgardu »

- zmiany w systemie rozkuwania przedmiotów - trudniejsze kolejne przekucia tego samego itema (nie tylko bazując na bonusie)
1. Wilcze uzbro - kolejne przekucia nie są wcale trudniejsze od pierwszego. Nawet jeśli przekuwamy w kierunku zwiększenia bonusu. Nie wiem, czy to celowe.
2. Więcej, niż jednokrotne przekuwanie tego samego itemka to nieuzasadniona mechanika. Ograniczyłbym rozkuwanie do jednego razu.
3. Za to dodałbym możliwość zamiany już znanego planu na nowy o tej samej nazwie, gdy rozmontujemy inny egzemplarz przedmiotu, o bardziej pożądanych parametrach. Wogulom na pewno byłoby miło.
2. Dodatkowe:
Spoko ;)
Scharki zasugerował też modyfikację wyświetlania listy osób online, aby mocno przedłużyć czas wyświetlania gracza w grze już po wylogowaniu, aby nie bywało pusto w Vackell. Co o tym myślicie?
Może, ale z informacją o czasie ich ostatniej aktywności.
Paul, Jeździec Lamki
 

Posty: 103
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 366
Rasa: Czart
Profesja: Kapłan

Re: ZMIANY NA XXXV Erę?

Post autor: Paul, Jeździec Lamki »

1. Potrzebne:
- lekka poprawa absorpcji i trafień czarami
U kapłana absorpcja potrzebuje lekkiej poprawy na początku ery do etapu 1730 inty kiedy jest pierwszy czar jednocześnie z leczeniem i tarczą. Wynika to wprost to z tego, że w tej erze absorpcja została znerfiona w związku ze zboostowaniem tarcz, a kapłan do osiągnięcia ww. inty nie ma użytecznych tarcz więc praktycznie do etapu Dol Guldur był to czysty nerf, potem się to balansuje tym, że tarcze są mocniejsze zgodnie z intencją zmiany w tej erze.
A trafienia potrzebują MOCNEGO poprawienia u magicznych, bez zestawu x1.5 czaro, mając umki dużo więcej niż reszta potrafiłem schodzić poniżej 30% trafień a przecież jeszcze parę er temu czary trafiały 100% czasu.

@Serath, dlaczego chcesz nerfić wytrzymkę? Ta statystyka i tak już jest zapychaczem bo nawet z dużo gorszym rozdaniem w siłę np. na kapłanie kilka elementów uzbrojenia jest tak OP, że po prostu nie ma porównania między dawaniem w siłę a wytrzymkę.

No i oprócz bloków chyba widać, że w tej erze po poprawieniu trafień walczącym było przegięcie w drugą stronę i dało się grać zupełnie bez zwinności, dzięki czemu potrzebowali tylko jedną statę ciągnąć na szkole a AP dawać tylko w te, w które mają świetne przeliczniki za AP. Na początku hamuje brak elek hp mocniejszych niż dają radę robić druidzi i był balans, potem zaczęli odlatywać ale do jakiegoś 40 poziomu może jeszcze jakiś balans był a potem tragedia.

Z mniejszych zmian, jak pisałem w innym wątku po zmianach w tarczach ostatni czar leczący kapłana stał się gorszy niż analogiczny czarodzieja dając łącznie mniej hp + tarcza, w tym więcej hp co wcale nie jest plusem bo wymaga dużo większego maks hp do sensownego używania, kosztując więcej PR etc.

I jak już byliśmy w temacie absorpcji może w końcu czas żeby udana absorpcja blokowała efekt leczący specjalnego ataku potworków żeby były szanse je pokonywać zanim już dawno w danej lokacji nie opłaca się expić? ;)

edit:
A, i po raz kolejny wnioskuję o podbicie maksymalnej długości taktyki albo dodanie warunku na stosunek maks hp przeciwnika do pozostałych tur do końca walki!
Serath
 

Posty: 106
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:50
ID: 2205
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Paladyn

Re: ZMIANY NA XXXV Erę?

Post autor: Serath »

Bo silna wytrzyma prowadzi do monopolu barbarzyńcy.
Jeżeli wejdzie lekki™ nerf wb, to najbardziej oberwie się nie barbowi, a nekro/druidowi i może palkowi, bo będą musieli znowu rozwijać zbyt dużo statystyk. Nerfiąc wytrzymę pośrednio zmniejszasz bicie wbb u barba, moim zdaniem tędy droga. W tej erze, w porównaniu do innych, w których zwina była konieczna do trafiania nekrusem grało się przyjemnie. Wytrzyma daje za dużo, zwiększa limit elków, pozwala efektywniej bić wbb, tutaj patrzę w szczególności na palka/barbarzyńcę.
Scharki Von Carstein
 

Posty: 12
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:34
ID: 801
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Paladyn

Re: ZMIANY NA XXXV Erę?

Post autor: Scharki Von Carstein »

Co do balansu nie mam takiego doświadczenia jak stare wygi ;D
ale odniose sie do tego co zostało powiedziane
1)z tym przekuwaniem ważna poprawka bo ta era była abstrakcją tarcz toporów i wilczego eq ;) powinniśmy mieć trudniej wtedy większy fun z gry by był;) przekute eq powinno być oznaczone symbolem rzemka. Albo lepiej losowo możliwość że takie eq wyjdzie przeklęte i zadziała to w drugą stronę zdejmując bonus i psując plan !

2)Co do tego punktu podobają mi się zapropobowane przez Orga zmiany ;)

3) Ja bym się pokusił o zmianę pewną aby troszkę rozbić to nasze ładowanie AP w konkretne staty
Powiedzmy niech inta u profesji niemagicznych ma większe znaczenie w znajdzkach na lokacjach analogicznie dla profesji magicznych niech to będzie siła albo charyzma (to luźny pomysł do obgadania co u kogo) zmuszało by to trochę do innego balansowania punktami
4) przydało by sie nam osiągnięcie za logowanie do gry 7dni z rzędu 14, 30, 90 motywator do codziennego logowania ;)
5) z tą widocznością tak jak Aki napisał najlepiej aby było info ostatnio on-line i czas. Ale też bez przeginki 24h nie więcej w mieście ;)
6) może jakieś questy bezpośrednio w lokacji związane z budownictwem drwalnictwem zielarstwem etc ?
Wirginix, Anielski Wieszcz
 

Posty: 211
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:51
ID: 163
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Barbarzyńca

Re: ZMIANY NA XXXV Erę?

Post autor: Wirginix, Anielski Wieszcz »

To może ja zabiorę głos jako ten który wykonał wyrok i pozbawił życia w obecnej erze potworka z jaskini i ten, który od pewnego momentu miał pod kontrolą przebieg ery, ale to głównie dla tego, że Ci co się ścigali w pewnym momencie po prostu odpuścili. A to, że zbudowałem taką postać jest bardzo dużą zasługą wszystkich osób z gildii.

Co do postaci barbarzyńcy o którą ludzie zaczęli płakać i mówić jaki to on jest OP i trzeba go nerfić, bo tak. To nim ktoś zacznie takie osądy dawać to proszę zagrać tą profesją od początku do końca. Przypomnę barbarzyńca startuje bez dostępu do świątyni, która dziennie innym daje ponad 1 AP w HP + trochę stat. Ja grałem pierwszy raz nim, a to że finalnie wygrałem to się złożyło wiele czynników od elek, które miałem zawsze na czas, EQ które potrzebowałem do walki i realizowanie założonej strategii po korzystanie z walorów zarówno profesji jak i posiadanej rasy. Proszę nie oceniać profesji pod względem pryzmatu tego, że ktoś wygrał nią erę, bo to totalnie nie tędy droga biorąc pod uwagę ile osób gra można tak co erę kosić profki, bo ktoś wygrał, by później znów boostować profkę, bo wychodzi, że zbyt słaba gdzie tu logika? Idźmy w kierunku równowagi jako takiej. Bo super równowagi przy obecnej ilości osób się niestety nie osiągnie.


Wracając do proponowanych zmian przez Orga:

- zmiany w systemie rozkuwania przedmiotów - trudniejsze kolejne przekucia tego samego itema (nie tylko bazując na bonusie)
-> cieszę się, że wreszcie takie rozwiązanie zostanie wprowadzone, czas najwyższy na takie zmiany! Tylko dodałbym jeszcze do tego adekwatny napis przy rozkuwaniu, bo obecnie każde drugie i dalsze rozkucie ma błędną informacje przy próbie rozkuwania, a powinno mieć takie same jak przy pierwszym rozkuciu.

- drobna (drobna!) korekta wpływu WB na trafienia
-> jak drobna to zmiana? Bo jako osoba z największą ilością wbb przez praktycznie cały przebieg ery uważam, że trafianie jest wreszcie dobrze zrobione no może poza początkiem ery, ale jak wiadomo początki zawsze są cięższe. Dodam, że gdy kończyłem erę miałem 581k wbb gdzie drugi miał raptem 347k wbb, kilka osób koło 200k i mocno poniżej 200k się kręciła. Więc proszę nie patrzeć na trafianie przez pryzmat mojej osoby, bo jak ktoś mnie zna to dobrze wie, że wbb to ja cisnę całą erę co zresztą zawsze jest widoczne w HS i nigdy nie odpuszczam. Ja sobie z korektą poradzę tylko patrzę pod względem osób, które mniej przykładają wagę do bicia wbb, bo to jest w tym wszystkim kluczowe.

- lekka poprawa absorpcji i trafień czarami
-> jak najbardziej potrzebna zmiana, rozpisywał się nie będę, bo Paul w sumie wszystko zawarł.

- drobne poprawki w Świątyni żywiołów i Katakumbach
- naprawa formularza kontaktowego i kilku spraw technicznych
-> Jak najbardziej na TAK!

Co do proponowanych dodatkowych zmian to w sumie wszystkich jestem ciekaw, bo wyglądają ciekawie i jestem jak najbardziej na TAK.

Jeśli chodzi zaś o to by dłużej było widoczna obecność w grze czemu nie. Ma to swoje plusy.

Co do wytrzymałości i próby forsowania by została ona ruszona to jestem na NIE!, a już tłumaczę dlaczego, ponieważ wreszcie wytrzymałość znaczy to co miała znaczyć już dawno. I dając w nią AP widzisz efekt, który zakrywasz czy to brakiem większej ilości HP czy też brakiem lepszego EQ. A by ten efekt widzieć cały czas to trzeba taką statystykę rozwijać. Niszcząc to cofamy się do er gdzie wytrzymałość znaczyła tyle co nic, totalnie bezsensowna droga. Ucierpią na tym głównie profesje, które stawiają nacisk na robienie się w tanka.

KONTRY -> też poruszany tu temat, umówmy się kontry przy 1.2k zwinności (nie 1.3k) i tylko 347k wbb? Jeśli ktoś oczekuje kontr przy takich statystykach w katakumbach i wyżej no to życzę powodzenia i proszę sobie przypomnieć statystyki z ery wcześniejszej i grze na złodzieju. Ile złodziej potrzebował zwinności i wbb by kontry były bardzo zadowalające. Bo jak będzie trzeba sam poszukam zapisków u siebie ;)
Serath
 

Posty: 106
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:50
ID: 2205
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Paladyn

Re: ZMIANY NA XXXV Erę?

Post autor: Serath »

>Gorthaur
>Poziom katakumb
Wybierz jedno.
Sory, ale przy takich statystykach powinieneś kontrować nawet i katakumby xd
Oczywiście, że wytrzyma jest do nerfa i nie mów, że była wcześniej bezużyteczna, bo tutaj jest krąg co kilka er zataczany. Nikt nie płacze o barba, bo Ty wygrałeś tylko trzeba jakoś się z tego kręgu wyłamać xd
wygrywa złodziej=nerf zwinki (rozdzielenie od trafień)->wygrywa barb/palek=powrót do poprzedniego systemu->wygrywa złodziej

Przy systemie, który mamy obecnie są dwie możliwości na to, że ktoś kontrujący doścignie barba/palka, pierwsza nerf wytrzymy, bo przez nią cała logika się wywala na twarz. Mając tarczę ~30% bloków za 3pr + ogromną redukcję obrażeń dostajesz potężnego boosta do wbb i z tym nie ma nawet dyskusji. Wydaj 100 eny na dwóch postaciach, jedna z wytrzymą, druga bez- daj znać jaka będzie róznica w elkach i przyroście wbb. Drugą opcją jest w sumie ten nerf trafień od wbb, po krótkich przemyśleniach przyznaję rację Orgowi, ale tutaj trzeba pomyśleć nad jakąś rekompensatą dla hybryd (druid/nekro).
Nikt o zdrowych zmysłach nie picknie postaci pod kontry kiedy możesz grać wojem/barbem/palkiem (nawet nekrusem, bo patron śmiesznie działa xD), mieć z 70% bloków, 70% trafień, sporo wyższy limit elków, dużo większa redukcję z wytrzymy + dużo większy bonus od uzbra (no sory, ale złodziej ma bazowo 2,5 siły). Cap od trafień z samego wb dla zwykłych postaci powinien wynosić maks jakieś 40/45%, a dla hybryd troszkę więcej.
Po drugie przy obecnym systemie barb (palek zresztą też) nie ma ŻADNYCH minusów, trafianie masz z wbb, najlepsze rozdanie w HP, największy przyrost HP, najlepsze rozdanie w dwie staty, które wystarczą do wygrania ery (Sam, Kronos, Mioko na palku już parę er temu to pokazali).



EDIT:
Serio? Jako minus dajesz świątynie, która daje ponad 1 ap dziennie w hp? xD
Chyba jak ktoś leci na czitach, jak ja, bo inaczej nie ma kwitu na to. 20 lvl i zmiana to jest z półtorej tygodnia, nawet mniej. Nekrus tez nie ma dostępu do świątyni.
Jeszcze dodam, ze to nie jest ocenianie przez prymat tego jaka profka wygrała erę, ale przez cała topke. Każdy gra porywającym, wymagającym i niespotykanym do tej pory buildem 50/50 siła z wytrzyma.
Wirginix, Anielski Wieszcz
 

Posty: 211
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:51
ID: 163
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Barbarzyńca

Re: ZMIANY NA XXXV Erę?

Post autor: Wirginix, Anielski Wieszcz »

No właśnie nie powinieneś kontrować katakumb przy takich statystykach :) Serio zapytaj Sama ile miał zwinności w tamtej erze na złodzieju, bo jeśli mnie pamięć nie myli nie mniej niż 1.8k, a pewnie bliżej 2k do tego chyba z 200k więcej wbb jeśli nie więcej. Jedyna zmiana w kontrach w tej erze to obrażenia wszystko inne bez zmian. A druga zmiana to nikt w tej erze nie grał złodziejem na takich obrotach jak to było erę temu.

Dużo osób gadało jaki to barb OP xD więc tak był o to płacz. I nie wytrzymałość nie jest do nerfa. Ja tu widzę, że chcesz robić takie zmiany, które są dogodne tylko i wyłącznie pod nekro. Mimo, że sam nekro dostał pełno boostów. I śmiem wyciągnąć tezę, że gdybyś miał elki na czas i nie skakał po rasach oraz bił wbb przez cały przebieg ery to spokojnie byś konkurował z barbarzyńcą o skończenie obecnej ery. A no i gdybyś nie spędzał czasu na placu złoczyńców xD

Nie muszę nic wydawać, bo grałem w erze aktywnie i wiem co z czym się je oraz co na co wpływa. I widziałem HS w wbb na zakończenie i faktycznie wszyscy bili to wbb tak jak ja?? No proszę cię xD
Dodatkowo gdzie Ty masz tą niby ogromną redukcję obrażeń?
Powiem tak wytrzymałość idzie analogicznie do zwinności u złodzieja, czyli jak chcesz widzieć cały czas efekty musisz pchać wytrzymałość na barbie bądź zwinność na złodzieju, zaczynasz odpuszczać efekty słabną.

No i co z tego, że złodziej ma 2.5 siły? Skoro zeszłą erę wygrał i ponownie przypomnę jedyna zmiana w kontrach to lekki nerf tylko i wyłącznie w obrażeniach z kontr tylko tyle. A przy lepszym trafianiu to złodziej i w tej erze by poskładał Notka jak łabędzie z origami ;) tylko nie było osoby, która by poszła totalnie w kontry lub aktywnego złodzieja.

HP ze świątyni leci od 20 do nawet 30, a im wyższy poziom gracza (więcej modłów) tym leci tego więcej. A zysk HP przelicz sobie już sam na każda profke jaki to zysk w AP względem Barba. Co za tym idzie barb musi dać AP w HP, a inni nie muszą bo mają HP ze świątyni, a AP dać w inne staty. A na początku każda stata ma znaczenie co chyba wiesz? :)
Hpes
 

Posty: 127
Rejestracja: 8 lip 2020, o 18:07
ID: 2379
Rasa: Cz³owiek

Re: ZMIANY NA XXXV Erę?

Post autor: Hpes »

Odbanowany jestem to ja rzuce 3 grosze,
1.Eq czerni, wymaga zmniejszenia wymaganych reagentow albo dac reagent gdzies zeby byl dostepny (moze byc z wielkiego demona np.) bo jest nieosiagalne do zrobienia
2. Zmniejszyc wymagana umke do eq czerni na jakies 2500-2800, jest straszna luka u rzemka i od zabojcy demonow 2400 nie ma zadnego planu az do pancerza na 2900.
3. Teraz nagle latamy rozkuwanie ? Jak trabilem ze jest bug to kazdy olal temat, ja osobiscie bym wylaczyl przekuwanie nie ze 2 czy 3 razy mozna rozkuc, wylaczyc to calkowicie, niech kazdy gra na tych samych zasadach a nie.
4. Poprawka abso u magicznych i dodac niwelowanie przez abso wysysania zycia, bo leczace potworki sa nie do zrobienia dla magicznych.
5. Nic nie nerfic trafiania itp itd, wystarczy ze zdejmiemy rozkuwanie i tarcze 40% znikna z gry po co robic kilka nerfow jak wystarczy glownego buga zalatac
6. Jeszcze troche zmniejszyc wymagana sile u rzemka do kucia eq, koncowe eq mozna lepsze kupic na miejskim.
7. Poprawic dzialanie mlotkow kowalskich zeby dodawaly umke a nie odejmowaly ( prosze o to kilka er)
8. Gnomia skrzyneczka prosze o zwiekszenie dostepnosci bo od 2 er nie wystapila na jarmarku, a od gnoma ciezko dostac 60 diaxow nie daje skrzyneczki,
9. Dodac kilka jarmarkow z setami (znalezienie setu na czaro graniczy z cudem a bez setu na czaro nie da sie grac magicznymi
10. Boost hp z misy od wampa (miedzy wilkiem a wampem zatarla sie roznica w hpkach)
11. Zwoje w katakumbach nie leca w ogole prosze zerknac czy poprawka zostala wgrana czy cos sie nie zapisalo
12. Zbalansowac ulaba to tu rng na kryptach z hp rozbija gre bo komus wpadnie 1 komnata a drugiemu wpadnie 20 komnat.
13. Mozna dodac jakas lokalizacje na etap krypty zeby byl jakis wybor ? Nikt nie lubi klikania krypt przez 40 lvli
14. Zwiekszenie oplacalnosci dol, w tym momencie sluzy tylko do wejscia zabrania kluczy i zamkniecia
ODPOWIEDZ