
Obecnie gracz zaczynający grę dostaje na start 10 punktów HP i stosunkowo duże zyski tej statystyki z każdym poziomem.
Przedziały zysków HP na poziom dla każdej profesji wahają się w przedziale od 5-12 (magiczni) do 14-24 (barbarzyńcy). Różnica jest ponad 2-krotna, a rozrzut w obrębie profesji też bardzo duży, co skutkuje tym, że często 2 graczy tej samej profesji na tym samym poziomie ma zupełnie różne ilości HP - wszystko zależy od szczęścia podczas awansu...
Chciałbym zaproponować Wam pewną zmianę polegającą na zmniejszeniu owych przyrostów HP na poziom o ok. 1/3, natomiast ułatwić start dając wszystkim 25 punktów bazowego HP.
Różnice przyrostów byłyby mniejsze, bardziej zrównoważone i wynosiłyby odpowiednio
4-8 (magiczni) do 10-16 (barbarzyńcy) (oczywiście pozostałe klasy mieszcząc gdzieś pomiędzy).
Proponuję to w dużej mierze także ze względu na wzrost znaczenia Wytrzymałości w walce - łatwiej będzie nią wpłynąć na skalę otrzymywanych obrażeń, ale także dlatego, że zostały wprowadzone eliksiry zwiększające ilość HP postaci (o 50 i o 100), oraz poprawione profity w lokacjach rasowych.
Zyskiem na pewno byłoby tutaj pewne ograniczenie ilości pitych eliksirów leczących, zmniejszenie ogromnych rozbieżności w ilości HP postaci i zwiększenie znaczenia innych statystyk, niż HP.
Co o tym myślicie?
Wypowiedzcie się!