1. Ogólniej
Pierwsza rzecz dotyczy stworów. Jak na razie zauważyłam, że Wilczki przyczepiają się dość losowo, szczura u nikogo nie dostrzegłam (choć może to przez to, że widoczność tych stworków w profilu jest ogólnie ograniczona - jak się ktoś nie pochwali lub nie ma w taktyce zwierzaka, to chyba nie idzie odgadnąć. Jeśli jest inaczej, będę wdzięczna za poradę gdzie odkryć kto posiada jakiego chowańca.) o bestii czy ożywionym szkielecie już nawet nie wspominając. Org wspominał o tym, że barbarzyńca może "wywołać sobie" stwora. I tu przechodzę do głównej myśli - a gdyby tak zwiększyć szansę na znalezienie zwierzaka przynajmniej dla klas związanych z naturą (druid czy barbarzyńca), różnego w zależności od tego, gdzie na niego trafi (np. szczury w kanałach, Ożywiony szkielet na Cmentarzysku, Smok w CSK)? No i co powiązane z tym - uczynić go widocznym w profilu, może nawet edytowalnym jak sklep, przynajmniej w kwestii imienia, opisu czy obrazka. Porównywanie zwierząt do sklepu chyba jest trochę chore. Ot, oprócz mechanicznego dodatku taki smaczek, przy kreowaniu kart postaci.
2. Hodowla
Co do samych zwierzaków z mechanicznego punktu widzenia - wydaje mi się, że często najbardziej przydatne są tworzącym, jako że ci w starciu z walczącymi mają dość marne szanse, a immunitet sporo kosztuje, szczególnie dla niezależnego od gildii druida czy rzemieślnika. Stworek sądząc po tym co wynika z niektórych podpisów chociaż częściowo takie szanse w walce zmienia, więc mógłby stanowić dodatkową ochronę. Z tego wynika kolejna propozycja - zrobienie tego samego co z ziołami czy kamieniołomami, czyli możliwość wykupienia terenów pod hodowlę stworów. Jak by działały? Po prostu, normalnie każdy miałby możliwość posiadania jednego stwora, ale wykupienie stosownych wybiegów, stajni czy jak to nazwiemy dawałoby opcję trzymania tam większej ilości i handlowania nimi. Żeby nie było, że każdy ma swój wielki zwierzyniec, byłoby to ograniczone właśnie chociażby losowością spotkań ze zwierzakami, ograniczeniem że np. na niektóre trafiają tylko wybrane klasy, albo w ogóle, zwierzaki przychodzą tylko do barbarzyńców i gotowe. Tak, wiem że obecnie można kupić zwierzaki za Kryształy - ale większość rzeczy, które można za nie dostać jest możliwa do kupienia także za złoto (jeśli nie wszystkie, poza oczywiście imionami), więc nie widzę tego jako przeszkodę do handlu stworkami. Gdyby jeszcze każdemu przypisać indywidualne właściwości i z niektórych uczynić np. przydatnych kompanów w podróży ze względu na wzrok, a z innych typowych obrońców? Samo prowadzenie hodowli też można urozmaicić żeby nie było za łatwo - chociażby przez określenie, których gatunków nie da się trzymać razem czy wprowadzenie możliwości ucieczki stwora.
3. Wierzchowce.
No i coś trochę powiązanego z pozostałymi propozycjami - wprowadzenie stworów o tej konkretnej właściwości, że można na nich jeździć. Zastosowanie mechaniczne? Zmniejszenie kosztów energii za dotarcie do lokalizacji, albo oszczędzenie na pieniądzach za dorożkę. Poza tym, kolejny element, który można opisać. Same w sobie raczej bezsensowne do wprowadzania, ale gdyby już można było kupić zwierzaki obronne, to dlaczego też nie takie, na których da się jeździć?
To chyba na razie tyle. Jeśli ktoś będzie zainteresowany, chętnie rozwinę jak to dokładniej widzę, jak też podkreślam - możliwe, że coś mi umknęło, a obecnie jest już zastosowane, nie jestem niestety ekspertem od Imperium
