Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 25 mar 2019, o 22:50 
Offline

Dołączył(a): 17 lut 2019, o 12:35
Posty: 44
ID: 3362
Rasa: Czart
Profesja: Rzemieślnik
Ten temat musiał się pojawić, skoro już wieszamy psy po świątyni (wierzę, że słusznie :P) :)

Chcę porozmawiać jak to widzicie - szczególnie Ci, co grali i obserwują co się dzieję z boku.

Podsumowując czarta - dobre rozdania dla magicznych (ale za to nie można go karać :)), fajna pasywna statystyka (bonus do many i pasywny regen many po walkach), usprawniająca aspekt ekonomiczny w lokacjach tunelowych.

+
Na plus bardzo - alternatywa rozwoju:
1. gracz albo decyduje się inwestować znacznie więcej zlota w HP/MP podbijając status, uzyskując większe korzyści Darów Mroku (do ~~400k nie jest to rewelacja, jakies 3/ 4 AP ze statusem bandyty - ostatnio samo 3, więc darowałem sobie, za 26 eny)

2. albo = nie uzywa darow mroku na obecnym etapie skupiajac się na poświęceniach złota za manę/hp/status.

Fajnie, że jest wybór, aczkolwiek chciałbym pogadać o punkcie drugim. Na przyszłą erę - można pomyśleć o "początkowym" przyroście, możei trochę zmniejszyć? Wtedy w dość łatwy sposób, robiąc rzekę można znacząco podbić hp niewielkim kosztem (jeszce wtedy :)).

Odnośnie tego co dzieje się w tej chwili - poświęcenia kosztują złoto i enę lub athelite i enę. Fakt, że kosztują astronomiczne ilości złota (np. dziś wydałem 3.5kk), ale pozwalają dzięki rozmyślnej rozgrywce uzyskać dość duży przychód w HP/MP na konkretnych etapach przejściowych. Pokazuje to Hala, gdzie czarty przodują...

Kod:
Najwięcej zdrowia
Imię   Zdrowie
Hitch   ????
Therg Theusvinter, Pohańb...   ????
Calleb   ????


Kod:
Najwięcej many
Imię   Mana
Therg Theusvinter, Pohańb...   ????
Hitch   ????
Pro Boszcz, Oszust Z Półn...   ????


Wynika to nie z kosztów (te, jak wskazałem są dosyć duże, 3,5kk dało mi jakieś 150hp i prawie 200 many - gdzie świątynia chłopakom za 350k dałą 50 hp i 80 mp), ale z braku jakichkolwiek limitów, można to ciągnąć po koniec sakiewki (codziennie w skarbcu mam 0).

Wiem, że to kwestia buildu, ale każdy rozsądny czart gra w bardzo podobny sposob - tj. nabija kasę w dolinie, następnie poświęca ją masowo za hp i mp.

Wiem także, że koszta są znacznie wyższe niż samej świątyni, a także, że poświęcenie nie oferuje żadnych statystyk, ale ta mimo wszystko jest limitowana, nie poświęca się pod sam korek.

Wydaje mi się, że obecny przyrost naszych hp/mp jest wyraźnym wskażnikiem, że trzeba zacząć aktywniej rozmawiać. Fakt, gdy zaczniemy expić to nie będzie tak dużo dziennie - ale ciągle. Temat pod dyskusję. :)


-
No i na minus - czyste rasowo czarty (nie ma innych takich, wiem :D) by się ze mną zgodziły, ale - wzrost energii jest bardzo, bardzo powolny, co niestety odbija się na tempie zbierania expa i wchodzenia do lokacji o wyższym poziomie trudności (np. pirka, upiorny, itp.). To jest coś, co także wymaga dyskusji.

Poświęcanie za athelite jest super kosztowne i skrajnie losowe. Przy 71 (~6.5kk) chochlikach w kopalni pracujących cały dzień, mam jedynie szansę na wcelowanie w enę przy poświęceniu, gdzie sensowne wartości wypadają tak naprawdę od okolo 1700/2000 athelite (3,6k to pełna zniżka u uzdrowiciela), co daje jakieś 0,1. Jak wejdzie. Nie chcę was skłamać, ale na 15/20 prób wcelowałem może 4-5 razy, a to ogrom przepalonego athelite'u, a dostałem nie więcej niż 0.75. (Ciągle mam do uzyskania 7.5).

To dosyć dużo, plus nie ma możliwości tak naprawdę nabijać tej eny sensownie wcześniej - wymaga to zbyt wysokich nakładów bardzo rzadkiego surowca (poczatkowo).

Podejrzewam także, że same przyrosty są malejące po statusie... więc :)


Ciekawi mnie wasze zdanie!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 mar 2019, o 06:12 
Offline
Strażnik

Dołączył(a): 23 wrz 2016, o 12:47
Posty: 0
ID: 0
Rasa: Cz³owiek
Energia na czarcie jest moim zdaniem do całkowitego reworku. Nie lubię mechanizmów, których jedynym ograniczeniem jest ilość bogactw.

Jeśli ktoś ma pomysł na mechanicznie sensowny sposób nabijania energii na czarcie, to mile widziane sugestie. :D

Co do poświęceń, to sam ostatnio myślałem że można by wprowadzić ograniczenie dobowe w ilości poświęconego złota, zależne od poziomu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 mar 2019, o 23:22 
Offline

Dołączył(a): 17 lut 2019, o 12:35
Posty: 44
ID: 3362
Rasa: Czart
Profesja: Rzemieślnik
W ramach luźnej dyskusji - A może popatrzmy na to poza schematami i pójdziemy wi nną stronę

Czart jest rasą, w ramach której dokonuje się niestandardowych wyborów - mamy energię zamiast złota na leczenie - wybór pomiędzy efektywnym wykorzystywaniem lokacji specjalnych, sugestie korzystania z lokacji zewnętrznych kosztem, np. levela dla zwiększenia skuteczności lokacji specjalnych.

Czy braliście pod uwagę, aby mechanika otrzymywania energii na czarcie powiązana była z poświęceniem max hp albo innych maksymalnych statystyk (raczej max HP - taki mroczny rytuał, złego czarta :D)? Wzór mógłby być modyfikowany athelitem bądź statusem dla zwiększenia przychodu, bądź zmniejszenia kosztu w hp przez co zachowalibyśmy progresję i tożsamość rasy :)

Ot, mielibyśmy kolejny mechanizm - gdzie pewnie na początku gracze zastanawialiby się czy warto (lub, jeżeli byłaby to stała proporcja % - walilby przed siebie akceptując stratę HP), a potem wliczali to w koszta.

Jeżeli w statystyki - to coś w stylu odwrotności poświęcenia. Tj. jedna statka (najlepiej losowa, aby było jak igranie ze złymi mocami) leci -1%, a zainwestowany athelite (lub calkowicie wyrzucony athelite) pozwoliby zmniejszyc utratę statki do np. 0.5% lub zwiększać przychód eny (tak, aby we wczesnej fazie rozgrywki poświęcenie nie było bezbolesne z dużym przychodem, małym kosztem).

Alternatywnie - poświęcenie mogłoby zabierać ap za jakaś randomową wartość. To wymusiłoby na graczach albo akceptację wolniejszych awansów, albo wykorzystawnie darów mroku pod kątem właśnie poświęcenia.

Tak trochę inaczej :) Czymś płacimy, coś zyskujemy.

Alternatywnie może zostawić tak jak jest i dodać rozdanie AP w enę z mniejszym przelicznikiem, np. 0.08


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 kwi 2019, o 19:55 
Offline

Dołączył(a): 17 lut 2019, o 12:35
Posty: 44
ID: 3362
Rasa: Czart
Profesja: Rzemieślnik
Cytuj:
Odnośnie tego co dzieje się w tej chwili - poświęcenia kosztują złoto i enę lub athelite i enę. Fakt, że kosztują astronomiczne ilości złota (np. dziś wydałem 3.5kk), ale pozwalają dzięki rozmyślnej rozgrywce uzyskać dość duży przychód w HP/MP na konkretnych etapach przejściowych. Pokazuje to Hala, gdzie czarty przodują...



Cześć :)

Temat wrócił jak bumerang, wspominałem w nim o wczesnych gainach, które są zbyt duże (przy wysokich poziomach statusu w stosunku do kosztów złota) - w sprytny sposób zostało to wykorzystane przez kolejnego "odmieńca" :)

Dla osób nie znających mechaniki rasy - koszt poświęceń wzrasta wraz ze spadkiem statusu. Oznacza to, iż mając wysoki status (bliski zero lub - powyżej), można bardzo niskim kosztem uzyskiwać ciągły wzrost HP praktycznei za darmo (szczególnie na późnym etapie, gdy tego typu koszty są niczym, mowimy o poswieceniach ponizej 10-14k za umiarkowaną szansę na 6-7-8-9 hp).

Koszty nie są powiązane z levelem, to czysta funkcja złota od statusu, a ujemny status maja glownie czarty pracujący na niego od tygodni (ich ten nadzwyczajny wzrost nie dotyczy).

Potencjalne rozwiązania:
1. Ograniczenie ilości poświęceń w stosunku do levela nie jest rozwiązaniem, nie rozwiąże to problemu

2. Powiązanie kosztów wraz z levelem też nie do końca jest dobrym pomysłem (bo nie zablokuje to zmian rasy i przepalania hp)

3. Proponowane wcześniej powiazanie zysków z negatywnym statusem (analogicznie, jak świątyni) - jest dużo lepszym pomysłem, można wykorzystać podobne thersholdy, co są obecnie w AP - sprawi to, że na wczesnym etapie rozgrywki gainy są znacznie mniejsze, a także, na późniejszym (teraz), gdy gracze przewalają miliony za darmo nie będą w stanie w uzyskiwać takich zysków.


PS. 2kk -> koszty to 110k szansy na 5-6-7 per próba


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 kwi 2019, o 09:05 
Offline
Strażnik

Dołączył(a): 23 wrz 2016, o 12:47
Posty: 0
ID: 0
Rasa: Cz³owiek
Jest też opcja wprowadzenia limitu na łączną sumę złota możliwą do ofiarowania w ciągu jednego dnia. Limit taki byłby zależny od poziomu.

Therg, grasz już trochę czartem - nie przyszedł Ci może jakiś ciekawy pomysł na mechanikę zdobywania max eny na takiej postaci?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 kwi 2019, o 18:14 
Offline

Dołączył(a): 19 wrz 2017, o 06:48
Posty: 7
ID: 1988
Rasa: Wampir
Profesja: Barbarzyńca
Wystarczy zrobić podobnie jak u wampira - tj. Drewno (dałbym x2 lub x2.5 niż to co u wampira) i energia (taką samą lub 0.9 tego co u wampira). Max dar zrobić 0.25 lub 0.33 jak u wampira/raz dziennie.

Drewno jest na pewno jednym z najłatwiejszych bogactw do zdobycia.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 maja 2019, o 22:12 
Offline

Dołączył(a): 17 lut 2019, o 12:35
Posty: 44
ID: 3362
Rasa: Czart
Profesja: Rzemieślnik
Cześć,

Odnosząc się troszkę - z uwagi na zakończenie Ery i być może kończące się możliwości podnoszenia tematów, do zapytania Regisa.

Myślałem trochę nad tym, mówiąc szczerze. Jeżeli zależy nam na utrzymaniu unikalnej mechaniki, leżącej w klimacie "Czarta" to skłoniłbym się ku wspomnianym poświęceniom.

Jeżeli poświęcanie statystyk, bądź HP nam nie odpowiada, proponuję spojrzeć na niewykorzystywany dotąd zasób, jakim są reagenty. I tutaj proponowałbym jedno z dwóch rozwiązań (mnie bardziej przekonuje to 2-gie, ale najpierw mniej złowrogie).

1. W grze znaleźć możemy ich całkiem sporo - być może warto uwzględnić je w systemie? Oczywiście, nie wszystkie (chociaż nie wiem jak technicznie reagenty wyglądają, czy mają ID, czy cokolwiek), ale powiedzmy te, klimatycznie leżące w sferze "cząstek żywych", które klimatycznie mogą stanowić podstawę do poświęcenia. Ponadto powinny one pokrywać względnie większość obszarów dostępnych w rozgrywce, tak, aby gracz zawsze mógł udać się po nie, by zdobyć ofiarę dla bogów. Co proponowałbym?

- Szczurzy Ogon
- Oko Goblina
- Krew Trolla
- Orcza Wątroba
- Czarne Serce
- Smocze Serce
- Wężowy Język
- Oko
- Język Niedźwiedziołaka
- Żywa Kropla
- Serce Demona

Alternatywnie, można zaproponować tylko kilka z wybranych, by nie komplikować (w niektórych lokacjach mamy duplikaty, które raczej sugerowałbym usunąć, np. z labku - aby nie wykorzystywać lokacji).

2. Druga opcja, zdecydowanie bliższa mojemu sercu (hehe) i klimatowi rasy to wykorzystanie nowego reagentu - Ludzkiego Serca (który może być wykorzystany potem w alchemii bądź warzelnictwie także).

Reagent dropiony byłby tylko w przypaku dobicia w walce PvP, z losową częstotliwością :)

Ilość poświęconych serc plus energia potrzebna do przeprowadzenia rytuału (nie za duża, i tak musi polować na innych graczy) pozwalałyby czartowi na uzyskanie do 0.25 energii za rytuał. Do 0.33, jeżeli rytuał miałby zastąpić obecną formę (tj. z szansą na hp/status/manę), ale odpowiadać za minimum 40% rzutów (z uwzględnieniem dziennego limitu).


Czart jak żadna inan rasa pasuje na złowrogiego brutala. Mechaniki wzajemnie by się uzupełniały (np. bandytyzm i dobicia). To szansa, której imperium nie może nie wykorzystać :P


Co do pozostałch mechanik (np. uzyskiwania dochodów z klasycznych poświęceń) - przypomnę tylko, że docelowo ich efekt powinien wzmacniać się ze wzrostem ujemnego statusu, oby oszczędzić dramatycznych przemian i przemadlania 100kk na etapie Dol, a także nagrodzić graczy od początku rozwijających Czarta.


Co do modelu AP za dary mroku - model jest jak najbardziej OK, aczkolwiek należy wzmocnić przyrost AP w stosunku do poświęconej energii, a także zmniejszyć koszt energii (jest uzalezniony za bardzo od statusu, ktory nie daje tak szybko zwiekszonych zyskow). Obecnie jest to zdecydowanie jedna z gorszych lokacji specjalnych, dająca ułamek tego, co oferują inne rasy (przoduje tutaj Człowiek ze swoją kosmiczną świątynią i Wogul, z genialnymi rozdawnictwem 3x w ciąu dnia).


Ogólnie z przyjemnością zagrałym czartem w nowej erze, także trzymam kciuki :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 maja 2019, o 12:42 
Offline
Strażnik

Dołączył(a): 23 wrz 2016, o 12:47
Posty: 0
ID: 0
Rasa: Cz³owiek
Nie sądzę, żeby wprowadzanie bonusów za dobijanie innych graczy było dobrym pomysłem - skończy się to tak jak farmienie wygranych na osiagnięcia, czy bandyty w zeszłych erach - dobijaniem niskopoziomowych postaci. Czasem zdarza się, że ktoś nowy zawędruje do Imperium i taka sytuacja na pewno by go nie zachęcała do dalszej gry.

W tym momencie nałożony jest dobowy limit na ofiary. Problemem było to, że można było wydać 100kk w ciągu jednego dnia w optymalny sposób, tj. małymi porcjami. Teraz jest to niemożliwe, więc albo trzeba grać czartem długi czas (co może prowadzić do znacznych opportunity costs), albo pogodzić się z wysoce nieopłacalnym przelicznikiem (i stracić dodatkowe staty na przemianach).


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group | DVGFX2 by: Prosk8er ©
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL