Jeszcze nie zapowiadam, kiedy zaczną się otwarte testy, gdyż nie wszystkie zmiany już są napisane, a te napisane - przetestowane, zatem póki co - bez terminów.
PLANOWANE ZMIANY NA XXIII ERĘ:
1. Walka:
- Poprawa systemu Kontr - nie będzie już efektu redukcji przy nieudanych kontrach, kontra udana/nieudana zabiera 2PR, brak kontry nie zabiera PR.
- Poprawa wydajności Uników.
- Lekki wzrost efektywności Wytrzymałości względem zwykłych i żywiołowych obrażeń.
- Wojownik - zmiana działania ataku Technicznego: skuteczność zależna od poziomu WB, obcina PR przeciwnika w bieżącej turze, każde ponowne trafienie w turze jest trudniejsze do zrobienia.
- Bard - zmiana systemu Pieśni: 5 rodzajów piesni do wyboru w Taktyce, zależne od poziomu barda (kolejne dostępne na 5, 25, 50 i 100 lvlu), udany śpiew zależy głównie od Charyzmy, siła efektu głównie od Śpiewu.
- Złodziej - poprawione działanie Ciosu w plecy, dodatkowa opcja w taktyce zadania Głębokiej rany - skuteczność i siła efektu zależy głównie od Złodziejstwa, zadaje wrogowi co turę drobne obrażenia.
- Paladyn - poprawa systemu Błogosławieństw przy Świętym ciosie - ich efekty zależą od dodatniego statusu, dostępne są powyżej 50 lvlu.
- Barbarzyńca - nieco poprawiony Szał Bojowy - początek efektu poniżej 80% hp, bardziej uśredniony poziom bonusu.
- Czarodziej i Kapłan - brak możliwości używania ataków ofensywnych i defensywnych w walce (dla równowagi względem klas walczących bronią).
- Poprawki Czarów ochronnych - lepszy balans kosztów many.
- Poprawki Czarów ofensywnych - szczególnie u Kapłana.
2. Rasy:
- Czart - koszt energii Darów powiązany z wysokością ujemnego statusu, ilość AP ograniczona do max 10 w darze, nieco lepiej zrównoważone zyski hp/mana/szczęście z Ofiar.
- Wampir - obniżony zysk Hp z Misy, lekko obniżone zyski statystyk, dodany zysk Szczęścia.
- Wilkołak - dodany zysk szczęścia do Poświęceń, nieco zwiększona Wytrzymałość z Wycia.
- Wogul - dodane Szczęście w Błotnisku
3. Kowalstwo
- Zmieniony przyrost limitu jakości uzbrojenia zależnego od poziomu Kuźni - bazowe x1.6
- Limit jakości także dotyczy bonusów żywiołowych w uzbrojeniu.
- Szybszy przyrost limitu jakości na poziom kuźni.
- Poprawa działania suwaka z efektami diamentów przy kuciu.
- Zmiana wzorów na sukces rozkuwania przedmiotów - będzie trudniej.
- Lekkie modyfikacje Planów oraz uzbrojenia lokacyjnego.
- Lekkie obniżenie zysków Alchemii z przetopu surowców.
- Zmiany kowalstwa mają na celu głównie osłabienie siły uzbrojenia (przynajmniej we wcześniejszej fazie gry) dla spowolnienia rozgrywki i wzrostu znaczenia statystyk graczy. Obecna era pokazała, że zbyt potężne uzbrojenie jest sporym problemem, który powoduje zbyt szybkie przechodzenie do przodu przy zbyt małym przyroście statystyk graczy. Spróbujemy to lepiej zbalansować.
4. Warzelnictwo
- Zmniejszony przyrost punktów rankingowych.
- Lekkie zwiększenie trudności Przepisów.
- Modyfikacje listy Przepisów.
5. Lokacje
- modyfikacja poziomów wstępu do lokacji w ekranie Wypraw.
- drobne przemeblowania z potworami w lokacjach: Las Taur Im Duinath, Rzeka Nivrim, Góry Ered Luin.
- Łatanie niektórych exploitów

6. Gildie
- Zmiana systemu walk gildii - Tury równoczesne (jak w Prowincjach) zamiast naprzemiennych.
- Zmniejszenie wpływu Boskich interwencji podczas walk gildii.
- Zmiana wpływu Dowódców na przebieg walk gildii.
7. Inne
- dodane opisy umiejętności specjalnych dla profesji w ekranie statystyk.
- Świątynie - wprowadzenie skarbony świątynnej, do której trafiają opłaty z modlitw - Kapłan musi wybierać z niej złoto, skarbonę mogą okradać Złodzieje z ujemnym statusem.
- Zmiana questu w Daranis umożliwiająca zdobycie Smoczego Naszyjnika postaciom walczącym.
- Usunięcie z Kryształowego Pałacu Medalionu Maga oraz Naszyjnika Życia - będą ode do znalezienia w lokacjach CSK w specjalnych zdarzeniach.
- Nowa mała ścieżka questowa.
Zaznaczam, że jest to PLAN - nie obiecuję że wszystko się uda zrealizować, ani też że nie pojawi się w międzyczasie nic dodatkowego. Sprawa jest otwarta

Macie swoje pomysły i sugestie - piszcie!
Zapraszam do komentowania i dyskusji!