Piszę do was z propozycją kilku usprawnień interfejsowych, które mogłyby ułatwić operowanie w poszczególnych modułach, szczególnie na mobilkach. Są to koncepty otwarte, więc być może warto poddać je pod szerszą dyskusję i wyciągnąć z pomysłów, czy obszarów jeszcze więcej.
1. Zarządzanie ekwipunkiem.
Cel: Ułatwić operowanie ekwipunkiem w sytuacjach operowania na dużych danych, ograniczyć ilość klikania wymaganego do osiągnięcia oczekiwanego rezultatu.
1.1. Tagowanie przedmiotów - możliwość dodania sufixu bądź prefixu do przedmiotu (customowego, np. 3 znakowego) w celu jego oznaczania. Sufix/Prefix/Tag powinien być widoczny z poziomu EQ bez "nakierowywania" na konkretny przedmiot.
- Tag mógłby być polem tekstowym lub drop-down listą
- Tagi powinny być dostępne w ekwipunku, w sklepie, w hucie oraz w gildii, czyli wszędzie tam gdzie z ekwipunkiem mamy coś do czynienia
- Minerały, diamenty i zioła nie powinny być tagowalne
- Tagi powinny być nadpisywalne i zdejmowalne (tj. raz wybrany tag można zmienić lub usunąć)
- Tagi powinny utrzymywać się po zmianie właściciela, do momentu ich przepisania
- Tagi powinny być wykorzystane w mechanizmach zarządzania ekwipunkiem, np. w hucie jako jedna z opcji (przetop "bez tagu"), w sklepie (wycofaj oferty "bez tagu", z "tagiem", wystaw przedmioty z Tagiem PO), w Gildii (pobierz przedmiotym z tagiem, zostaw przedmioty z Tagiem)
- Tagi powinny być wykorzystywane w ekranie ekwipunku (załóż przedmioty z tagiem) - W PRZYPADKU KONFLIKTU, dla ułatwienia można pomijać przedmioty zakładanie eq o tych samych tagach, na te same sloty)
CEL Tagów: Przyspieszyć operowanie na ekwipunku w szczególności na urządzeniach mobilnych, ale nie tylko, ułatwić odnajdowanie się w skarbcach gildyjnych, umożliwić składanie "setów" na inne okoliczności i szybkie nimi zarządzanie.
1.2. Usługi Giermka (Akcelerator uzbrojenia) - koncept głównie dla nowych graczy ułatwiający wybór optymalnego uzbrojenia na podstawie posiadanych przedmiotów w ekwipunku. Myślałem o uzależnieniu go od dwóch czynników - SILY wymaganej oraz OGRANICZENIA
- Usługi Giermka służyć mają automatycznemu doborowi i ubraniu wyposażenia posiadanego w ekwipunku uzależnionemu od dwóch czynników - wymaganej siły oraz oczekiwanego ograniczenia szybkości i zwinności, gracz mógłby definiować 2 warunki: Siła nie większa niż, Ograniczenie nie większe niż (gdzie 0 to szukałoby po prostu największego bonusu) - na tej podstawie skrypt mógłby dobrać maksymalny bonus, jaki można wycisnąć na podane wartości siły oraz ograniczenia (uwzględniając kombinacje jedynie pancerzy, dla ułatwienia samego mechanizmu)
- Problemem jest kurcze perspektywa techniczna i madre rozwiązanie problemu - 4 zbiory obiektow opisane 3 zmiennymi, gdzie interesuje nas najwyższe X, przy ustalonych Y i Z bedacych suma dla obiektow z poszczególnych grup wydaje się problematycznym dla samego impa. Nie wiem jakie rozwiązanie byłoby tutaj najlepszym - pierwotnie myslalem o odfiltrowaniu EQ niespełniającego kryteria jako krok 1, jako krok 2 zebraniu współczynnika def/sila dla każdego z przedmiotow oraz poprzez przypisanie ich do podręcznej macierzy porównywania i dodawania ich miedzy soba zaczynając od maxów (np. max co do sumy reszty dla sily i ograniczenia). Ale pewnie tutaj przydalby się ktoś z większym doświadczeniem, aby zrobić to schludnie

Cel: Ułatwić wejście dla nowych graczy, zmniejszyć ilość czasu potrzebnego na zarządzanie sprzętem w przypadku Gildii czy własnego ekwipunku - przyspieszyć cały proces wyłączając excela.
2. Zarządzanie walkami
Tutaj łatwa sprawa - opcja w opcjach (:)) umożliwiająca na Schowanie całej walki oprócz wyniku końcowego z tą różnicą, że gracz na życzenie mógłby walkę rozwinąć. Ewentualnie przeniesienie wyniku na górę strony (co jest nielogiczne, stad propozycja 2)
Cel: Ograniczenie ilości tesktu i scrollowania na stronie w przypadku zakończonych, długich walk. Ułatwienie operowania i przyspieszenie wczytywania stron przy wykorzystywaniu urządzeń mobilnych. Przydatne szczególnie w przypadku gdy czujemy się pewnie w ramach lokacji
3. Walki - dodatkowe statystyki
Zwiększenie czytelności walk poprzez wskazanie dodatkowych statystyk, przede wszystkim: MAX dmg otrzymanego, Średniego DMG otrzymanego (można rozbić na żywioły/ nie żywioły), % trafień, % uników, % kontr, % bloków. Oszczędziłoby to OGROMU czasu i pracy w excelu, na makrach do wyciagniecia tych istotnych danych, na jakich podstawie definiuje się taktykę, uzbrojenie i tym podobne aspekty.
Prawdopodobnie w temacie będę poddawał pod dyskusję także inne pomysły. Póki co wrzucam coś, co rzuca mi się w oczy, a nie dotyczy samego balansu, a wszystkiego dookoła
