XXV Era się zakończyła, zatem pora przedstawić jakieś informacje na kolejną.
Ta era, wydaje mi się, była dość zrównoważona, chociaż nie zabrakło kilku kłopotliwych elementów. Niemniej myślę, że nie była zła i nie planuję jakiś znaczących rewolucji robić tym razem.
Generalnie jest kilka nowych urozmaiceń, ale przede wszystkim sporo dopracowywania tego, co jest i działa.
Oto lista zmian planowanych na XXVI Erę:
1. Rzemieślnictwo:
- Zwiększenie zysku alchemii za kucie sprzętu alchemicznego, aby było opłacalne.
- Uwolnienie efektu Diamentów od pogody - przy odpowiednim poziomie Alchemii efekt będzie wybierany przy kuciu.
- Zmiana balansu Umiejętności i Expa z kucia - najwięcej Umiejętności daje kucie na energii x3. Najwięcej Expa - kucie x1. Kucie x2 jest najbardziej zrównoważone.
- Trudniejsze pozyskiwanie Diamentów w Piecu do Transmutacji.
2. Warzenie mikstur:
- Dodanie możliwości modyfikowania tworzonych mikstur - przy odpowiednim poziomie umiejętności można decydować o zrobieniu koncentratu lub roztworu mikstury. Koncentratu powstaje mniej, ale jest silniejszy, roztworu więcej, ale o mniejszej mocy. Nie dotyczy to elek specjalnych.
- Zmiana systemu Bałaganu w pracowni - bałagan z każdym warzeniem narasta i jego efekty stają się bardziej negatywne, a koszt sprzątania większy. Sprzątanie może kosztować PP (lub energię).
3. Prace poboczne:
- Zmiana systemu Górnictwa w kopalni w Daranis - mechanika nieco bardziej zbliżona do systemu Rybaka.
- Ograniczona szansa na utratę Kilofa podczas pracy. Drwal i Rybak także mają szansę na utratę narzędzia podczas pracy. Mniej instant kill-ów u Drwala i Rybaka.
- U Drwala można znajdywać zioła i nasiona podczas szukania drzew. U Rybaka nieco więcej Reagentów.
- Nieco mniejszy zysk za Prace Miejskie.
- Farmy ziół - modyfikacja czasu dojrzewania niektórych ziół. Lekkie obniżenie trudności uprawy Nimarisu i Nifredilu.
- Huta - poprawa zysku surowców z przetopu złomu (Szczurze baty...). Nieco przycięty zysk Alchemii.
4. Questy:
- Zwiększona szansa na znalezienie przedmiotów questowych w lokacjach.
- Urozmaicenie w Piramidzie - nieco mocniejszy zestaw mobów na etapie szukania inskrypcji do questu.
- Nagrody za questy dają więcej Nasion Nifredilu niż wcześniej.
- Nowa mini-ścieżka Questowa w kopalniach Pelori.
- Poprawki questów samouczkowych.
5. Lokacje PvM:
- Zmniejszona szansa na drop artefaktów i uzbrojenia lokacyjnego.
- Ograniczony drop Diamentów.
- Zwiększony drop Zwojów. Dodane zwoje w rzece Nivrim.
- Upiorny Labirynt - zmniejszona szansa na znalezienie Eliksiru Nieśmiertelności, ale także dodany zwój na Zmierzch Bogów.
- Upiorny Labirynt - większa szansa na właściwą komorę na końcu ścieżki.
- Wieża Klucznika - 5 AP za przejście całej wieży. 5 pełnych przejść otwiera wszystkie bramki (nie trzeba więcej kluczy). Powyżej 190 poziomu w nagrodzie można dostać zwój na Zmierzch lub Miksturę Nieśmiertelności.
- Nieco ograniczone zyski AP za przejście Wzgórza Ofiar.
- Rytualny Krąg w Pelori - czasem dostępny samoistnie, czasem trzeba go znaleźć w górach. Odświeżanie nie pomaga

- Jaskinia Nottern - znajdywanie zwojów uzależnione od pokonywania strażników jaskini. Wstęp od 144 poziomu.
- Cmentarzysko - większa opłacalność lokacji.
6. Walka:
- Przedłużone walki PvP do 100 tury (czyli wyczerpanie limitów mikstur walczących!).
- Zmniejszony zysk WB za Zdradziecki Cios Złodzieja.
- Wzmocnienie Przywołańców Nekromanty.
- Modyfikacje Czarów dla klas magicznych.
- Lekko zwiększony wpływ Inteligencji na siłę czarów ofensywnych.
7. Inne zmiany:
- Umagicznienia dostępne także dla Nekromanty.
- Dodatkowe Umagicznienia przez NPC - po wykonaniu nowego mini-questu.
- Wilczy Jar - efekt Poświęcenia delikatnie zależy od ilości poświęconej energii. Wycie dodaje Wytrzymałość LUB Szybkość postaci.
- Zmiana działania Punktów Zdolności Specjalnych. 1 Punkt = 3AP. Koszt Zdolności Specjalnych jest rosnący (1 poziom = 1pkt, 2 poziom = 2pkty itd.).
- Mniejsza ilość Diamentów w grze - mniejszy drop ze świątyni, z lokacji, z transmutacji, z Kopalni, z Kanałów Daranis itd.
- Trudniejsze szpiegowanie Gildii, nieco mniejsze zyski Złodziejstwa.
- Nieco obniżony zysk energii z posiadanych Domów.
- Załatanie niektórych direct-linków.
8. Gildie:
- Zdrajcy mogą szpiegować gildie.
- Trudniejsze szpiegowanie gildii.
- Czas zerwania paktów liczony w Resetach.
- Modyfikacja kosztów jednostek.
- Uzupełnione opisy jednostek w poradniku.
Na ten moment tyle.Nie jest to jeszcze lista zamknięta - możliwe że coś dojdzie, możliwe że coś odpadnie, ale jest to ogólny zarys tego, co powinno się zmienić.
Jeśli macie jakieś uwagi, lub pytania - zapraszam do komentarzy.
Orgrael