
Obecnie umagicznień mamy 6:
Zatruwanie- max 140% bazy
Podpalanie- max 140% bazy
Eteryzacja- max 140% bazy
Zamrażanie- max 130% bazy
Hartowanie- max 20% bazy
Przyspieszanie- max -20% siły i ograniczenia.
3 pierwsze żywioły są identycznie liczone jednak zamrażanie jest o wieeeele trudniejsze a limit niższy. Proponowałem zrównanie wszystkich żywiołów i obniżenie limitu. 140% bazy było fajne w czasach gdy najlepsze pancerze miały 200-300 pkt ochrony od 1 żywiołu ale nie gdy mają ponad tysiąc ! Chciałbym zaproponować aby im wyższa była baza tym mniejszy limit umagicznienia. Jako maksymalny ustaliłbym 100% bazy przy wartości 100pkt(i mniej) oraz -1% za każde 10 pkt ochrony powyżej 100 aż do 20% przy bazie powyżej 900, oczywiście do przemyślenia czy to nie za mocne ucięcie. Proponuję też przemyśleć działanie umagiczniania żywiołów na broniach i pancerzach które nie posiadają ich bazowo. Może dać im efekt "hartowania" żywiołem ? +20% bazy ?
Zmienić wzór dla zamrażania aby był bliźniaczy do pozostałych 3. Zmienić też współczynnik do umagiczniania broni, obecny dość mocno utrudnia ich umagicznianie w pełnym zakresie.
Hartowanie - zmienić wzór, obecny pozwala hartować przedmioty +5k kapłanowi z 1k skilla

Przyspieszanie przedmiotu - podobna sytuacja jak przy hartowaniu, kapłan właściwie z dowolnym skillem jest w stanie przyspieszyć każdy przedmiot. Dodatkowo proponuję wzmocnić ten czar, wyrzucając z niego warunek o minimalnej karze 2%. Dodatkowo czar powinien bardziej obniżać wymaganą siłę, 20% to za mało w porównaniu z hartowaniem. Moja propozycja to 33% do tego obniżenie kary o 50%, minimalnie o 2pkt czyli przedmiot posiadający karę 0% otrzyma bonus +2%.
Poddaję to pod dyskusję
