Imo Q rasowy człowieka mocno podbija jego opłacalnośćEliten pisze: ↑25 lis 2024, o 16:30 Co do uwag Hpes
1. Świątynia powinna dawać więcej statystyk ponieważ niesamowicie odstaje od pozostałych lokacji rasowych.
Dodatkowo aby człowiek był grywalny można wprowadzić zmianę w cechach specjalnych z 0,5 na 3x0,5
Wogol ma około +2,5, Wilk 1,25, Wampir 1,5, Czart +1,75 (wogul ma -1ap/lvl dla równowagi)
Propozycje Zmian na XXXVI ? Ere
Moderator: Aniołowie
-
- Anioł
- Posty: 158
- Rejestracja: 30 paź 2020, o 23:43
- ID: 2011
- Rasa: Cz³owiek
Re: Propozycje Zmian na XXXVI ? Ere
-
- Posty: 325
- Rejestracja: 26 gru 2020, o 13:32
- ID: 2666
- Rasa: Cz³owiek
- Profesja: Wojownik
Re: Propozycje Zmian na XXXVI ? Ere
A co daje quest człowieka? Z drugiej Mańki, czekać do 61 aż rasa zaczyna się opłacać?
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:56
- ID: 4940
- Rasa: Człowiek
Re: Propozycje Zmian na XXXVI ? Ere
Cześć wszystkim, to i ja dorzucę swoje "przemyślenia"
1. "Wywalić konieczność skoordynowanej współpracy 3 rzemków dla uzyskiwania topowego eq" Tutaj bym zostawił ten system, który już mamy, ewentualnie wprowadzić poprawki, żeby uzbrojenie nie wpadało na jakieś zbyt wygórowane wymagania charyzmy. Gra jest ciekawsza jak można sobie we dwóch czy trzech kowali kombinować,
nawet w tej erze współpracowałem już z każdym z grających kowali i pomagaliśmy sobie rozkuwać, tak to pewnie nie mielibyśmy kontaktu nawet.
Przekuwanie po samym sobie nuda jak dla mnie, tego bym nie chciał.
2. "Pierścień Rzemieślnika" - 6% charyzmy i 6% siły - byłby rewelacyjny. Inne profesje mają takie artefakty, fajnie jakby i kowal dostał.
3 "Do tego poproszę o zmiane /dodanie eq sensownego ,w grze jest może 20 przydatnych rzeczy i faktycznie uzywanych. Broni jest w grze używanych 5 sztuk i to liczac te od setow i z baszty. Na endgame nie ma eq"
To prawda, fajnie się gra Rzemkiem, ale EQ które jest przydatne dla walczących to może jakieś 15-20 pozycji z całej listy możliwego uzbrojenia do wykucia, które potem tylko przewijamy tam i z powrotem. Fajnie
gdyby EQ kute przez rzemieślnika mogło być bardziej OP niż znajdźki, nawet kosztem ilości dostępnego aktualnie uzbrojenia do wykucia. Co nie wykuje to praktycznie lipa, jedynie jakieś trafione i przekute 2-3 razy uzbrojenie się nadaje i jakoś "pomaga" w walce.
4. Dodać coś więcej niż 2 typy młotków, które zdobywa się we wczesnym etapie gry. Może coś na późniejszy etap do rozbudowy by się przydało co poprawiałoby kute uzbrojenie. "specjalne kowadło" Smutno w tej kuźni po prostu,
fajnie gdyby można ją jakoś rozbudowywać bardziej niż tylko poziomami co jakiś czas. Ale to taka bzdura tylko, rzeczy wymienione wyżej ważniejsze.
5. Nie wiem jak liczone są te umiejętności specjalne (większy zysk kowalstwa, większy zysk alchemii etc) ale wydaje mi się, że średnio działają skoro najbardziej pod umiejętność opłaca się kuć sztylety? Sztylet za minimalną liczbę energii daje mi więcej umiejętności ,niż teoretycznie bardziej skomplikowane, wymagające więcej energii i umiejętności uzbrojenie na późniejszych etapach gry.
1. "Wywalić konieczność skoordynowanej współpracy 3 rzemków dla uzyskiwania topowego eq" Tutaj bym zostawił ten system, który już mamy, ewentualnie wprowadzić poprawki, żeby uzbrojenie nie wpadało na jakieś zbyt wygórowane wymagania charyzmy. Gra jest ciekawsza jak można sobie we dwóch czy trzech kowali kombinować,
nawet w tej erze współpracowałem już z każdym z grających kowali i pomagaliśmy sobie rozkuwać, tak to pewnie nie mielibyśmy kontaktu nawet.
Przekuwanie po samym sobie nuda jak dla mnie, tego bym nie chciał.
2. "Pierścień Rzemieślnika" - 6% charyzmy i 6% siły - byłby rewelacyjny. Inne profesje mają takie artefakty, fajnie jakby i kowal dostał.
3 "Do tego poproszę o zmiane /dodanie eq sensownego ,w grze jest może 20 przydatnych rzeczy i faktycznie uzywanych. Broni jest w grze używanych 5 sztuk i to liczac te od setow i z baszty. Na endgame nie ma eq"
To prawda, fajnie się gra Rzemkiem, ale EQ które jest przydatne dla walczących to może jakieś 15-20 pozycji z całej listy możliwego uzbrojenia do wykucia, które potem tylko przewijamy tam i z powrotem. Fajnie
gdyby EQ kute przez rzemieślnika mogło być bardziej OP niż znajdźki, nawet kosztem ilości dostępnego aktualnie uzbrojenia do wykucia. Co nie wykuje to praktycznie lipa, jedynie jakieś trafione i przekute 2-3 razy uzbrojenie się nadaje i jakoś "pomaga" w walce.
4. Dodać coś więcej niż 2 typy młotków, które zdobywa się we wczesnym etapie gry. Może coś na późniejszy etap do rozbudowy by się przydało co poprawiałoby kute uzbrojenie. "specjalne kowadło" Smutno w tej kuźni po prostu,
fajnie gdyby można ją jakoś rozbudowywać bardziej niż tylko poziomami co jakiś czas. Ale to taka bzdura tylko, rzeczy wymienione wyżej ważniejsze.
5. Nie wiem jak liczone są te umiejętności specjalne (większy zysk kowalstwa, większy zysk alchemii etc) ale wydaje mi się, że średnio działają skoro najbardziej pod umiejętność opłaca się kuć sztylety? Sztylet za minimalną liczbę energii daje mi więcej umiejętności ,niż teoretycznie bardziej skomplikowane, wymagające więcej energii i umiejętności uzbrojenie na późniejszych etapach gry.
-
- Posty: 325
- Rejestracja: 26 gru 2020, o 13:32
- ID: 2666
- Rasa: Cz³owiek
- Profesja: Wojownik
Re: Propozycje Zmian na XXXVI ? Ere
Hej.
Trochę pograłem wogulem i mam parę uwagi/próśb/sugestii.
Ogólnie rasa bardzo interesująca, rozdanie statystyk bardzo dobre o ile wystarczy ci robienie jednego ataku na ture
i nie przeszkadza ci dostawanie co 3 poziom mniej AP. Ale nie będę narzekał. WBB słabo szło ze względu na szybkość, ale ogólnie cały content zrobiłem.
Natomiast jaki jest największy problem wogula - kopanie błota.
Wogul może nosić tylko ekwipunek wydropiony przez siebie samego bądź innego wogula, podczas kopania w błotku. Jakość eq zależy od 2 czynników - wytrzymałości postaci kopiącej i jej poziomu. Jak masz za dużo wytrzymałości a za mało siły to wykopiesz za ciężki ekwipunek, nie będziesz mógł go nosić. I jesteś zawieszony w próżni. Gorszego eq już nie wydropisz, a nowego nie założysz póki nie dobijesz siły. Wiec trzeba trochę balansować statystykami.
Ekwipunek wypada losowo podczas kopania błota, koszt jednego kopania zaczyna się na poziomie 0.1 i potem rośnie z każdym poziomem aż do poziomu 0.55 za 1 kopanie. Kopać można 200 razy dziennie. I tutaj właśnie jest problem. Koszt kopania. Jak zaczynasz grę to masz 10 maks energii i koszt kopania 0.1 energii. Ale mając już 30 energii maks koszt kopania to 0.5. Ilość energii jaką zużyłem na kopanie tego błota znacząco mnie opóźniała na każdym etapie gry. Aż do samego końca jak się ścigałem z Sobikiem. Na finiszu przestałem kopać i piłem tylko nifedryjskie elki żeby mieć szansę pokonać Sobika, który w każdym momencie gry miał przewagę 1-2k energii nade mną.
Kopanie oprocz EQ daje też maks HP, i maks energie. I tutaj mamy kolejną bolączkę kopania. Maks energia wypada za rzadko. Nigdy nie byłem w stanie nadgonić maks energii. Ciągle miałem od 1 do 6 energii do wyciągnięcia. (TAK, 6 całych punktów energii do wyjęcia - 54 energii dziennie traciłęm przez to). A kopanie? Można było skopać 100 energii i nie dostać nawet raz maksymalnej energii.
Nawet na poziomie 20. Kąpiel błotna (raz dziennie) około 12 energii + limit kopania około 30 energii = 42 energii można wydać dziennie na wogula. Mając maks 10. Czyli 4 resety aby wykorzystać na "maksa" możliwości rasy. Wydaje mi się, że to jest najwyższy koszt w porównaniu do innych ras.
Reasumując.
Kopanie powinno być tańsze. Myślę, że dobrze by było ustawić to na sztywno - 0,8% maksymalnej energii za 1 kopanie. Pozwoli to ładną zależność kopanie - maks energia. I nie trzeba będzie rozwalać swojego levelowania aby cokolwiek sensownego wyciągnąć z błotka.
Energia - podczas kopania maksymalna energia musi się pojawiać o wiele częściej. Nawet gdyby kopanie było tańsze to jej częstotliwość występowania jest strasznie niska. Ewentualnie dodać do kąpieli błotnej (jednorazowa na dzień) stały przyrost maks energii w przedziale 0,1-0,3 niezależnie od innych bonusów statowych, które kąpiel daje.
Trochę pograłem wogulem i mam parę uwagi/próśb/sugestii.
Ogólnie rasa bardzo interesująca, rozdanie statystyk bardzo dobre o ile wystarczy ci robienie jednego ataku na ture

Natomiast jaki jest największy problem wogula - kopanie błota.
Wogul może nosić tylko ekwipunek wydropiony przez siebie samego bądź innego wogula, podczas kopania w błotku. Jakość eq zależy od 2 czynników - wytrzymałości postaci kopiącej i jej poziomu. Jak masz za dużo wytrzymałości a za mało siły to wykopiesz za ciężki ekwipunek, nie będziesz mógł go nosić. I jesteś zawieszony w próżni. Gorszego eq już nie wydropisz, a nowego nie założysz póki nie dobijesz siły. Wiec trzeba trochę balansować statystykami.
Ekwipunek wypada losowo podczas kopania błota, koszt jednego kopania zaczyna się na poziomie 0.1 i potem rośnie z każdym poziomem aż do poziomu 0.55 za 1 kopanie. Kopać można 200 razy dziennie. I tutaj właśnie jest problem. Koszt kopania. Jak zaczynasz grę to masz 10 maks energii i koszt kopania 0.1 energii. Ale mając już 30 energii maks koszt kopania to 0.5. Ilość energii jaką zużyłem na kopanie tego błota znacząco mnie opóźniała na każdym etapie gry. Aż do samego końca jak się ścigałem z Sobikiem. Na finiszu przestałem kopać i piłem tylko nifedryjskie elki żeby mieć szansę pokonać Sobika, który w każdym momencie gry miał przewagę 1-2k energii nade mną.
Kopanie oprocz EQ daje też maks HP, i maks energie. I tutaj mamy kolejną bolączkę kopania. Maks energia wypada za rzadko. Nigdy nie byłem w stanie nadgonić maks energii. Ciągle miałem od 1 do 6 energii do wyciągnięcia. (TAK, 6 całych punktów energii do wyjęcia - 54 energii dziennie traciłęm przez to). A kopanie? Można było skopać 100 energii i nie dostać nawet raz maksymalnej energii.
Nawet na poziomie 20. Kąpiel błotna (raz dziennie) około 12 energii + limit kopania około 30 energii = 42 energii można wydać dziennie na wogula. Mając maks 10. Czyli 4 resety aby wykorzystać na "maksa" możliwości rasy. Wydaje mi się, że to jest najwyższy koszt w porównaniu do innych ras.
Reasumując.
Kopanie powinno być tańsze. Myślę, że dobrze by było ustawić to na sztywno - 0,8% maksymalnej energii za 1 kopanie. Pozwoli to ładną zależność kopanie - maks energia. I nie trzeba będzie rozwalać swojego levelowania aby cokolwiek sensownego wyciągnąć z błotka.
Energia - podczas kopania maksymalna energia musi się pojawiać o wiele częściej. Nawet gdyby kopanie było tańsze to jej częstotliwość występowania jest strasznie niska. Ewentualnie dodać do kąpieli błotnej (jednorazowa na dzień) stały przyrost maks energii w przedziale 0,1-0,3 niezależnie od innych bonusów statowych, które kąpiel daje.
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:55
- ID: 3014
- Rasa: Cz³owiek
- Profesja: Barbarzyńca
Re: Propozycje Zmian na XXXVI ? Ere
Zdecydowanie potrzebny jest jakiś zwój czy dwa po eliksirze nifredilskim, na dzień dzisiejszy druid nawet nie ma co myśleć o uwarzeniu elka kończącego i wygraniu ery
zawsze jakiś barb pokona notka 70 lvli szybciej niż elek nieśmiertelności powstanie...

-
- Posty: 325
- Rejestracja: 26 gru 2020, o 13:32
- ID: 2666
- Rasa: Cz³owiek
- Profesja: Wojownik
Re: Propozycje Zmian na XXXVI ? Ere
Zaraz, zaraz. Elek nieśmiertelności powstał 3-4 dni po tym jak jakiś barb ledwo zabił notka.
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:55
- ID: 3014
- Rasa: Cz³owiek
- Profesja: Barbarzyńca
Re: Propozycje Zmian na XXXVI ? Ere
Tak, jak już Orgu dał 5 albo 10k energii i wbiłem 220 lvl to wtedy zrobiłem eliksir nieśmiertelności 

-
- Bóg
- Posty: 1013
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
- ID: 13
- Rasa: Cz³owiek
- Profesja: Rzemieślnik
Re: Propozycje Zmian na XXXVI ? Ere
Jestem w trakcie wprowadzania zmian jeśli by ktoś pytał... 
Mam też do Was pytanie:
Czy nie uważacie że wpływ lokacji rasowych na grę jest strasznie duży?
Ilość statystyk wyciąganych z rasówek podczas ery jest potwornie duża w porównaniu do zysków z samych AP.
Może zaproponowałbym przemodelować rasówki i zamiast statystyk zyskiwać w nich max enę, hp, manę, szczęście, status, ewentualnie wb/czaro, w zamian za niższe niż obecnie koszty energii.
Rasy miałyby przede wszystkim zmienione rozdanie AP na staty, a poza tym więcej znaczenia odzyskałoby samo AP.
Co o tym myślicie?

Mam też do Was pytanie:
Czy nie uważacie że wpływ lokacji rasowych na grę jest strasznie duży?
Ilość statystyk wyciąganych z rasówek podczas ery jest potwornie duża w porównaniu do zysków z samych AP.
Może zaproponowałbym przemodelować rasówki i zamiast statystyk zyskiwać w nich max enę, hp, manę, szczęście, status, ewentualnie wb/czaro, w zamian za niższe niż obecnie koszty energii.
Rasy miałyby przede wszystkim zmienione rozdanie AP na staty, a poza tym więcej znaczenia odzyskałoby samo AP.
Co o tym myślicie?
E M P I R E W I L L R I S E !...
-
- Posty: 167
- Rejestracja: 8 lip 2020, o 18:07
- ID: 2379
- Rasa: Cz³owiek
Re: Propozycje Zmian na XXXVI ? Ere
Moim zdaniem nie cudujmy tylko poprawmy co jest
-
- Posty: 325
- Rejestracja: 26 gru 2020, o 13:32
- ID: 2666
- Rasa: Cz³owiek
- Profesja: Wojownik
Re: Propozycje Zmian na XXXVI ? Ere
Czy przyrosty stat są aż tak znaczące? mam teraz 2600 siły i z kąpieli dostałem 100 siły. Zmiana o 3.8% Jasne, w AP to byłoby ponad 18 ap. Tylko ze mam teraz olbrzymia bazę siły i dlatego tak dużo. Przez większość ery przyrosty są np. 5-10 sily - czyli 1-2AP. I działa to chyba zgodnie z zasadą, że im więcej statystyki masz tym więcej dostajesz bonusu z lokacji rasowej. W early i mid game np. dla wogula przyrosty stat były pomijalne jedyne na co liczyłem to HP.Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni pisze: ↑7 sty 2025, o 22:12
Mam też do Was pytanie:
Czy nie uważacie że wpływ lokacji rasowych na grę jest strasznie duży?
Ilość statystyk wyciąganych z rasówek podczas ery jest potwornie duża w porównaniu do zysków z samych AP.
Może zaproponowałbym przemodelować rasówki i zamiast statystyk zyskiwać w nich max enę, hp, manę, szczęście, status, ewentualnie wb/czaro, w zamian za niższe niż obecnie koszty energii.
Rasy miałyby przede wszystkim zmienione rozdanie AP na staty, a poza tym więcej znaczenia odzyskałoby samo AP.
Co o tym myślicie?
Właśnie HP wydaje mi się najbardziej pożądaną statystyką z lokacji rasowych. Powiedzmy, że usuniemy statystyki z lokacji rasowych, jak to wpłynie na czarta który nie ma stat bezpośrednio z rasówki? O ile Max ena, HP i pewnie mana są zawsze na plus, to otrzymanie statusu albo szczęścia było by strasznym pechem z takiej lokacji (patrząc na dysproporcje przydatności statusu do np. HP).
A może jakieś EQ by wypadało z lokacji rasowej? Coś ala Wilcze eq?
Ogólnie zmiana do rozważenia. Powiedz więcej jak byś to widział dokładnie
