Wywalenie klas twórczych

Moderator: Aniołowie

Tsura
 

Posty: 317
Rejestracja: 26 gru 2020, o 13:32
ID: 2666
Rasa: Wogul
Profesja: Wojownik

Re: Wywalenie klas twórczych

Post autor: Tsura »

Wir litości :D
Katla, a może rzemyk lubi umierać? Nic zdrożnego się w labku nie dzieje, nie ma co siać teorii spisowych. Wystarczy nam Wir.

W Impa nie da się grać bez rzemyka. A nawet dwóch rzemyków. Tylko problem jest taki, że z ludzi, którzy grają mało kto chce być rzemykiem. Albo nie ma wystarczającej wiedzy aby tym rzemykiem być dobrym. Ekwipunek robiony przez Sepha wraz z Constim, do tego wzmacniane przez Elitena jest nieporównywalne do czegokolwiek dostępnego w grze na codzień. I biorąc pod uwagę ile energii, złota i PP wymaga zrobienie takiego ekwipunku nie jest on dostępny na lewo i prawo. Ba! Cała gildia ma często 1 sztukę takiego EQ do podziału na wszystkich członków. I cała gildia musi pracować na wspólny cel.

Tylko, że rozwiązanie tego problemu to całkowite przepisanie całkiem sporej części kodu, alternatywa to zbierać się do kupy i grać razem. Ktos musi być rzemykiem, ktoś druidem, ktoś musi drewno rąbać.

Czy gdyby kazdy crafcil dla siebie byłoby uczciwiej? Na pewno. Tylk czy jest sens wszystko zmieniać dla kilkunastu graczy.
Serath
 

Posty: 114
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:50
ID: 2205
Rasa: Wogul
Profesja: Rzemieślnik

Re: Wywalenie klas twórczych

Post autor: Serath »

Katla, Oko Kota pisze: 11 kwie 2025, o 12:23 Ale fakt jest faktem, że istnieje problem i wbrew pozorom widzę go :D
Tylko że nie jest to problem z grą, a z pewną grupą ludzi grającą w tę grę. Tylko nikt z władców nie ma odwagi zrobić czegoś z tym fantem. Na przykład z rzemieślnikiem na pierwszym poziomie (teraz pewnie ma wyższy, może czwarty?) biegającym po Labiryncie Ehtelion. Czego rzemieślnik (na pierwszym poziomie) szuka w tak wymagającej lokacji? Ciekawe, bo rzemieślników tam jak mrówków.

Zbicia stat do 0
Pozdrawiam
Consti, Flint Forge
 

Posty: 6
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:56
ID: 4940
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Rzemieślnik

Re: Wywalenie klas twórczych

Post autor: Consti, Flint Forge »

Nie wiem kto marudzi, że chowam jakieś uzbrojenie i jest dla kogoś poza zasięgiem jak nie dostałem ani jednego zapytania o wykucie czegoś XD. Warto pytać, a nie od razu twórcze klasy wywalać. Gram uczciwie z żadnych bugów nie korzystam, a nowym graczom w szczególności pomagam, czasami nawet jak nie zapytają. Wygląda to na jakiś wymyślony problem jak dla mnie. A kowali jest więcej jak 3, w cale nie ma takiej różnicy poziomu, Timokall jakby zużył energię to ma więcej Kowalskiej ode mnie bo już nie raz mnie wyprzedził, Katla ma więcej alche.
Katla, Oko Kota
 

Posty: 217
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:56
ID: 4989
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Rzemieślnik

Re: Wywalenie klas twórczych

Post autor: Katla, Oko Kota »

Serath nie gniewaj się. Po prostu to dziwnie wyglądało. Oczywiście nikt Ci nie może zabronić latać na pierwszym poziomie nawet w Jaskini Nottern (jeśli by się dało), bo to Twoja sprawa co robisz z energią jeśli nie masz czasu na grę, a chłopaki Cię poproszą o przysługę. Tylko że wywołuje to u mnie przykre skojarzenia z farmieniem i tyle.
Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni
Bóg
 

Posty: 1010
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Rzemieślnik

Re: Wywalenie klas twórczych

Post autor: Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni »

Generalnie można pójść w kierunku otwarcia kucia i warzenia dla wszystkich za PP, zamknięcia handlu na targowisku i rozbudowie sklepu miejskiego...

Tylko idziemy bardziej w single player wtedy.
E M P I R E W I L L R I S E !...
Paul, Jeździec Lamki
 

Posty: 118
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 366
Rasa: Czart
Profesja: Kapłan

Re: Wywalenie klas twórczych

Post autor: Paul, Jeździec Lamki »

Taka zmiana zakłada, że nikt nie gra klasami twórczymi bo mu to sprawia przyjemność, tylko się poświęcają dla gildii.
Jak już kiedyś proponowałem najlepiej byłoby zunifikować i rozbudować wszystkich handlarzy NPC (rynek surowców, chata druida, miejski, jarmarki etc.) tak aby każdy mógł na nowym 'targowisku' sprzedawać i kupować zarówno od graczy jak i NPC.
Odblokować handel między graczami bez wymagania rzemka/druida lub gildii.
Nowy targ by kupował i sprzedawał bez wyjątku każdy złom(uzbrojenie), reagent, surowiec, zioło, umagicznienia? etc.
Nowe przedmioty odblokowywać na podstawie czasu/poziomu graczy/tego czy ktoś je już wytwarza etc.
Można by wprowadzić np. system podaży i popytu powiedzmy 50-200% ceny bazowej zależnie od tego ile ludzie kupują u NPC a ile sprzedają.
A gracze nadal by mogli grać rzemkiem/druidem i po prostu byliby tańsi (ewentualnie na targowisku by się odblokowywał towar 3 dni później po tym jak gracz odblokuj to mają krótki monopol?) a nie mieli monopol na wiele rzeczy, więc jak ktoś nie lubi walczyć albo nie ma czasu bo to więcej klikania to nadal mógłby się w grze odnaleźć.
Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni
Bóg
 

Posty: 1010
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Rzemieślnik

Re: Wywalenie klas twórczych

Post autor: Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni »

IMO chodzenie tutaj półśrodkami niczego nie zmieni - gildyjni będą nadal wyciskali i tak max z rzemka/druida na korzyść gildii.

Jeśli zakładamy, że chcemy iść w przebudowę/otwarcie rynku w Impie, to ja bym proponował taki model:
1. Likwidacja Targowiska w obecnej postaci. Pozostaje za to sklep miejski, rynek surowców, pasaż towarowy, gildie...

2. Rzemieślnictwo przechodzi modyfikację na wykorzystywanie do kucia PP, likwidacja wymogu Charyzmy -> nauka planów na bazie poziomu Umiejętności Kowalstwa. Znaczne zmniejszenie zysków expa z pracy kowalskiej.
2a. Klasa Rzemieślnika pozostaje i posiada opcję kucia za energię, a nie PP. Tworzone przedmioty są automatycznie spieniężane -> Rzemek nie dostaje itema, tylko złoto (cena narzucona), a wykuty item ląduje z automatu w Sklepie Miejskim za tę samą kwotę złota jako oferta ogólna.

3. Warzelnictwo - analogicznie do kowalstwa, dostępne dla każdego za PP, zmiana wymogu Int na poziom Warzelnictwa do nauki przepisów. Obcięcie zysków Exp.
3a. Druid warzący - jest opcja warzenia za energię a nie za PP. Uwarzone mikstury trafiają prosto do puli eliksirów w Sklepie Miejskim, Druid dostaje równowartość w złocie.

4. Sklep miejski - likwidacja indywidualnych dziennych limitów na zakup towarów.
4.a Ekwipunek: przy braku aktywnych Rzemieślników - dostępna lista itemów o przeciętnej jakości (+/-jak obecnie w miejskim) limitowana najwyższym znalezionym przez graczy Planem. Jeśli Rzemkowie aktywnie kują itemy - jakość oferty w Miejskim się poprawia. Jak nie, to każdy może sobie coś wykuć indywidualnie za PP.
4b. Mikstury: wprowadzenie dziennej bazowej puli mikstur dostępnych w Miejskim. Przy aktywnym warzeniu przez Druidów, do puli będą dodawane uwarzone przez nich mikstury. Przy braku Druidów - każdy sobie może sam uwarzyć coś za PP. Typy dostępnych mikstur zależne od znalezionych przez graczy Przepisów.

5. Kończenie ery Zmierzchem/Eliksirem dostępne tylko dla klas tworzących za energię - Rzemka i Druida.

6. Gildie - w niezmienionej formie, czyli budowa gildii umożliwia swobodną wymianę ekwipunku itd. między graczami ALE przez powyższe rozwiązania eq i mikstury nie są już hermetycznie zamknięte w murach twierdzy. Każdy może mieć do nich taki sam dostęp.

SKUTKI:
- równy handel dostępny dla wszystkich
- złoto niezastępowalną walutą
- każdy tworzący ma natychmiastowy zarobek z tego co tworzy
- każdy gracz może sobie tworzyć co chce tylko dla siebie
- nie likwidujemy opcji handlu/wymiany między graczami, ale wymuszamy otwarty handel za realne ceny
- tworzący mimowolnie są cennym zasobem dla wszystkich graczy, bo poprawiają jakość i dostępność wyposażenia i mikstur

Co powiecie o takim wariancie komuny imperialnej?
E M P I R E W I L L R I S E !...
Paul, Jeździec Lamki
 

Posty: 118
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 366
Rasa: Czart
Profesja: Kapłan

Re: Wywalenie klas twórczych

Post autor: Paul, Jeździec Lamki »

Jak dokładnie wyglądałoby automatyczne dodawanie wytworzonych przedmiotów do targowiska?
Jw. pisałem powinno się to odbywać na zasadzie odblokowania opcji a nie konkretnych przedmiotów (w ograniczonej liczbie) inaczej tworzący/jego gildia może zaraz wykupić ze wspólnego targu to co się pojawiło żeby zachować monopol.

Co do reszty to nie różni się to aż tak bardzo od mojego pomysłu ale nie wspomniałeś np. o surowcach/ziołach etc.
Jak na początku byłem bezgildyjny to próbowałem na nich zarabiać ale praktycznie nikt nic nie skupował poza Akim co czasem jakieś zioła kupił :P
Tak, że powinien być też jakiś rynek surowców, ziół i reagentów etc. a potencjalnie nawet jak pisałem umagicznień.
Kapłanowi zabrano wyłączność ha hart/przyspieszenie ale np. zachowano wyłączność uświęceń, które w dodatku są potrzebne do zadania czarta.
Zawsze powinna być opcja awaryjna jak akurat nie ma gracza danej klasy, ale powinna być ona po prostu mniej opłacalna i wyznaczać ceny w handlu między graczami.
Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni
Bóg
 

Posty: 1010
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Rzemieślnik

Re: Wywalenie klas twórczych

Post autor: Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni »

Istnieje przecież rynek surowców na targowisku ;)
Zioła w chacie druida też można kupować.

Umagicznienia - jest pasaż.

Co do ofert eq idących do sklepu miejskiego - kuje się często po kilka itemów na raz bo korzystniej energetycznie to wychodzi - tyle itemów ląduje w miejskim. A że gildia wykupi - no to wywali przy tym też złoto za każdy item (powiedzmy +10% marży sklepu)...
Ale może to być też na zasadzie odblokowania kupna takiego itema. Dla mnie ok. ;)
E M P I R E W I L L R I S E !...
Paul, Jeździec Lamki
 

Posty: 118
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 366
Rasa: Czart
Profesja: Kapłan

Re: Wywalenie klas twórczych

Post autor: Paul, Jeździec Lamki »

Nie pisałem, że fizycznie nie opcji sprzedawania tylko, że nikt nie kupuje surowców, ziół i reagentów.
Bo mają je z gildii albo właśnie z chaty druida a przeciętny gracz na tym co mu dropi w lokacjach siedzi całą erę może z wyjątkiem reagentów ale to też raczej okazjonalnie jakiś bezgildyjny druid/rzemek coś kupi.
A przyprawa(złoto) musi płynąć! :P

edit:
Co w sumie działa też w drugą stronę, bezgildyjni tworzący narzekają na braki bo nikt poza gildię rzadkich reagentów etc. nie sprzedaje.
ODPOWIEDZ