Co należy zmienić w tej grze żeby dało się w nią grać
Moderator: Aniołowie
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 25 maja 2025, o 20:51
- ID: 0
Co należy zmienić w tej grze żeby dało się w nią grać
Okej, nie należy, pan bóg sobie że swoją gierką niech robi co chce. Widziałem, że już były tematy na forum poruszane i nic chyba z tego specjalnie nie wynikło, ale otwieram nowy
Jeśli komukolwiek zależy jeszcze na tej gierce to należy zaakceptować fakt, że nikt już w to nie gra. Oznacza to po pierwsze że nie ma potrzeby obawiać się nawet radykalnych zmian, bo w najgorszym razie nie spodobają się jednej osobie, a po drugie należy wprowadzić ww radykalne zmiany aby dostosować grę do obecnych realiów.
Oto moje krótkie przemyślenia na temat tego jak obecnie funkcjonuje imperium. Z perspektywy typa który grał w to niegdyś strasznie dużo i tera wrócił sobie poklikać for fun z colegami
1. Profesje twórcze nie mają absolutnie racji bytu w obecnych realiach i tu nawet nie ma pola do dyskusji. Ogólnodostępne sklepy z miksturkami i itemami, sensowny drop itemkow ze stworków i lokacji i niczego więcej nie potrzeba. W to gra po prostu za mało osób aby coś tak kluczowego jak ekwipunek oddawać w ręce graczy
A że ktoś lubi grać druidem albo rzemkiem? No spoko, ale imperium to nie jest i nie była gra o robieniu itemow, tylko o zabijaniu potworków. Połowę interfejsu gry zajmują staty bojowe, taktyka walki i lokacje w których coś chce cię zabić, a przez lata warunkiem wybrania gierki było pokonanie stworka. Jeśli lubicie robić itemy to uwierzcie mi, pokochacie też zabijanie szkarlatnych smoków
2. Wywalić w pizdziet rng w questach i takie które blokuje progres. To nie losowość sprawia że gra jest gra i losowość w takich miejscach jak ap na poziom, pojawienie się typa od questa lub drop klucza do kolejnej lokacji to nie jest przykład dobrego game designu. Losowość jest ok tam gdzie jest ok - w obrażeniach zadawanych w walce, dropie itemkow, występowaniu stworków i tak dalej.
Potrzeba wywalenia 300 eny w górach żeby spotkać typa od przemiany w wilkołaka nie sprawia, że gra jest bardziej grą ani niczego nie balansuje.
Rozwiązanie: zrobić tak, że jeśli wchodzisz w odpowiednie miejsce i spełnione są warunki (pogoda, pora dnia, poziom, itd) to od razu dostajesz odpowiednie eventy. Granie polega nie na tym, żeby mieć fart, tylko na podejmowaniu decyzji. Niech zatem klucze, tabliczki czy questy pojawiają się w innych miejscach niż do tej pory, o innej pogodzie, no cokolwiek. To po pierwsze balansuje grę i pozwala uniknąć frustrującego marnowania zasobów i chęci życia, a po drugie skutkuje zwiększeniem zaangażowania tej garstki aktywnych graczy (bo trzeba na nowo ogarnąć gdzie szukać rzeczy)
3. Ujawnienie niektórych wartości i odtajnienie niektórych mechanik. Ta gra nigdy nic nie tłumaczyła i o ile gildie mające ery doświadczenia i dziesiątki aktywnych graczy mogły sobie kiedyś zbierać statystyki i analizować, teraz nie ma to sensu. Niech wpływ wytrzymałości na obronę/redukcje czy jakkolwiek ona działa będzie wyświetlany w jawnej formie tak samo jak punkty ruchu (które kiedyś też były niejawne, jak wszyscy wiemy). Niech szansa na wyjście czaru czy bazowa szansa na unik i kontrę też się wyświetla przy incie, zwinności czy czymkolwiek od czego są zalezne. Nie chodzi o to by podawać na tacy formułę na obrażenia, ale w tym momencie wytrzymałość mogłaby się nazywać andrzej i dawałoby to tyle samo informacji na temat jej wpływu na grę. Gra nie polega na tym, żeby dać graczom losowe przyciski i patrzeć jak się wija, tylko pokazać im czarno na białym co zyskują podejmując decyzje x, a co podejmując decyzje y.
Bo równie dobrze zamiast hpków w liczbach można byłoby nam podawać status: zdrowy, ranny, martwy. No peak game design, immersja w pytkę
4. Druid to chyba powinien zużywać manę atakując tymi swoimi przywołanymi brońmi, nie?
Jak se przypomnę to dopisze więcej, nie zapraszam do dyskusji bo nie ma o czym
Jeśli komukolwiek zależy jeszcze na tej gierce to należy zaakceptować fakt, że nikt już w to nie gra. Oznacza to po pierwsze że nie ma potrzeby obawiać się nawet radykalnych zmian, bo w najgorszym razie nie spodobają się jednej osobie, a po drugie należy wprowadzić ww radykalne zmiany aby dostosować grę do obecnych realiów.
Oto moje krótkie przemyślenia na temat tego jak obecnie funkcjonuje imperium. Z perspektywy typa który grał w to niegdyś strasznie dużo i tera wrócił sobie poklikać for fun z colegami
1. Profesje twórcze nie mają absolutnie racji bytu w obecnych realiach i tu nawet nie ma pola do dyskusji. Ogólnodostępne sklepy z miksturkami i itemami, sensowny drop itemkow ze stworków i lokacji i niczego więcej nie potrzeba. W to gra po prostu za mało osób aby coś tak kluczowego jak ekwipunek oddawać w ręce graczy
A że ktoś lubi grać druidem albo rzemkiem? No spoko, ale imperium to nie jest i nie była gra o robieniu itemow, tylko o zabijaniu potworków. Połowę interfejsu gry zajmują staty bojowe, taktyka walki i lokacje w których coś chce cię zabić, a przez lata warunkiem wybrania gierki było pokonanie stworka. Jeśli lubicie robić itemy to uwierzcie mi, pokochacie też zabijanie szkarlatnych smoków
2. Wywalić w pizdziet rng w questach i takie które blokuje progres. To nie losowość sprawia że gra jest gra i losowość w takich miejscach jak ap na poziom, pojawienie się typa od questa lub drop klucza do kolejnej lokacji to nie jest przykład dobrego game designu. Losowość jest ok tam gdzie jest ok - w obrażeniach zadawanych w walce, dropie itemkow, występowaniu stworków i tak dalej.
Potrzeba wywalenia 300 eny w górach żeby spotkać typa od przemiany w wilkołaka nie sprawia, że gra jest bardziej grą ani niczego nie balansuje.
Rozwiązanie: zrobić tak, że jeśli wchodzisz w odpowiednie miejsce i spełnione są warunki (pogoda, pora dnia, poziom, itd) to od razu dostajesz odpowiednie eventy. Granie polega nie na tym, żeby mieć fart, tylko na podejmowaniu decyzji. Niech zatem klucze, tabliczki czy questy pojawiają się w innych miejscach niż do tej pory, o innej pogodzie, no cokolwiek. To po pierwsze balansuje grę i pozwala uniknąć frustrującego marnowania zasobów i chęci życia, a po drugie skutkuje zwiększeniem zaangażowania tej garstki aktywnych graczy (bo trzeba na nowo ogarnąć gdzie szukać rzeczy)
3. Ujawnienie niektórych wartości i odtajnienie niektórych mechanik. Ta gra nigdy nic nie tłumaczyła i o ile gildie mające ery doświadczenia i dziesiątki aktywnych graczy mogły sobie kiedyś zbierać statystyki i analizować, teraz nie ma to sensu. Niech wpływ wytrzymałości na obronę/redukcje czy jakkolwiek ona działa będzie wyświetlany w jawnej formie tak samo jak punkty ruchu (które kiedyś też były niejawne, jak wszyscy wiemy). Niech szansa na wyjście czaru czy bazowa szansa na unik i kontrę też się wyświetla przy incie, zwinności czy czymkolwiek od czego są zalezne. Nie chodzi o to by podawać na tacy formułę na obrażenia, ale w tym momencie wytrzymałość mogłaby się nazywać andrzej i dawałoby to tyle samo informacji na temat jej wpływu na grę. Gra nie polega na tym, żeby dać graczom losowe przyciski i patrzeć jak się wija, tylko pokazać im czarno na białym co zyskują podejmując decyzje x, a co podejmując decyzje y.
Bo równie dobrze zamiast hpków w liczbach można byłoby nam podawać status: zdrowy, ranny, martwy. No peak game design, immersja w pytkę
4. Druid to chyba powinien zużywać manę atakując tymi swoimi przywołanymi brońmi, nie?
Jak se przypomnę to dopisze więcej, nie zapraszam do dyskusji bo nie ma o czym
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 25 maja 2025, o 20:51
- ID: 0
Re: Co należy zmienić w tej grze żeby dało się w nią grać
A, właśnie, zapomniałem o najważniejszym. Bo na wszystko można odpisać nie chce mi się, nie warto, po co ruszać coś co działa (xD) czy coś.
Jesli projekt jest martwy a władza ma wyjebane, to dajcie po prostu nielimitowaną energię i elo, giera i tak jest absurdalnie niezbalansowana przy obecnej liczbie aktywnych graczy
Buziaki
Jesli projekt jest martwy a władza ma wyjebane, to dajcie po prostu nielimitowaną energię i elo, giera i tak jest absurdalnie niezbalansowana przy obecnej liczbie aktywnych graczy
Buziaki
-
- Posty: 65
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:42
- ID: 1385
- Rasa: Wogul
- Profesja: Kapłan
Re: Co należy zmienić w tej grze żeby dało się w nią grać
Ja bym w sumie proponował system rzemiosła zostawić ale przerzucić go na te słynne punkty pracy żeby każdy se mógł kuć i warzyć jak ma ochotę, albo coś takiego
O czasie dorastania ziół juz nawet temat załozyłem xd
O czasie dorastania ziół juz nawet temat załozyłem xd
-
- Posty: 167
- Rejestracja: 8 lip 2020, o 18:07
- ID: 2379
- Rasa: Cz³owiek
Re: Co należy zmienić w tej grze żeby dało się w nią grać
Przyszli i marudza xd poczekajcie na zmiany i na ere testowa bo teraz to nikogo w grze nie ma xd
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 25 maja 2025, o 20:51
- ID: 0
Re: Co należy zmienić w tej grze żeby dało się w nią grać
Iksde no spoko ze opinia kogoś kto wchodzi do gry z zewnątrz to marudzenie
-
- Posty: 325
- Rejestracja: 26 gru 2020, o 13:32
- ID: 2666
- Rasa: Cz³owiek
- Profesja: Wojownik
Re: Co należy zmienić w tej grze żeby dało się w nią grać
Też uważam, że postacie tworzące powinny odejść w zapomnienie. Każdy powinien kuć sobie sam za PP. I zostaną tylko klasy walczące. Łatwiej bedzie balansować i będzie szansa grać nawet z rzemykiem na placu złoczyńców.
-
- Posty: 167
- Rejestracja: 8 lip 2020, o 18:07
- ID: 2379
- Rasa: Cz³owiek
Re: Co należy zmienić w tej grze żeby dało się w nią grać
No ok poczekajcie na testy jak to bedzie wygladalo z legal multi no poczekajcie poprostu jak za duzo nawymyslamy to ne nigdy nie wystartuje
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 25 maja 2025, o 20:51
- ID: 0
Re: Co należy zmienić w tej grze żeby dało się w nią grać
Legalne multi to jest naklejanie plastra na umierającą grę, i to takiego bardzo głupiego plastra
-
- Posty: 325
- Rejestracja: 26 gru 2020, o 13:32
- ID: 2666
- Rasa: Cz³owiek
- Profesja: Wojownik
Re: Co należy zmienić w tej grze żeby dało się w nią grać
Co ci w sumie da legalne multi? Biorąc pod uwagę, ile trzeba kasy, matsów aby utrzymać rzemyka? Naprawde sądzisz, że będzie dzieki temu lepiej się grało? Dalej bedzie 1-2 rzemykow i po porstu wiecej postaci bedzie ich boostować.
-
- Archanioł
- Posty: 366
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
- ID: 166
- Rasa: Cz³owiek
- Profesja: Druid
Re: Co należy zmienić w tej grze żeby dało się w nią grać
Nie ma co się oszukiwać, że jakiekolwiek zmiany uratują tę grę. Argument przestępności gry dla nowych graczy znudził się już lata temu.