Rzeczy które mnie wkóżajoł

Masz pomysł na dodatkowe funkcjonalności do Imperium? Chcesz zaproponować jakąś zmianę w istniejącym module? Napisz koniecznie!

Moderator: Aniołowie

Tsura
 

Posty: 281
Rejestracja: 26 gru 2020, o 13:32
ID: 2666
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Złodziej

Re: Rzeczy które mnie wkóżajoł

Post autor: Tsura »

Serath pisze: 21 lis 2023, o 08:55 @Haf
To chyba miało iść zupełnie w inna stronę, jeżeli chodzi o „życzenia” graczy.
Mniejszy wpływ zwinki na trafianie, a większy wpływ wbb.
Raczej pamiętam dokładnie odwrotną sytuację :D
Serath
 

Posty: 106
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:50
ID: 2205
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Paladyn

Re: Rzeczy które mnie wkóżajoł

Post autor: Serath »

To rzuc posta jakiegoś. Bo dam sobie rękę uciąć, ze każdy chciał zwiększony wpływ zwinki na kontry, ale zmniejszony na trafienia. Nie wliczając absurdów typu 100 zwinki na kontry w krypcie.
Tsura
 

Posty: 281
Rejestracja: 26 gru 2020, o 13:32
ID: 2666
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Złodziej

Re: Rzeczy które mnie wkóżajoł

Post autor: Tsura »

Nie chce mi się szukać szczerze mówiąc, ale od zawsze pamiętam narrację, że zwinność ma być ważna. Żeby trzeba było ją rozwijać. A nie dawać tylko szybkość i siłę. Postacie magiczne były zawsze pokrzywdzone bo miały 3 staty do rozwoju minimum.

Bicie wbb i czaro - na chwilę obecną rzeczywiście trochę jest "męczące" ale z drugiej strony jest to jeden z systemów, że można się wybić fajną taktyką, czy strategicznym planowaniem.
Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni
Bóg
 

Posty: 992
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 13
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Rzemieślnik

Re: Rzeczy które mnie wkóżajoł

Post autor: Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni »

No dobrze, to lećmy...
1 - Zwinność, trafienia, wbb etc - No niestety nie ma trafień, po tej erze chyba kazdy to może potwierdzić. Nottern zabity dzięki kontrom ( które są z deczka przegięte, ale to next podpunkt), trafień 20-max 30% przez całą erę.
Bicie wbb jest nie przyjemne, żeby je bić trzeba tak naprawdę oddzielnego druida bo nie wyrobi on na 2 graczy którzy biją wbb. jednocześnie nie wiadomo ile wbb daje ( bo nie widać żadnych zmian w trafieniach z przyrostem wbb),
No ale przecież nie przestaniesz bić bo MOŻLIWE że cos daje - anyway bicie wbb upośledzone i nieprzyjemne, nic nie daje, trafiania nie ma nie ważne jak bym zwiększył wbb i zwinkę.
I teraz błagam, jeżeli wbb rzeczywiście coś daje (mogą sie znaleźć tacy który będą się zapierać że wbb coś daje - ja tego nie uświadczyłem), to zmniejszmy potrzebną jego ilość, uszczęśliwi to i walczących i druidów.
Dodatkowo proponuję (chyba po raz kolejny) żeby na trafienia był jakiś minimalny próg - z 20-30% właśnie, a dopiero do tego będą dodawane kolejne szanse na trafienie z zwinności i wbb.
Były ery, w których zwinka była niepotrzebna bo wb robiło w zasadzie wszystko. Złodziej był do wyrzucenia do kosza ze swoim buildem.
Hasło "i tak liczy się tylko siła" - i prawda, jak nie trzeba używać innych stat to siła wystarczy za wszystko...
Wprowadzałem wzrost znaczenia zwinki w walce, aby dać profit klasom zwinkowym i nerfa siłowym, to też były komentarze, że to ściema bo wystaczy mieć 100 zwinki i reszte nadrobić morzem wb...
No to podniosłem bardziej, aby chociaż trochę wyrównać to, że złodziej i tak MUSI mieć siłę, żeby grać, a inni nie musieli miec zwinki.
Ja już nie wiem jak do tematu podejść x]
Są propozycje, by był podstawowy poziom trafień, a zwinka "dla chętnych" do kontr, uników itd. Niby spoko ALE dla poprawy poziomu trafień będzie trzeba bić WB, które "jest nie przyjemne, żeby je bić trzeba tak naprawdę oddzielnego druida"...
Wracamy do punktu wyjścia.
Jakieś propozycje?
2 - Kontry - niestety są op, działają na systemie 0/1 - albo się uda albo nie, zadają zawsze tyle samo dmg, nie ważne czy to wytrawna czy gorzka kontra. W tej erze, przez to że nie ma trafień a bloki nie roba dmg, przekonwertowałem
Nie są 0-1 tylko mają dość szeroki zakres i kilka poziomy efektów.
Kontra: mistrzowska - wprawna - udana - brak - pechowa - fatalna - tragiczna.
Różnią się one mnożnikiem zadawanego / otrzymanego dmg.
Na podstawie wb i zwinki gracza i moba określa się punkt startowy (powiedzmy) na osi 0->100, gdzie 50 to próg 0 czyli "brak", <50 to negatywny efekt, a >50 to pozytywny. I tam wchodzi sprawdzenie skali sukcesu/porażki kontry.
Fakt -kontry zostały dość mocno podciągnięte, aby klasy zwinkowe (złodziej) miały szansę pograć bez poświęcania swojej głównej staty na rzecz siły/wytrzymy.
W odróżnieniu od trafireń czy bloków tu nie może być szansy na sukces w okolicach 50% bo dla klasy bez hp i armoru kontrowanie co drugiego hita to zgon.
Mówisz, że przełączyłeś się na kontry i absolutna zmiana jakości życia - ok, ale ile zwinki wtedy miałeś? Obecnie masz 2,5k... To jest mnóstwo!
Czemu kontry są na 50% PR? Bo zadają znacznie mniej dmg niż zwykłe ataki oraz moby biją częściej niż gracz. Inaczej byłoby to zupełnie nieskuteczne.
3 - Wytrzymałość - czy jest możliwość napisania gdzieś ile ona dokładnie daje? nie wiem, może zmienić ją na zasadzie - "na tym poziomie wytrzymałość daje ci x% redukcji obrażeń" - wtedy będzie ile daje, będziemy wiedzieć czy mamy ją
jeszcze zwiększyć na danym poziomie, czy może na razie się nie opłaca. Teraz po prostu wygląda jak martwa statystyka.
Już miałeś okazję przetestować czy działa ;)
Działa.
Co do poziomów % - wy serio chcecie grać w arkusz kalkulacyjny?
"Marcjako śpiewa Jakąś Pieśń i ma 27,3% szans, że dzięki niej zyskuje 13,72% siły i wytrzymałości, ale niestety bez efektu!
Marcjako mający 27,83% redukcji obrażeń atakuje przeciwnika wiedząc, że ma 36,47% szansy na zadanie mu 51,345 dmg i 11,7% szansy na zadanie podwójnych obrażeń, a przeciwnik mający 62,48% szansy na unik zostaje trafiony i dzięki 33,87% redukcji otrzymuje 29,71 obrażeń!"
...No dla mnie rewelacja! xD
4 - Bard - gram nim już 2 ery i gdyby nie to że nie było trafien, to ogólnie jest git, ALE - jest jakiś nigdzie nie oznajmiony próg poziomowy na udanie się śpiewu - I nie, nie chodzi to o ilość charyzmy czy ilość umiejki - jest to
zależne tylko i wyłącznie od poziomu postaci...
Nie, nie jest.
Istotne są 3 sprawy: Twoja charyzma i śpiew, która to pieśń (poziom trudności), oraz poziom mobka na którym jej uzywasz.
Nie ma żadnych progów ani twojego levelu.
5 - Bard2 - proszę, tak jak w zaklęciach, proszę o dopisanie na jaki % udał się śpiew. Opisy wychodzenia śpiewu są kłamliwe/niezaktualizowane - przez całą erę miałem że "śpiew wychodzi nieźle", a tak naprawdę nie dawał nic.
Prędzej wywale ten wskaźnik magicznym, nim zacznę go dodawać wszędzie gdzie indziej - czemu? Patrz wyżej.
"Nieźle" nazywa siłę efektu w przedziale +8-15% statystyki. Sprawdź czy słabsze pieśni/na słabszych mobach też masz "nieźle".
6 - Wzgórze ofiarne - proszę, zróbmy tak, że jeżeli jest pogoda w którą można wejść na wzgórze, to niech ta opcja będzie dostępna ZAWSZE
spoko
7 - Złodziej kradzieże - nie wiem ile expa daje, ani jak sie udaje, ale ewidentnie, patrząc po początkowym HS, jest to darmowa i nieuzasadniona pomoc dla złodzieja
spoko, utniemy
8 - EQ znajdźkowe (wypadające z potworów) - głownie te po wejściu w kryptę demonów - W skrócie: jest beznadziejne. Nie ma nic sensownego do rozkucia, a eq legendarne i magiczne jest przeterminowane - było by dobre może z 4 lata temu,
gdy nottern miał 16k hp czy tam ile. Parę przykładów - Maska chaosu - ochrona może i ok, ale żywioły: 160 ogień / 210 zimno / 90 eter, gdy żywioły w eq robionym są już na poziomie 800 od ognia i 400 od trutki (smocza czaszka).
Zbroja księcia demonów - 2600 ochrony za 650 siły (xd), magiczna (nie można ani rozkuć, ani ulepszyć), żywioły: 330 ogień / 680 zimno / 90 trutka, gdzie by w ogóle wejść w miejsce gdzie się ten potwór znajduje to trzeba mieć żywioły
na poziomie 1500+, które są zapewniane właśnie ze zbroi (np kryształowy kirys). Takich przykładów mogło by być dużo, ciężko wszystko przytoczyć bo takie eq szło od razu na przetop. Dodatkowo wnioskuję by z demonów w krypcie też
leciało jakiekolwiek eq, bo tam w ogóle nic nie leci tak 99% czasu. Jeżeli ktoś ma listę wszystkich znajdźkowych to ja chętnie posiedzę nad nią i zaproponuję zmiany.
Nie ma itemów - źle, są itemy - też źle, bo za słabe, a jak mocne, to się olewa rzemka, bo nie nadąża x]
Woohoo!
Spoko - mogę dać ci listę itemów do refactoringu, ale imo jesteście mocno rozbestwieni możliwościami jakie daje rozkuwanie+umagicznianie+zaklinanie i jak item nie ma przelicznika bonus/siła na poziomie 8-10 to jest do dupy.
Ale przy takich przelicznikach to faktycznie inwestowanie w wytrzymke nigdy nie zbliży się wydajnością do pakowania w siłę. ;)
9 - Tarcze i bloki - Używane są tylko te z największym % - w zwykłych tarczach (bez alche) jest jeszcze w czym przebierać, ale trupia tarcza i pancerna są nieużywalne, zawsze lepiej wychodzi mieć 6-7% bloków więcej niż po 100/300
od żywiołów (w etapach gry, kiedy te tarcze można stworzyć, te liczby i tak nie maja znaczenia, są za małe, 100/300 od żywiołu nic nie zrobi)
Jeśli nie grasz na bloki to po co ci mnożnik do bloków? Tarcza to też dodatkowy bonus do obrony i/lub żywiołów. Powiesz mi, że nikt nie używa tarczy z tych co nie grają na bloki?
10 - Questy - Wiem że Org to pewnie mnie wyśmieje, ale marzy mi się usunięcie rng w questach (...)Zamiast szukać normalnie, do każdego questa opcja ( w miejscu gdzie by się normalnie szukało):
"czy chcesz wydać XX energii na poszukanie ZZZZZ przedmiotu?". I pyk, sprawa załatwiona, każdy ma równe szanse na wykonanie zadania bez frustracji.
Będąc złośliwym zaproponowałbym dać lepszy przycisk: "Wydaj XXX eny żeby zaliczyć całą ścieżkę questową i dostać wszystkie rewardy" - na jedno wychodzi...
Mogę pozwiększać szansę na dropy itemów questowych, ale jeśli gra ma być grą a nie arkuszem kalkulacyjnym to imo twoja propozycja nie ma racji bytu.
Może jestem jakiś dziwny, ale wg mnie gra powinna nieść ze sobą jakąś tam dawkę emocji - coś się udaje szybciej/lepiej, to się cieszę, coś się nie udaje tak jak bym chciał, to się wkurzam/martwię itd.
Jesli gra ma polegać na zebraniu XXX eny i wciśnięciu guzika "zrób questa" to zróbmy zawody w tym kto szybciej ten guzik wciśnie i zakończy nim erę.
Ubaw po pachy...
11 - Zlecenia na potwory - Są albo za wymagające albo ich nie ma w odpowiednim momencie - sytuacje gdzie na zleceniu pisze "Zabij XX potworków", gdzie w lokacji potworek pojawia raz na dziesięć, a po wydaniu energi z 2 dni dalej nie masz tego
zlecenia wykonanego, są bardzo częste. Dodatkowo w tej erze było wiele sytuacji gdzie zlecenie na danego potworka (tutaj chodzi o początek/środek ery) pojawia się np tydzień po tym jak większość KONKURUJĄCYCH graczy wyszła juz z danej lokacji.
Te zlecenia były tworzone z myślą bardziej o średnich graczach, którzy chcą się grą pobawić, a nie o topce, która leci przed siebie byle szybciej, dalej, wyżej. Ci, co pędzą na złamanie karku imo już nie potrzebują dodatkowego expa za zlecenia. Niech inni coś mają z życia.
12 - Zestaw athriela - A: brak możliwości oddania zahartowanych/przyśpieszonych/etc części zestawu dla gnoma. B: tylko kilka części można zdobyć w momencie gdy jest sens ich używać (bodajże buty, nagole i tarczę), reszta jest juz potem słaba.
Proponuję zmienić miejsca występowania reszty części zestawu by tez mogły być używane.
A - można to zmienić.
B - jakieś propozycje?
13 - Zestaw upiora - tarcza - Zwiększmy % bloków do jakiegoś sensownego poziomu chociaż, jak 15-17%, gdyż w tym momencie zestaw ten jest nieużywalny (właśnie przez tarczę) dla postaci blokujących.
15-17% to jest poziom bardzo wysoki jak na znajdźkę... Imo zestaw upiora i tak daje mocne korzyści.
14 - EVENTY - No tu będzie chyba duży szum - wnioskuję o usunięcie eventów +EXP oraz +AP. Tak, nie podoba mi się że że te eventy karają AKTYWNIE grających graczy (takich którzy wydają energię codziennie albo co 2 dni np).
No dlatego one zostały usunięte kiedyś z puli eventów które same się mogą aktywować. Możemy je wywalić zupełnie, nie ma sprawy...
15 - Gildie - Zwoje - Proponuje dodać nową komnatę gdzie będzie można zostawiać zwoje - Czary i przepisy.
Uszczelniamy gildie, żeby już nic nie musiało wyjść na świat...
16 - Lokacje - Mokradła Athaar, Góry Ered-Luin, Rzeka Nivrim brzeg, CSK Wieża Magów/Koszary/Królewskie Mogiły/Smoczy skarbiec - Te wszystkie lokacje są Słabe - nie chcesz na nie iść - dają za mało expa, potwory są nie zbalansowane, jest za duży
rozstrzał w potworach.
Można zmieniać, ale proszę o konkrety.
17 - Gra pomiędzy Świątynia Żywiołów Ermetharal a Katakumbami Klasztoru Cieni - Nie ma żadnej alternatywy
Wiesz co, powiedziałbym że dawniej miałeś od połowy ery tylko Dol Guldur -> Krypta Demonów -> Baszta.
W Nottern był tylko potwór i nic więcej...
Czemu w katakumbach zysk żaden?
Świątynia ma 3 sublokacje (i planuję jeszcze jedną).
Imo nie jest to jakiś dramat.
18 - Zwoje - Nie zwiększyć drop zwoi, A USUNĄĆ niepotrzebne już zwoje z wyższych lokacji, aka: jeżeli dany zwój możesz znaleźć na Dol Guldur, to nie znajdziesz go w katakumbach oraz (!!!) w jaskini Nottern.
No a potem pretensje, że musisz siedzieć w dol guldur więcej, niż optymalne 273 kroki (które ci już wystarczą by wejść do wyższej lokacji), bo nie dropnęły wszystkie potrzebne zwoje i bez tego nie da się dalej grać! No i niesprawiedliwość, dajcie przycisk do dropnięcia wszystkich zwojów!
19 - Uzbrojenie kute - opancerzenie alchemiczne - Wydaje mi się że znaczna część uzbrojenia nie jest używana - rzeczy jak: Trupia tarcza, Ptasia zbroja, Pancerz skrytobójcy, Peleryna Cienia, Popielne spodnie, Pancerne osłony, prastare
Sandały, Zębate ciżmy. Te wszystkie rzeczy są albo za słabe na etap gdy można je robić, albo nie dają na dany etap potrzebnych żywiołów
Temat był poruszany X razy i nawet (chyba?) sam przygotowywałeś poprawki listy uzbra, żeby było dobrze. Albo coś nie pykło, albo zmieniły się wymagania...
20 - Etap gry CSK Wartownia - Przymus znalezienia Butów i Nagoli Athriela - Nie ma wtedy czym wypełnić siłę, rzemek robi wtedy eq 2x słabsze, wiem Org że śmieszyło cię to jak Vania nie mogła znaleźć przez kilkaset energii tych rzeczy, ale taka jest prawda
Back to -> Ad 12, Ad 10, Ad 8
I przy okazji - nie, nie czerpię perwersyjnej satysfakcji, jak ktoś się wkurza, że nie może czegoś znaleźć/zrobić.
21 - Zwój na wielki młot kowalski - dodajmy go gdzieś indziej dodatkowo niż tylko w koszarach Csk (Ghut Lolein nie liczę...)
1. Czemu? (bo się nie opłaca iśc w koszary, no wiem...) x]
2. Gdzie?
22 - Człowiek - Świątynie - Zwiększenie poziomu świątyni nic nie daje
Szybkie testy porównawcze na becie:
Świątynia lvl 4 vs Świątynia lvl 40: (po około 450 modlitw na każdym teście)
- Na dodatnim statusie:
suma statystyk ~5.5pkt +18hp VS ~25pkt + 29hp
- Na ujemnym statusie:
suma statystyk ~4.5pkt +19hp VS ~18pkt + 20hp
Tak, poziom ma znaczenie, tak status ma znaczenie.
23 - Czart - zmniejszenie/usuniecie kosztów w złocie - przy małej gildii czart jest katorgą dla reszty członków - nie jest jakiś bardzo wybitny, a zżera niesamowite ilości pieniędzy. Może warto pomyśleć nad zmianą możliwości zysku ujemnego statusu?
Złoto - złe, alethit - zły...
Spoko - jestem otwarty na propozycje :)
E M P I R E W I L L R I S E !...
Samael
 

Posty: 154
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:34
ID: 772
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Paladyn

Re: Rzeczy które mnie wkóżajoł

Post autor: Samael »

Orgrael Ogniojad, Pan Płomieni pisze: 22 lis 2023, o 10:02
8 - EQ znajdźkowe (wypadające z potworów) - głownie te po wejściu w kryptę demonów - W skrócie: jest beznadziejne. Nie ma nic sensownego do rozkucia, a eq legendarne i magiczne jest przeterminowane - było by dobre może z 4 lata temu,
gdy nottern miał 16k hp czy tam ile. Parę przykładów - Maska chaosu - ochrona może i ok, ale żywioły: 160 ogień / 210 zimno / 90 eter, gdy żywioły w eq robionym są już na poziomie 800 od ognia i 400 od trutki (smocza czaszka).
Zbroja księcia demonów - 2600 ochrony za 650 siły (xd), magiczna (nie można ani rozkuć, ani ulepszyć), żywioły: 330 ogień / 680 zimno / 90 trutka, gdzie by w ogóle wejść w miejsce gdzie się ten potwór znajduje to trzeba mieć żywioły
na poziomie 1500+, które są zapewniane właśnie ze zbroi (np kryształowy kirys). Takich przykładów mogło by być dużo, ciężko wszystko przytoczyć bo takie eq szło od razu na przetop. Dodatkowo wnioskuję by z demonów w krypcie też
leciało jakiekolwiek eq, bo tam w ogóle nic nie leci tak 99% czasu. Jeżeli ktoś ma listę wszystkich znajdźkowych to ja chętnie posiedzę nad nią i zaproponuję zmiany.
Nie ma itemów - źle, są itemy - też źle, bo za słabe, a jak mocne, to się olewa rzemka, bo nie nadąża x]
Woohoo!
Spoko - mogę dać ci listę itemów do refactoringu, ale imo jesteście mocno rozbestwieni możliwościami jakie daje rozkuwanie+umagicznianie+zaklinanie i jak item nie ma przelicznika bonus/siła na poziomie 8-10 to jest do dupy.
Ale przy takich przelicznikach to faktycznie inwestowanie w wytrzymke nigdy nie zbliży się wydajnością do pakowania w siłę. ;)

Skoro nikt nie wie, na ile wytrzymka pomaga, to nie zaryzykuje pakowaniem ap w nią na rzecz założenia lepszego eq, którego efekt jest od razu widoczny, przynajmniej z mojej perspektywy


10 - Questy - Wiem że Org to pewnie mnie wyśmieje, ale marzy mi się usunięcie rng w questach (...)Zamiast szukać normalnie, do każdego questa opcja ( w miejscu gdzie by się normalnie szukało):
"czy chcesz wydać XX energii na poszukanie ZZZZZ przedmiotu?". I pyk, sprawa załatwiona, każdy ma równe szanse na wykonanie zadania bez frustracji.
Będąc złośliwym zaproponowałbym dać lepszy przycisk: "Wydaj XXX eny żeby zaliczyć całą ścieżkę questową i dostać wszystkie rewardy" - na jedno wychodzi...
Mogę pozwiększać szansę na dropy itemów questowych, ale jeśli gra ma być grą a nie arkuszem kalkulacyjnym to imo twoja propozycja nie ma racji bytu.
Może jestem jakiś dziwny, ale wg mnie gra powinna nieść ze sobą jakąś tam dawkę emocji - coś się udaje szybciej/lepiej, to się cieszę, coś się nie udaje tak jak bym chciał, to się wkurzam/martwię itd.
Jesli gra ma polegać na zebraniu XXX eny i wciśnięciu guzika "zrób questa" to zróbmy zawody w tym kto szybciej ten guzik wciśnie i zakończy nim erę.
Ubaw po pachy...
A istnieje możliwość, żeby z ilością kroków rosła również szansa na znalezienie danego itema questowego ?
14 - EVENTY - No tu będzie chyba duży szum - wnioskuję o usunięcie eventów +EXP oraz +AP. Tak, nie podoba mi się że że te eventy karają AKTYWNIE grających graczy (takich którzy wydają energię codziennie albo co 2 dni np).
No dlatego one zostały usunięte kiedyś z puli eventów które same się mogą aktywować. Możemy je wywalić zupełnie, nie ma sprawy...
No tutaj to głównie siedzi wir po 22, czeka aż już wszyscy pójdą spać i snajpi jakieś eventy które w jakimś stopniu dadzą przewage XD pathetic

16 - Lokacje - Mokradła Athaar, Góry Ered-Luin, Rzeka Nivrim brzeg, CSK Wieża Magów/Koszary/Królewskie Mogiły/Smoczy skarbiec - Te wszystkie lokacje są Słabe - nie chcesz na nie iść - dają za mało expa, potwory są nie zbalansowane, jest za duży
rozstrzał w potworach.
Można zmieniać, ale proszę o konkrety.
No ogólnie opłacalność lokacji można wyznaczyć ilość expa/100 eny XD. Ja wiem, że możecie napisać na tablicy nowości, że w nowej lokacji to olaboga skrzynie z elkami nifre/znajdzki/itd ale później przychodzi gorzka rzeczywistość gdzie ta skrzynka leci raz na 500 eny, exp jest kijowy , moby mają wszystkie żywioły i nie wiadomo jak się ubrać (przeważnie czegoś brakuje i 90% mobków ubijasz a ten jeden non toper cie kładzie na glebe i elo XD) . Taka lokacja to np wieża magów xd
I to Org wygląda tak, ktoś się pyta "wieża magów, co tam trzeba? Znajdź klucz, coś do questa i wypierdzielaj. Aha ok, dzieki"
Jeśli lokacje mają mieć jakiś balans i być alternatywą to przede wszystkim exp/100 eny i w tą stronę bym szedł.
Mogą konkurować między sobą znadźkami/mobkami z fajnym eq do wydropienia/można wy wymyślić różne rzeczy które w jakiś sposób dadzą przewagę (i tak, dużo ludzi se sobą rywalizuje i to jest fajne XD)
17 - Gra pomiędzy Świątynia Żywiołów Ermetharal a Katakumbami Klasztoru Cieni - Nie ma żadnej alternatywy
Wiesz co, powiedziałbym że dawniej miałeś od połowy ery tylko Dol Guldur -> Krypta Demonów -> Baszta.
W Nottern był tylko potwór i nic więcej...
Czemu w katakumbach zysk żaden?
Świątynia ma 3 sublokacje (i planuję jeszcze jedną).
Imo nie jest to jakiś dramat.
Swiątynia ma sublokacje, ale w praktyce dają prawie identycznego expa z przewagą lodowej(nieznacznie) i dlatego na początku robisz główną a potem przechodzisz na lodową i tyle XD
19 - Uzbrojenie kute - opancerzenie alchemiczne - Wydaje mi się że znaczna część uzbrojenia nie jest używana - rzeczy jak: Trupia tarcza, Ptasia zbroja, Pancerz skrytobójcy, Peleryna Cienia, Popielne spodnie, Pancerne osłony, prastare
Sandały, Zębate ciżmy. Te wszystkie rzeczy są albo za słabe na etap gdy można je robić, albo nie dają na dany etap potrzebnych żywiołów
Temat był poruszany X razy i nawet (chyba?) sam przygotowywałeś poprawki listy uzbra, żeby było dobrze. Albo coś nie pykło, albo zmieniły się wymagania...
A ja mam taką propozycję, wkuwanie diaxa i każdy z dostępnych ulepszeć do wyboru. Np masz ptasią zbroje, fajna opcja ma zimno i trute(chyba), jest lekka itd ale przykładowo brakuje jej ognia, wkuwasz diaxa i masz unikalną ptasią z 3 żywiołami które na danym etapie ci są zajebiscie potrzebne (wartownia). Obecnie chyba tez się tak da zrobić, ale jak bazowo eq nie ma żywiołu jakiegoś to doda mu jakieś marne ilości i wychodzi kupa. Ja bym poszedł w tą strone + balans, żeby można było fajnie poeksperymentować z tym co jest obecnie ;)
Marcjako, Z Nickiem Ogarnięty
 

Posty: 99
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:24
ID: 498
Rasa: Cz³owiek

Re: Rzeczy które mnie wkóżajoł

Post autor: Marcjako, Z Nickiem Ogarnięty »

Orgraelu, Dziękuję za nie zignorowanie tematu :D

1 - Nie no, jeżeli będzie jakiś podstawowy poziom trafień, to no bicie wbb będzie przyjemniejsze bo będzie się więcej trafiać i będzie widać jakieś znaczenie. Ale inaczej, ile wg Ciebie build walczący ba blokach powinien mieć zwinności do tego co jest na kontrach? 1/4 tego co kontry? 1/2? bo u mnie był przeskok z 20% trafień do (około suma ataków plus kontry) 90% trafień - zwiększenie dmg 4 razy gdy byłem kontrach ( a i nie tylko dmg, miałem 80% kontrataków, to jest dosłownie 80 % negacji obrażeń z dmg w przeciwnika). Jeżeli już chcesz sprawić żeby trafianie potrzebowało zwinności, to musisz ustawić to tak by nie było sytuacji: "a walić bloki, bo jak dam 2x więcej zwinę to będę miał jednocześnie 4x więcej dmg oraz 2x więcej negacji obrażeń".
Były już chyba podawane propozycje wielokrotnie - Podstawa trafień + % trafień tylko z zwinności + % trafień tylko z wbb - Razem by to dawało 100% trafień. Masz po raz kolejny tą propozycję, proszę bardzo.

2 - Masz rację, ja furiat jednak nie zauważyłem że DMG się się zwiększa, mój błąd - przepraszam, może chodziło mi bardziej o to że kontry wywarły na mnie wielkie wrażenie gdyż na blokach nie miałem w ogóle dmg . I tak, teraz mam mnóstwo zwinki, ale grając na blokach nie miałbym sytuacji " o wydam 300 ap w statystykę i pokonuję notterna".

Może w takim razie zostawmy na razie kontrataki, a poprawmy trafianie by nie było odczucia że tylko 1 build robi dmg. Bo tak,
Kontry potrzebują ładowania ap w dodatkową statystykę, więc jest coś za cos.

A i nie wiem czy brałeś atak defensywny pod uwagę, ale kontra (przynajmniej na etapie jaskini) zadaje więcej dmg niż atak defensywny.

3 - No szczerze to tak, ja osobiście chciałbym grać w takie coś xD

4 - Dobrze, To w takim razie pomóż mi zrozumieć dlaczego, pomimo że na tym samym potworku - raz się udaje z napisem że "śpiew wywarł spore wrażenie!" - a raz że nie śpiew nie ma żadnego wpływu? Takie 0-1, gdzie nagle, po wbiciu kilku Poziomów, zawsze się udaje. Bo jakby nie zdobywam w tym czasie jakiejś wielkiej ilości umiejki śpiewu, charyzmy też nie zwiększam, więc z widoku gracza wszystko wskazuje na to że to poziom ma znaczenie. Może to nie chodzi o dokładnie mój poziom, a że dobijam swoim poziomem do poziomu mobka? Jeżeli tak to czy można by było zmienić to tak by liczyła się tylko umiejka? Tak jak jest teraz skutecznie uniemożliwia jakieś wcześniejsze wchodzenie w lokacje gdyż nie można polegać na klasowym śpiewie.

5 - To w takim razie jaki jest przedział "wywarła spore wrażenie"? 16-100%? Bo jak zdobyłem ostatni śpiew, to miał on napisane "nieźle się udaje", a w walce nie robił on zupełnie nic - i tak, widziałem wzrost znaczenia śpiewu wraz z zyskiem umiejętności, ale to był dosłownie wzrost o 0 do 100, gdzie przy 100 pisało już "wywarło spore wrażenie", . Wskaźnik proponowałem bo daje on jakieś informacje na jakim etapie się znajdujesz, a nie oświadczenie w postaci "jest ok". Dla mnie mogło by też być więcej napisów w stylu "udaje się nieźle", byle by odwzorowywały one aktualny stan rzeczy.

8 - Chętnie spróbuję podjąć się takiego refactoringu.
A i tak, jesteśmy w pewnym sensie rozbestwieni, ale to dlatego, ze jeżeli chcielibyśmy "generyczne" eq, to mamy od tego zwoje które znajdujemy w lokacjach, one są "zawsze" i są pewne. A znajdźkowe wprowadza jakiś poziom egzotyczności :p - więc tak, jeżeli eq jest lepsze niż te które mamy zawsze, albo unikatowe, to chcemy je rozkuć.
A no i bez przesady, bonus siła jest tak 6-8 niż 8-10, przynajmniej w AS xD

9 - Słuszna uwaga, Chodziło mi raczej o to że jak ktoś nie gra pod bloki to nie ma znaczenia ile procent bloków ma tarcza w bazie, lecz jeżeli ktoś gra pod bloki to wybierze zawsze tarczę z jak największą ilością bloków, bo % bloków daje zdecydowanie więcej niż ochrona alchemiczna którą można teraz spotkać na tarczach (np 23% na tarczy z blokami da więcej niż 16% plus 300 od każdego żywiołu). Moja propozycja ( bo chyba głównie rozchodzi mi się o pancerną pawęż) zwiększenie bazowego % bloków w pancernej pawęży o 2.


10 - Zgadzam się z tym co piszesz i akceptuje propozycję zwiększenia szansy na drop itemów. (Samael - drop tych itemów już tak działa jak napisałeś)

11 - Jeżeli taki był zamysł to ok.

12 - Może resztę dodać do: Las Taur-Im-Duinath, Daranis - zgliszcza akademii, CSK Wartownia/Lochy ? Wszystkie te przedmioty mają chyba podobną jakość i jakby dodać w te miejsca to mogły by być używane.

13 - to może w takim razie 11-13? Po prostu te 5% co jest teraz całkowicie uniemożliwia założenie tego setu dla blokujących.

14 - No mi pasuje

15 - Chodziło mi raczej o uskutecznienie przepływu informacji. Ja w tej erze oddałem wiele zwojów, szczególnie jak ktoś pytał. Nie widzę za dużej zależności, gdyż jeżeli ktoś nie ma zamiaru oddawać, to i tak by nie oddał nawet jeżeli każdy gracz miałby wgląd w zwoje innego gracza.

16 - Pomyślę

17 - Tak, dramat nie jest, po prostu było nudno spędzić ( i przy okazji widzieć jak Samael robi basztę xD) 40 lvl w świątyni.

18 - No to co proponujesz? wydałem teraz ( i nie tylko ja) 2000 energii i żadnego z nowych zwoi, ani zwoi na nifre nie znalazłem. Poproszę w takim razie o zwiększenie częstotliwości występowania tych zwoi. Wiesz, możesz mówić o niesprawiedliwości i przyciskach, ale koniec ery był kilka dni temu prawie nikt nowego kontentu nie znalazł/użył xD

19 - Nie nie, ja ci może dawałem swoje uwagi, ale i tak większość zrobiłeś wedle swego uznania, ignorując też znaczną cześć moich pomysłów xd. jak chcesz zwalać wszystko na mnie to mogę to zrobić jeszcze raz i wprowadzisz dosłownie tak jak ja to przygotowałem ;)

20 - To miał byc żarcik taki niewinny

21 - (jakiś ty domyślny xd) Może jakaś szansa na Cmentarzu?

22 - Ok, cieszę się że lvl świątyni i status mają znaczenie. Czy mógłbyś napisać jaki poziom ma 450 modlitw, oraz ile na danym poziomie wynosi koszt modlitwy?

23 - I tak wydają kasę, więc niech wydają swoją kasę chociaż - proponuję astro
A tak bardziej serio - może w dodatku do złota dodajmy możliwość ofiarowania tez reszty surowców z kopalni? Wiadomo - kowal będzie miał mniej do przetopienia, ale będzie można jakoś decydować kiedy czego używać. ( albo usuńmy złoto i zamieńmy całkowicie na kopalnie? Kamienie i burelia - hp, Alethit - energia. Z tego co widziałem to Czarty i tak muszą kupować kopalnie, więc może niech wykorzystują ją całą?)

odpowiedzi pisałem w różnej kolejności więc przepraszam jeżeli cos powtarza
Ostatnio zmieniony 22 lis 2023, o 17:31 przez Marcjako, Z Nickiem Ogarnięty, łącznie zmieniany 1 raz.
Caalon
 

Posty: 143
Rejestracja: 18 kwie 2021, o 22:59
ID: 2758
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Druid

Re: Rzeczy które mnie wkóżajoł

Post autor: Caalon »

23 - I tak wydają kasę, więc nie wydają swoją kasę chociaż - proponuję astro
A tak bardziej serio - może w dodatku do złota dodajmy możliwość ofiarowania tez reszty surowców z kopalni? Wiadomo - kowal będzie miał mniej do przetopienia, ale będzie można jakoś decydować kiedy czego używać. ( albo usuńmy złoto i zamieńmy całkowicie na kopalnie? Kamienie i burelia - hp, Alethit - energia. Z tego co widziałem to Czarty i tak muszą kupować kopalnie, więc może niech wykorzystują ją całą?)

Calkiem spoko pomysl, mozna by np zrobic tak:

1.) Kamien = Status
2.) Burelia = MP/HP/Status
3.) Altehit = Max ene/Status

Tylko jedyne co trzeba by sie przyjzec to progi status/ap, mozliwe ze w tym wypadku wypadaloby je obnizyc zeby zachowac balans, bo raczej nie bedzie sytuacji ze koncza ludzie ere z -20kk statusu bo przepalili 2kkk kasy.
Paul, Jeździec Lamki
 

Posty: 103
Rejestracja: 6 gru 2016, o 17:23
ID: 366
Rasa: Cz³owiek
Profesja: Kapłan

Re: Rzeczy które mnie wkóżajoł

Post autor: Paul, Jeździec Lamki »

1. Tak jak pisali wyżej a żeby zwinka nie dawała 'tylko' połowy efektu czy coś to można zamiast tego np. zrobić zwinność do wyliczenia przedziału (np. 10-20%, 40-80% etc.) liczby uników etc. a potem umka decyduje ile z tego przedziału masz i np. nawet masa zwinności zupełnie bez umki nie daje tak dużo i sama umka też nie. Plus jak winnym temacie już chyba było jakoś rozłączyć trafienia i uniki. Co najmniej bardzo dziwne jest, że można mieć więcej uników/kontr niż trafień :P

3. Wiesz ile niektórzy z nas mają arkuszy do impa? :D I sam już wielokrotnie apelowałem o to żeby było jakieś info ile wytrzymałość daje. Jak przeginać w drugą stronę to dlaczego by nie pisać w uzbrojeniu/czarach zamiast obrony i wymaganej siły/inty etc. 'ta zbroja wygląda jakby dawała bardzo dobrą obronę zwykłą ale była ciężka!'.

8. No bo jak jest możliwe uzbro z przelicznikiem x10+ (bez zaklęcia z x8+) to przecież nikt nie będzie specjalnie nosił słabszego. Znajdźki i rzemek powinny się w miarę równoważyć np. ja jakimś etapie jedno jest dobre a na innym drugie ale nigdy nic nie jest mocniejsze niż X. Obecnie z 90% uzbro nikt nigdy nawet nie pomyśli założyć.

10. Wszystko powinno mieć swoje granice, fart jest ok ale powinien być limit niefartu. Już kilka razy proponowałem jakiś ukryty licznik, który powiedzmy co 100 kroków podbija szansę na znalezienie a powiedzmy po 2000 masz 100% znalezienia w następnym kroku. Ewentualnie spowolnij rozgrywkę a lokacje gdzie są przedmioty do zadań niech będą sensownym miejscem do expienia bo obecnie w wiele miejsc chodzi się tylko dla zadań albo i wcale. Szczególnie na początku bardzo dużo lokacji się pokrywa z poziomem trudności ale nie pokrywa z opłacalnością chodzenia tam.

11. Też już proponowałem żeby analogicznie jak dla klas tworzących (które mogą słabe zadania robić na dowolnym poziomie) zrobić zadania, które można ukończyć zawsze i się będą opłacać. Od bardziej ogólnych zabij X potworów (bez typu) w lokacji Y po wręcz zapij X przeciwników z SW większym niż Y (czyli w dowolnej lokacji).

15. Jedyne co nowe działy w gildii dają Org to mniejsze obciążenie przekazywaniem rzeczy ludzi ze sklepami. Gildyjni rzemkowie/druidzi i tak zwykle nic nie sprzedają więc te zwoje jak nie miały trafić poza gildię to i tak nie trafią. Mi najbardziej by pasował sklep dla wszystkich klas postaci ale nie rzemkowie/druidzi mogą tylko i wyłączeni wystawiać oferty prywatne. Kiedyś sklep i rozbudowa poza prestiżem zapewniała klientelę jak było 50 stron sklepów i mało komu się chciało wszystko przeglądać. Teraz tylko sztuczne ograniczenia działów i pojemności są, które wymagają większej liczby aktywnie grajacych klas twórczych bo szczególnie na początku ery brakuje ludzi z działem na zwoje czy artefakty a pasaż raz, że kosztuje a dwa, że trzeba się zgrać w czasie a tu już same dinozaury i ludzie pracują i nie mają tyle czasu :P

17. Katakumby to np. dla mnie dobitki od Endera (po co on tam jest?!) plus jak bijesz pana zniszczenia i arcyczarta to możesz robić wzgórza/basztę gdzie dropi AP na końcu a jak nie bijesz to exp słaby i znajdziek dobrych też specjalnie nie ma. Po zwoje można pochodzić ale zwykle wyjdzie taniej za energię brać... no i na kapłanie nie bijesz tych ostatnich bez co najmniej ostatniego czaru leczącego, który nomen omen dropi dopiero w tej lokacji (albo przy zamykaniu DG, które poza zadaniem też ma tragiczny przelicznik expa/umki/złota do wydanej energii) :(

23. Chcecie żebym był jeszcze bardziej OP?! :P
ODPOWIEDZ