Chciałbym rzucić luźną propozycją mająca na celu zwiększenie różnic między postaciami.
1. Wybór rasy na początku gry, po prostu można zacząć dowolną rasą. Rozdanie AP zależne od klasy będzie modyfikowane przez każdą rasę, także człowieka. Pozostawiłbym możliwość zmiany rasy przy czym ograniczyłbym ilość przemian tak aby każdą rasą można było stać się tylko 1 raz.
2. Zmiany w klasach, dodanie każdej klasie "umiejętności preferowanej" - na tej samej zasadzie jak obecnie jest ze statystyką. Umiejętność preferowana będzie rosnąć o 10% szybciej niż pozostałe.
3. Zmiany w rasach:
- Broń rasowa tylko dla danej rasy,
- Usunięcie -1AP dla wogula całkiem, obecnie jest to 50% szans na -1AP ale proponuję całkowite usunięcie tego.
- Dodanie wogulowi możliwości zdobycia wszystkich elementów uzbrojenia na bagnie oraz umożliwić korzystanie z normalnej broni.
- Zmienić wilcze uzbrojenie, tak aby przystawało do obecnych realiów gry, zmniejszyć koszt wytwarzania i zwiększyć możliwe do uzyskania premie.
- Zmiana misy u wampira, więcej PŻ za każde skorzystanie, może poziom postaci*2?
- Dodanie człowiekowi modyfikatora do AP, moja propozycja to +0,25 do każdej statystyki. Do tego w ramach braku lokacji rasowej oraz późniejszemu korzystaniu z profitów jakie daje świątynia +1AP na poziom postaci.
- Dodanie wpływu rasy na tempo rozwoju umiejętności, np wogul osłabia przyrost czaroznastwa ale zwiększa przyrost drwalnictwa.
Propozycje luźne, bez wzorów i wyliczeń, do przemyślenia i zastosowania pojedynczo, w części lub w całości
