Caras to Uru? Jaki frymuśny i górnolotny nick sobie wymyśliłeś na tę erę
Podążam za nowymi trendami
A tak poważnie. Mam pytanie do technicznych: Czy jest różnica w prowadzeniu postaci pod walki pvm, a pvp?
Generalnie można wprowadzać małe modyfikacje do postaci, ale:
1) PvP w bardzo dużej mierze zależne jest od klasy postaci i jej "atutów" (redukcje obrażeń z czarów, specjalne umiejętności, czary, rozdanie ap)
2)W niewielki sposób możemy zmodyfikować postać aby była skuteczna pod pvp, a i tak jest to zależne od wybranej profesji
3)Skupiając się na efektywności w PvP przestajemy być efektywni w PvM, przez co w dłuższej perspektywie odpadamy do tyłu i zaczynamy dostawać bęcki (chyba, że w międzyczasie zgnoimy wszystkich swoich potencjalnych rywali)
Jeśli jest, to może wprowadźmy jakiś turniej.
Niestety, widziałbym w tym dość duży problem w debalansie profesji. I tak problemem Imperium jest to, że na chwilę obecną 80% sukcesu to wybranie odpowiedniej profesji, a zabranie ludziom kolejnych "acziwmentów" tylko dlatego, że wybrali źle na początku nie przysporzy grze popularności.
większe zróżnicowanie w prowadzeniu postaci.
Na każdą erę jest jeden-dwa optymalne buildy na daną postać zależne od warunków, które mogą wyprowadzić ludzie mający dostęp do kodu gry/bety/innych informacji/dużej ilości murzynów-testerów. W dodatku większość osób gra w ten sposób, gdyż mają dostęp do któregoś z powyższych. Tak szczerze, nie mam zielonego pojęcia co mogłoby pomóc na zróżnicowanie postaci. Przy obecnej mechanice i jej jednoczesnemu skomplikowaniu w durny sposób przy prostocie wyliczenia optimum - mając dostęp do wszystkich potrzebnych informacji w 5-10 minut można określić co będzie "najlepszym" wyjściem (o ile ktoś ma pół mozgu) - np Veldrin mając dostęp do kodu kowala mógł wyliczyć, że wyjdzie broń 3pr 222 minimalnych obrażeń i prowadzić kapłana pod walkę bronią. Ja zaś, otrzymując taką wiedzę w momencie gdy ruszyło "kucie" gdyby nie fakt jego bana byłbym w stosunku do niego do tyłu.
Jedynym wyjściem byłoby usunięcie skomplikowania i braku informacji przy sensownym, statystycznym wyliczeniu paru "optymalnych" buildów dla danej postaci i umożliwieniu ich przez środowisko gry. Niestety, odnoszę wrażenie (być może mylne), staff nie chce bądź nie potrafi podjąć się bardziej skomplikowanych zmian balansowych - zamiast tego dostajemy rybaka, budowniczego, drwala, cieślę, szkutnika, garncarza, akwizytora, telemarketera, etc.